Lund Skrevet 18. november 2007 #41 Skrevet 18. november 2007 (endret) det vakraste er vel i 4 takt så vidt jeg husker, så nei ikke i valsetakt. Trøstvisa har jeg ikke hørt. Legg en link jeg kan høre så er det lettere og svare på om det er tretakt har ikke noe link,med den er på 80-tallets største hits 2(er fra et norsk program. Endret 18. november 2007 av Lund
wind-up bird Skrevet 18. november 2007 #42 Skrevet 18. november 2007 (endret) wienervals?? nja -men ikke så fort. prøv selv, man blir helt tussete i hodet etter tre turn. et alternativ hvis man vil ha denne, er å låne et slik anlegg (hvis man ikke har live musikk) sånn som de feks har på treningssentre, hvor de selv kan styre tempo opp og ned, da vil dere kunne finne perfekt tempo med den sangen. forholdvis lett løsning og Jeg vil si at sangen fra tre nøtter til askepott funker helt fint til winervals. Telte hastigheten til rett over 30 bar, som er helt normalt. En winervals går ofte enda raskere enn det (men det er ikke å anbefale for nybegynnere.. se proffe dansere danse winervals f.eks. i denne videoen på youtube Endret 18. november 2007 av wind-up bird
Lund Skrevet 18. november 2007 #43 Skrevet 18. november 2007 Jeg vil si at sangen fra tre nøtter til askepott funker helt fint til winervals. Telte hastigheten til rett over 30 bar, som er helt normalt. En winervals går ofte enda raskere enn det (men det er ikke å anbefale for nybegynnere.. se proffe dansere danse winervals f.eks. i denne videoen på youtube bedre med trøstevisen
wind-up bird Skrevet 18. november 2007 #44 Skrevet 18. november 2007 bedre med trøstevisen http://www.nrk.musikkonline.no/shop/displa...um.asp?id=30213 Finn Kalvik? Har ikke hørt den før, men det var et lite klipp på siden jeg linket til, ikke helt min smak, og jeg er ikke sikker på at den er så lett å danse til heller. Det var noen fraseringer som gjorde at det ble noe vanskeligere å følge rytmen. Jeg kommenterte uansett bare at det er fint mulig å danse winervals til sangen ts hadde foreslått, ikke om det er bedre eller dårligere enn noe annet. Min anbefaling ville være å finne en engelsk vals (rolig), det er lettere å lære seg å danse til bryllupet.
Lund Skrevet 18. november 2007 #45 Skrevet 18. november 2007 http://www.nrk.musikkonline.no/shop/displa...um.asp?id=30213 Finn Kalvik? Har ikke hørt den før, men det var et lite klipp på siden jeg linket til, ikke helt min smak, og jeg er ikke sikker på at den er så lett å danse til heller. Det var noen fraseringer som gjorde at det ble noe vanskeligere å følge rytmen. Jeg kommenterte uansett bare at det er fint mulig å danse winervals til sangen ts hadde foreslått, ikke om det er bedre eller dårligere enn noe annet. Min anbefaling ville være å finne en engelsk vals (rolig), det er lettere å lære seg å danse til bryllupet. vi hadde bare melodien,gikk kjempebra
wind-up bird Skrevet 18. november 2007 #46 Skrevet 18. november 2007 vi hadde bare melodien,gikk kjempebra Det høres bra ut. Det viktigste er at man finner noe man liker selv tror jeg =) Hvis man skal danse winervals er det jo så klart mulig å bruke noe av Strauss. Det kan bli litt pompøst kanskje (?), så det krever vel at det er den type bryllup Til engelsk vals kan kanskje denne versjonen av fly me to the moon være noe? http://www.youtube.com/watch?v=bL57bVHAdaY Fin tekst som passer til anledningen også
Gjest *marie* Skrevet 19. november 2007 #47 Skrevet 19. november 2007 Må nok bli engelsk vals på oss ja... ingen av oss som har danset vals før,så da er vel det enkle det beste Liker tanken på å danse til "Fly me to the moon" Bra forslag
Lund Skrevet 19. november 2007 #48 Skrevet 19. november 2007 vi kunne ikke danse,øvde i en uke med trøstevisa Det gikk veldig bra på bryllupet
wind-up bird Skrevet 22. november 2007 #49 Skrevet 22. november 2007 Må nok bli engelsk vals på oss ja... ingen av oss som har danset vals før,så da er vel det enkle det beste Liker tanken på å danse til "Fly me to the moon" Bra forslag Hvis du trenger flere tips kan du forsøke å kikke litt her: http://www.dancesportmusic.com/waltz.html
Lund Skrevet 23. november 2007 #50 Skrevet 23. november 2007 Hvis du trenger flere tips kan du forsøke å kikke litt her: http://www.dancesportmusic.com/waltz.html ta mitt tips! trøstevisa er bra å danse til! :jepp: :jepp:
Lillemor76 Skrevet 24. november 2007 #51 Skrevet 24. november 2007 Vi hadde lyst på "lift me", med Ane Brun og Sivert Høyem. altså denne: men har jo ikke tenkt på at den ikke er vals..... likte også ideen om Fascination med Nat King Cole. den er jo nydelig! kanskje det er en bedre ide...
Lund Skrevet 25. november 2007 #52 Skrevet 25. november 2007 ta mitt tips! trøstevisa er bra å danse til! :jepp: :jepp:
wind-up bird Skrevet 25. november 2007 #53 Skrevet 25. november 2007 Tror alle har fått med seg hva du anbefaler
Lund Skrevet 25. november 2007 #54 Skrevet 25. november 2007 Tror alle har fått med seg hva du anbefaler fint da for deg!
*Pepperkake* Skrevet 26. november 2007 #55 Skrevet 26. november 2007 (endret) Noen er veldig ivrige etter å smitte sine egne anbefalinger på andre Hvis man egentlig ikke kan vals synes jeg det er mye finere om man dropper det og heller bare danser rolig. Disse og hadde en original vri Endret 26. november 2007 av *Pepperkake*
Gjest *marie* Skrevet 26. november 2007 #56 Skrevet 26. november 2007 Hvis du trenger flere tips kan du forsøke å kikke litt her: http://www.dancesportmusic.com/waltz.html Kjempefin side :-D Tusen takk for tips :-D Skal melde oss på kurs, gleder meg masse og satser på at vi kan imponere litt når dagen kommer. Kan de lære folk å danse i "Skal vi danse", så klarer de vel å hamle opp med oss også :-D
wind-up bird Skrevet 26. november 2007 #57 Skrevet 26. november 2007 Hvis dere tar kurs, så kan treneren(e) helt sikkert komme med enda flere konkrete tips også.. Men hvis dere allerede har en sang, så kan dere sikkert bruke noe av kurset til å øve til sangen, slik at dere blir godt kjent med musikken. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå