Gå til innhold

syrlig lukt av klær

Gjest Vinduskarmen

Anbefalte innlegg

Gjest Vinduskarmen

Veldig mange av klærne mine begynner å lukte litt syrlig når jeg blir varm. Det lukter nesten litt surt? Kan det være skyllemiddelet som har skylda?

Vil det i tilfelle hjelpe å kutte ut skyllemiddelet eller er klærne allerede ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å kutte ut skyllemiddelet en stund og bruk litt eddik i stedet. Det vil lukte bittelitt når klærne er nyvasket, men når du tar de på deg og blir varm så forsvinner den helt.

Du kan også bruke eddik sammen med vaskepulveret, og/ eller sammen med tøymykner. Hadde aldri hørt om det før jeg leste at det var vanlig her inne. Slet med det samme som deg, det problemet er helt vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger forresten ikke ha noe med skyllemiddelet du bruker å gjøre, men ville prøvd å kutte litt ut for å bli kvitt lukten.

Flere ting det kan være: Sur vaskemaskin. Ta en 90 graders vask med eddik i kammerne m/u klær. La maskinen stå med døren på gløtt mellom hver gang den blir brukt.

Eller så tørker ikke klærne dine fort nok.

Eller så er det lukta på akkurat det skyllemiddelet du reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinduskarmen

Jeg tørker alle klærne mine i tørketrommel så de blir nok tørre fort nok. I tillegg har jeg hatt dette problemet hele tiden selv da maskinen var ny så det er nok ikke det. Jeg har også prøvd flere typer skyllemiddel... hmm

Men det kan virke som om det spesielt er klær som inneholder bomull, elastan og polyamid...

Jeg skal teste uten skyllemiddel noen ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...