Gå til innhold

Peugeot 406


*Svima*

Anbefalte innlegg

Har sett på en Peugeot 406 fra -97 som ikke har noen feil/mangler, men den har gått 227000 km. Er denne noe å satse på? Er det sannsynlig at den kommer til å holde noen år, eller pleier ikke franske biler å gå så veldig langt før motoren sier stopp? Har god erfaring med Peugeot fra før, og har lyst på denne fordi den selges i nabolaget (slipper å busse hit og dit for å få tak i bil). Synspunkter? Selges for 29 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Stein_*
Har sett på en Peugeot 406 fra -97 som ikke har noen feil/mangler, men den har gått 227000 km. Er denne noe å satse på? Er det sannsynlig at den kommer til å holde noen år, eller pleier ikke franske biler å gå så veldig langt før motoren sier stopp? Har god erfaring med Peugeot fra før, og har lyst på denne fordi den selges i nabolaget (slipper å busse hit og dit for å få tak i bil). Synspunkter? Selges for 29 000,-

Få selger til å ta en NAF-test så vet du om det du kjøper noenlunde duger. Kan være masse feil med den eller ingenting.

Vil han ikke ta NAF-test eller prøver å få deg til å betale så ikke gjør det. Nok av biler til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjøper du fransk, kjøper du den populære "katta i sekken". Hvis du får den for en billig penge kan du jo gjøre, men da kan du vel egentlig forvente en god del verkstedsbesøk i fremtiden...

Franskmenn kan ikke bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en pålitelig bil som er billig i drift og deler så kjøp deg en liten toyota av noe slag. Den er litt dyrere i innkjøp, men du får igjen for det senere ved at du slipper å ha den på verksted hele tiden. Tro meg, det er mye billigere i lengden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen Peugeot på meg, kjøpte heller en Mercedes C180. Mercedes er kjent for å gå langt, er de ikke? Den forrige bilen min var en -76 modell Mercedes. Så ut som et vrak men ble brukt daglig som jobb-bil og klarte flere rundreiser i Norge fra kristiansand i sør til tromsø i nord før den stoppet. Er så imponert av den gamle skrothaugen at jeg endte opp med en penere og nyere (95-modell) av samme merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den gleden ble jammen kortvarig :tristbla: . Jeg har kjørt gamle stygge vrak i 11 år, og kjørt skadefritt i 11 år. Nå som jeg endelig hadde fått meg en fin ny bil, så klarte jeg å miste kontrollen på det glatte føret og totalvrake den. Og kasko har jeg ikke. Enda bra ingen ble skadet :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Huff.. Den er kjiip.. Har nettopp kjøpt ny bil selv. Og det du forteller om der må være marerittet. Men men, du er da fortsatt blandt oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...