Gå til innhold

Hva er en lav mann ?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns en lav mann er en under 170. Jeg selv er 161 ca, men jente da :)

Og når det er sagt: Jeg syns ikke "lav mann" er noe negativt

Skrevet

For meg er en lav mann under 178. Jeg er 170.

Skrevet

Jeg anser menn for å være lave når de er under 180 cm .. selv er jeg høy, har en høy mann og to høye sønner ..

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Hm, jeg tar meg vel i å tenke at en mann er lav hvis han er synlig lavere enn meg selv. Jeg er 1,74. Jeg skal ærlig innrømme at jeg syns det er flott med høye menn, men i praksis ville det ikke hatt noe å si hvis jeg var tiltrukket av mannen.

Skrevet

Jeg er 170, og jeg synes menn som er under 180 er lave. Under 170 er dvergesize!

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Jeg synes alt under 175 cm er lavt på menn.

• Liker 1
Gjest StockDama
Skrevet

jeg er 169, syns menn under 170 er lave.

Skrevet

Jeg er ca 164 høy selv. Og liker at mannen er høyere enn meg... Han blir ikke det jeg karakteriserer som lav før han er omtrent like høy som meg. Før det merker jeg liksom ikke høyden.

Eksen min var 171, og det tenkte jeg aldri noe over. Men han jeg er sammen med nå er ca 180, og det har jeg tenkt over, for det er deilig at han er så mye høyere enn meg.

Er litt teit... Men føler meg så beskyttet da... :) hehe

Skrevet

Under 170 syntes jeg er lavt.. Sambo er kanskje 2-3 cm lavere enn meg, men tenker aldri over det..

Skrevet

Synes menn under 180 er lave, men beinbygning og størrelse på kroppen kan få en "lav" mann til å se litt større ut. Spinkle små menn er ikke Mann for meg.

Skrevet

Med tanke på at gjennomsnittshøyden for menn i Norge er 178-179 er det litt rart å se at flere her sier at de synes alle under 180 er lave. De er jo ikke lave, det er vel heller at dere foretrekker høye menn. Ellers tenker jeg vel at menn rundt 170 og nedover er lave.

• Liker 1
Skrevet

Under 1.70 vil jeg si er lave menn, akkurat som jeg mener kvinner under 1.60 er lave... Men legger ikke noe negativt i det. Er ikke sånn som absolutt må ha en mann som er høyere enn meg, men fikk det så vidt da - mannen min er to cm høyere enn meg.

Gjest Tigress
Skrevet

Jeg henger meg med: menn under 170cm er lave.

Tror definisjonen på dverg/kortvokst følger diagnose, ikke høyde, forresten. Det var en som mente at menn under 170 var dvergesize, det er litt uopplyst.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Det er selvfølgelig synd at det skal være slik. Jeg vet om en ganske kjekk mann som er "perfekt" på mange måter men han er noe lavere enn meg.

Skrevet

Jeg liker best at menn er 180 cm eller høyere. Menn under 175 cm synes jeg er lave. Jeg er selv 170 cm.

Skrevet
Jeg er 170, og jeg synes menn som er under 180 er lave. Under 170 er dvergesize!

Og da har du tydeligvis aldri sett en dverg, og jeg bare syns det blir så tåpelig å svare slik.

Under 160 er lavt i mine øyne

Gjest Gjest_Sirkeline_*
Skrevet

Jeg har en tilbøyelighet til å tenke at menn som er lavere enn meg er lave, jeg er 167cm. Om de i realiteten er det kan diskuteres, jeg troir dette handler om noe kulturelt; menn skal være større, eldre osv.

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

Mennene i min familie er mellom 1.95 og 2 meter, derfor er jeg nok vant med veldi høye menn. Jeg synes under 175 er lavt. Men om det betyr noe eller ikke det vet jeg ikke. Jeg er rundt 173 selv. Jeg vil helst ikke at mannen skal være lavere enn meg, men om alt annet klaffer så tror jeg ikke jeg hadde brydd meg noe om det...'

Edit: Jeg skrev at mannen skulle helst være lavere enn meg :ler:

Endret av Chrizzy
  • Liker 1
Skrevet

Er nok hva vi er vant til som legger litt føring på hva vi synes er lavt eller ikke. I min familie er også alle mennene rundt 2 meter, og dermed ser jeg på menn som er mer enn 20cm kortere som lave. Jeg liker at mannen min er høyere enn meg, men hvor høye eller lave menn generelt er tenker jeg skjelden over. :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...