Xtra_lilje Skrevet 23. oktober 2007 #1 Del Skrevet 23. oktober 2007 Vet ikke om dette er rett forum, men lell jeg skal flytte inn i ny leilighet straks, og så etter nytt tv i går. slo meg plutselig at jeg ville prøve å bo uten TV en stund - gjorde det i vel 2 år en gang før, og det var en befrielse! greit, til tider savnet jeg det jo, men jeg var mye mer effektiv uten tv.. nå blir det litt sofaslakt foran tv etter jobb, tar lenger tid å komme seg igang etter middag osv. er det flere som ikke har tv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #2 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg hadde ikke tv i mange år. Nå har jeg flyttet sammen med kjæresten min og han insisterte dessverre på at vi skulle ha tv. Ellers hadde jeg fremdeles ikke hatt tv. Jeg merker at jeg var mer aktiv før. Jeg var flinkere til å ta initiativ til å treffe venner, til å gå på kino, til å lese bøker, til ¨kose meg med andre ting. Jeg ser ikke så mye på tv nå heller, men det er en sovepose de dagene jeg kommer sent fra jobb. Før hadde jeg nok vært mer aktiv selv disse dagene eller ganske enkelt lagt meg i senga med en god bok. Jeg synes absolutt du skal prøve å leve uten tv. Gi deg selv en prøvetid, kanskje på to måneder slik at du får testet hvordan det er og harr litt tid på å venne seg til det. Den første uka er det kanskje veldig uvanlig, deretter venner du deg nok til det. Når prøvetiden er over (prøvetid foreslår jeg siden det tar litt tid å forandre vaner) kan du jo revurdere det. Spørre deg selv om du har savnet det eller om det egentlig har vært en fin tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 23. oktober 2007 #3 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Jeg har også levd uten tv noen år, men jeg savnet å se film i min egen stue. Nå som jeg har tv merker jeg jo at den er en tidstyv, men jeg tror ikke jeg klarer å kaste den ut igjen. Dessverre, egentlig. Endret 23. oktober 2007 av Lilith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 23. oktober 2007 #4 Del Skrevet 23. oktober 2007 Vi har hivi ut tv-en for et par-tre måneder siden, og trives kjempebra med det. Vi har fremdeles mulighet til å se film og tv-serier på dvd, og kan koble pc-en til prosjektoren og se nyheter og web-tv hvis vi skulle ha lyst til det. Jeg syns rett og slett jeg har fått mye mer fritid! Jeg kaster ikke lenger bort tid på å sitte og zappe mellom programmer jeg ikke er interessert i. Allikevel har jeg muligheten til å se en film innimellom, og siden jeg er ganske interessert i film var det viktig for meg å beholde den muligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #5 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg hadde en periode hvor jeg flyttet inn i en ny leilighet hvor jeg ikke så TV. Jeg hadde en, men jeg valgte å ikke se på den. Fikk gjort mye annet rart. Som å lese mer bøker, og ikke minst skrive en del. Men hvis man ikke har tv, så kan man jo se film på pcn feks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 23. oktober 2007 #6 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 23. oktober 2007 #7 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg hadde ikke tv på 3 år, gikk kun glipp av hypen FRIENDS. Nå har jeg heller ikke tv. Jeg har 2 flatskjermer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 23. oktober 2007 #8 Del Skrevet 23. oktober 2007 Vi har tv, men vi har kobla ut muligheten til å få inn tvkanaler på den, så den brukes rent til dvd og konsoller. Går ingenting på tv'n av interesse uansett, så er like greit egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. oktober 2007 #9 Del Skrevet 23. oktober 2007 Vi har TV, men den brukes kun til videospill og filmer. Jeg sluttet å se TV for snart tre år siden, og savner det ikke et øyeblikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 23. oktober 2007 #10 Del Skrevet 23. oktober 2007 Du greier deg sikkert fint uten TV, det er jo ikke slik lenger at alle ser de samme programmene og du blir helt utenfor sosialt hvis du ikke ser TV. Når det er sagt, føler jeg for å forsvare TVn litt, da... Jeg synes det er masse interessant og deilig avkoblende på TV, men ser ikke så mye at jeg synes det hindrer meg i andre gjøremål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #11 Del Skrevet 23. oktober 2007 Går fint an uten tv. Har prøvd det i perioder, men nå er jeg flink å bruke fantasien til å finne på andre ting også da. Det blir en vane som alt annet. Men hvis jeg ikke hadde hatt radio, ja da spørs det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 23. oktober 2007 #12 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg hadde nok savnet tv'en veldig hvis jeg måtte leve uten. Har tv i den ene stuen og på soverommet mitt. Jeg ser mye film og kjøper dvd filmer nesten ukentlig. Jeg bor heller ikke i byen lengre og kan ikke stikke ut på kino hvis jeg vil, det må planlegges. Er veldig glad for at jeg kjøpte flatskjerm som henger rett på veggen og ikke må ha en tv benk og en diger klumpete tv som tar "halve stuen", synes ikke det er fint når en gigantisk tv dominerer hele rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 23. oktober 2007 #13 Del Skrevet 23. oktober 2007 Det er digg å leve uten tv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Svima* Skrevet 23. oktober 2007 #14 Del Skrevet 23. oktober 2007 Har tv, men har ikke koblet til antenne eller noe annet som gjør at jeg får inn tv-kanaler. Brukes kun til å se dvd og spilling. Liker å ha det sånn for brukte alt for mye tid før på å sløve foran uinteressante programmer. Har ikke hatt tv-kanaler på 4 år nå og savner det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 23. oktober 2007 #15 Del Skrevet 23. oktober 2007 Kaste ut TVn? Usj! Det neste ville vel være å kaste ut PCn. Dobbel Usj! Her i huset er det 2 flatskjermer. 1 på soverom og 1 i stuen. 25 kanaler i begge + at her er stasjonær PC på arbeidsværelset og Laptop til å bruke alle steder. Vi liker å lese bøker også. Det blir tid til alt. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abraxas Skrevet 23. oktober 2007 #16 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) ..... Endret 21. juni 2009 av Abraxas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest milkyway Skrevet 23. oktober 2007 #17 Del Skrevet 23. oktober 2007 Kan vel kalle det "vi" siden jeg omtrent bor hos han, men ja dessverre.. jeg hater den boksen! Før hadde vi det ikke, da hadde vi bare gitaren hans, og musikk på pcen. TV er så lite kreativt og frustrerende jeg blir kvalm av å se på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 23. oktober 2007 #18 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg hadde ikke tv i 5 år, og da mannen min flyttet inn, fortalte jeg at dersom vi skulle ha tv, skulle det være flattv (vi er studenter med tilhørende økonomi, så regnet med at saken var biff) Han på sin side, solgte halvparten av tingene sine, så nå har vi tv Vi bruker den forøvrig bare til film, går jo ingenting det er verdt å se uansett! Hadde klart meg fint uten tv igjen, film kan man jo se på laptopen uansett! Men det er greit nok Han setter pris på den, og det er jo viktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 23. oktober 2007 #19 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har tv og syns det er koselig å se på tv:O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 23. oktober 2007 #20 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg levde uten tv i noen år. Det fungerte greit, men jeg er glad for å ha tv nå. Greit å kunne slappe av med en film eller noe annet når jeg vil det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå