wok Skrevet 1. november 2007 #21 Skrevet 1. november 2007 Lagde noe barnevennlig og lettvindt her om dagen med en slags "jukse" hvit saus: En boks med rekeost smeltes i steikepanna sammen med 1-2 dl melk. Ha i mais og purre, eller andre grønnsaker. Legg i fiskebiter (jeg brukte frossen torsk), og la det hele trekke til fisken er ferdig. Serveres med kokte poteter eller ris.
Frk. Stella Skrevet 1. november 2007 #22 Skrevet 1. november 2007 Det går også an å lage hvit saus uten smør. Rist ut mel i litt melk i et glass med lokk e.l., varm det opp i en kjele til det begynner å tykne og så sper du med resten av melken under omrøring. Ellers gjør du som "vanlig", altså som om du hadde brukt smør-måten. Blir like fin og god saus for det!
Supraspinatus Skrevet 1. november 2007 #23 Skrevet 1. november 2007 Til fiskeboller er det godt med karrisaus til. I stedetfor å ha fiskekraft i, lag helt vanlig hvit saus og ta gult karripulver i til den blir passe gul (smak til selv). Mange bruker også knorr aromat i.
Amalie_85 Skrevet 1. november 2007 Forfatter #24 Skrevet 1. november 2007 Karri har vi på toppen Jeg klarte det hvertfall! Det ble fiskeboller i dag! Så skal jeg prøve å lage noe av det andre nevnte her en annen gang!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå