Gå til innhold

Myagi blir kvinne.


myagi

Anbefalte innlegg

Føler meg som en transformer.

klikk,klikk,klikk kvinne,klikk,klikk,klikk jente,klikk,klikk,klikk mamma,klikk,klikk,klikk elskerinne,klikk,klikk,klikk hushjelp klikk,klikk,klikk,klikk...

Jeg har landet på kvinne. Voksent liksom? Kvinne. Kvinnø,kvinnøøø...

Jeg har gått hjemme i 16 mnd.

Nesten hele tiden. Jobbet helger i litt over ett halvt år nå. Måtte si opp jobben min i Oslo i November da fødselspermisjonen min var ferdig.

Lar seg dårlige kombinere med å jobbe ute i Oslo og ikke ha lappen når man skal hjem midt på natten. Spesielt når hjem er 3 mil unna.

Så nå har jeg to jobber. En for fredager og en for lørdager.

Sjenke øl fredager her,lage drinker lørdager der. Schizofrent.

Snart har jeg 3 jobber! Har akkurat fått ny jobb! Heltidsjobb.

Status:

1 jobb jeg begynner i om 2 uker.

1 jobb jeg har sagt opp. Prøvd å si opp. Jeg står på ringeliste etter denne mnd er slutt.

1 jobb jeg skal beholde,men jobbe litt mindre.

Workaholic? neineinei.

Jeg beveger meg bort fra å være bartender og inn mot motebransjen.

Klær.

Jeg kan ingenting om klær.

Jeg kler meg,men jeg kan ingenting om klær.

Jeg følger med på moter,men jeg kan jo ingenting om tekstiler.

Må jeg kunne noe om tekstiler? Jeg lærer jo?

Jeg kan mennesker.

Mennesker det kan jeg.

Jeg liker dem. Er nysgjerrig på dem. Kanskje det er derfor jeg har fått jobben? Jeg har vært ærlig på at klær; det kan jeg ingenting om.

Jeg er glad.

Kjempefornøyd faktisk.

Jeg vil gjerne ha jobben,jeg har fått noe jeg vil ha.

klikk,klikk,klikk kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag skal jeg hente min nye vaktliste.

Spennende. Da blir den nye jobben min mer til å ta og føle på.

Nå så vet jeg bare at 2 uker frem i tid så er jeg på opplæring.

Litt skummelt. Hjelper ikke å kunne blande drinker i klesbutikk.

Føler at kulhetsfaktoren må opp slik at jeg kan se ut som om jeg vet hva jeg driver med ihvertfall!

Hmmm,må shoppe. Håper selvangivelsen kommer i dag,og hvis likningskontoret vet hva som er best for dem så er den i +.

Veldig i +.

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen hit til KG :) . Artig med en bartender, håper du er forberedt på å svare på spørsmål om miksing av drinker! Skjønner forresten godt at du bytter yrke. Kan ikke være ideelt med helge- og nattejobbing når du er småbarnsmor. Har jobbet en del som kelner, så jeg vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør ivei!

Nettopp.

"Helt om natten,helt om dagen" funker liksom ikke lenger når sjefen din har blitt en mye mindre,staere og sjarmerende kopi av deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vondt i halsen! Jeg!

Aldri syk,men typisk nå som man skal noe...:roll:

Var og hentet vaktlisten min i går og da fikk jeg vite at jeg jobber sent så begynner jeg kl.13.00 og ikke 15.00-16.00 som jeg har blitt forespeilet.

Så der ryker det en 1000 lapp til i dagmamma. :cry:

Ellers var det kjempegøy å se tegningene til butikken! Blir kjempefin!

6 prøverom og greier.

Sjefen min viste meg hva hun har kjøpt inn,(så mye kult!) for når hun er borte så er det jo jeg som styrer sjappa. :-? :kul: Hjelp.

Livet er helt ok! Det er sol,det blåser. Jeg vil ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har livet begynt litt dårlig.

Verden er hvit utenfor vinduet mitt og det synes jeg er litt unødvendig sånn i midten av April. :x

Ellers så har jeg løpt forgjeves etter en buss i dag,og det er jo alltid like gøy... :roll:

Jeg er fornøyd for jeg har funnet en radiokanal jeg liker og den kom bare dettende i fanget mitt!

Legger en link her: www.village-voice.com

Mulig det er til avisen,men pytt pytt. :oops:

Venter på selvangivelsen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Hei, har du fått selvangivelsen nå? Håper den var "pen"! (min var. :D ).

Grusomt med snø igjen nå da..

Ha en fin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

Tenkte å stikke innom din "private bar" her inne,

se om det går an å få servert noe kaldt og godt på denne sommerlige *lukke øynene og late som det er full sommer, 27grader, sol, lett bris* lørdagsmorningen? Ja, og velkommen til Kg skal du være! ( bedre seint enn aldri ) Tihi :D Håper du får det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Selvangivelsen viste gudskjelov +! Da blir det nytt gulv i stua! :D

Nivvy: da du la inn innlegget dit hadde jeg akkurat kommet hjem å rukket og sovne.

Men det er åpent igjen nå altså... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kommer jeg for tidlig eller for seint!!

(haha, til dere som tolker den på den andre måten) Slemminger!

Fint å se at iallefall noen får sove om nettene :D

Bra det er åpent igjen, Myagi, da vil jeg gjerne ha den etterlengtede kalde drinken ;) *smile forventningsfullt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har vært litt både òg.

Jobbet fredag, i bursdagfeiring på lørdag og slappe av dag i går. Moro å jobbe,moro å feire bursdag,deilig å slappe av!

Men jeg har ikke hatt stemme hele helgen! Også jeg som skravler sånn da! :roll:

Om 1 uke skal jeg ta fletter igjen! Gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig behagelig faktisk.

Jeg har hatt det mellom 5 og 10 ganger,kommet ut av tellingen. :oops:

Det er helt utrolig deilig å slippe å styre med håret,bare sette det i en strikk og løpe avgårde.

Håret blir kjempefint når jeg tar det ut. Det er faktisk kjempesunt for hodebunnnen å ha fletter for da får den hvile. Man vasker jo håret hver 4-10 dag alt ettersom når man har fletter.

Det man må være forsiktig med når man tar de ut er å ikke røske med seg masse hår,men bruke tid og være tålmodig.

Også er det så deilig å ikke røyte! Jeg hadde det i høst sist og godt var det for jeg mistet så mye hår da jeg ammet så jeg måtte jo støvsuge en gang i kvarteret omtrent. :roll:

Nå mistet jeg hår pga. våren og jeg holder på å bli gal.

Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har egentlig ikke så mye å skrive nå. Kjeder meg.

Jeg er forkjøla. Blæh.

Sitter og venter på Mr.Myagi som er ute og titter på noens elektriske anlegg. Så skal vi i butikken.

Jeg er sulten. Skal spise Chicken Tandoori bare denne gubben blir ferdig.

Med hvitløksbrød,nam.

Ble i godt humør! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei tulle med øyne blå osv..

Jeg har vært ute med Sarah masse i dag,vi har lekt på lekeplassen og besøkt naboer. Det har vært koselig.

I dag er 10. dagen etter mmr og Sarah hadde litt feber da hun la seg. dEt er alltid litt trist. Håper det er mmr ihvertfall.

Jeg er jo ikke frisk og jeg håper ikke jeg har smittet henne. :(

Nå kommer snart kjæresten min hjem og da skal jeg trøstespise godteri og drikke brus.

Akkurat som venninnen til Sebastian i en anne tråd her! :hoho:

Får gi meg før det eneste jeg får er fulle one-night stands da... :roll:

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bursdag i dag!

25 år du.... Himmel og hav.

Av en eller annen grunn da jeg var liten,så ville jeg ha barn når jeg var 24. Aner ikke hvorfor,men jeg husker at jeg synes det passet fint.

Jeg ble 20 rett før 21 og flyttet inn i bofelleskap på Grunerløkka sammen med 1 jente og 4 gutter. Som jeg ikke kjente fra før. Vi var alle single og hadde bare den beste tiden sammen.

Jeg var yngst og så det at å ha barn til jeg ble 24,det ble ikke noe av! Hvorfor så hastverk egentlig?

Vi bodde sammen i 3-4 mnd før jeg ble vekket tidlig en fredags morgen i juni med at han ene jeg bodde sammen kom løpende inn på rommet mitt og ropte: "det brenner!!"

Jaja en liten kaffetrakterbrann sikkert tenkte jeg,men fikk på meg tøfler,t-skjorte og rev til meg vesken min det forteste jeg kunne allikevel.

Sto ett nanosekund og vurderte om jeg fikk med meg chinchillaen min ut,men innså fort at det var det nok ikke tid til. Han var ikke særlig tam.

Jeg husker alt dette som om det skjedde i slow-motion. Jeg husker at jeg tenkte at dette er sikkert bare en liten brann,men det må ha vært noe i stemmen eller blikket til han som vekte meg som fikk meg til å skynde meg det forteste jeg kunne.

Det var en kjempefin morgen. Solen var oppe og det begynte å bli varmt på rommet mitt. Enda klokken var bare 5 eller 6.

Samboeren min hadde smekket igjen døren min da han løp ut igjen.

Derfor var sjokket da jeg åpnet den desto større.

Dette var en virkelig brann!

Det brant på veggene i stuen og det brant i hele gangen. Det gikk en lang gang gjennom hele leiligheten og der ar det flammer over alt!

Jeg husker at jeg skulle akkurat til å hoppe mot utgangsdøren som var 1 meter ca fra meg da gutta ropte på meg fra kjøkkenet, vi måtte selvsagt ut branntrappen!

Jeg tror nesten jeg skiftet retning i luften og løp det jeg hadde bort til kjøkkenet hvor de skjøv meg foran seg ned trappen.

3 meter gjennom flammene bort til kjøkkenet... det gikk på 3 sekunder.

Også var vi ute. Det hadde da gått kanskje så mye som 1 minutt fra jeg ble vekket.

Akkurat i det vi kom ned så så vi at vi var bare 3! 1 manglet!

Gutta bråsnudde og fløy opp trappene igjen,men da var det for sent.

De kom til ett inferno av flammer. Ett halvt minutt etter at vi hadde vært der..

Sistemann ble reddet ut av soveromsvinduet sitt. Gudskjelov.

Vi hadde ett helvete ute på gaten mens vi prøvde å regne oss frem til hvem som hadde vært hjemme. Vi fant ut at vi var bare oss 4.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg tenker på dette i dag.

Kanskje fordi jeg holdte på å bli bare 21?

Livet ble veldig annerledes etter denne opplevelsen

Jeg hadde forresten barn da jeg var 24! Da hadde jeg hatt barn i 3,5 mnd alt. Selvom jeg hadde bestemt meg for å vente! Jeg er veldig glad for at jeg ikke gjorde det nå.

Det var vel meningen at akkurat hun skulle bli født... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen da :)

:bursdag:

Håper du har hatt en fin dag så langt, og at du får en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...