Gjest Deborah Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Min forlovede finnes overhodet ikke interessert i planlegging. Vi har et meget romslig budsjett (blir sponset med store pengesummer av begge foreldrepar) og i den anledning synes jeg vi bør legge mye tid og energi i planleggingen av bryllupet. Min mor og kommende svigermor er enig med meg og har kommet med meget fruktbare og konstruktive innspill fra den dagen vi annonserte vår forlovelse. Vi skal ikke gifte oss før om tre år, og det er snakk om grovplanlegging. Vi har blant annet booket hotellokaler og forsøker å finne gode løsninger med tanke på festene vi skal arrangere før og etter bryllupet. (1-dags fester). Hver gang jeg etterspør hans innspill trekker han bare på skuldrene og sier at det er jeg som synes dette er spenende, derfor overlater han den kunstneriske friheten til meg. Jeg har fortalt at jeg ønsker å planlegge i samarbeid med ham, men han ser ikke ut til å bry seg stort. Han sier bare at det er "det samme for ham". Min svigermor trøster meg med at han kommer til å bli mer delaktig når vielsesdatoen nærmer seg, men jeg føler meg sviktet. Er hans engasjement ikke tellende etter at han har tredd ringen på fingeren min?
Gjest *marie* Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Må si meg enig med din svigermor her. Tror ikkr det er så lett for alle å satte seg ned å plalegge noe som skal skje om tre år,vet jeg ikke hadde hatt så lett for det selv,og da er det kanskje natulig at det er vanskelig for en gutt? Han blir nok ivrigere etterhvert som datoen nærmer seg skal du se :-D Lykke til med planleggingen.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg tror 3 år er det magiske ordet her... Selv om du sier "grov planlegging" så er det jammen meg ikke så lett å være engasjert når det er så lenge til. Vi har også fritt budsjett (ingen kostnadstak) på bryllupsfesten vår men klarte ikke selv (som brud! ) å engasjere meg i planlegging før den siste måneden nå, og jeg skal gifte meg i mai-08! Folk er ulike. Noen elsker planlegging andre er mer "på sparket" mennesker. Jeg vet jeg er "sent ute" med planleggingen min, men å gjøre så mye mer enn å booke lokaler og kirke mer enn ett år i forveien hadde jeg ikke gjort. Selv om du er engasjert allerede så ikke legg noe stort i om han ikke er engasjert. Han blir det nok helt sikkert når det nærmer seg. Noen må rett og slett ha det litt mer "håndfast", en dato som man kan se om man blar litt frem i kalenderen, ikke må kjøpe en ny kalender for å se. Lykke til med planleggingen. Husk på at det du syns virker veldig fint nå kan du finne på å syns er ganske harry om 3 år. Det kan skje ganske mye på 3 år :-)
Gjest Elize Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Min forlovede finnes overhodet ikke interessert i planlegging. Vi har et meget romslig budsjett (blir sponset med store pengesummer av begge foreldrepar) og i den anledning synes jeg vi bør legge mye tid og energi i planleggingen av bryllupet. Min mor og kommende svigermor er enig med meg og har kommet med meget fruktbare og konstruktive innspill fra den dagen vi annonserte vår forlovelse. Vi skal ikke gifte oss før om tre år, og det er snakk om grovplanlegging. Vi har blant annet booket hotellokaler og forsøker å finne gode løsninger med tanke på festene vi skal arrangere før og etter bryllupet. (1-dags fester). Hver gang jeg etterspør hans innspill trekker han bare på skuldrene og sier at det er jeg som synes dette er spenende, derfor overlater han den kunstneriske friheten til meg. Jeg har fortalt at jeg ønsker å planlegge i samarbeid med ham, men han ser ikke ut til å bry seg stort. Han sier bare at det er "det samme for ham". Min svigermor trøster meg med at han kommer til å bli mer delaktig når vielsesdatoen nærmer seg, men jeg føler meg sviktet. Er hans engasjement ikke tellende etter at han har tredd ringen på fingeren min? Jeg skal også gifte meg om tre år. Han er ikke interesert i å være med å planlegge i det hele tatt. Han sier at det er jo så lenge. Og det respekterer jeg, men forventer at han blir mer aktiv når det nærmer seg.
Gjest lillebøll Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Tre år i forveien og du forventer at han skal synes dette er vits i å bruke mye tid på? Tror dette må være en damegreie. Jeg hadde nok bare ledd av sambo om vi skulle planlegge bryllup tre år i forveien.
Frey Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Det er tre år til, T R E år! Hvis det er noen veldig viktige lokaler/personer som må bookes lang tid i forveien så gjør det, men legg deretter dette på vent. Ps: det er ikke sikkert at han kommer til å interessere seg så mye mer når det nærmer seg heller.
Arkana Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Her må jeg si meg enig med svigermor og gi min dypeste medfølelse til mannen din. Det er hele tre år til og du forventer et voldsomt engasjement allerede? Greit at du booker populære lokaler såpass tidlig, men bortsett fra det synes jeg det høres i overkant ivrig ut å skulle planlegge nevneverdig allerede nå. Og det er nok ikke bare en damegreie, jeg ler også av tanken på å skulle planlegge et bryllup tre år i forveien. Stakkars mann. Endret 27. oktober 2007 av Arkana
Merneith Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Tre år i forveien og du forventer at han skal synes dette er vits i å bruke mye tid på? Tror dette må være en damegreie. Jeg hadde nok bare ledd av sambo om vi skulle planlegge bryllup tre år i forveien. Helt enig.. Jeg kan skjønne at noen synes bryllupsplanlegging er veldig gøy, men det er nokså egoistisk å forvente at partneren alltid skal interesse seg for det samme.. Det er du som får glede av planlegging, så da får du gjøre det
Betsy Skrevet 27. oktober 2007 #9 Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Planlegging tre år i forveien hadde jeg ikke giddet å vært med på selv engang, om vi så hadde hatt fem millioner kroner og gifte oss for. Men det er forskjell på planlegging og bryllupstanker, synes godt han kan være med deg og lufte litt tanker om idéer og slikt en gang i blandt, men kanskje ikke akkurat hele tiden. Endret 27. oktober 2007 av Betsy
Flua Skrevet 27. oktober 2007 #10 Skrevet 27. oktober 2007 Ingen vettuge menn, eller vettuge damer setter av tid TRE år for planlegging av EN dag vel?? -Ok, book lokalet og si fra til evt langreisende folk, og legg det på is i to år. Du må virkelig ha alt for mye tid ledig i livet.
LilleBille Skrevet 27. oktober 2007 #11 Skrevet 27. oktober 2007 Hadde noen bedt meg bli med på å planlegge et bryllup som er tre år frem i tiden - ville jeg bare ledd. Det får være grenser. Er det et spesielt sted dere må bestille - gjør det - og er det folk som skal komme fra andre siden av jorden - så kan det være greit å varsle dem i god tid - men jeg kan ikke fatte at du i det hele tatt synes det er rart at han ikke er interessert nå.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #12 Skrevet 27. oktober 2007 Bruk heller tiden på å elske med din kjære. Det er viktigere at dere fortsatt er forelsket :love: på den store dagen enn at serviettene matcher blomstene.
