Gå til innhold

Toyota Yaris Verso


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er Toyota Yaris Verso eier på 7. året. :) Jeg er veldig fornøyd med den. Nei, den er ikke spesielt sexy. Den bråker også noe når man kjører i over 100 km/t.

Men den er super å parkere med, og du får nesten 1 m^3 (en kubikkmeter) flatt frakterom hvis du legger ned baksetene. Jeg har brukt den til flytting 5 ganger, i tillegg til å frakte masse greier til arrangementer, og er stadig like imponert over hvor mye den rommer. Den er drøy på bensinen. På langturer bruker min 0,5-0,6 liter bensin på mila, ca 0,8 i bytrafikk. Jeg har automatgir i min, noe som er veldig greit i Oslo, men jeg har altså ikke 100% kontroll på giringen. Du sitter høyt som på en stol, og har grei oversikt. (Ikke like mye som i en SUV, men bra likevel.)

Jeg pleier å ha min på service ved 15000 km kjørt. De siste gangene har det vært litt feil og mangler som er blitt funnet ved service, men har fremdeles ikke hatt noen service-besøk som har kommet på mer enn 8000 kr. Japanske biler har vanligvis få feil og mangler, også over tid. Jeg er fornøyd med min, i hvertfall.

Hvis du velger en Yaris Verso, vil jeg anbefale å legge litt ekstra penger i air conditioner. Bilen blir ganske varm, og det å kjøre i 100 km/t i en litt bråkete bil med vinduer åpne for å ikke dø av varme, er litt kjipt. Det skal også være en del verksteder som nå tilbyr å gjøre et eller annet for å redusere støy, ville sjekket prisen på det. Jeg ville også få montert på avtagbart hengerfeste. Har det på min. Du setter det på når du trenger det, ellers ligger det i et rom i baggasjerommet. Det koster ikke altfor mye, og er greit å ha. (Bare husk å ikke åpne bakdøra så lenge det er på, da blir det bulk i døra...) Jeg er også glad i å ha bakdør som svinger ut og ikke opp, selv om det forvirrer en del folk som skal åpne den, og det kan innimellom være klønete å åpne når man har lukeparkert. Dette oppveies glatt av hvor greit det er å løfte ting inn bak.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...