Gå til innhold

Sjokoladekake i Langpanne


Jinx

Anbefalte innlegg

Har nå laget en kake som ser perfekt ut..

Har ikke skjært i den, og ikke smakt den enda  :ler:  

Men den er kjempe fin  :P  

Brukte denne oppskriften her :

http://home.no.net/lpkake/sjokoladekake1.htm

Skal prøve en annen til helga..

Håper denne kaka smaker like bra som den ser ut...

:sjarmor:

Jeg bakte også den sjokoladekaka i går. Men jeg satte en brødform oppi langpanna slik at den ble litt mindre. Likevel så ble ikke kaka så høy som jeg syntes den bør være. Jeg ønsker meg en høy sjokoladekake som fyller hele langpanna, men det syntes jeg ikke den oppskriften gjorde. Gjør jeg noe feil siden kakene ikke blir høye?

Glasuren syntes jeg ikke var noe særlig, tror jeg gjorde noe galt med den..

Jakten på den "perfekte" sjoklade-langpanne-kake fortsetter! prøver noen av de andre oppskriftene som står her neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Jeg bakte også den sjokoladekaka i går. Men jeg satte en brødform oppi langpanna slik at den ble litt mindre. Likevel så ble ikke kaka så høy som jeg syntes den bør være. Jeg ønsker meg en høy sjokoladekake som fyller hele langpanna, men det syntes jeg ikke den oppskriften gjorde. Gjør jeg noe feil siden kakene ikke blir høye?

Glasuren syntes jeg ikke var noe særlig, tror jeg gjorde noe galt med den..

Jakten på den "perfekte" sjoklade-langpanne-kake fortsetter! prøver noen av de andre oppskriftene som står her neste gang.

Når jeg baker den kaka jeg har skrevet inn oppskrifta på, fyller den alltid en hel langpanne og den synker aldri sammen og blir lavere. Du kan jo kanskje prøve å bake den. Jeg bruker mikser når jeg lager den, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

300 g smør/ margarin

600 g farin

3,5 dl melk

4 egg

500 g mel

1 ss vaniljesukker

4 ts bakepulver

3-4 ss kakao

Stekes på 175° i ca 30 minutter

Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene ett om gangen, deretter melk vekselsvis med det tørre. Hell røren i papirkledd langpanne, sett på nederste rille dersom du setter langpannen på et stekebrett; på midterste dersom du kun benytter langpannen.

Avkjøl kaken noen minutter i formen, velv den over på rist og trekk av papiret.

Har nettopp testet denne oppskriften, og den ble helt genial! Dvs, jeg er tydeligvis ikke best til å lese oppskrifter for jeg pisket egg og sukker hvitt (gammel vane i sjokoladekaker :ler: ) men den ble helt suveren for det. Fylte hele langpanna, ikke noen brente kanter, stekte jevnt og falt ikke sammen.

Denne kan anbefales! Takk, Texas! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så fint at oppskriften fra meg falt sånn i smak!!! :lol:

Min favoritt også - alltid vellykket resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...