Gå til innhold

Hva er kg-korrekte meninger?


Gjest Helen Parr

Anbefalte innlegg

Ikke vet jeg, men jeg har merket meg at mange bruker hersketeknikker når de er uenige her. For eksempel: Hvis en mor sier at hun prøver å holde barnet sitt unna sukker - da hyles det opp om perfekt, politisk korrekt, supermor, kg-mamma osv. Også lages det gjerne tulle-tråder der andre brukere (som ikke har streng sukker-politikk) skryter av hvor lite politisk korrekte de er, at de har vært så gærne å gi poden rosinbolle istedenfor middag en gang osv, for å liksom latterliggjøre "flinke" mødre som har sukker-restriksjoner.

Å strekke seg litt lenger for å være en best mulig omsorgsperson er lite kg-korrekt. Da er man en streber, man framstiller seg bedre enn man sikkert er i virkeligheten, osv.

Jeg tror de aller fleste kg-mødrene gjør så godt de kan det meste av tiden, men at det hender de handler mot bedre vitende av og til. Med andre ord - ganske normale og sunne mødre, etter mitt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jenna88
De begyner som bridezillaer og ender som KG-mødre, vet du. :fnise:

Tror jeg skal vite daten min denne tråden. Spørs om han ikke hadde fått fart på beina da, med tanke på at jeg er registrert her inne og alt.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg
Etter å ha lest en god del tråder hvor dette har vært oppe, vil jeg definitivt si "sukker". Mitt inntrykk er at majoriteten av de som har svart i disse trådene stempler de som er opptatt av at barn skal ha et sunt kosthold som hysteriske.

Det er definitivt mitt inntrykk også. Men mulig man legger mer merke til de man er uenig med...

Jeg har ellers inntrykk av at barn skal passes på til en hver tid. Aldri forlate barnevogna et sekund - selv ikke på et lite tettsted er det forsvarlig å forlate den utenfor eller i kanten av en reol, i den trangeste butikken.

Barna skal ellers være i fri utfoldelse, under oppsyn, og man skal stille få krav til husarbeid og evner til å kle på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk Åberg
Føles det ikke deilig å rakke ned på andre mennesker?

Og det gjelder begge "leire".

Er det å rakke ned på andre å konstatere at man har ulike syn på barneoppdragelse? I så fall; hva skal vi med KG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig mange forskjellige mødre her på KG. Jeg klarer ikke å finne likhetstrekk mellom alle mødrene. Blandt de som har eldre barn synes jeg det er en liten overvekt av skilte mødre i nye forhold med sine/dine-barn problematikken. Blandt 1. gangsmødre har jeg inntrykk at de fleste er ganske "vanlige" med små og store ting de lurer på i forhold til babystell og sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Het er endel som har gode poenger her. Ingen nevnt, ingen glemt.

Er det de som samsover eller de som praktiserer Ferbers metode?

Er det de som er strenge eller praktiserer fri barneoppdragelse?

Er det de som mener barn skal få utfolde seg eller er det de som mener de skal passes på til enhver tid?

Full bedøvelse ved fødsel eller akupunktur og badekar?

Amming alltid og hvorsomhelst eller flaske for å slippe slappe bryster?

Natt-barnehage eller hjemmeværende til skolealder?

I tråder som nevnt ovenfor registrerer jeg at det dannes to leire, en i hver ende av skalaen. I tilleg er det selvfølgelig noen som stiller undrende spørsmål og befinner seg någen lunde midt på. Men man må stille spørsmål med forsiktighet, for ting kan fort bli tatt ille opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moncler

KG brukere er VELDIG flinke til å kjøpe personelige julegaver. Gaven er alltid optimalt tilpasset den aktuelle mottakeren og upersonlinge gaver er fy fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG brukere er VELDIG flinke til å kjøpe personelige julegaver. Gaven er alltid optimalt tilpasset den aktuelle mottakeren og upersonlinge gaver er fy fy.

Feil,feil, en god KG bruker LAGER gavene selv, gjerne starter dem på sommeren med å fikse julepresanger. Alle gavene er ferdige før sommeren er slutt!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske KG-fraser:

Jeg føler meg litt rar i kroppen, kan jeg være gravid?

Menn liker kvinner med former!

Mørk sjokolade er sunt, så det kan du spise så mye du vil av, iallfall så lenge du spiser mat med negative kalorier i tillegg.

For en drittsekk du er sammen med, du fortjener da myyye bedre!

Og så er det veeeldig KG å gjøre narr av bridezillas. Hvis noen synes det er viktig at bordkortene matcher buketten, hva så? Plager det dere virkelig? Greit nok at det er ting som kanskje ikke alle synes er viktig, men hva gir dere rett til å rakke ned på de som er opptatt av slikt? Jeg vil tro de fleste av oss har interesser som kan være rimelig uinteressante for andre, kanskje noe å tenke på før man hakker løs på andre. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr

Jeg ser dette er utviklet seg til en generell kg-dame-tråd. Og det er forsåvidt greit.

Imidlertid postet jeg den i Barn og familie nettopp på grunn av at jeg ønsket tilbakemeldinger om hvordan man oppfattet kg-korrekthet i forhold til barn.

Vel, vel. Ingenting er bedre enn en tråd som lever av seg selv.

Jeg lurer likevel på en ting. De fleste kritiske bemerkninger om typiske kg-damer kommer fra gjester. Jeg trodde kg-gjester også var typiske kg-damer, eller føler gjestene seg litt distansert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG og barn:

KG-brukere har ikke vanlige barn, de har prinser og prinsesser. Eventuelt lillegull eller snupper. Disse blir født med mest mulig smertestillende, siden KG-damer ikke ser vitsen i å ha vondt når det ikke er nødvendig, og de blir enormt provoserte av å høre om kvinner som har født uten smertestillende, fordi de mener at disse da hever seg over andre.

- ser "skråblikk og generaliseringer" blinke i det fjerne -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg, men jeg har merket meg at mange bruker hersketeknikker når de er uenige her. For eksempel: Hvis en mor sier at hun prøver å holde barnet sitt unna sukker - da hyles det opp om perfekt, politisk korrekt, supermor, kg-mamma osv. Også lages det gjerne tulle-tråder der andre brukere (som ikke har streng sukker-politikk) skryter av hvor lite politisk korrekte de er, at de har vært så gærne å gi poden rosinbolle istedenfor middag en gang osv, for å liksom latterliggjøre "flinke" mødre som har sukker-restriksjoner.

Å strekke seg litt lenger for å være en best mulig omsorgsperson er lite kg-korrekt. Da er man en streber, man framstiller seg bedre enn man sikkert er i virkeligheten, osv.

Jeg tror de aller fleste kg-mødrene gjør så godt de kan det meste av tiden, men at det hender de handler mot bedre vitende av og til. Med andre ord - ganske normale og sunne mødre, etter mitt hode.

Dette innlegget likte jeg!

Bryter en KG-norm med: :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ikke-kg-korrekt-gjest
Jeg ser dette er utviklet seg til en generell kg-dame-tråd. Og det er forsåvidt greit.

Imidlertid postet jeg den i Barn og familie nettopp på grunn av at jeg ønsket tilbakemeldinger om hvordan man oppfattet kg-korrekthet i forhold til barn.

Vel, vel. Ingenting er bedre enn en tråd som lever av seg selv.

Jeg lurer likevel på en ting. De fleste kritiske bemerkninger om typiske kg-damer kommer fra gjester. Jeg trodde kg-gjester også var typiske kg-damer, eller føler gjestene seg litt distansert?

Er det meg du sikter til i denne tråden?

Jeg la meg inn som "ikke-korrekt-kg-gjest" i tråden om homofile skal få adoptere barn (også under barn og foreldre). Siden alle svarene ropte et samstemt JA for homofil adopsjon følge jeg at siden jeg ikke tilhørte denne menigheten var dette et greit nick å bruke.

Nicket ble også brukt i en annen tråd den dagen under barn og foreldre. (Jeg var vel ikke så veldig kg-korrekt da heller siden jeg hadde tatt dattra mi med i barnehagen iført nattdrakten).

Ellers er jeg vel 50/50 % kg-korrekt mamma

- prøver å bare gi barna gotter på lørdager men er ikke overhysterisk,

- har ikke sjokoladepålegg i huset,

- legger ikke klærne frem kvelden før,

- ungene får ukelønn, men jeg klarer ikke å lage fast arbeidsprogram til dem,

- sender ungene på rommet sitt dersom de er umulige,

- har gitt den ene av ungene klask på rompa (ba om undskyldning etterpå),

- har brølt til dem og tatt dem hard i armene,

- har ammet alle ungene (men bare til de var 6 mnd),

- osv, osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Er det meg du sikter til i denne tråden?

Jeg har ikke vært inne på homofili-tråden, så jeg vet ikke.

Det var heller ikke noe forsøk på å henge ut noen, men jeg lurer virkelig på hva man mener er kg-korrekt eller ikke kg-korrekt.

Jeg ser det er en del motstridende svar, og det er litt interessant egentlig. For eksempel trodde jeg at den kg-korrekte mammaen fødte uten smertestillende i badekar, men det er en av motsatt oppfatning av meg ovenfor. Nysgjerrigheten henger nok sammen med at jeg av og til føler meg som en del av flertallet, men vel så ofte som en del av det ørlille mindretallet. Det spørs om ikke vi kan trekke den oppsiktsvekkende og overraskende konklusjonen "alle er forskjellige". :)

Denne tråden bør nok kanskje flyttes til skråblikk, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger mye med å være en respektert KG`er:

Være enig med de andre respekterte brukerne

Hvis man vil ytre andre meninger så må man logge ut først

Amen.

KG-damer viker unna for diskusjoner med "venninnene" sine. Det fører til at de fleste tråder er fulle av "se så flink jeg er"-innlegg.

Det er greit at man ikke tør være uenig med flertallet, men da bør man logge ut og fortelle om sine svake sider. Det er den eneste måten diskusjonene kan bli mer realistiske og interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...