Gjest Pepper Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Vi bor i en ganske trafikkert gate, bussen kjører forbi og endel biler. Det er 4o-sone her, men den er det så og si ingen som overholder Idag er det jo mange små barn (noen store) som er ute i Halloweenkostymer. Men, ingen av de som har vært her eller som jeg har sett gå forbi på gaten har på refleks! Og de greier stort sett ikke og holde seg på fortauet, og mange i flokk. Hva tenker foreldrene på når de sender barna ut i høstmørket uten refleks ??? Nå har ikke jeg barn selv ennå, men aldri i verden om jeg hadde sendt min håpefulle ut i dette mørket uten refleks! Ikke går jeg uten selv heller. Enten er det fast i jakken eller så har jeg en sånn som jeg slenger rundt armen. Har barna deres refleks når de er ute og går i dag? (og andre kvelder?) Endret 31. oktober 2007 av Pepper
Liset Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Min datter fikk reflekser før hun gikk! Viktig viktig!!! De fleste er jo kledd i mørke klær og umulig og se i mørket. Så jeg er enig med deg. Hvor er foreldrene??
Malama Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Har ikke barn, men ville ikke sent noen ut uten refleks nei. Jeg har selv festa et refleks på veska. Har sånn som jeg tar rundt armen, oppi veska, og i tilfelle jeg skal gå mer enn bare over parkeringsplassen/på godt opplyste fortau, har jeg også en refleksvest som jeg gjerne bruker. Akkurat refleksvest ødelegger muligens noe av poenget med kostymene til barna i dag, men dinglerefleks, og bånd på armer og/eller ben burde jo være fornuftig.
Gjest Silmarill Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Er så enig, så enig - skrev et innlegg om dette tidligere i kveld, men i en annen tråd! Huskeregel på Halloween: Mange barn er mer opptatt av godteriet sitt og utkledde venner enn å tenke på trafikkreglene. Derfor kan det være lurt å minne barnet på farene ved trafikken før godteriinnhentingen begynner. Svarte kostymer og barn som løper rundt i mørket kan være vanskelig å oppdage for bilister, så det er viktig å ha på refleks og/eller "blinkedingser" på hue. Forskning har vist at barn faktisk har fire ganger større sannsynlighet for å bli påkjørt av en bil på Halloween enn noen annen kveld i året Det står litt om det her også, i denne linken: http://www.p4.no/story.aspx?id=248687
Annie Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Ingen av venninnene til datteren min hadde med seg refleks, men jeg hadde heldigvis nok til alle.
Chiquita Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Her har alle som har vært innom hatt på refleks. (og jeg må si jeg er overrasket, for i fjor var det nesten ingen)
Gjest Marillia Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Mine barn hadde flere refleks på seg, men jeg noterte at flesteparten av de som kom på vår dør - IKKE hadde refleks...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå