Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #1 Del Skrevet 21. oktober 2007 Heisann, jeg møtte ei jente i helga som jeg tenke jeg skulle be med ut på date. Hun er 25 år og er siviløkonom. Spørsmålet er hva jeg bør finne på. Så langt har jeg kommet på følgende: - dra på klatresenteret og klatre sammen. - spille squash - invitere henne på middag hjem til meg. - invitere henne med ut på kafe - invitere henne med ut på kino. Det var ikke så veldig hot på lørdag mellom oss men hun ga meg ihvertfall gjerne telefonnummeret sitt. Så jeg er med andre ord til usikker på hvor interessert hun er i meg. Hun har mange mange venner og facebook-listen hennes er rekordlang. Så jeg tror ikke at det nødvendigvis betyr noe at jeg fikk nummeret hennes. Uansett - siden hun kjenner så mange i denne byen tenkte jeg at det er stor sansynlighet for at vi vil bli observert sammen av noen hun kjenner hvis vi drar ut på date sammen på kafe eller kino og hvis det er slik at hun ikke er veldig interessert kan det hende at hun heller vil være litt diskret. Derfor vurderer jeg å invitere henne med rett hjem til meg. Men det er kanskje litt direkte ? Jeg føler selv at det er litt tidlig. Litt forvirrende innlegg her - hva bør jeg be henne med ut på ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 21. oktober 2007 #2 Del Skrevet 21. oktober 2007 En tur i marka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #3 Del Skrevet 21. oktober 2007 Skjønner meg ikke helt på de som tar med daten på kino. Sitte i tussmørket, holde tyst og se på storskjerm?? Alle settinger som tillater dere å snakke sammen og bli kjent bør jo være å foretrekke fremfor det. Men de andre alternativene dine er jo fornuftige da. Jeg ignorerer herved punktet om å være diskret og serverer her et vanntett opplegg. Ta med dama på East sushi & noodles på Aker Brygge. Sykt god japansk mat for alle slags ganer, og pen restaurant i pene omgivelser. Ja, det er faktisk hele opplegget. Prisene ligger i midtsjiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 22. oktober 2007 #4 Del Skrevet 22. oktober 2007 Så langt har jeg kommet på følgende: - dra på klatresenteret og klatre sammen. - spille squash - invitere henne på middag hjem til meg. - invitere henne med ut på kafe - invitere henne med ut på kino. - Ja - Ja - NEI - Ja, men ikke noen store middagsgreier - Nei Er selv fan av kafèer, men trening er også et perfekt sted. Spesielt hvis du er veldig god på det dere skal gjøre og kan lære henne noe hun kan dra nytte av, eller hvis du er fullstendig clueless og bruker det til din fordel. By the way, aldri si ordet date med mindre du anklager henne for å tro at det er det, når det egentlig ikke er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 22. oktober 2007 #5 Del Skrevet 22. oktober 2007 Ut å gå i marka synes jeg var ett godt forslag, gjerne til ei hytte eller sæter der dere kan sette dere ned med en god kopp kaffe eller kakao og en kake eller noe, så rusle ned igjen. Nydelig natur, masse å prate om rundt det dersom dere ikke naturlig skulle ha masse tilfelles å prate om, og deilig sted uten for mye mas slik at samtalen kan flyte lett. ellers kan man gå en tur i frognerparken med ending på en kafe eller annet, opplever at det er mange som synes det er passe uformellt og stivt med en liten spasertur, da kan man også ta og føle litt på om det er trivelig å fortsette til en kafe, man må ikke dersom det blir helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den unge fruen Skrevet 24. oktober 2007 #6 Del Skrevet 24. oktober 2007 hva med å ringe å spørre henne hva hun kunne tenke seg. Du hadde mange bra ideer (dropp kinoen hvis du vil bli kjent med henne). Det går jo an å ta en tur å spise første gang (følges opp med en tur) og så kan neste date (forhåpentligvis blir det en til) være å klatre eller liknende. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #7 Del Skrevet 24. oktober 2007 Tydeligvis er folk VELDIG forskjellige... jeg ville nok blitt ganske stressa dersom noen hadde bedt meg på date og foreslått tur i marka eller klatregreier eller noe annet som involverte planlegging og utstyr eller reising av noe slag. Når jeg går på date er det alltid på en koselig kafe over en øl eller to sent på kvelden. For elsempel et sted med live musikk eller noe annet spennende (pubquiz, spesiell øl eller vinbar, bra musikk på anlegget, osv). Men jeg regner med at denne jenta er ganske sporty dersom du tenkte på disse alternativene dine, så det er sikkert noe hun vil. Ellers foreslår hun vel noe annet. (Det hadde jeg gjort. Stressende nok å være på date hvis man ikke føler seg helt avslappet med situasjonen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 25. oktober 2007 #8 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg hadde nok ikke foretrukket å bli med på klatretur på første date! Da hadde jeg heller blitt med deg hjem på kaffe så vi kunne snakke sammen og blitt kjent ordentlig med hverandre Bowling hadde kanskje også vært artig eller en tur på kafe for å snakke og spise god mat Synes det har vært kjempekoselig bare å gå en tur langs kaia eller på tursti, eller blitt med på en fisketur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 2. november 2007 #9 Del Skrevet 2. november 2007 Aktivitetsdate er alltid lurt, men klatring bør du kanskje vente med til du evt vet om hun har klatret før. Men føler seg ikke helt på topp første gangen man sitter i en klatresele...Men en tur i marka høres fint ut. Da får man snakket mye, og opplever noe fint sammen. Dere kan gå til Ullevålseter og drikke kakao, det er akkurat passe langt (første date bør vel ikke være altfor lang...) Middag hjemme er også koselig, men ikke som første date. Jeg hadde hvertfall ikke turt å reise hjem til noen jeg ikke kjenner . Uansett, mange venner på Facebook trenger ikke å bety noe. Er forskjell på å ha mange bekjente der og in real life. LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darksun Skrevet 2. november 2007 #10 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg har alltid sverget til bowling som første date. -krever null planlegning. -har ikke møtt noen som hater det ennå. -Spill en serie og kom deg unna om hun er psyko :D -spill mange serier og gå på shopping etterpå om hun er noe å spare på. Ber iallefall aldri noen hjem til meg før 3-4 daten. Er nok en ganske dårlig ide med "alene" dater, som tur i skogen, film-kveld hjemme osv, fr man er på 3-4 daten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cidric Skrevet 2. november 2007 #11 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg har alltid sverget til bowling som første date. -krever null planlegning. -har ikke møtt noen som hater det ennå. -Spill en serie og kom deg unna om hun er psyko :D -spill mange serier og gå på shopping etterpå om hun er noe å spare på. Ber iallefall aldri noen hjem til meg før 3-4 daten. Er nok en ganske dårlig ide med "alene" dater, som tur i skogen, film-kveld hjemme osv, fr man er på 3-4 daten. Bowling er jo også perfekt til innledende fysisk kontakt. "Her, la meg vise hvordan det skal gjøres", evt. "Kan du vise meg hvordan det skal gjøres" Aldri hjem til noen av partene før etter noen dater, enig i det. Det er så mye som kan bli feil da. Forventinger fra den ene parten, eller en laaaaaang pinlig kveld om det viser seg at det ikke funker i den settingen... Tror man i det hele tatt skal være forsiktig med alene-dater en stund. Særlig i disse dager med voldtekter opp og ned i mente synes jeg det er greit å ha et visst tillitsforhold først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2007 #12 Del Skrevet 2. november 2007 Hva er galt med kino??? Dette har vel med følelser å gjøre (noe man kan konsentrere seg om i tussmørke)- og man blir neppe mer forelsket om man er en kløpper i fysiske oppgaver eller drøfter politikk til utpå morgenkvisten..ihvertfall blir ikke jeg forelsket i menn pga, men på tross av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #13 Del Skrevet 3. november 2007 Hva er galt med kino??? Man kan ikke snakke der! Man blir jo overhodet ikke bedre kjent med en person av å sitte stum ved siden av ham/henne. Og ikke fortell meg at du snakker på kino, for da henter jeg pisken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #14 Del Skrevet 3. november 2007 Man kan ikke snakke der! Man blir jo overhodet ikke bedre kjent med en person av å sitte stum ved siden av ham/henne. Og ikke fortell meg at du snakker på kino, for da henter jeg pisken. Men man blir kjent av å snakke??? Kjent blir man over tid, ord er ord - noe psykopater er flinke til! Handling er bedre enn tusen ord. Og som sagt; jeg blir ihvertfall ikke forelsket pga ord, men pga kjemi og følelser - det kan jeg også få av å sitte nær noen. (Man merker jo også hvordan andre reagerer selv i en kinosal) Og i begynnelsen har ihvertfall ikke jeg behov for å prestere mest mulig... Da kan man heller melde seg på Bonderomantikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darksun Skrevet 3. november 2007 #15 Del Skrevet 3. november 2007 Vel.. du scorer jo iallefall ingen poeng på orginalitet. Har veldig dårlig erfaring med kino også. Og jeg synes jeg må snakke litt med dama før jeg begir meg ut på noe. Er ikke snakk om at jeg blir forelsket i ordene hennes, men meninger og tanker kommer veldig godt fram gjennom ord. Må få minne om Pizzagjengen-episoden der pete blir forelsket i en italiensk (tror jeg) dame som ikke snakker engelsk. Hun viser seg å være verdens største rassist når de finner en tolk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #16 Del Skrevet 3. november 2007 Vel.. du scorer jo iallefall ingen poeng på orginalitet. Har veldig dårlig erfaring med kino også. Og jeg synes jeg må snakke litt med dama før jeg begir meg ut på noe. Er ikke snakk om at jeg blir forelsket i ordene hennes, men meninger og tanker kommer veldig godt fram gjennom ord. Må få minne om Pizzagjengen-episoden der pete blir forelsket i en italiensk (tror jeg) dame som ikke snakker engelsk. Hun viser seg å være verdens største rassist når de finner en tolk :D .... Liker jeg ikke en fyr så liker jeg han heller ikke bedre om han er aldri så original....eller snakker og har perfekte meninger. Følelser er ikke noe man kan bestille eller snakke seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 3. november 2007 #17 Del Skrevet 3. november 2007 Følelser er ikke noe man kan bestille eller snakke seg til. Naivitet. Du tror "bare det skjer" da eller? At ingen egenskaper er mer attraktive enn andre, at det ikke spiller noen rolle hvordan noen oppfører seg, "det skjer bare" uavhengig av alt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #18 Del Skrevet 3. november 2007 Naivitet. Du tror "bare det skjer" da eller? At ingen egenskaper er mer attraktive enn andre, at det ikke spiller noen rolle hvordan noen oppfører seg, "det skjer bare" uavhengig av alt? Jeg tror ikke, jeg vet. Jeg kan gjerne bli kjempeforelsket i menn jeg ikke kan fordra meningene/holdningene til......faen ass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darksun Skrevet 3. november 2007 #19 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) .... Liker jeg ikke en fyr så liker jeg han heller ikke bedre om han er aldri så original....eller snakker og har perfekte meninger. Følelser er ikke noe man kan bestille eller snakke seg til. Jeg er veldig uenig. Personlig må jeg bli kjent med en person før jeg overhode kan føle noe som helst. Og for øvrig er det vel grader av forelskelse også? Er en mann orginal morson og epnnende vil jeg tro a kvinner har mye lettere for å gå fra en liten forelskelse til en stor en. Er han derimot det motsatte går det vel lettere å gå fra en liten forelskelse til ingenting. Mulig jeg som er rar. Edit: Dette innlegget kan tolkes som at jeg vet noe som helst om den kvinnelige hjernen. La det være hevet over all tvil: det er totalt feil. Endret 3. november 2007 av Darksun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #20 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg er veldig uenig. Personlig må jeg bli kjent med en person før jeg overhode kan føle noe som helst. Og for øvrig er det vel grader av forelskelse også? Er en mann orginal morson og epnnende vil jeg tro a kvinner har mye lettere for å gå fra en liten forelskelse til en stor en. Er han derimot det motsatte går det vel lettere å gå fra en liten forelskelse til ingenting. Mulig jeg som er rar. Edit: Dette innlegget kan tolkes som at jeg vet noe som helst om den kvinnelige hjernen. La det være hevet over all tvil: det er totalt feil. ..... Jøss, trodde alle var like jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå