Gå til innhold

Redd for mus?

Gjest Magreb

Anbefalte innlegg

Er kvinner redde for mus, eller er det en gammel klisje?

Jeg fanger dem i musefeller fordi de kan skade huset, men jeg synes også de er utrolig søte.

Hilsen mannfolket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke redd for mus. Eller rotter. :) Men jeg vil ikke ha dem i hus!

... men kjæresten min er livredd for rotter ;)

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinner redde for mus, eller er det en gammel klisje?

Jeg fanger dem i musefeller fordi de kan skade huset, men jeg synes også de er utrolig søte.

Hilsen mannfolket.

Jeg har truffet kvinner som har reell angst for mus og andre gnagere ("surifobi"). Du ser det knyter seg i dem, leppene vibrerer og øynene flakker hvis man nevner muligheten for at det finnes mus i huset. Det er ikke mulig å diskutere rasjonalisere mus overfor disse. Visstnok kan slike fobier avlæres, men da må det vel helst profesjonelle til.

Bortsett fra det er det masse jenter som synes det feminint å svime av bare man snakker om mus.

Jeg har aldri møtt menn som er slik, men jeg har møtt menn som har samme type angst for edderkopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun redd for mus i den forstand at jeg er livredd de skal tygge istykker ledninger, noe som kan føre til kortslutning og brann. For ikke å snakke om gassledningen på hytta.

Er storforbruker av musefeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det aller minste redd for mus, men vet at de ødelegger mye om man får dem i huset og at de i verste fall kan spre sykdom, og jeg er derfor heller ikke det minste redd for å fange dem ( i feller eller med hendene/en eske eller annet) og få dem ut av huset døde eller levende om de skulle komme inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StockDama

er ikke redd for mus, har hatt det some kjæledyr, det og rotter. og en haug andre typer gnagere. (ja tabris, jeg vet det er fy.)

og når jeg bodde i alta hadde jeg en kjeller"leilighet" og det var lemmen år deisa det inn lemmen.

så nei...ikke spesielt redd for små gnagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mus er fine jeg,men vil helst ha

dem ute..

Men jeg hyler ikke og svimer av om jeg treffer en mus inne

Skjønner ikke at noen er redd for mus :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

REDD!!!! Søte små nurkene :riste:

Jeg er ikke redd for rotter, mus og gnagere generelt!

(hater edderkopper, men ingen mennesker får lov til å drepe dem av den grunnen - katten får lov)

De er jo så søte :smilbla:

Joda, kloakrotter er kanskje ikke så nusselige kanskje men....

Hadde kommet med "knyttneven" om noen skulle satt ut en musefelle bare fordi dem så noe muselort! Jeg vet at det er skadedyr, men nope ingen musefelle i mitt nærvær! Dem fjerner jeg - de i boretslaget også, de går rett i spesialavfallkontaineren! :plystre:

Hadde jeg sett en gnager i hjemmet/hytta hadde jeg sikkert lokket dem fram med ost, for så å fange den og satt den ut i skogen :rosasmil:

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke mus, og vil ikke ha dem innendørs nei. Sist det var en inne her satte vi opp feller og flyttet ut til det lille skabbete (ja,for det var det tenk!) kreket var kverket. Det jeg ikke liker med mus er at de er så raske, og at de ikke er redde i det hele tatt, de bare løper. Dessuten gjør de skade, og de er smittebærere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Den eneste grunnen til at jeg ikke er livredd for mus, er at jeg er enda reddere for rotter. Musene blekner i forhold.

Jeg tror ikke kvinner er noe reddere for mus enn menn, men evt. at de viser det mer.

Endret av Frk Åberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håndterer mus daglig siden katta drar dem inn uskadd. De er jo nydelige da, men jeg har blitt bitt hardt da. Særlig spissmus er noen råskinn. Så jeg er litt forsiktigere n¨å enn jeg var før. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Det er jeg som er hun dama i tegneseriene. Hun som står på en stol og hyler mens musa piler rundt på gulvet... :redd:

Silmarill, for første gang er jeg ordentlig og oppriktig jævlig uenig med deg! :sjokkert:

Vi leide et gammelt hus nå vinter, og der møtte jeg ei mus i skuffen. Løftet opp en pakke med stearinlys, og der satt den og tittet rett på meg, gitt! Jeg hylte, løp inn i stua og hoppet i et tigersprang opp på sofaryggen.Deretter jaget jeg mannen i butikken for å kjøpe feller og gift, og reiste til min søsters trygge, nye leilighet og sov der den natten.

Jeg kom ikke hjem igjen før mannen hadde forsikret meg om at musa var avgått ved døden og alle hull, kriker og kroker var tettet med byggeskum.

Resten av tiden i det huset ble en prøvelse. Jeg slappet aldri av. At ryktet vil ha det til at det spøker der, plaget meg ikke i det hele tatt.

Mus er ekle, raske, uforutsigbare og smittebærere. Jeg hater dem. De er ikke søte i det hele tatt.

Men edderkopper, de er jeg ikke redd. De kan jeg faktisk egenhendig hive ut av vinduet.

Jeg kjenner forresten en diger fyr som ikke engang tør å fjerne døde mus fra musefella. Han er politimann... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Bodillen: Lurte på om jeg skulle slenge på en lattersmiley, men dette er blodig alvor. Det du beskriver kunne fort ha vært meg. Mus i hus er noe helt annet enn mus generelt. Vi hadde mus i huset noen ganger i barndomshjemmet, og jeg begynte faktisk å gråte ved en anledning (jeg var vel rundt 15-16).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mus er søte små krek - utendørs. Men av grunnene som er nevnt ovenfor så ser jeg helst at de holder seg utendørs. Småtassene kan gjøre mye skade i et hus.

Har ingen problemer med å hive dem ut av musefella om jeg må ut på jakt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Bodillen: Lurte på om jeg skulle slenge på en lattersmiley, men dette er blodig alvor. Det du beskriver kunne fort ha vært meg. Mus i hus er noe helt annet enn mus generelt. Vi hadde mus i huset noen ganger i barndomshjemmet, og jeg begynte faktisk å gråte ved en anledning (jeg var vel rundt 15-16).

Du har helt rett, det er ikke noe å le av i det hele tatt. Jeg kjenner jeg får virkelig angst hvis jeg ser eller hører mus i nærheten. Jeg blir helt kald, samtidig som jeg svetter sykt, og hjertet hamrer som besatt.

Jeg vet jo det er irrasjonell frykt, men det er lite man kan gjøre med det når man først har det sånn, ikke sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Mus er søte små krek - utendørs. Men av grunnene som er nevnt ovenfor så ser jeg helst at de holder seg utendørs. Småtassene kan gjøre mye skade i et hus.

Har ingen problemer med å hive dem ut av musefella om jeg må ut på jakt. ;)

:overrasket: Respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for mus. Jeg har en katt som elsker å fange mus og det er flere ganger at jeg har reddet musene ved å fange dem i en klut eller i et papir og bært dem til et "trygt" sted. Men få meg ikke til å gjøre det samme med edderkopper, grøss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...