Gå til innhold

Bhuna Gosht (grillet indisk svinekjøtt)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest indiangranny

Bhuna Gosht

750 gram svinefilet

2 ss korianderfrø,grovstøtt

1 ts nykvernet svart pepper

1 ss paprikapulver

4 ss olje

salt

korianderbalder og sitronbåter ,til servering.

Del fileten på langs og skjær de i biter.Bland koriander,pepper,paprika og en halv ts salt.La dette stå og marinere 1 time.Varm oljen i en stor stekepanne og brun det raskt på alle sider og la kjøttet trekke på svak varme i 5 min og til det er gjenomstekt.Snu det ofte under etterstekingen.Legg kjøttet opp på fat grainer med hakkede korianderblader og sitronbåter.Serveres med indisk brød og en salat.

Dette er nok til 4 personer.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest change

Hei Indianlady :D

Det så veldig godt ut,men hvor mye paprika skal jeg ta? Er det pulver eller fersk?

Change

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny
Hei Indianlady :D

Det så veldig godt ut,men hvor mye paprika skal jeg ta? Er det pulver eller fersk?

Change

Hei :D

1 ss paprikapulver sjekket oppskriften må.takk for at du tipset meg går inn og retter det opp.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh...dette så godt ut :) Vi spiser en del svinekjøtt, men dette så ut som en kjerkommen variasjonsmulighet. Er utrolig glad i indisk mat, men har ikke vært noe flink til å lage det selv etter at den indiske restauranten her i byen ble lagt ned (de hadde vært uheldige med plasseringen stakar). Må nok prøve meg litt mere, for det er jo så godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Prøvde denne i går, og den var kjempegod :) Fikk ikke tak i fersk koreander, så det måtte jeg droppe denne gangen. Brukte en dressing av rømme med sitron på salaten, og det passa kjempefint. I dag står kyllinge med spinat for tur, vi koser oss med godt mat i påsken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...