Gå til innhold

Bytte registreringsnummer på bil


Gjest Bjørthild

Anbefalte innlegg

Men sjekke biler for rust bør man jo gjøre før man kjøper uansett, samme hva skiltnummeret er.

Mhm, men bilen generelt var helst strøken. Man så ingen ting og kjente ingen ting. Og jeg tror en el selgere hadde sett rart på deg om man begynte å jekke opp bilen og sjekke på merkelige steder.

Men alikevel så er de vel slik at biler med skilter fra hvor det f.eks blir salta eller fra sørlandet ikke er så veldig bra. Syntes skilt systemet er like greit sånt som det er nå jeg. Skjønner ikke helt denne personliggjøringen av skilt. Det kommer sikkert til å være dødskult de første månedene også skjønner folk at det er lettere å bli tatt i f.eks kontroller o.s.v også angrer de seg. Om det skjer en ulykke så husker jo folk mye bedre et skilt hvor det står noe spesielt enn f.eks kf49903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke selger ville sett rart på deg! Du har da rett til å vite! Når vi skulle ha oss ny bil var sambo stadig å hilsa på asfalten! Til og med på den bilen vi så på som var på et "saltfritt" sted! For hva vet vel vi om kanskje noen kjøpte den der, dro den med seg til østfold f.eks. og dratt den med opp igjen for å selge den der! Eller om folk som flytter!

Vi sjekker alltid hjulbuer og slikt da vi ofte syns det er der det ofte vises godt. Og det har lønt seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, men bilen generelt var helst strøken. Man så ingen ting og kjente ingen ting. Og jeg tror en el selgere hadde sett rart på deg om man begynte å jekke opp bilen og sjekke på merkelige steder.

De må bare kikke, jeg driter i om selger "ser rart på meg", dersom jeg skal betale masse for en bil, skal jeg selvsagt sjekke den grundig først. Når man vet at selv 3-4 år gamle biler kan være rusta ihjel under, etter å ha gått i innlandet, så er det dumt å ikke sjekke dette, uansett. De siste gangene vi har kjøpt bruktbil har vi også avtalt å møte selger på bensinstasjoner ol, hvor de har løftebukk, nettopp fordi både selger og kjøper tar det som en selvfølge at man skal sjekke bilen under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må bare kikke, jeg driter i om selger "ser rart på meg", dersom jeg skal betale masse for en bil, skal jeg selvsagt sjekke den grundig først. Når man vet at selv 3-4 år gamle biler kan være rusta ihjel under, etter å ha gått i innlandet, så er det dumt å ikke sjekke dette, uansett. De siste gangene vi har kjøpt bruktbil har vi også avtalt å møte selger på bensinstasjoner ol, hvor de har løftebukk, nettopp fordi både selger og kjøper tar det som en selvfølge at man skal sjekke bilen under.

Skriver under på denne.

Er utrolig hvor naive folk kan være bare "fordi bilen er ny". Rust sover aldri. Metall ruster fort under rette forutsettningene, og østlandet er kort og godt rette forutsettningen. Helst kjøper jeg ikke bil fra østlandet nettopp med dette i tankene, men noen ganger er det ikke så mange valg om man er ute etter noe spesielt.

Hva det måtte stå på selve skiltet gir jeg en blank F i, det er noe av det dummeste å bedømme en bil for - at den har feil bokstaver på skiltet. Det viktigste er at bilen er ved god helse. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinduskarmen

Det er da helt normalt å titte under bilen før man kjøper!

Å ha skilter fra Asker og Bærum sier dessverre at bilen har vært svært utsatt for salt, og er dermed en potensiell rustholk. Dette gjelder også for biler fra kysten, så det eneste stedet man burde kjøpe biler fra er de mest bortgjemte steder i innlandet der man strør med sand og ikke salt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...