Gå til innhold

Høstens vakreste eventyr.


Pasha

Anbefalte innlegg

Ja, har jeg ikke et skjønt lite juleknirk :rødme:

Blir nok en spesiell jul dette ja :) Vår første som en "ordentlig familie" ... trur at foreldrene mine gleder seg stort til at vi skal feire hos dem. Tanta mi også forresten. Hun er nesten mer ivrig enn mamma :ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ups, ny dagbok ja :) Har vært litt avsvimt i det siste, jeg, så jeg har ikke fått med meg denne før :rodme:

Blir en spesiell jul ja, gleder meg masse! Vi skal lage vår egen jul hjemme hos oss selv for første gang, så vi må vel begynne å tenke over hvilke tradisjoner vi ønsker å ta med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man er gjerne litt avsvimt med et nytt familiemedlem ja...

husker nesten ingen ting fra de første ukene jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Det blir nok skikkelig koseli på jul med nytt familiemedlem :rødme:

Håper dere får en strålende uke med masse juleforberedelser. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten ferdig med alle julegavene nå.

mangler bare et par og de kjøper jeg inn i løpet av uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har sendt inn barnehagesøknad :cry:

men trur kanskje ejg må sende inn på nytt på nyåret

Dersom tilbud om barnehageplass ikke mottas inneværende år, må det sendes ny søknad innen 15. februar neste år for å være med i hovedopptaket

vil ikke ha knirket mitt i barnehage jeg.. vil være hjemme :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på barseltreff i dag, Koslig,

passet også på å veie knirket mens eg var der. 4230 gram veier knirket nå.. så det går oppover :) (selv om det ikke er så mye til å være nesten 2,5 mnd da men.. )

Ellers har jeg begynt å legge knirket i egen seng om natta og det virker som om vi sover bedre da. Går gjerne 4 timer mellom matingene... mot før 2-3 timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: har ikke så stort knirk jeg nei. Men var jo liten som nyfødt, tok litt tid for vi begynte å legge på oss.. og dessuten er jo jeg liten og mannen min var også liten da han var liten. men spiser i grunn godt og legger på seg ca 200gram i uka.. så næringen er det ingen ting å si på nei.

I dag har jeg fått handlet ferdig julegavene :) Deilig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke prøvde vi flaske for første gang.

og knirket tok det med engang :)

Mamma ville nemlig ha knirke enn natt så jeg kunne sove litt.

så da tenkte jeg at vi fikk prøve flaske... kan ikke akkuratt mate en baby på over 2 mnd med kopp.. det vil i såfall ta veldig lang tid.

Så da hadde mamma knirket forrige helg enn natt, mens jeg og mannen lå i 2 etg og sov. Våknet et par ganger i løpet av natta da... (på tidspunkter der jeg vanligvis må gi mat)..men sovnet fort igjen.

Deilig å vite at vi har mulighet for barnevakt noen ganger ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alle julegavene pakket inn (hadde pakket inn de fleste forrige helg.. gjenstod bare de jeg kjøpte i går) og lagt i poser etter hvor de skal hen i jula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ikke skikkelig melkespreng når du plutselig kunne sove så lenge da? Jeg pleier å våkne av vonde pupper jeg hvis lillegullet sover noe særlig lengre enn sine 3 sedvanlige timer! Litt dumt, for da er det ikke håp om å la noen andre ta nattmatingen på en stund!

Så herlig å være i mål med alle julegavene da! jeg mangler fortsatt 3..men vet sånn ca hva jeg skal kjøpe da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk litt spreng ja og sikkelige silikonpupper :ler:

men ikke verre enn at jeg greite det. Ammet vel ved 23 tiden og omkvelden og tømte meg ved halv 9 tiden neste dag.

Har i grunn ikke vært plaget av så mye spreng i grunn jeg.. litt rart egentlig men... kan vel ikke klage på det. Nok mat har jeg jo.. knirket legger jo godt på seg (ca 200 gram i uka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det snart er jul ja..for her går vekta bare nedover.... men ikke at jeg har så troen på at jula hjelper på det da.. for jeg er ikke særlig glad i julemat...

Ellers er vi litt slemme foreldre i år og gir ikke knirket julegave...

setter inn penger på kontoen da (det tenkte vi å gjøre vært år)..

har jo svært liten glede av gaver i år og dessuten tenker jeg det blir nok uannsett jeg... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den siste tiden har jeg funnet ut hvor mye mitt kosthold har å si på nattesøvnen til knirket. For frem til ca en uke siden sov knirket veldig godt om natta. 4-5,5 time omgangen ca. Men så for en uke siden begynte jeg å spise dårlig (glemte å spise.. og blir kroppen min vant til å spise lite så forsetter det bare). Dagen etter at jeg gjorde dette så sov vi bare 2-3 timer omgangen (noen ganger bare 1 time også) om natta. Tenkte egentlig ikke noe særlig over årsaken til dette., men så kom jeg til å tenke på at jeg har jo spist dårlig den siste tiden (ofte bare 1 sikkelig måltid om dagen),.. så på tirsdag begynte jeg å spise ordentlig igjen (hard disiplin ja :ler: ) og hva skjer? Jo vi sover godt igjen :) Mellom 3-5 timer mellom nattmåltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å spise ja! Men har ikke tenkt over at det kan ha sammenheng med hvordan de små sover... Hadde besøk i helga av foreldrene mine, og mamma lagde masse god mat, og ungen sov som en stein. Etter at mamma dro så har det vært så som så med matstellet mitt, og han har vært våken nesten hele natta... Idag f.eks, har jeg bare spist en bolle med vaniljekrem.

Kanskje kveldsmelka blir mindre mettende dersom vi spiser for lite? Man produserer jo mindre om kvelden, men det skal jo være desto fetere og mettende, så da krever det vel kanskje et visst inntak av mat fra mor tidligere på dagen :klø:

Imponert over at du holdt ut en hel natt uten å amme! Da jeg var på julebord sist helg var jeg borte fra poden i 5 timer, og puppene holdt på å sprenges når jeg kom hjem. Fikk røde prikker i huden, og en voldsom kløe fordi alt var så sprengt! :overrasket: Ammet på den ene puppen og pumpet nesten 200 ml på den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var godt å få tømt de om morgenen da :ler:

og snille mamman min skal ta natta for meg natt til 1juledag også :)

tenkte egentlig ikke over at maten min hadde noe å si på melka (spurte jo om det på barsel når jeg var der for veiing i begynnelsen.. og at jeg gikk ned mye i vekt hadde ingen ting å si sa dem.. men så klart.. når jeg går ned i vekt fordi jeg glemmer å spise så vil jeg anta at det har noe å si.. plutslig gikk jeg ned 0.5 kg på et par dager... ).. vet ikke om det stemmer egentlig.. er bare min egen terori og det virker jo som den stemmer her i allefall...

og det virker kanskje sånn på lillegutten din også? Må passe på å spise mer enn enn bolle da *streng*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...