Gå til innhold

I barnehagen med halsbetennelse?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann dere kloke!

Jeg er ofte innom her og leser og får tips, men jeg har ikke somlet meg til å skaffe emg et brukernavn ennå... :-?

Min lille datter på snart to har fått halsbetennelse. Hun ble syk i helgen, og var til lege på mandag og fikk antibiotika. Formen har vært rimelig dårlig, men i går og i dag er den begynt å bli bedre. Hun var helt feberfri i morges! :D

Nå har det seg sånn at både jeg og faren jobber, og vi har ikke så lyst til å være hjemme mer enn nødvendig (men selvfølgelig ikke plassere henne i barnehagen for tidlig heller!!)

Vet dere hva reglene er for når man kan ta dem med i barnehagen igjen? Må barna gå ut kuren? Holder det at de har vært feberfri en dag og at de er i relativt fin form?

Håper på tips!

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sendt henne i barnehagen, hvis hun er i god form, har vært feberfri minst et døgn og kan følge de vanlige aktivitetene i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

...kan man sende med barnet medisin og be personalet om å gi henne en dose midt pådagen også? Eller er det å gå litt for langt...?? :o Det er ikke akkruat noen ENKEL sak å få puttet i henne medisin! :evil:

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest jeg også

Det går ofte lettere når de gir medisin enn når foreldrene gjør det. Hvis ikke, så takler de nok en liten "slåsskamp" vedr. dette. De skjønner sikkert at dere ikke kan være hjemme bare for å gi medisin.

Ellers enige mht. at hvis barnet har hatt minst et feberfritt døgn og er i full aktivitet, kan det dra i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste barnehager krever at barnet har vært feberfri i et døgn.

Og det er ikke noe i veien for at personalet kan gi medisin en gang midt på dagen.

Men jeg vil råde dere til å gi barnet en litt kortere dag i barnehagen. Hvis et barn ikke er i helt god form, så kan en full dag i barnehagen være tøft.

Gi også personalet beskjed om å ringe deg hvis hun skulle bli slapp eller dårligere utover dagen. Har opplevd barn som har vært feberfri hjemme og fått høy feber i barnehagen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk på at det kan være ganske slitsomt for et barn som ikke er helt i form å være i barnehagen en hel dag. Det er mye som skjer, og mye støy og høyt aktivitetsnivå. Så tenk på hva som er hennes beste, først og fremst. Ikke på hva som passer eller ikke i forhold til jobben deres! Det er ikke jenta sitt problem!

:wink: Nå mener jeg ikke å være streng, altså! Jeg prøver bare å si at det jo blir sånn for alle oss som er småbarnsforeldre iblant, at man er nødt å ringe jobb og fortelle at man dessverre må være hjemme. Det er derfor vi har rettigheter på dette området, også. Dem har vi lov til å bruke. Jeg synes ikke heller at det er spesielt moro å måtte ringe jobb og melde fravær når barna mine er syke, men jeg trøster meg med at det faktisk er nødvendig, og ikke noe man skal behøve å ha dårlig samvittighet for.

Jeg jobber i barnehage selv, og har sett nok av eksempler på at foreldre sender barna for tidlig i barnehagen etter sykdom, noe som ikke sjelden resulterer i at barnet må sendes hjem utpå dagen.

Håper uansett jenta di snart blir frisk igjen!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei igjen

Jeg tok henne med i barnehagen i går. Hun kravlet seg ut av vognen, trev med seg favorittbamsen og kastet seg i armene på favoritt-tanta. Hun hadde knapt tid til å si morna til mamman, før hun løp inn til de andre barna... :)

Da jeg hentet henne igjen i går ettermiddag fikk jeg beskjed om at hun hadd hatt en super dag. De hadde vært mye ute i det fine været, hadde spist pølser og hun hadde sovet masse.

Vi fikk hjem ei riktig blid og sliten jente som sovnet tidlig og sov heeeele natta!

Trude :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...