Gjest Frysepulver Skrevet 27. oktober 2007 #13 Skrevet 27. oktober 2007 (endret) . Endret 29. desember 2007 av Fjompe
jannamor Skrevet 27. oktober 2007 #14 Skrevet 27. oktober 2007 Bruk heller tiden på å elske med din kjære. Det er viktigere at dere fortsatt er forelsket :love: på den store dagen enn at serviettene matcher blomstene. Må si meg enig med mange her, for en mann kan tre år frem i tiden virke uendelig lenge. Dessuten kan det hende at han ikke vil blande seg for han stoler på din smaksans. mange menn vil ikke blande seg for mye fordi det er "brudens" dag. (om jeg er enig er en annen sak) men hvis du vil ha han med, kan du jo forklare situasjonen på en slik måte at han føler seg viktig, at du umulig kan ta den avgjørelsen uten han, enhver mann liker å føle seg viktig. tenk også over hva du spør om... kjære er lyserosa eller mørkerosa finest?? tror det er uinteressant for ham.. tenk heller på kanksje la han planlegge på transport? musikk? festligheter? alkohol? barløsninger? vet ikke hvordan mannen din er, men la han få bestemme noe og ta del i noe han ville interessert seg for til vanlig min forlovede feks. det er lettere hvis jeg tegner ting konkret, eller viser han, hvilke av disse er finest. av oss, så er jeg den mest kreative og han den mest organisatoriske, dvs. hvis jeg snakker bord arrangering, så vil han ikke kunne se det for seg uansett..han må se det fysisk. så gi din tilkommende noe han interesserer seg for i planlegginga. og skader ikke å vente litt, eller fremskynde bryllupet. Ikke mange enn deg selv og andre damer som er deg nære som orker 3 år med plalegging. du har god tid... ta det som er viktigst nå, som lokale og kirke, og så KOS DERE
Gjest Deborah Skrevet 27. oktober 2007 #15 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg snakker ikke om detaljer av sorten "hvilken farge servietter skal vi ha" eller "hvilken type sko skal jeg ha til kjolen", men et spørsmål som er meget essensielt i min kommende svigermors øyne. Årsaken til vi ønsker å booke lokaler nå, er fordi min kommende svigermor kjenner sjefen på hotellet vi ønsker å gifte oss på. Han slutter i jobben sin om tre måneder. Da er han pensjonist.
Gjest Piper Skrevet 27. oktober 2007 #16 Skrevet 27. oktober 2007 Tror ikke jeg hadde orket å være så veldig engasjert heller, om det var tre år til vi skulle gifte oss. Sier han at det er det samme for han, så får du heller bare stole på det. og han blir sikkert mer engasjert den dagen det nærmer seg, men det kan være farlig å snakke for mye om bryllupet allerede nå, for det er tross alt tre år til den store dagen. Og det kan rett og slett bli for mye for han. Mye kan skje på den tiden, og spesielt om det blir for "masete" for han.
Gjest regine ii Skrevet 27. oktober 2007 #17 Skrevet 27. oktober 2007 For meg høres en tidshorisont på 3 år helt vilt ut. Skjønner veldig godt at mannen ikke interesserer seg for det! Også slo det meg - da kronprinsen gifta seg var det ikke mer enn 9 måneder eller noe sånt fra forlovelsen ble offentlig og til bryllupet sto. Tror kanskje det kan være en indikasjon på at det er mulig å arrangere storstilt bryllupp uten 3 års planlegging.....
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #18 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg er også enig med de andre her. Jeg skjønner godt at du vil starte grovplanlegginga, men for meg betyr det mer hvilken årstod/dato og så bare drømme i to år til. At gutter ikke dørmmer så mye om bryllup som mange jenter gjør er nok normalt. Han blir nok mer engasjert når tiden kommer. Jeg hadde nok ikke forventet at han skulle engasjere seg så mye før et år i forveien. Du kan drømme så mye du vil i mellomtiden. Drømmefasen er faktisk mye kjekkere enn selve planleggingsfasen uansett.
Gjest graceland Skrevet 28. oktober 2007 #19 Skrevet 28. oktober 2007 Hadde jeg visst at jeg skulle gifte meg om tre år, så tror jeg ikke at jeg hadde engasjert meg så mye enda. Det er jo skrekkelig lenge til.
tingeling Skrevet 28. oktober 2007 #20 Skrevet 28. oktober 2007 Hvis pengene ikke er problemet, hvorfor skal dere vente så lenge som 3 år? Vi giftet oss for en uke siden, og brukte 10 mnd på planlegging. Booket lokale i sommer (var heldige som fant et så sent), men det var først de siste par månedene at mannen min begynte å få et virkelig forhold tl bryllupet. Da gledet han seg skikkelig, men alt "dill" fikk jeg ta meg av. Vi fordelte oppgavene ift hva vi syntes var gøy å ordne med. tingeling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå