Gå til innhold

overhysteriske mødre

Fremhevede innlegg

Gjest Langt fra perfekt
Skrevet
Det er jo lov å bruke huet også da, damer!

Mitt barn får syltetøy - men han får mormors syltetøy med minimalt med ukker og ikke fra tikronersbøttene fra Rimi som består av kun sukker ispedd e-stoffer.

Så enig, så enig. Vi drar ungene med til MCDonalds 2-3 ganger i måneden. Ungene mine får spise popcorn, ostepop, en bitteliten melkesjokolade om lørdagene. Vi har fast pannekakedag i uken, men blåbærsyltetøy på eller med sukker :hakeslepp: (riktignok fruktsukker) Ellers i uken spiser de ikke godteri.. De spiser frukt i fleng i barnehagen, både gule bananer og alt sånt.. De liker ikke grønnsaker, har aldri gjort det, selv med iherdig forsøk, kamuflasje med saus etc.. Min minste klarer å skille ut gulrøttene fra resten av maten, min eldste spiser kun brokkoli, og kun det, men ikke poteter. Vi har nok ikke så variert kost hjemme, fordi min mann og min eldste er ekstremt kresen i matveien, jeg gir snart opp i å finne ut middager her..

De får druer hjemme til kos midt i uken til barnetv, hvis vi har, og som regel har vi sånt ganske ofte... Men nugatti og sjokoladepålegg har de aldri fått.

Barn er så forskjellige, og det har ingenting med hva slags mat de har fått fra de begynte å spise mat. Min eldste spyttet ut den første smaken på potetmos da han var 4 måneder, vi forsøkte å lage den på forskjellige måter etter mye råd både fra her og der, han spiser fortsatt ikke poteter, og ihvertfall ikke potetmos. Som sagt min yngste hater grønnsaker, før kunne vi kamuflere den, nå kan vi ikke det lenger, han plukker ut gulrøtter, blomkål, erter etc.. Det nytter bare ikke. Så lenge de vokser, ser ut til å ha det bra, hverken mangelsykdom av det ene eller det andre..

Men... begge elsker tran, og de får også sanasol... :hakeslepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pultost/ kukost ojoj kan det være sunt? sorry jeg bare måtte hahahahahahahahaha

Skrevet
....

Altså, så lenge foreldre ikke er generelt overhysteriske når det gjelder det meste (det kan i såfall umulig føre til annet enn nervøse barn), synes jeg ikke det er sååå ille at de er litt fanatiske på enkelte områder.

:)

Bra poeng. Man velger vel sine kampsaker. Jeg er nok litt nazi på kosthold (mannen elsker majones :rope: ) og tv-titting, men stresser ikke så veldig med annet...

Tror ikke det er bra hverken å være hysterisk på alt, eller å være helt avslappet på alt. Barn trenger grenser, men innen rimelighetens grenser ( :fnise: der ble det mange grenser, gitt!)

Skrevet

Jeg synes nå ikke det er så mange overhysteriske mødre på markedet. Jeg kjente ikke så mange før jeg fikk barn og kjenner ikke så mange etter at jeg fikk barn. Som sagt før, de fleste gjør så godt de kan og gjør det de selv føler er rett for sitt eget barn.

Jeg har et par venniner uten barn og en av dem er temmelig kritisk til alle oss i vennegjengen som har barn. Man har følelsen av at man ikke skal gjøre noe som kan virke hysterisk uten at det himles med øynene og tiskes i krokene. Helst skal man unnlate å nevne ungene med et eneste ord når man treffes og prate om andre ting, ellers er man helt håpløs :roll:

Skrevet
Bra poeng. Man velger vel sine kampsaker. Jeg er nok litt nazi på kosthold (mannen elsker majones :rope: )

Du vet vel at majones ikke er usunt? Det er betydelig sunnere en smør, for det er laget av planteolje som inneholder umettet fett. Selvfølgelig kan det lett bli mye kalorier hvis man hele tiden skal ha på majones, men det er ikke usunt i seg selv.

Gjest avlogget
Skrevet

Jeg bare må svare.....

Møtte en HYSTERISK mor som ikke vil at barnet skal sove ute i barnehagen, hun er redd gutten skal bli KIDNAPPET :sjokk:

Er det mulig ????????????, området er inngjerdet og det er 16 stk som jobber der. Hvordan skal det gå når gutten blir større sier jeg bare :kjefte:

Tragisk, barn av hysteriske foreldre blir engstelige og innadvendte, hysteriske og mammadalter!

Skrevet
Du vet vel at majones ikke er usunt? Det er betydelig sunnere en smør, for det er laget av planteolje som inneholder umettet fett. Selvfølgelig kan det lett bli mye kalorier hvis man hele tiden skal ha på majones, men det er ikke usunt i seg selv.

For hvis det er sunnere enn smør er det jo SUNT!

jeez... umettet fett er ikke sunt i annet enn bittesmå mengder, som vi fint får i oss uten å spise majones. Det er jo like smart som når folk sier at man trenger sukker. Helt feil, det man trenger er karbohydrater, som kroppen omgjør til glukose. Ingen trenger sukker, og ingen trenger majones. Og folk flest i vårt samfunn får i seg for mye av både karbohydrater og fett, både mettet og umettet. Men den diskusjonen har vel lite med hysteriske mødre å gjøre?

Skrevet (endret)

Det finnes overhysteriske møndre. Det finnes overbeskyttende mødre som tror at de ved å være slik tar best mulig vare på barna sine.

Jeg skjønner hva TS mener selv om hun setter det noe på spissen.

Har selv bekjente som har flere av egenskapene hun beskriver i seg.....

Når det gjelder mat så er det mye usunt som barn ikke burde få. Men samtidig er det noe som heter måtehold og balanse. Mine barn får Nugatti en gang i blant. De får potetgull på lørdag. De får brus i helgen. De er tenåringer nå og har null hull i tennene. For de pusser jo tennene også! De bruker tanntråd!

I tillegg så er det viktig å se på hele livsstilen. Sitter ungen foran datamaskinen/playstation hele dagen så sier det seg selv at det blir galt om ungen også skal stappe i seg usunn mat. Men med aktivitet (fotball, dans, trening, leke ute...) så går det an å få litt "ekstra" innimellom. Helt fanatiske skal vi heller ikke være. Barn som beveger seg har ikke vondt av mat med litt fett og sukker i!!

Er det et resulatat av beskyttelsestrang og uerfarenhet når en mor insisterer på at barnet skal ha på seg ulltrøye og stilongs selv om det er pluss-grader og man ser at barnet svetter og er varm og slapp? Reagerer mødre negativt på at dette blir påpekt og blir de det som av andre oppleves som hysteriske fordi de føler at de blir kritisert? Det er ikke greit å føle at man blir kritisert som mor.... Spesielt når man innerst inne vet at kritikken kan være berettiget? Lett å få alle piggene ut da.

I min bekjentskapskrets har jeg et par "hysteriske". F.eks. så ønsket min ene sønn å ta med seg fetteren sin på klatring (sånn klatrevegg inne), men han fikk ikke lov av sin mor. Han er 9 år og noe overbeskyttet.... 9-åringen ville men mor sa nei med den begrunnelse at det "kunne være farlig, han kunne bli redd, det var ikke sikkert at han syntes det var så gøy når det kom til stykket...."

Han fikk ikke lov den gangen. Men neste gang tok vi med både mor og sønn.... Sønnen taklet det hele kjempefint og hadde det veldig gøy. Mens mor var nervevrak og livredd for sønnen sin. Slike mødre er jo med på å hemme barna sine. De gjør det nok i beste mening... men får noen pyser av noen unger som resultat.

Barn må få lov til å bli skitne. De må få lov til å oppleve. Gjerne bli litt redde slik at de får prøvd grensene sine og erfare selv hva de kan mestre. Om de plumper ut i en sølepytt og blir dyvåte - hva så? Min erfaring er at det er de barna som er overbeskyttet som er mest syke. Det er jo de som svetter i ullundertøy i september som er forkjøla.

Edit:skriveleif

Endret av Lizzee
Gjest lille my ts
Skrevet
Er det et resulatat av beskyttelsestrang og uerfarenhet når en mor insisterer på at barnet skal ha på seg ulltrøye og stilongs selv om det er pluss-grader og man ser at barnet svetter og er varm og slapp? Reagerer mødre negativt på at dette blir påpekt og blir de det som av andre oppleves som hysteriske fordi de føler at de blir kritisert? Det er ikke greit å føle at man blir kritisert som mor.... Spesielt når man innerst inne vet at kritikken kan være berettiget? Lett å få alle piggene ut da.

Barn må få lov til å bli skitne. De må få lov til å oppleve. Gjerne bli litt redde slik at de får prøvd grensene sine og erfare selv hva de kan mestre. Om de plumper ut i en sølepytt og blir dyvåte - hva så? Min erfaring er at det er de barna som er overbeskyttet som er mest syke. Det er jo de som svetter i ullundertøy i september som er forkjøla.

Den moren som jeg refererer til, har ikke blitt kritisert av oss, men hun blir sint på oss, hvis hun ser barnet sitt uten de påbudte klærne, hun komme flere ganger innom om dagen for å sjekke.

en av grunnene hennes er at hun ikke har råd til at barnet hennes blir sykt. hun har ikke råd til å være hjemme fra jobb (hun er i mammapermisjon)

så ja. ikke bare det tilfelle heller. men det er helt vanvittig!!! Ja jeg setter det på spissen i ts, men synes det var nødvendig for å provosere fram en diskusjon.

Vi har jo strengt tatt bare barna våre "på lån" til de blir store nok til å klare seg selv, til de blir voksne selvstendige individer.

Vår jobb som foreldre er å hjelpe barna dit, gi de best mulig plattform for å klare livet. gjøre de rede for å ta selvstendige valg. stå ved våre barns side når de trenger oss, og hjelpe de fram.

man skal ikke overbeskytte de. barn trenger å få gjøre feil. hvor hadde vi som voksne vært hvis vi ikke hadde gjort alle feilene vi gjorde? klart vi kunne vært foruten, men tenk på alt vi har lært? all erfaringen vi har fått? motgang gjør oss sterke.

Ikke la barna få den motgangen av at dere overbeskytter de, slik at de den dagen de flytter ut ikke har snøring om hvordan det virkelige liv er. støtt de, vær der for de og gi de en god plattform sier nå jeg. vi kan ikke hindre våre barn i å gjøre feil, eller dette å slå seg. men vi kan være der for de når det skjer, og hjelpe de til å takle det på best mulig måte

Skrevet
Nå er jeg vanvittig lei av alle dere trangsynte småbarnsmødre og andre mødre der ute

Selvfølgelig er man glad i barnet sitt og vil det det aller beste men herreguuud

våkn opp av ammetåka og kom ned på planeten jorden!!

barna knuser ikk om de faller og slår seg.

de dør ikke om de suttter på votten og det er sand på den

de blir ikke dårlige mennesker fordi du sier nei til barna så lenge du forklarer hvorfor

barn blir ikke nødvendigvis engstelige hvis dere ikke bærer de 24/7

De hater dere ikke mindre når de blir store om de får alt de har lyst på

De dør ikke av litt sukker

det er ikke farlig med nugatti på brødskiva

det er ikke nødvendig å måtte bruke lue fast på en 7 åring fra august uansett, så lenge barnet er ute

ingen barn dør eller blir syke av å bli våte på beina for så å være det i 5 min til man får skiftet

De blir ikke utrygge barn av anderledes dag rytme, så lenge den er stabil og trygg

De blir ikke skada for livet hvis de ikke vil ha på sseg votter fordi det er vanskelig å leke med sanden da

Dere trenger ikke hisse dere opp som noen forvokste hormonepler og skjelle ut gud og hvermannsen fordi ungen deres aldri har gjort noe galt og det har selvfølgelig ikke dere heller!!!

la barn være barn. slapp av kos dere slutt å gledre så j.... for alt og definitivt ingenting

Det er da vel ingen som påstår at ungen dør av å bli syk og våt på beina? Men det er da vel heller ikke noe å trakte etter? Det er vel ingen som påstår at de dør av nugatti på brødskiva, men er det noe galt i å prøve å få barna til å bli glad i sunt pålegg? Det er da vel ingen som påstår at de blir skada for livet av å ikke ha på votter og lue, men mener du virkelig at vi skal gi beng i alt som er sunt og bra bare fordi at de ikke kan dø av at vi ikke gjør det?

Mener du at vi kun skal bry oss med det som er direkte livsfarlig? Og at det er feil å prøve å gjøre det vi tror er sunt og bra for barna våre?

Poenget med å ha barn er vel ikke bare at vi skal sørge for at de overlever, mange syns også det er et poeng å gjøre sitt beste (uten å være hysteriske) for at barna skal ha et godt liv, være mest mulig sunne og friske, være i god form, unngå skader og sykdommer og være opplagte og friske.

At noen kan rakke ned på at andre foreldre prøver å gjøre det de tror er bra for barna sine, og å påstå at disse foreldrene ikke lar barna være barn, gjør meg utrolig provosert og trist.

Bare dytt i ungen din all den nugattien og alt det sukkeret den orker, snu døgnet på hodet og send barnet ut i t-skjorte i oktober. Barnet overleverer helt sikkert, men jeg tviler litt på livskvaliteten.

Og hvem har bestemt at det å være barn er ensbetydende med slett kosthold og å selv få bestemme om det skal gå med luer og votter?

Gjest lille my ts
Skrevet
Det er da vel ingen som påstår at ungen dør av å bli syk og våt på beina? Men det er da vel heller ikke noe å trakte etter? Det er vel ingen som påstår at de dør av nugatti på brødskiva, men er det noe galt i å prøve å få barna til å bli glad i sunt pålegg? Det er da vel ingen som påstår at de blir skada for livet av å ikke ha på votter og lue, men mener du virkelig at vi skal gi beng i alt som er sunt og bra bare fordi at de ikke kan dø av at vi ikke gjør det?

Bare dytt i ungen din all den nugattien og alt det sukkeret den orker, snu døgnet på hodet og send barnet ut i t-skjorte i oktober. Barnet overleverer helt sikkert, men jeg tviler litt på livskvaliteten.

Og hvem har bestemt at det å være barn er ensbetydende med slett kosthold og å selv få bestemme om det skal gå med luer og votter?

Hallo!!!! har du lest innleggene mine eller??????

Jeg snakker om måtehold og overbeskytting. litt nugatti engang i mellom skader ikke. men lue i august er heller ikke en nødvendighet...

Jeg snakker om de som drar den langt langt over normal sunn fornuft. snakker ikke om å snu døgnet eller t-skjorte i oktober, snakker ikke om dårlig kosthold heller. skjønner ikke hvor du har det fra.

les litt mer i tråden her du før du oppfører deg som en hysterisk mor selv

hahahaha du ass.. jaja fikk meg en god latter

Skrevet
Hallo!!!! har du lest innleggene mine eller??????

Jeg snakker om måtehold og overbeskytting. litt nugatti engang i mellom skader ikke. men lue i august er heller ikke en nødvendighet...

Jeg snakker om de som drar den langt langt over normal sunn fornuft. snakker ikke om å snu døgnet eller t-skjorte i oktober, snakker ikke om dårlig kosthold heller. skjønner ikke hvor du har det fra.

les litt mer i tråden her du før du oppfører deg som en hysterisk mor selv

hahahaha du ass.. jaja fikk meg en god latter

Vel, jeg kommenterer kun det du skriver i førsteinnlegget ditt.

Det er du som snakker om at ingen dør av nugatti.

Er forøvrig enig med deg i at det sikkert ikke er så smart å overbeskytte barnet sitt, men ser ikke helt hva sukkerrestriksjoner har med overbeskyttelse å gjøre. Og jeg tror at foreldre som er slepphendte med leggetider og sukker er et mye større problem enn foreldre som er hysterisk opptatt av leggetider og sukker.

Jeg begynner bare å bli litt fedup av alle som skriker om hysteriske mødre så snart en mor prøver å kutte ned på sukker, innføre sunne vaner og sørge for at barna har en god døgnrytme.

Skrevet

Der en forskjell på det å ta ALLE (og unødvendige) forholdsregler og det å ta normalt vare på barnet sitt.

Det er vel disse som tar unødvendige forholdsregler som oppfattes som hysteriske? Som på en måte hindrer barna i å gjøre vanlige "barneting" og krever at andre voksne (barnehage,SFO osv) skal følge opp på samme vis...

En ting er at vi tar på klær og støvler slik at barnet ikke blir unødvendig våt og kald. Det er normalt. Hysterisk er det når man nekter barnet å hoppe i en søledam fordi vi er redd for at det skal bli våt.

Å servere sunn og næringsrik mat og passe på barnas tenner. Det er normalt. Hysterisk er det når barnet ikke får lov til å få lørdagsgodt eller spise kake i bursdag.

Skrevet
Der en forskjell på det å ta ALLE (og unødvendige) forholdsregler og det å ta normalt vare på barnet sitt.

Det er vel disse som tar unødvendige forholdsregler som oppfattes som hysteriske? Som på en måte hindrer barna i å gjøre vanlige "barneting" og krever at andre voksne (barnehage,SFO osv) skal følge opp på samme vis...

En ting er at vi tar på klær og støvler slik at barnet ikke blir unødvendig våt og kald. Det er normalt. Hysterisk er det når man nekter barnet å hoppe i en søledam fordi vi er redd for at det skal bli våt.

Å servere sunn og næringsrik mat og passe på barnas tenner. Det er normalt. Hysterisk er det når barnet ikke får lov til å få lørdagsgodt eller spise kake i bursdag.

så enig så enig. tror det er det det handler om her ja

Gjest Caramba ii
Skrevet

Guri så lei jeg er av alle som skal stemple mødre som hysteriske. De minste barna kan faktisk trenge en tynn bomullslue i august hvis det er kaldt og surt, barn som er ute en dag uten gummistøvler blir ubehagelig våte av å hoppe i søledammer og kanskje de skal fortsette å være ute en stund før de får skiftet. Nugatti er dessuten søppelmat.

Noen ganger er "hysteri" bedre for ungene en at foreldrene gir fullstendig F¤#&% i hva de foretar seg. Det viser bare at foreldrene bryr seg. Jeg tror man har så lett for å stemple mødre for hysteriske her inne at man blir litt blinde for hvordan de egentlig er som foreldre. Man drar enkelthendelser helt ut av proposjoner og bruker dem som bevis for hvor hysterisk denne moren er. Hva med hysteriske fedre, forresten? finnes ikke de?

Skrevet

Jøss.. Hva slags mødre er det du omgås, da? Jeg tror du har skrevet dette bare for å få i gang en heftig tråd her inne. Gratulerer! Mission completed!

Skrevet
Guri så lei jeg er av alle som skal stemple mødre som hysteriske. De minste barna kan faktisk trenge en tynn bomullslue i august hvis det er kaldt og surt, barn som er ute en dag uten gummistøvler blir ubehagelig våte av å hoppe i søledammer og kanskje de skal fortsette å være ute en stund før de får skiftet. Nugatti er dessuten søppelmat.

Noen ganger er "hysteri" bedre for ungene en at foreldrene gir fullstendig F¤#&% i hva de foretar seg. Det viser bare at foreldrene bryr seg. Jeg tror man har så lett for å stemple mødre for hysteriske her inne at man blir litt blinde for hvordan de egentlig er som foreldre. Man drar enkelthendelser helt ut av proposjoner og bruker dem som bevis for hvor hysterisk denne moren er. Hva med hysteriske fedre, forresten? finnes ikke de?

Du verden som man reagerer da. Føler seg kanskje truffet?

På mange måter overbeskytter vi unge i dag - kanskje fordi vi voksne har fått en engstelse i oss selv?

Jeg hadde hjemmeværende mor og det hadde de fleste av kompisene mine også. Mødre i dag som er i full jobb har kanskje litt følelsen av at de ikke har full kontroll på hva som skjer med barna sine også overkompenserer de ved å overbeskytte? Og med å overbeskytte mener jeg å behandle barna som porselen.

Jeg mener ikke at det er overbeskyttende å kle godt på barna og å ikke ønske at de skal spise Nugatti. Det er greit nok å ta slike forholdsregler.

Jeg er småbarnsfar og er også lei av foreldre (ikke mødre alene) som overbeskytter. Jeg har sittet i foreldremøte i barnehagen og hørt mødre i fullt alvor snakke om at barna må få lettsmør og skummet melk! For man må jo allerede som 3-åring tenke på vekten må vite.... Jeg har hørt foreldre sitte der å i fullt alvor si at barnet deres ikke må få huske for da kan det falle ned å slå seg! Når ble det farlig for barn å huske? Og om man faller (i den EU-godkjente sanden....) og får et lite skrubbsår - skal man ikke få det når man er barn da? Ja det nok best å ikke slå seg. Men kjære søte snille dere, er det ikke fryktelig anstrengende å beskytte barna mot alle mulige småting da. Er det slik i dag at foreldre mener at det er deres hovedoppgave i denne verden å skjerme barna sine for alt mulig negativt. Hvordan skal de da få gjort seg erfaringer og selv finne ut av hva som er farlig? Det er viktig for barn å selv gjøre seg erfaringer. Og da går jeg såpass langt (i noens øyne) at jeg lar barna mine få lære selv at om de legger seg i en sølepytt så blir de våte. Sønnen min elsker vann og han om vi er ute på tur skjer det titt og ofte at han må gå hele veien hjem i våte støvler. Han er 6 år og vet at om han går ut i bekken så blir han våt. I manges øyne burde vi holdt barna inne når det er regn, men vi er en familie som går på tur i all slags vær. Og det rare er at barna nesten aldri er syke. Jeg tror som flere andre her at barn som blir beskyttet for mye blir oftere syke.

Bruk sunn fornuft. Kle på ungen din når det er kaldt og pass på sukkerinntaket. Men ikke dra den for langt når det gjelder aktiviteter og skrubbsår. På et eller annet stadie så skal søttehjulene av. Ikke stritt i mot. Ikke gjør alt du kan for å beholde babyen din. Kanskje det er der det ligger. Noen foreldre synes det er trist at barna vokser opp. De er redd for at barna ikke skal trenge dem lenger. Derfor holder de igjen ved å beskytte barna, gjøre dem litt hjelpesløse slik at de er avhengig av foreldrene sine lenger? Bare en tanke....

Skrevet
Du verden som man reagerer da. Føler seg kanskje truffet?

På mange måter overbeskytter vi unge i dag - kanskje fordi vi voksne har fått en engstelse i oss selv?

Jeg hadde hjemmeværende mor og det hadde de fleste av kompisene mine også. Mødre i dag som er i full jobb har kanskje litt følelsen av at de ikke har full kontroll på hva som skjer med barna sine også overkompenserer de ved å overbeskytte? Og med å overbeskytte mener jeg å behandle barna som porselen.

Jeg mener ikke at det er overbeskyttende å kle godt på barna og å ikke ønske at de skal spise Nugatti. Det er greit nok å ta slike forholdsregler.

Jeg er småbarnsfar og er også lei av foreldre (ikke mødre alene) som overbeskytter. Jeg har sittet i foreldremøte i barnehagen og hørt mødre i fullt alvor snakke om at barna må få lettsmør og skummet melk! For man må jo allerede som 3-åring tenke på vekten må vite.... Jeg har hørt foreldre sitte der å i fullt alvor si at barnet deres ikke må få huske for da kan det falle ned å slå seg! Når ble det farlig for barn å huske? Og om man faller (i den EU-godkjente sanden....) og får et lite skrubbsår - skal man ikke få det når man er barn da? Ja det nok best å ikke slå seg. Men kjære søte snille dere, er det ikke fryktelig anstrengende å beskytte barna mot alle mulige småting da. Er det slik i dag at foreldre mener at det er deres hovedoppgave i denne verden å skjerme barna sine for alt mulig negativt. Hvordan skal de da få gjort seg erfaringer og selv finne ut av hva som er farlig? Det er viktig for barn å selv gjøre seg erfaringer. Og da går jeg såpass langt (i noens øyne) at jeg lar barna mine få lære selv at om de legger seg i en sølepytt så blir de våte. Sønnen min elsker vann og han om vi er ute på tur skjer det titt og ofte at han må gå hele veien hjem i våte støvler. Han er 6 år og vet at om han går ut i bekken så blir han våt. I manges øyne burde vi holdt barna inne når det er regn, men vi er en familie som går på tur i all slags vær. Og det rare er at barna nesten aldri er syke. Jeg tror som flere andre her at barn som blir beskyttet for mye blir oftere syke.

Bruk sunn fornuft. Kle på ungen din når det er kaldt og pass på sukkerinntaket. Men ikke dra den for langt når det gjelder aktiviteter og skrubbsår. På et eller annet stadie så skal søttehjulene av. Ikke stritt i mot. Ikke gjør alt du kan for å beholde babyen din. Kanskje det er der det ligger. Noen foreldre synes det er trist at barna vokser opp. De er redd for at barna ikke skal trenge dem lenger. Derfor holder de igjen ved å beskytte barna, gjøre dem litt hjelpesløse slik at de er avhengig av foreldrene sine lenger? Bare en tanke....

Forsåvidt enig i det meste av det du skriver, men jeg skjønner ærlig talt ikke hvor dere treffer på alle disse hysteriske mødrene som nekter barna sine å huske eller som nekter barna sine å være ute når det regner? Jeg kjenner ingen sånne mødre jeg... Jeg syns dette "hysterisk mor" er en sånn KG-greie, og skulle gjerne likt å faktisk møtt et slikt eksemplar en gang. Rare mennesker finnes det jo, og det er sikkert en eller annen mor ett eller annet sted som ikke vil at barnet hennes skal huske, men jeg tror alle dere som er så redde for hysteriske mødre kan slappe heeeelt av. De fleste av oss klarer ballansen helt fint, selv om vi ikke vil at barna våre skal gå med våte ben eller velte seg i sukker sånn til vanlig.

Gjest lille my ts
Skrevet
Jøss.. Hva slags mødre er det du omgås, da? Jeg tror du har skrevet dette bare for å få i gang en heftig tråd her inne. Gratulerer! Mission completed!

Disse mødrene, som ike har en naturlig omsorg, men er så hysteriske at det svekker barna, og er på grensen til å skade mer enn å hjelpe. de er det mange av, har referert til ei feks i et av de andre innleggene mine, men har MAAAANGE eksempler, desverre vil jeg si

men min måte og formulere meg på i ts, er definitivt gjort for å skape provokasjon irritasjon og kanskje, at noen er enig. det er en utblåsingt jeg trengte å få ut... å gud så godt det er

håper noen føler seg truffet i større eller mindre grad å

Skrevet

du er fantastisk!!! kunne ikke vært mer enig

julianne. vet ikke hvilket yrke du er i men hvis du ikke har omgang med mange mødre og eller barn. er det ikke så rart at du ikke har sett det. jeg jobber selv med barn og er helt totalt på bølgelengde med ts her... det er mange der ute som er overhysteriske.

selvfølgelig mange normale, og kanskje noen som passer ekstra godt på, uten at det gjør noe men det er ikke det denne tråden handler om

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...