Gå til innhold

Bryllupsvals

Gjest *englefjes*

Anbefalte innlegg

Gjest *marie*
Skrevet

Hei,

Sitter her å prøver å bestemme oss for bryllupsvals.

Noen som har noen forslag?

Det må være noe man kan danse vals til,ikke bare vanlig "roligdans".

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

Sitter her å prøver å bestemme oss for bryllupsvals.

Noen som har noen forslag?

Det må være noe man kan danse vals til,ikke bare vanlig "roligdans".

så at de på skal vi danse samset til come away with me av norah jones. eller the waltz av silje nergaard.

hm de to jeg kom på i farta på 3 takt ja

Gjest *marie*
Skrevet

Er

i riktig takt da?

Har litt lyst på denne... :rødme:

Skrevet
Er
i riktig takt da?

Åh.. den har jeg også lyst ¨å danse til.. Men jeg lurer også på om den har riktig takt.. noen som vet???

Skrevet
Er
i riktig takt da?

Den er i 3/4-takt (vals), ja, så den burde fungere fint. :jepp:

Ååå, fikk lyst å bruke den, jeg også. Men vi kan ikke vals, og gidder neppe å lære det heller. Dessuten gikk den litt fort for mine "valseben" :fnise:

Skrevet
Den er i 3/4-takt (vals), ja, så den burde fungere fint. :jepp:

Ååå, fikk lyst å bruke den, jeg også. Men vi kan ikke vals, og gidder neppe å lære det heller. Dessuten gikk den litt fort for mine "valseben" :fnise:

den er i tretakt ja, men himmel den går alt for fort. da må man enten få den spil nesten i halv tempo, og det vil ta vekk en del. man kan danse på halv slaga men vil da komme på odde slag hvilket fort vil se rart ut. gå inn på sangen prøv å tell til 6 jeg mener sangen er i 2/3, men ble veldig usikker, løpene er på 6 i hvertfall.

uansett når dere teller til 6 tenk at dere skal gå i vals like fort som dere teller et skritt to på stedet osv det kommer ike til å se pent eller elegant ut tror jeg, tell så ser dere hvor fort den går

Skrevet

den ligger på 130 slag i minuttet en ok vals bare prøvde kjapt fant jeg på 108 slag i minuttet, ikke at det sier dere så mye nødvendigvis men

Skrevet
den ligger på 130 slag i minuttet en ok vals bare prøvde kjapt fant jeg på 108 slag i minuttet, ikke at det sier dere så mye nødvendigvis men

waltz av karen jo fields 100 slag

the waltz silje nergaard 110 slag

come away with me norah jones 78 slag

(den er det mange varianter av med andre artister som går litt fortere)

Skrevet

Det er en annen type vals man danser til litt raskere takt. Hva heter nå det da???

Men jeg ser det for meg at det hadde gått fint an å vals til denne.

Skrevet
Det er en annen type vals man danser til litt raskere takt. Hva heter nå det da???

Men jeg ser det for meg at det hadde gått fint an å vals til denne.

wienervals?? nja -men ikke så fort. prøv selv, man blir helt tussete i hodet etter tre turn.

et alternativ hvis man vil ha denne, er å låne et slik anlegg (hvis man ikke har live musikk) sånn som de feks har på treningssentre, hvor de selv kan styre tempo opp og ned, da vil dere kunne finne perfekt tempo med den sangen. forholdvis lett løsning og

Skrevet
wienervals?? nja -men ikke så fort. prøv selv, man blir helt tussete i hodet etter tre turn.

et alternativ hvis man vil ha denne, er å låne et slik anlegg (hvis man ikke har live musikk) sånn som de feks har på treningssentre, hvor de selv kan styre tempo opp og ned, da vil dere kunne finne perfekt tempo med den sangen. forholdvis lett løsning og

DJs bruker somregel slike for å "glatte" overganger mellom sanger f.eks.

Skrevet

Vi tok et par timer i brudevals før bryllupet vårt siden vi er fryktelig dårlige til å danse begge to. Vi fikk hjelp til å velge sang av danselærerne (thomas og maria fra Skal vi danse), og endte til slutt på Fascination med Nat King Cole, altså

Denne var takten veldig tydelig på, og det gjorde det dermed litt lettere... Og vi imponerte faktisk de fleste! Men de visste jo ikke at vi hadde tatt timer... :fnise:

Skrevet
Vi tok et par timer i brudevals før bryllupet vårt siden vi er fryktelig dårlige til å danse begge to. Vi fikk hjelp til å velge sang av danselærerne (thomas og maria fra Skal vi danse), og endte til slutt på Fascination med Nat King Cole, altså denne

Denne var takten veldig tydelig på, og det gjorde det dermed litt lettere... Og vi imponerte faktisk de fleste! Men de visste jo ikke at vi hadde tatt timer... :fnise:

for å si det sånn så går den i 84 slag pr minutt, og det var ambefalt av profesjonelle dansere

Skrevet

Var i et bryllup hvor de danset vals til "She" av Elvis Castello, fra Notting Hill. Var veldig fint.

Gjest *marie*
Skrevet
Var i et bryllup hvor de danset vals til "She" av Elvis Castello, fra Notting Hill. Var veldig fint.

Den er fin ja :rødme:

Skrevet
Vi tok et par timer i brudevals før bryllupet vårt siden vi er fryktelig dårlige til å danse begge to.

Hvor mye måtte dere betale for det?

Skrevet
Hvor mye måtte dere betale for det?

Vi betalte 600kr pr time. Og da var det privatundervisning, dvs kun oss to i 60 min. Vi greide oss med 2 timer, så da ble det ikke så galt. Vi hadde helt klart stort forbedringspotensiale også etter de 2 timene. Men det var alt vi rakk... og gadd å bruke på det.

Skrevet
Vi betalte 600kr pr time. Og da var det privatundervisning, dvs kun oss to i 60 min. Vi greide oss med 2 timer, så da ble det ikke så galt. Vi hadde helt klart stort forbedringspotensiale også etter de 2 timene. Men det var alt vi rakk... og gadd å bruke på det.

hvor i verden holder de til??

Skrevet

Det var jo ikke så verst! Man får jo mye ut av en slik privattime, skulle jeg tro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...