Gå til innhold

Meatys murmlerier version 2.0


Meaty

Anbefalte innlegg

Så prøver man igjen da, etter at den gamle dagboka er behørig død og begravet. Ikke det at jeg vet hva jeg skal skrive om denne gangen heller, det skjer jo ikke vanvittig mye spennende om dagen da.

Nå har jeg lest en del i andres dagbøker i det siste, og det virker som om de fleste har mer spennende liv enn meg, men sånn har det vel i grunn alltid vært. Det er min egen skyld, jeg har alltid vært mer opptatt av musikk, datamaskiner og spill enn av festing og tjo og hei.

Men hvis noen føler for å skrive et par ord her så er de hjertelig velkomne!

:bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men nå sitter jeg her uansett, en mørk lørdagskveld i oktober. Høsten er unektelig et faktum for lenge siden, og i dag har jeg vært nede i kjelleren og hentet opp vinterklær. De lukter som vanlig ikke akkurat roser etter å ha ligget der nede i et halvt år, så de må nok få en liten runde i vaskemaskinen. Og i morra skal vinterdekkene på, dvs dersom jeg klarer å få samboer'n vekk fra dataen sin en times tid. Det i seg selv er nesten større jobb enn selve dekkskiftingen...

Høsten er grei nok, jeg slipper allergi og varme men jeg er ikke noe glad i mørket. Man får vel bare legge litt ekstra innsats i å se lyspunktene, og det er jo tross alt noen av dem. Jeg har en bukett med fantastisk flotte roser ved siden av meg, de fikk jeg av venninnene mine til bursdagen min for noen dager siden. Også har jeg fått tak i duftlys som lukter helt vidunderlig vanilje. Så jeg koser meg litt i kveld da. Sitter og hører på et av soloalbumene til Neil Finn, er min samboer evig takknemlig for at han introduserte denne musikken for meg. Vi var og så på Crowded house i Oslo for et par uker siden, vi sto midt på første rad og det var helt fantastisk! De improviserte masse og pratet med publikum. Det var så moro og jeg gleder meg sinnssykt til vi skal til Belfast og se dem igjen i slutten av november. Det finnes faktisk annen musikk enn R.E.M., selv om jeg ikke trodde det for noen år siden :D Ellers er det jo stas med livealbumet til R.E.M. da, og spesielt DVD'en som følger med....vi sto jo foran på den konserten så vi er med på DVD'en :sjenert:

Også er det deilig med frihelg! Jeg begynner nemlig å bli litt lei av jobben nå, sånn er det alltid når vi får masse julepynt inn til butikken og vi som jobber der får masse pes av kunder som mener at "jula begynner alt for tidlig". Hva med oss som jobber der da, tror de ikke at vi blir litt lei av nisser når vi må gå og kikke på dem hver dag i over to måneder før jul?? Det er jo kundene sin skyld at jula begynner i oktober, de kjøper jo julepynt med en gang vi setter det frem. Men jeg må si at det er masse fint i år, det ser ut til at det er moderne med hvite nisser og jeg synes de er kjempefine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

Du har et av mine favorittsitater i signaturen din, er du glad i Myth Busters? Jeg synes dessverre de var bedre før, av en eller annen grunn.

Gratulerer med dagbok, forresten. Her har jeg valgt bort jobbfest til fordel for hjemmekveld med vin, hund, peiskos og film. Noen vil kalle det asosialt, men hjernen min trenger tid uten stimuli fra andre mennesker innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et av mine favorittsitater i signaturen din, er du glad i Myth Busters? Jeg synes dessverre de var bedre før, av en eller annen grunn.

Gratulerer med dagbok, forresten. Her har jeg valgt bort jobbfest til fordel for hjemmekveld med vin, hund, peiskos og film. Noen vil kalle det asosialt, men hjernen min trenger tid uten stimuli fra andre mennesker innimellom.

Hei hei :) Velkommen som første "innskriver"!

Ja jeg er kjempefan av Mythbusters. Men er enig i det du sier, de første sesongene var nok best. Jeg er ikke så glad i at de andre (Tory, Grant og Kari) utforsker "egne" myter heller, jeg synes at det bare skulle vært Adam og Jamie! Og så hadde de nok mer spektakulære stunts i de første sesongene.....den der de sprengte en sementbil var knall!

Og du...alenekvelder kan være helt topp det, det er jo så deilig å gjøre akkurat som man vil i blant :) Hvilken film skal du se da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay
Og du...alenekvelder kan være helt topp det, det er jo så deilig å gjøre akkurat som man vil i blant :) Hvilken film skal du se da?

Jeg heller foreløpig i retning å skippe film og se videre på sesong 2 av Blackadder. En god serie kan nemlig ikke ses for ofte. Alternativet ellers tror jeg nesten er Gudfaren 1, av samme årsak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god serie kan nemlig ikke ses for ofte.

Enig, enig :jepp:

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett Fawlty towers, Monty python's flying circus og Seinfeld. Ellers så hadde jeg tenkt å se Die hard 4 i dag, men så var det så fint å sitte her og høre på musikk (Crowded house bootlegs i øyeblikket) at jeg tror jeg utsetter det til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter og småfryser litt i dag, har vært ute og hjulpet samboer'n med disse evinnelige vinterdekkene som må på hvert år. Han banner og sverter like mye hver gang, og akkurat da ønsker han seg tilbake til Belfast for der trenger de ikke å bytte dekk.

Men så er det vel ingen som friker ut like mye som britene når de først får litt snø heller da! :ler: Jeg husker da vi var over i fjor vinter, vi kjørte rundt i Nord-Irland for å ta bilder av fotballstadioner til websiden hans. Da hørte vi på radioen at de hadde jo fått SNØ i England, og folk syntes dette var helt forferdelig. Da vi kom tilbake til huset til svigers så så vi jo dette på TV, og jeg kunne ikke la være å le for det var vel ca. 10 cm med snø det var snakk om.

Jaja. Nå er vinterdekkene på her i hvert fall, og jeg har til og med vært flink og kjørt ned til Statoil for å sjekke lufttrykk og å etterstramme. Dette med etterstramming er visst viktig...jeg kjenner en som glemte det, og han mistet forhjulet på van'en sin inni en tunnell! Jeg kan se han for meg, ble nok passe lang i maska da han først ser et hjul komme trillende før han kjenner et stort DUNK. Den reparasjonen ble ikke billig, for å si det sånn.

Jeg dro og kjøpte kyllingburger til oss i dag, vi måtte jo ha noe rask, varm mat etter å ha vært ute i regnværet. Søndag er liksom gatekjøkkenmatdagen! Jeg prøver å la være å spise sånt resten av uka, det samme gjelder sjokolade og Cola. I det siste har jeg faktisk blitt ganske flink, og buksa sitter litt løsere.

Hmm...klokka er jo bare litt over 16. Også jeg som trodde at fotballen begynte snart, men så er det nesten 2 timer til. Ikke at fotball er så spennende om dagen, laget mitt ligger jo midt på tabellen i ingenmannsland men det hadde jo vært gøy om de kunne avsluttet sesongen med stil. Hvis de kan banke Valencia så må de da kunne slå noen skarve eliteserielag i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tok RBK en fin seier i dag, det var nok en god følelse for Trond Henriksen og Kåre Ingebrigtsen. Huff som tiden går, jeg synes ikke det er lenge siden Rambo og Brutter'n fløy rundt på Lerkendal selv! Og Godset berget plassen i Tippeligaen, da blir det nok til at vi kjøper sesongkort på stadion til neste år også, selv om jeg føler meg litt dum der jeg sitter og er nøytral tilskuer, helt til RBK kommer på besøk da... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dæven!

Akkurat i det jeg begynner å lure på hvorfor jeg har dagbok her (siden ingenting spennende skjer) så skjer det muligens noe!

Jeg sjekket mobilen min i en pause på jobben i dag, og der lå det en SMS fra en som jobber i NRK. Han jobber for det nye programmet til Petter Schjerven som handler om folk som samler på ting. De er interessert i meg og samboer'n fordi vi har en kjempestor R.E.M.-samling. :hakeslepp:

Ja, jeg skal innrømme at jeg fylte ut et sånt skjema på NRK sine hjemmesider for veldig lenge siden, de ville vite hva folk samlet på. Men jeg trodde jo ikke at de skulle kontakte oss!

Jeg prøvde å ringe tilbake til fyren men fikk bare telefonsvarer, så jeg satser på at han ringer i morra. Uff, dette blir spennende

I morra skal jeg gå på café sammen med tanta mi som driver egen frisørsalong. Det blir koselig, har ikke sett henne på en stund. Litt morsomt er det at Birger fra Homsepatruljen skal komme innom salongen hennes litt senere på dagen, hun sa at hun godt kunne introdusere meg men jeg tror ikke jeg "tør". Jeg liker det programmet veldig godt men jeg aner jo ikke hva jeg skal si til ham! Jeg er ikke god på small-talk. På den annen side, hadde det vært Adam.....han er jo bare sååå herlig! Håper han vinner sangkonkurransen på TV3 i dag forresten, jeg ser på det bare pga han for det er jo egentlig et ganske dårlig program.

Nå er jeg kjempetrøtt etter en lang dag på jobben og jeg fikk også stresshodepine etter at jeg leste den SMS'en - men var i godt humør likevel da! Selv om tanken om å komme på TV er skremmende, derimot er det jo slett ikke sikkert at det blir noe av. Nå skal jeg finne meg noe å spise, samboer'n spiser egg og bacon men det kan jeg ikke fordra så jeg tror jeg finner frem en pakke Fjordland seibiff som jeg har stående i kjøleskapet. Ikke det beste som finnes selvsagt, men det er så kjapt, enkelt og greit liksom.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa, Adam vant! :juhu: Jeg synes han er utrolig flink jeg, til å ikke være sanger. Med litt mer coaching så tror jeg han kan klare seg riktig bra som plateartist, det er mye som er verre enn dette som blir gitt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det litt frisering på meg i dag også, egentlig så var det bare samboer'n som skulle klippe seg men tante spurte om jeg ville ha litt farge så hun satte en minicolorasjon på meg. Hun lurte også på om jeg hadde lyst til å være modell for en av lærlingene hennes, men det ble ikke tid i dag siden alle ventet på besøket av Birger fra homsepatruljen og de hadde derfor masse kunder resten av dagen. Men jeg sa at lærlingen godt kan få (nesten) fritt spillerom, jeg har veldig langt hår med litt fall og begynner å bli litt lei av den kjedelige sveisen. Så det blir vel en "makeover" om ikke så lenge. Men nå er jeg fornøyd med å ha fått en litt friskere farge i hvert fall :)

Vi fikk tid til cafebesøk da, det hadde vi jo planlagt på forhånd. Tante kjøpte en hel marsipankake med aprikos, den var på tilbud fordi den var igjen etter Halloween så vi satt der med ei hel kake foran oss på bordet, hehe. Den var utrolig god selv om jeg normalt ikke er så begeistret for aprikos, men vi tre orket jo ikke halvparten en gang så da ble det jo kake igjen til de andre frisørdamene også.

Nå har jeg vært på Kid og kjøpt noen duker og matter, har tenkt å friske opp litt i stua pluss at jeg driver og ordner badet. Jeg har vært litt frem og tilbake på hvilke farger jeg skal ha på badet, det er ikke så lett siden vi leier og ikke kan male veggene som er hvite men jeg går for sjokoladebrune matter, gardiner og håndklær og så

har jeg kjøpt litt stearinlys og noen små vaser og sånt som er i lys turkis pluss at jeg satser på å blande inn litt beige detaljer her og der. Nå har vi hatt limegrønn lenge nok, det er faktisk deilig med de trendene som er nå med mørk brun, offwhite og sort med lekre snirklete mønstre på.

Jeg har takket nei til det NRK-greiene, samboer'n ville absolutt ikke på TV og jeg synes det blir så rart hvis bare jeg skal stille opp når samlinga er noe vi har sammen. Dessuten er det han som har klisterhjerne, han husker b-sider og årstall og det gjør ikke jeg.

Nå er det middag på gang her, samboer lager Irish stew etter en opprskrift han har lært av mora si. Det blir bra!

(hmm...er det noen som helst som leser alt dette?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært flink "husmor", har vasket kjøkkenet og badet og bakt shortbread etter en oppskrift jeg fikk av noen her på KG :)

Samboer'n er helt vill etter mine hjemmelagde shortbread, jeg kan få nesten hva som helst i bytte mot at jeg baker noen sånne :lur: Men jeg kan ikke påstå at jeg utnytter muligheten!

Det er jo selvfølgelig en grunn til at jeg står i sånn nå, til lørdagen får jeg venninner på besøk, det blir en forsinket feiring av bursdagen min. Så hvis jeg tar en skikkelig rengjøring nå så blir det mindre å gjøre sånn rett før de kommer. Jeg regner med at det blir en butikkrunde tidligere på lørdagen, jeg har lyst til å dra opp til Kongsberg og se på det nyåpnede kjøpesenteret der oppe. Det er en passe stor og koselig by. På den annen side har jeg også lyst til å dra til Sandvika som jo er blitt skandinavias største kjøpesenter, men det er litt for slitsomt på en lørdag i november, jeg får enten vente til etter jul eller dra en annen ukedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får jeg komme å plage deg litt her da.. Har ikke fått lest alt sammen nå, men får gjøre det senere.. Har nemlig en veldig snikeste samboer her som sitter å snoker på alt jeg skriver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du ville skrive litt her :) (ikke tilfeldig...*host*)

Jasså har du snikete samboer? Hehe. Min sitter bare og spiller Wii og DS i dag, han har ikke tid til å snike :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sitter normalt rett ved siden av emg og spiller wow så ikke mye frihet å få da. Kan alltids flytte meg unna, men da må jeg dra med strømledningen og det er et sliiit.. Skjønner ikke hvorfor han skal snoke så fælt.. Han sa han skulle inn å snoke på jobben i dag, bare for å være slem haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje typen din tror du har en nettromanse da vet du.

Hva er det du har i signaturen din da? Jeg vil også ha kul signatur...ikke sånn teit KG-ticker. Hva skal jeg liksom ha nedtelling til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anyway,

nå er jeg bare så utrolig stolt og glad over at Rosenborg nok en gang slo Valencia! :ball: :juhu: Det er jo altså ikke bare-bare å være østlending med hjerte som banker for RBK. Folk skjønner jo ikke det, i hvert fall ikke her i godsetbyen. Men det ble nå bare sånn en gang i 1988 at jeg falt for dette laget som spilte mot bergensere i cupfinalen. (*mimre*... Scoringer av Gøran Sørloth og Karl-Petter Løken, min favorittspiller helt til han gikk til Stabæk) Og ikke er det vel verre enn å følge med et lag fra England?? Jeg lurer på om det er andre KG'ere som har det på samme måte, at de holder med et lag som ikke er logisk iflg geografisk plassering.

Jaja. I kveld har jeg følelsen av at jeg er i ferd med å bli forkjølet, jeg har vondt i halsen og føler meg litt groggy. Og i tillegg har jeg fått hodepine, men det var vel mest pga at jeg blir så fryktelig stressa av å se på fotball! Heldigvis jobber jeg sent skift i morra, det kan nok være ålreit å slippe å stå tidlig opp når man føler seg sånn. Og nå er det bare to uker til jeg skal ha en ukes ferie, hurra! Vi skal overraske "svigers" med uannonsert besøk, det har vi aldri gjort før. Jeg tenker de blir passe stumme når vi tropper opp der, men vi blir jo garantert tatt godt i mot da. Og de er jo vant til at folk kommer og går som de vil, folk er mer utadvendte og spontane der borte enn det vi er her i landet. Nå prøver vi å finne på en smart måte å "lure" dem på, jeg foreslo for samboer at vi skulle få broren hans til å ringe og si at taxi'en hans hadde brutt sammen nede på busstasjonen sånn at faren hans måtte komme og plukke han opp...men så er det vi som er der, og ikke broren :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vel, får vel skrive litt igjen da. :sjenert:

Snakket akkurat med samboer'ns vesle niese på 6 år på tlf. Hun er super-jentete, og så elsker hun Bratz. Men når jeg spør henne "why do you like rats so much, I think they are scary" så må hun forklare meg at "but they are not rats, they are called Bratz and they are girls, just like you and me". :fnise: Hun er bare så herlig! Men hun skjønner ikke at jeg aldri kan lære meg at de heter Bratz og ikke Rats.

Men jeg synes så utrolig synd på henne, hun mistet jo faren sin i sommer og hun forstår jo ikke hvorfor pappaen hennes ikke er der lenger. Det er vel ingen av oss som forstår det egentlig. Det blir hardt for familien til samboeren min å feire jul i år, den 24. er det et halvt år siden broren hans valgte å ikke være her lenger.

Det var rart å være over der igjen for et par uker siden, det var jo en som manglet. Men vi klarte i hvert fall å overraske foreldrene, for samboer'n gikk bare rett inn på kjøkkenet til moren sin og sa "Mum, where is my tea?" Og hun trodde ikke sine egne øyne og begynte å gråte gledestårer. Det var en fin overraskelse som virket akkurat sånn som vi hadde håpet.

Det var også godt for oss å se dem igjen og se at de klarer seg tross alt. Jeg tror ikke jeg kunne klart å flytte til et annet land og se familien min så sjelden. Men det er nok sant det at distanse brings people together, for jeg kan se at samboeren min setter mye større pris på familien sin etter at han flyttet hit for 5 år siden og noen ganger er det avstand som skal til for at man skal skjønne at man er glad i noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så FED UP med julemas, i dag fikk jeg nesten sammenbrudd da jeg kom hjem fra jobb og skulle vaske i leiligheten, jeg var så sliten og følte meg helt tom i hodet! Det er på denne tiden av året jeg virkelig skulle ønske jeg hadde en annen jobb, men jeg vet jo at uti januar en gang så blir det tilbake til normalen. Jeg får bare tenke på at jeg akkurat har gått kraftig opp i lønn og at jeg får mer tilbake for det arbeidet jeg gjør nå enn noen gang. Men nå føles det som om kunder bare maser og roter, og kjefter og klager. Vel det er jo ikke alle som er sånn da. Men nesten alle blir mer stressa sånn rett før jul og da er det kanskje lett å ta frustrasjon og aggresjon ut på butikkansatte. Hvorfor er det ikke logisk for enkelte at ting faktisk blir utsolgt når vi er så nære julaften? Den fineste julepynten og de beste gavene forsvinner jo først....og da må de som kommer så sent nøye seg med restene.

Toppen av kransekaka var da jeg skulle gå og kjøpe veksel for butikken i dag, jeg skulle til å gå inn døra på posten og det kom en dame bak meg, hun hadde hendene fulle av poser så jeg stoppet opp og holdt døra åpen for henne. Og jammen så hun ikke sitt snitt til å gå og trekke kølapp rett foran nesa på meg. :kjefte:

Jeg kan knapt vente til fredag ettermiddag, DA er det endelig juleferie og late dager hos bestemor!

Lurer på hva som går av samboer....han driver og ommøblerer i stua, det virker som om han fikk en idé da han støvsugde under sofaen :fnise: Jaja, jeg lar ham holde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...