monja Skrevet 8. april 2003 #1 Del Skrevet 8. april 2003 Er det noen som har en skikkelig god oppskrift på "gulkake", eller suksessterte som den egentlig heter?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 8. april 2003 #2 Del Skrevet 8. april 2003 Mener du verdens beste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 8. april 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 8. april 2003 Er ikke verdens beste sånn kvæfjordkake? Sånn med marengs? Det er ikke den.....Denne har sånn gult guff på toppen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2003 #4 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg pleier å lage den med nøttebunn i stedet for mandelbunn. Husker ikke på sparket oppskriften på kremen. Men det er eggekrem eller hva den nå heter. Skal se om jeg finner den til morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 8. april 2003 #5 Del Skrevet 8. april 2003 her finner du www.krem.no sin oppskrift - har ikke prøvd den selv, men oppskriftene derfra bruker å være bra. Anbefaler imidlertid usaltet smør i kremen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2003 #6 Del Skrevet 8. april 2003 Her er en oppskrift på suksessterte i langpanne. Suksessterte 250 g mandler males 250 g melis siktes i 5 stivpiskede eggehviter 1 ts bakepulver has i Mandlene has i til sist ____________________ Stekes i langpanne midt i ovnen på 175 grader i 30 min. Fyll: 5 eggeplommer 150 g sukker 1 dl fløte Kokes på svak varme til det er tyknet. Avkjøles. Rør så inn 125 g usaltet romtemperert smør eller margarin. Kaka deles i 2 og fyllet has mellom de 2 lagene. La noe av fyllet være igjen. Topping: Kaka pyntes med smeltet sjokolade. Deretter sprøyter du små "topper" av resten av fyllet oppå sjokoladen. Jeg har ikke laget denne selv, men moren min har det og den smakte kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 8. april 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 8. april 2003 Tusen takk for oppskriften....Nå blir sambo glad - det er favoritten hans det der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julienne i.i. Skrevet 6. mai 2003 #8 Del Skrevet 6. mai 2003 Laget kaken da jeg var hjemme i påska og fant ut at steketiden ble for lenge i ovnen til foreldrene mine. Men dette varierer vel i forskjellige ovner. Se derfor til bunnen slik at den ikke blir for mye stekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå