wok Skrevet 22. oktober 2007 #1 Del Skrevet 22. oktober 2007 Her er mine tips til "allround-gaver"... ting som kan passe til de fleste voksne. Har du noen tips? - Pledd - Duk. stearinlys og servietter - Keramikkfat/bolle - Eva Solo vannkaraffel - Vin - Boks med te - Lysestaker - Blomstervase - Vanter/hansker - Sokker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #2 Del Skrevet 22. oktober 2007 Her er mine tips til "allround-gaver"... ting som kan passe til de fleste voksne. Har du noen tips? - Pledd - Duk. stearinlys og servietter - Keramikkfat/bolle - Eva Solo vannkaraffel - Vin - Boks med te - Lysestaker - Blomstervase - Vanter/hansker - Sokker Dersom du stryker vekk lysestaker, vaser og boller er jeg enig. Forbruksting er generelt tryggere enn "gjenstander", mener jeg. For min egen del tilføyer jeg: - et glass med honning - sjokolade - en god håndkrem (i en pen krukke) - morsomme oppvaskbørster og andre "forbruksting" til kjøkkenet - donasjon til et godt formål - abbonement på en avis vedkommende liker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 22. oktober 2007 #3 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er svært få ting som passer til "alle". Hvis jeg skal gi en julegave til en voksen og ikke har noen god ide så gir jeg i hovedsak forbruksvarer, som f.eks. mat, hjemmelaget mat/julesnacks/kake, vin, te, stearinlys/servietter, abonnement på et blad, kinobilletter, hudpleieprodukter osv. Jeg synes ikke lysestaker, keramikk osv er gode "allround-gaver". Det er tydelig gaver som er vanlig å gi til folk en egentlig ikke kjenner så godt/vet hva ønsker seg, vi får hvertfall masse slikt til jul hvert år. Skuffer og skap fylles opp av pyntegjenstander av ymse slag. Tanken er selvsagt hyggelig, men i mange tilfeller ville jeg heller satt pris på en god flaske vin eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillebøll Skrevet 22. oktober 2007 #4 Del Skrevet 22. oktober 2007 Vin er desidert allround gave nummer 1. Spesielt om den kan lagres. Da gjør det ikke noe om de du gir den til er avholds heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #5 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg synes ikke lysestaker, keramikk osv er gode "allround-gaver". Det er tydelig gaver som er vanlig å gi til folk en egentlig ikke kjenner så godt/vet hva ønsker seg, vi får hvertfall masse slikt til jul hvert år. Skuffer og skap fylles opp av pyntegjenstander av ymse slag. Tanken er selvsagt hyggelig, men i mange tilfeller ville jeg heller satt pris på en god flaske vin eller noe. Akkurat! Det var det jeg mente med at forbruksvarer er bedre enn "ting". Selv har jeg ikke masse lysestaker og keramikkvaser stående rundt omkring (hater nips) og skulle jeg hatt det måtte de ha vært spesielt utvalgte akkurat av meg, ikke noe "tilfeldig rukkel" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #6 Del Skrevet 22. oktober 2007 Akkurat! Det var det jeg mente med at forbruksvarer er bedre enn "ting". Selv har jeg ikke masse lysestaker og keramikkvaser stående rundt omkring (hater nips) og skulle jeg hatt det måtte de ha vært spesielt utvalgte akkurat av meg, ikke noe "tilfeldig rukkel" Evt måtte den som kjøper vite hvilke design(ere), serier e.l man samlet på og likte. Riktignok tror jeg ikke jeg vet om en kvinne over 30 som ikke har et stort antall telysholdere, men noen serier får man liksom ikke helt nok av heller, eller man kan skifte ut mindre fine ting man har fra før. Men jeg er enig i at det generelt er bedre å gi forbruksvarer - fin matolje, vin, krydder (gjerne på et fint, mørkt glass), hjemmelagd godteri, håndkrem osv. Pledd synes jeg imidlertid hørtes ut som en fin gave - om man kjøper et nokså nøytralt, men stilig pledd i god ullkvalitet fra sånt som Røros tweed eller tilsvarende, vil jeg jo tro de fleste blir glade og heller degraderer et gammelt teppe til hund, hytte e.l. Men mulig jeg kjenner mange "sparsommelige" mennesker, at det egentlig er vanligst å unne seg alt sånt selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #7 Del Skrevet 22. oktober 2007 Vin er desidert allround gave nummer 1. Spesielt om den kan lagres. Da gjør det ikke noe om de du gir den til er avholds heller. Jeg synes i grunnen det ikke fins noen allroundgaver. Jeg kjenner flere som ikke drikker vin. Hva skal de med en vin som kan lagres da? Greit nok at det er tanken som teller, men da bør det i alle fall være en tanke bak, slik som: A liker vin, jeg kan kjøpe en flakse rødvin. B koser seg gjerne med noe søtt, jeg kjøper konfekt. C liker å lese, jeg kjøper en pocketbok. D er glad i hjemmekos, jeg kjøper noen fine duftlys. E er glad i å lage mat, jeg kjøper noen gode oljer. F liker tegneserier, jeg kjøper Donald. G drikker da alltid mye kaffe, jeg kjøper noen poser. H er opptatt av miljø, jeg kjøper noen økologiske produkter. I bruker mye smykker, jeg kjøper noe på Glitter. J er et temenneske, jeg kjøper te i løs vekt. K er glad i dyr, jeg kjøper en kalender med dyremotiv. L skal snart til Spania, en lommeparlør kan komme godt med. M fryser alltid, jeg kan strikke noen varme sokker. N trenger barnevakt, jeg gir henne gavekort på to kvelder. ... Hvis du tenker på et par gaver som du kan ha liggende i tilfelle du får noen gaver som du ikke hadde regnet med, kan jeg forstå det. Da ville jeg ha satset på å ha liggende et par ting som håndkrem, en flaske vin, en konfekteske og så gitt det som passer best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillebøll Skrevet 22. oktober 2007 #8 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvis du tenker på et par gaver som du kan ha liggende i tilfelle du får noen gaver som du ikke hadde regnet med, kan jeg forstå det. Da ville jeg ha satset på å ha liggende et par ting som håndkrem, en flaske vin, en konfekteske og så gitt det som passer best. Er vel derfor man gir slike gaver. Til venner og familie gir man vel gjerne gaver med mening. Var ihvertfall det jeg tenkte på når jeg så denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 22. oktober 2007 #9 Del Skrevet 22. oktober 2007 Dersom du stryker vekk lysestaker, vaser og boller er jeg enig. Forbruksting er generelt tryggere enn "gjenstander", mener jeg. For min egen del tilføyer jeg: - et glass med honning - sjokolade - en god håndkrem (i en pen krukke) - morsomme oppvaskbørster og andre "forbruksting" til kjøkkenet - donasjon til et godt formål - abbonement på en avis vedkommende liker håndkrem til en mann??? mens vaser, lysestaker og boller trenger de IKKE??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 22. oktober 2007 #10 Del Skrevet 22. oktober 2007 Vin er desidert allround gave nummer 1. Spesielt om den kan lagres. Da gjør det ikke noe om de du gir den til er avholds heller. Jeg drikker ikke alkohol, og ville syns det var utrolig merkelig å få en vinflaske i gave. Da ligger det ikke noen tanker bak gaven spør du meg, men at man bare kjøper noe for å kjøpe noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #11 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg drikker ikke alkohol, og ville syns det var utrolig merkelig å få en vinflaske i gave. Da ligger det ikke noen tanker bak gaven spør du meg, men at man bare kjøper noe for å kjøpe noe. Enig i at det er en uting å gi alkohol til avholdsmennesker.. "Åh, er du veggis? Da kan du jo bare lagre denne spekeskinka her så lenge..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 22. oktober 2007 #12 Del Skrevet 22. oktober 2007 håndkrem til en mann??? mens vaser, lysestaker og boller trenger de IKKE??? Nja, selv med "allround" gaver må en tenke litt såklart. En gir ikke sjokolade til en diabetiker, alkohol til en som er avholds osv. Det blir bare tankeløst og dumt. Hvor vidt håndkrem er dumt eller ikke til en mann kommer helt ann på mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. oktober 2007 #13 Del Skrevet 22. oktober 2007 En konfekteske eller vel en god allround gave? Er vel bare de som er på strenge dietter og/eller er diabetikere som ikke spiser det. (Bortsett fra de få som ikke liker sjokolade, da ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anisby Skrevet 22. oktober 2007 #14 Del Skrevet 22. oktober 2007 En konfekteske eller vel en god allround gave? Er vel bare de som er på strenge dietter og/eller er diabetikere som ikke spiser det. (Bortsett fra de få som ikke liker sjokolade, da ). Gave forslag til noen i familien som har det meste fra før. Kjøp en kurv, eller gjør det billigere og ta en papp eske som du pynter med gavepapir, folie og litt gavebånd. Legg så oppi det du føler for, mine forslag: Kaffepose sjokolade og annen snop vinflaske ost og kjeks spekepølse,flattbrød lys servietter baileys En god te Det er altså bare fantasien som stopper en. Og prisen bestmmer man jo helt enkelt selv etter hvor mye man kjøper. Vet at dette slår an hos folk da jeg har brukt dette flere ganger. Folk sier: Så koselig å få ting man kan bruke, spise/drikke. Istedet for å få en vaske jeg har ti av fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neria Skrevet 22. oktober 2007 #15 Del Skrevet 22. oktober 2007 håndkrem til en mann??? mens vaser, lysestaker og boller trenger de IKKE??? Håndkrem er da fint til en mann? Er mange menn som burde ta bedre vare på hendene sine. Og det finnes håndkremer som ikke lukter "damete" og er pakket i rosa tube. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Opa Skrevet 22. oktober 2007 #16 Del Skrevet 22. oktober 2007 Selv har jeg ikke masse lysestaker og keramikkvaser stående rundt omkring (hater nips) og skulle jeg hatt det måtte de ha vært spesielt utvalgte akkurat av meg, ikke noe "tilfeldig rukkel" Samme her. Det som står framme skal være ting jeg LIKER, og det er ikke hva som helst, hehehe... Duker, lys og servietter er heller ingen slager her, da måtte det i såfall være helt enkelt, uten mønster, og i hvitt. Forbruksvarer er vel den beste allroundgaven, om man tenker litt før man gir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chans Skrevet 22. oktober 2007 #17 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg er enig i at forbruksvarer er veien å gå, gjerne i en litt personlig og kreativ innpakking. Gavekurver, for eksempel! Ellers er den nye platen til Beirut så bra at alle burde bli overlykkelige over å få den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #18 Del Skrevet 23. oktober 2007 Riktignok tror jeg ikke jeg vet om en kvinne over 30 som ikke har et stort antall telysholdere, men noen serier får man liksom ikke helt nok av heller, eller man kan skifte ut mindre fine ting man har fra før. Jøss!! De kvinner jeg kjenner som har et stort antall telysholderer har det bare fordi de har fått dem. Og de ligger da gjemt i et skap. De fleste jeg kjenner velger derimot å kaste disse grusome gavene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå