~Minni~ Skrevet 3. november 2007 #21 Skrevet 3. november 2007 Flere tips til musikk i rolig valsetakt?
Gjest Gjest_Songbird_* Skrevet 4. november 2007 #22 Skrevet 4. november 2007 Var i et bryllup hvor de danset vals til "She" av Elvis Castello, fra Notting Hill. Var veldig fint. Den er utrolig fin ja, men den går jo ikke i 3/4 eller 6/8-takt, så da blir det jo ikke vals da men.. Jeg skal også gife meg neste år, men både forloveden min og jeg er sanger og pianist, så vi er liksom vant til å spille i bryllup (bl.a) selv og ikke høre andre spille for oss! Veldig vanskelig å finne brudevals da, men jeg kan jo foreslå noen vi pleier å spille selv:); True Love (Eltone John), Someday My Prince Will Come Crusing Down The River, Edelweiss, Have You Ever Really Loved A Woman (Bryan Adams), Nocturne, Come Away With Me, Moon River (Breakfast at Tiffany’s), Annie’s Song, Angel (Sarah McLahlan), Lift Me (Madrugada), Kiss From A Rose, If You Don’t Know Me By Now, Tir N’a Noir, If I Ain’t Got You! Vi har ikke bestemt seg enda, men sangen vår er "Angel", så det er mulig vi går for den:)
Songbride Skrevet 4. november 2007 #23 Skrevet 4. november 2007 Hei, Sitter her å prøver å bestemme oss for bryllupsvals. Noen som har noen forslag? Det må være noe man kan danse vals til,ikke bare vanlig "roligdans". Hei! Jeg synger i band som spiller bl.a. til bryllup, så har en del forslag til deg i hvert fall: True Love (Eltone John), Someday My Prince Will Come Crusing Down The River, Edelweiss, Have You Ever Really Loved A Woman (Bryan Adams), Nocturne, Come Away With Me, Moon River (Breakfast at Tiffany’s), Annie’s Song (John Denver), Angel (Sarah McLahlan), Lift Me (Madrugada), Kiss From A Rose, If You Don’t Know Me By Now, Tir N’a Noir, If I Ain’t Got You! Vi skal også gifte oss neste år, men har heller ikke bestemt oss for vals enda.. Sangen vår er "Angel" da, så det er mulig vi går for den:) Lykke til, og si fra hvis du trenger et bra live band;)
Gjest Linn24 Skrevet 6. november 2007 #24 Skrevet 6. november 2007 er "can you feel the love tonight" (the lion king) vals-takt? evnt engelsk eller wiener?
jannamor Skrevet 6. november 2007 #25 Skrevet 6. november 2007 er "can you feel the love tonight" (the lion king) vals-takt? evnt engelsk eller wiener? Den er vel orrginalt i 4 takt men ikke noe probelm og spille den i 3 takt nei
Gjest Linn24 Skrevet 6. november 2007 #26 Skrevet 6. november 2007 Den er vel orrginalt i 4 takt men ikke noe probelm og spille den i 3 takt nei takk hvordan finner man ut sånt?
jannamor Skrevet 6. november 2007 #27 Skrevet 6. november 2007 takk hvordan finner man ut sånt? hva? hvilken takt en sang er i? hm det er litt vanskelig og forklare, man teller slagene i sangen, og hører da etter grupperinger i rytmen, om tunge slag kommer med et jevnt antall slag i mellorom, ofte er førsteslaget i en takt tung så dvs et tung og tre lette i en vanlig 4/4 takt. ble du noe klokere av det? spør litt mer konkret, så skal jeg prøve å forklare
Gjest Linn24 Skrevet 7. november 2007 #28 Skrevet 7. november 2007 hva? hvilken takt en sang er i? hm det er litt vanskelig og forklare, man teller slagene i sangen, og hører da etter grupperinger i rytmen, om tunge slag kommer med et jevnt antall slag i mellorom, ofte er førsteslaget i en takt tung så dvs et tung og tre lette i en vanlig 4/4 takt. ble du noe klokere av det? spør litt mer konkret, så skal jeg prøve å forklare hmmm. ble ikke så mye klokere. tror heller jeg spør hvis det er noen sanger jeg lurer på jeg.
Gjest hrg Skrevet 8. november 2007 #29 Skrevet 8. november 2007 N å ble jeg bare heeeelt sikker på at vi ikke skal ha noe vals i bryllupet ja. Jeg kan ikke danse. Overhodet. Hva gjør vi???
jannamor Skrevet 8. november 2007 #30 Skrevet 8. november 2007 linn24 hehe. ja litt vanskelig og forklare over bokstaver. bare spør hrg Hvorfor vil du ikke ha dans? Det gjør dere jo helt som dere vil med
Lissy Skrevet 9. november 2007 #31 Skrevet 9. november 2007 (endret) Hei, Sitter her å prøver å bestemme oss for bryllupsvals. Noen som har noen forslag? Det må være noe man kan danse vals til,ikke bare vanlig "roligdans". Dere kan jo danse til "Someday My prince Will come eller "Dansen på Måkeskjær." Sistnevnte er tradisjonell og gleder mange. Jeg har opplevd at folk kan teksten utenat! Endret 10. november 2007 av vimse
Lissy Skrevet 9. november 2007 #32 Skrevet 9. november 2007 (endret) Innlegg redigert, se Kvineguidens regler. vimse-admin. Endret 10. november 2007 av vimse
Gjest *marie* Skrevet 10. november 2007 #33 Skrevet 10. november 2007 Dumt at " She" ikke stemmer da, liker egentlig ikke noen av de andre forslagene... eller så er det kjæresten som ikke liker de, kanskje vi ikke liker sanger i valstakt Hmmmm.... :klø: Noen andre forslag?
Grønt blad Skrevet 10. november 2007 #34 Skrevet 10. november 2007 Dumt at " She" ikke stemmer da, liker egentlig ikke noen av de andre forslagene... eller så er det kjæresten som ikke liker de, kanskje vi ikke liker sanger i valstakt Hmmmm.... :klø: Noen andre forslag? Hvis du skal ha band, så kan du få dem til å spille "She" i 3/4-takt. Det burde være fullt mulig.
Gjest *marie* Skrevet 10. november 2007 #35 Skrevet 10. november 2007 Ja,det er en mulighet ja :-D Bra forslag :-D
jannamor Skrevet 10. november 2007 #36 Skrevet 10. november 2007 Det er jo mange sanger man kan spille i 3 takt, selvom de går i 4. Har dere band kan dere spørre de om det. Musikere elswker og eksprimentere vettu
Lund Skrevet 10. november 2007 #37 Skrevet 10. november 2007 Vi brukte trøstevisen fra abba! enkel danse steg
Gjest *marie* Skrevet 16. november 2007 #38 Skrevet 16. november 2007 Hva med "Det vakraste som finns" med Cecilia Wennersten? Er den i riktig takt?
Lund Skrevet 17. november 2007 #39 Skrevet 17. november 2007 Hva med "Det vakraste som finns" med Cecilia Wennersten? Er den i riktig takt? Hva med trøstevisa?
jannamor Skrevet 18. november 2007 #40 Skrevet 18. november 2007 det vakraste er vel i 4 takt så vidt jeg husker, så nei ikke i valsetakt. Trøstvisa har jeg ikke hørt. Legg en link jeg kan høre så er det lettere og svare på om det er tretakt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå