Gå til innhold

Prosjektet leif er født

Amalie_85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med den lille leifen!

Takk :)

Herlighet så nuuudelig han var på profilbildet ditt! :hjerter_rundt: :rødme:

Daakal liten som kaster opp :troeste:

Takk, han er kjempe pen. Til og med når han var helt helt fersk var han jo fin :fnise:

Signerer denne jeg, det var en utrolig pen babis altså :jepp:

Hvordan har du/dere det nå da? Nyter dagene som småbarnsforeldre tenker jeg :)

Vi har det helt supert. Deilig med litt "fri", altså at min kjære er hjemme og vi får lissom pusla med litt småting rundt omkring i huset. Kan ikke si jeg missliker rollen som mamma enda hvertfall ;)

Så fin han er, Amalie!!

Takk :klem:

Da har helsesøster vært her. Snakka om litt div. Så fikk vi masse infohefter om det ene og det andre. Men veldig greit å ha så man vet om ting som skjer eller ting man skal passe på. :)

I kveld skal vi gi sprinkelsenga ett nytt forsøk. For han sover jo der vi putter han vist han først sover. Er han halv-våken og blir putta bort våkner han helt opp. Så vi må bare få han til å sovne først. :gjeiper:

Han lå i kurven sin halve natta, men jeg klarte ikke å putte han tilbake etter amming. Jeg fikk ikke kurven bort fra senga så jeg kunne sette bena i gulvet. Og da blir det vanskelig å løfte han over fra selve senga. Så da putte jeg han bare i mellom oss. Og han ligger nok ikke veldig rolig nei, fordi han lå på tvers av senga når vi sto opp enda jeg la han på langs :fnise: men like vel hadde han dyne over seg, bare at det var kortsia av dyna. (så vel mange ganger i løpet av natta at han var på vei ett eller annet sted, men orka ikke gjøre noe med det, bare passa på at han ikke fikk dyna si over seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: søte lille N som beveger seg så mye om natta :ler:

Han høres så skjønn ut og bildene beviser jo bare at dere er gode på å lage pene babyer :fnise: :-D

Håper dere får en herlig helg alle 3, så fint og få informasjon av helsesøster!! Lykke til med sovingen i natt, tenker lille N har veldig lyst til å sove i egen seng i natt jeg :-D

:klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten din er bare så nydelig!!

Helt herlig!

Jeg har også avent pumpe. Både elektrisk og manuell. Den fungerte veldig bra hos meg de første måneder. Da hadde jeg masse melk. Tror du kan slappe mer av med elektrisk men du må allikevel holde den på plass.

Men med begge må du sitte for å pumpe. Har ikke prøvd liggende.

Det jeg har merket med pumpen i det siste er at den suger dårlig hvis puppen er halvtom. Får ikke ut resten av melken.

Den fungerer best hvis du skal pumpe ut en full pupp. Da får du ut alt.

Men jeg antar at du har like rettigheter med pumpa som med alt annet. Du kan snakke med butikken hvor du kjøpte den. De har sikkert vært bort i det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: søte lille N som beveger seg så mye om natta :ler:

Han høres så skjønn ut og bildene beviser jo bare at dere er gode på å lage pene babyer :fnise: :-D

Håper dere får en herlig helg alle 3, så fint og få informasjon av helsesøster!! Lykke til med sovingen i natt, tenker lille N har veldig lyst til å sove i egen seng i natt jeg :-D

:klem: :klem:

Hihi....mamma sier de blir bare penere og penere. Kan ikke skjønne at han kan bli penere jeg :fnise: aldri sett noe så pent før ;)

Alle 4 får nok en super helt ;) Vi har storebror her i helga. :)

:klem:

Gutten din er bare så nydelig!!

Helt herlig!

Jeg har også avent pumpe. Både elektrisk og manuell. Den fungerte veldig bra hos meg de første måneder. Da hadde jeg masse melk. Tror du kan slappe mer av med elektrisk men du må allikevel holde den på plass.

Men med begge må du sitte for å pumpe. Har ikke prøvd liggende.

Det jeg har merket med pumpen i det siste er at den suger dårlig hvis puppen er halvtom. Får ikke ut resten av melken.

Den fungerer best hvis du skal pumpe ut en full pupp. Da får du ut alt.

Men jeg antar at du har like rettigheter med pumpa som med alt annet. Du kan snakke med butikken hvor du kjøpte den. De har sikkert vært bort i det før.

Hmmm....jeg får høre med dem hva dem har å si om pumpa. Men kan jo prøve å pumpe ett fult bryst og. irriterer meg mest at den knirker sånn. Heldigvis er det ikke så ofte jeg trenger å pumpe meg nå hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt klarte vi det :hoppe:

Han sov i sin egen seng hele tiden mens han sov. Var oppe å amma og lå litt i mammas armer. Men når han skulle sovne helt la jeg han på plass og jammen sovna han ikke. :) Så i natt har jo jeg og sovet godt ;) Føler jeg slipper å passe så mye på. Altså at jeg er redd for å komme borti han. Så var deilig å slippe å ligge så på vakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må dere kose dere så mye alle 4 :-D

Hvordan synes storebror det er å få en liten bror da?

