Gå til innhold

Brettspill


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 fettere på 5, 8 og 11 år. Tenkte å kjøpe en gave samlet til de, og tror de hadde syntes det var koselig med brettspill.

Er det noen som har forslag til brettspill som passer for alle, til tross for at det er litt aldersforskjell? Kan jo også evt se om jeg har råd til to forskjellige dersom det er noen som ikke er så dyre - et mer vinklet mot unge og ett mot de eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _Leela_

"Jakten på den forsvunne diamant" passer vel de fleste aldre, litt taktikk og litt flaks.

Ludo er også et alternativ, men kanskje litt standard. Finnes jo også kortspill, tenker da på f.eks. Uno, det har barn og voksne i alle aldre glede av, Vriompeis er vel en lignende variant av samme spillet. Ikke er de så dyre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

På Brettspill.no kan du søke på brettspill etter alder, antall spillere o.l. De har i tillegg anmeldelser av spillene. Fant 13 spill som var for 5år+, for 3 eller flere spillere. Desverre var det vanskelig å få ordnet en liste over spillene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Junior Millionær og Stigespillet spiller våre barn i alderen 4-13 år. De eldre spiller mange andre spill, men disse to spiller de sammen med yngstemann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen!

Ludo er vel noe "alle har", så den dropper jeg, selv om det er gøy. Men tenkte på fantasi ja, hvis han får noe hjelp av noen voksne til å lese hva som står på kortene. Jakten på den forsvunnede diamant husker i alle fall jeg som kjempegøy :)

Junio millionær skal også sjekkes ut!

(spurte samboer litt om råd når jeg kom hjem, og han ble veldig ivrig på at jeg måtte finne "hatt over hatt" som han spilte når han var liten. Kanskje jeg må kjøpe brettspill til ham også i julegave :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...