Gå til innhold

Kattedo..

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Hva med urin - klumper det også seg? Hvor ofte skifter du ut all sanden og vasker kassen?

Jeg vasker aldri kassen. Legger en avis i bunnen og så trer jeg på en pose utenpå der igjen som dekker kassen. Får kjøpt disse posene på Felleskjøpet blant annet.

Så heller jeg sand oppi der igjen. Om kattene skulle klore hull på posen så det renner ut litt sand så havner det på avisen. Bytter ut avisen innimellom og har ikke merket noen vond lukt fra doen.

Må også tilføye at jeg bytter ut sanden og posen med jevne mellomrom. Minst 1 gang i måneden.

Endret av mia83
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Takk for svar :)

Jeg får min lille pusekatt om noen uker og vil gjerne være forbredt :rødme:

Vår er ikke helt liten, men den var visstnok ikke helt renslig da vi fikk den. Her har den imidlertid bare tisset utenfor kassen en gang og det velger jeg å tro var et uhell siden det var helt rett på utsiden.

Rådet jeg har fulgt er å sørge for at sanden og kassen er ren til en hver tid (Katter er som kjent svært renslige dyr), men ikke så ren at det ikke lukter noe som helst. Katten skal da visstnok raskt forstå at dette er "dostedet" og bruker det hvis det tilfredsstiller "kravene" til renslighet. De fleste kattunger har vel dessuten lært noe om kattekasser fra moren.

Skrevet

Jeg bruke Cat Exclusive og er superfornøyd. Alt klumper seg, både tiss og bæsj og er bare å ta ut. Det lukter ingenting fra vår do og vi har bare kasse uten tak. Vi har to katter som bruker den. Sanden er utrolig drøy og varer lenge og er billigere enn EverClean sin. Koster ca 200 for 15 kg. Jeg er kjempefornøyd og kommer til å fortsette å bruke den.

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg bruker everclean, men skal gå over til cat exclusive siden den er billigere. Jeg har to innekatter på en ettroms og det lukter ingenting her. Har do med tak og filter.

Skrevet
Jeg bruker everclean, men skal gå over til cat exclusive siden den er billigere. Jeg har to innekatter på en ettroms og det lukter ingenting her. Har do med tak og filter.

Når folk sier at det lukter ingen ting.. mener du/dere at det lukter ingen ting ellers, eller også når de f.eks har bæsjet? Det lukter vanligvis ingen ting her heller, men med engang de har bæsja så sprer lukta seg over i hele huset, og da er det rett bort for meg å fjerne det så fort som mulig. Så enten må dere andre ha super katter når dere sier at det ikke lukter noen ting, eller så må de hvert fall være små kattunger vel? Det er vanlig at det lukter når katter har vært å bæsjet. Hvert fall sånn jeg har forstått det.

Skrevet

Når jeg sier at det ikke lukter noe så mener jeg at det fint kan ligge bæsj i kassen i flere timer uten at jeg kjenner noen lukt. Akkurat i samme øyeblikk som den bæsjer lukter det jo uansett, men det slutter i løpet av et par minutter.

Skrevet
Når jeg sier at det ikke lukter noe så mener jeg at det fint kan ligge bæsj i kassen i flere timer uten at jeg kjenner noen lukt. Akkurat i samme øyeblikk som den bæsjer lukter det jo uansett, men det slutter i løpet av et par minutter.

Akkurat det samme opplever jeg. Det lukter på det rommet kassen står akkurat mens den holder på, men når etterlatenskapene er gravd over, så forsvinner lukten. Bæsjen lukter forresten overraskende lite. (Men så er jeg vant til å plukke hundemøkk da og det lukter helt forjævlig for å si det mildt!). Hva slags mat katten får, har vel også en del å si.

Skrevet

Jeg har brukt Cat Exclusive sanden. Den er veldig effektiv og drøy i bruk. Katten min nekta å bruke do med tak og filter, men ellers er det veldig kjekt med tanke på lukt og ikke minst slipper du noe særlig sand på gulvet

Skrevet

Jeg bruker Everclean og syns det blir litt dyrt nå på vinteren da kattene bare er inne. Bruker ca 400 i mnd på sand, men det er viktig for meg at det ikke lukter siden jeg må ha sandkassen i stua. Har kasse med tak og filter, men har fjernet filteret og døra. Cat Exclusive får jeg ikke tak i her jeg bor, og katteperler syns jeg lukter mer enn Everclean.

• 4 uker senere...
Skrevet

lukter det mindre med do som har filter og tak?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...