Og :juhu: for soving i egen seng!! :-D

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må dere kose dere så mye alle 4 :-D

Hvordan synes storebror det er å få en liten bror da?

Og :juhu: for soving i egen seng!! :-D

Ha en fin dag :klem:

Han er innmari stolt :)

Men ikke så veldig opptatt av han enda, men har vel litt med at han bare sover og spiser for det meste :fnise:

Men syns jo og det er litt deilig at han ikke er for opptatt av han heller, så han får ro når han sover og vi får amme i fred. Men han er borte å koser på han innimellom når han er våken og i går når han skulle sove var det veldig viktig at han fikk gi lillebror nattakos :) Så han er jo bare søt med han.

Men tror ikke helt han likte at han måtte gå å legge seg mens ikke lillebror måtte det :fnise: for lillebror spiste akkurat da. Men sa at han sovner nok etterpå. Men da var det ikke om han skulle ned i senga si da. :ler: så måtte jo da fortelle at han må nesten være der vi er fordi han trenger oss på en helt annen måte, og da var det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå :) Nattakos :rødme:

Men det er bra det var greit å legge seg først når han fikk forklaring, er jo ikke alltid like greit å legge seg før lillebror ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Heisan Amalie :)

Har aldri vært inne hos deg før, men har sett deg i andres dagbøker. Nå var jeg innom en tråd der du hadde svart, og fikk se bilde av den skjønne lille gutten din. :rødme:

Da måtte jeg bare gå inn til deg å si gratulerer med Leifen. Han er bare helt nyyydelig. :)

Ha en strålende helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Amalie :)

Har aldri vært inne hos deg før, men har sett deg i andres dagbøker. Nå var jeg innom en tråd der du hadde svart, og fikk se bilde av den skjønne lille gutten din. :rødme:

Da måtte jeg bare gå inn til deg å si gratulerer med Leifen. Han er bare helt nyyydelig. :)

Ha en strålende helg :)

Hihi....så kos :klem:

Godt det ikke bare er meg som syns han er pen da, selv om mye av det kommer nok av morskjærlighet ;)

Har begynt å kalle han bolla jeg nå :ler: selv om han ikke er noe trykk, men han ligger av og til så han får skikkelig bolle-kinn. Men så er han og klumpen, og lilleman, og skjønne, og helten, og kjekken o.s.v. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink lillegutt er som sov i senga si! :juhu:

:fnise: Koselig med så mange navn på han :hjerte: Kjært barn har mange navn osv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink lillegutt er som sov i senga si! :juhu:

:fnise: Koselig med så mange navn på han :hjerte: Kjært barn har mange navn osv... ;)

Ja, han er flink :)

Så snill og, (vist man kan si det, ingen småbarn er vel slemme?? ;) ) han gråter så å si aldri..... :) Det varer hvertfall ikke lenge om han begynner å gråte :)

Er rart det der med mange navn, kommer lissom noe nytt hele tiden :fnise: han kommer jo ikke til å lære seg hva han heter :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er flink :)

Så snill og, (vist man kan si det, ingen småbarn er vel slemme?? ;) ) han gråter så å si aldri..... :) Det varer hvertfall ikke lenge om han begynner å gråte :)

Er rart det der med mange navn, kommer lissom noe nytt hele tiden :fnise: han kommer jo ikke til å lære seg hva han heter :hoho:

Nei, klart de ikke er slemme, men enkelte gråter mer enn andre, og da er det herlig at lillegutt så lite! :)

:fnise: Vet hvordan det er, vår blir kalt mye rart han også, og han er ikke født engang! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, klart de ikke er slemme, men enkelte gråter mer enn andre, og da er det herlig at lillegutt så lite! :)

:fnise: Vet hvordan det er, vår blir kalt mye rart han også, og han er ikke født engang! :overrasket:

Hehe....allerede kjært ja ;)

Vår ble omtalt med navn når det bare var oss til stede, men ellers var det bare snakk om babyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe....allerede kjært ja ;)

Vår ble omtalt med navn når det bare var oss til stede, men ellers var det bare snakk om babyen!

Klart han er :hjerter_rundt:

Hehe... Slik gjør vi det også, kaller han ikke alt mulig rart når det er andre folk tilstede, da føler jeg meg bare teit... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var ikke Bolla så flink til å sove i egen seng :fnise: han var litt for våken til å ligge der alene, og jeg var for trøtt til å prøve å få han søvning. Så endte opp med at han var litt i senga si og litt i vår seng :)

Men jeg fikk sove til halv 12 i dag så jeg har nå fått den søvnen jeg egentlig trenger. Men sov nå like vel 30 min mens min kjære lagde mat.

Han er så flink, han har laga gjerde ute og begynt på parkeringsplassen vi skal lage. Han lager mat og styrer og ordner. Men jeg føler at jeg bare sover :fnise:

Når vi kommer litt mer i rutine med søvn og det hele så tror jeg at han må få en gave av meg fordi han er så flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...