Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det med at koffertene blir brutt opp og ting stjålet har desverre to av mine venner som fløy med aeroflot også opplevd.... Utrolig frustrerende!!!!!

Jeg har også opplevd det to ganger. Det var SAS jeg reiste med begge gangene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fløy Bangkok Oslo via Moskva 12/1 i år. og har følgende erfaring: Maten/service grei nok. Sikkerheten føltes OK. Imidlertid, rekn med fyll og bråk fra utagerende russere som spretter medbrakt fludium som inntas i midtgangen og krangler med mannskapet som ikke har kontroll, Aldri opplevd makan!! Rekn heller ikke med å få de setene du har reservert/bekreftet. Vi opplevde også at sikkerhetslåsen på koffert var fjernet. Man får hva man betaler! Neste gang plusser vi på noen lapper og tar et annet selskap.

Skrevet
Forøvrig brukte jeg i innlegget endel ord som "jeg tror" osv,nettopp for å slippe å svare kverulerende folk som deg.

Eller kanskje det var fordi du visste at det du skrev bare var sprøyt?

http://www.airfleets.net/ageflotte/Aeroflot.htm

Gjennomsnittsalderen på deres fly er 6,5 år - og de aller fleste er veldig moderne fly.

Per i dag er Aeroflot et moderne flyselskap, men manges oppfatning er nok svertet av minnene fra Sovjettiden.

Skrevet
men manges oppfatning er nok svertet av minnene fra Sovjettiden.

Under sovjettiden var vel Aeroflot et helt ok selskap når det gjaldt sikkerhet, var vel i årene etterpå det sviktet totalt - med uorginale deler, lange intervaller mellom ettersyn og vedlikehold osv?

Veldig fint hvis det har endret seg nå.

Skrevet
Under sovjettiden var vel Aeroflot et helt ok selskap når det gjaldt sikkerhet, var vel i årene etterpå det sviktet totalt - med uorginale deler, lange intervaller mellom ettersyn og vedlikehold osv?

Veldig fint hvis det har endret seg nå.

Tja, med et par krasj i året var det vel neppe "ok". Siden det ble privatisert har de bare hatt en alvorlig ulykke(i 94).

http://www.airdisaster.com/cgi-bin/airline...irline=Aeroflot

Skrevet
Tror det skal MYE til før jeg setter foten i et sånt type fly!Det er den flytypen som topper ulykkesstatistikken hvert eneste år,tror jeg...Det er skikkelig gamle fly som det veldig ofte ikke er vedlikeholdsarbeid på,og iallefall ikke etter internasjonale regler.

Vet at mange fattige afrikanske land har kjøpt endel av de flyene,og folk der nede flyr ofte med livet som innsats.Kanskje en grunn til at det er billige billetter?...

...

Hvis du som meg er over snittet interessert i fly,googler du sikkert mye forskjellig også.Blant annet forskjellige ulykkesstatistikker,ulike flytyper som blir brukt i de forskjellige land osv.Verre enn det, er det nemlig ikke :)

Måtte nesten arrestere deg litt... Hvis du er over snittet interessert i fly, så burde du vite at aeroflot er et flyselskap og IKKE et fly. Aeroflot har en av europas mest moderne flåte. Bestående av europeiske airbus-maskiner og amerikanske boeing-maskiner. De har i tillegg noen russiske tupolev og ilyushin.

I sovjet-tiden var det et ulykkesselskap, men i nyere tid har de bare hatt en ulykke med dødsfall. Det var i 1994 med et helt nytt airbus 310.

Om servicen er bra i Aeroflot vet jeg ikke. Men så lenge de er godkjent for å fly i europa-regionen, så er de safe å fly med.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Reiselyst_*
Skrevet
Det med at koffertene blir brutt opp og ting stjålet har desverre to av mine venner som fløy med aeroflot også opplevd.... Utrolig frustrerende!!!!!

Reiste med Aeroflot for første gang nå i februar til Bangkok.

En av de beste flyreisene jeg har tatt. Jeg har reist jorden rundt med mange flyselskap. Aeroflot er en av de beste, og da spesielt deres langdistansefly IL-96-300. Eneste minus må være at det ikke er noe TV på de flyene.

Tar gjerne Aeroflot ved neste reise.

Gjest Trolletrine
Skrevet

...

Måtte nesten arrestere deg litt... Hvis du er over snittet interessert i fly, så burde du vite at aeroflot er et flyselskap og IKKE et fly. [/quote

Huff og huff da. Skjønner at unøyaktig skriving ikke tolereres her;-)Forøvrig står jeg fremdeles ved det jeg mener basert på det JEG har lest om dette flyselskapet.At andre har lest noe annet og sikkert nyere fakta,får så være.

Skrevet

Huff og huff da. Skjønner at unøyaktig skriving ikke tolereres her;-)Forøvrig står jeg fremdeles ved det jeg mener basert på det JEG har lest om dette flyselskapet.At andre har lest noe annet og sikkert nyere fakta,får så være.

Jaja... Men det er viktig å ikke framstille det du har lest/tror som fakta, hvis det ikke er tilfelle... Var ikke meningen å virke kverulant.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Ser det er lenge siden det ble skrevet noe her, men det er tydelig at dere ikke har fløyet i nordvest-Russland. Der har Aeroflot Nord (tidl. Archangelsk Airlines) sitt tilhold, og de betjener fortsatt mange ruter med Antonov'er fra 1960-tallet.

Skal love at flyene ser og høres gamle ut, med rim på veggene så man gjør lurt i å ta med skjerf og lue ombord. Det serveres gratis vodka som en kuriositet og mannskapet er greie.

Mitt inntrykk av sikkerheten på russiske fly, er at det vesentlige prioriteres, mens detaljer som seter og innvendig maling anses som uviktig.

Vi hadde nok tenkt slik selv også, dersom vi skulle drifte et fly og hadde knapt med driftsmidler.

Så jeg er ikke redd for å sette meg på en Antonov igjen, om jeg blir nødt.

Tror sikkerheten og standarden ellers er enda bedre sørover i Russland, spesielt mellom Moskva- St.Petersburg.

Skrevet

Ser at jeg skrev Arkhangelsk feil ovenfor. Beklager dette. Skal forresten dit igjen i desember, men har ikke booket enda.

• 5 måneder senere...
Gjest ALDRI FLY MED AEROFLOT
Skrevet

Huff og huff,,,hadde nettopp min værste flygetur noensinne. moskva-Bangkok-Bangkok-moskva! ADLRI mer!!!! Det værste var ikke det gamle flyet som hadde konstant buckling av flyskroget, men at ingen av flyvertinnene kunne snakke engelsk, hva hvis det skulle oppstå en nødsituasjon?? Har vanskeligheter med å forstå at slike selskaper har tillatelse for internasjonale flygninger!

Ilyushin Il-96-300 <--------- heter flytypen som går mellom moskva-Bangkok, flyet har ingen form for underholdning, greit nok man kan spare noen 2-3tusen på å fly med aeroflot, men 10timers flytur fra moskva-bangkok,,,uten informasjon om antall måltider pga ingen av flyvertinnene snakker engelsk og ikke minst å måtte fly sammen med en masse LITE hensynsløse russere!

Kan også nevne at det ble noen timers venting på flyplassen i moskva,,,dette må da være den værste flyplassen som finnes i verden?? En skam for russerene!!! Har reist jorden rundt og flyplassen i russland topper listen over skittene flyplasser!! Vi tok med do rull fra Thailand for å kunne benytte oss av hullet i gulvet i moskva!! Stordalen og Spetalen har store muligheter for å tjene penger på papir salg til russland, da det virker som de har stor mangel på papir!???

Vi kom oss fra A til B, men ALDRI mer aeroflot...Det er verdt å bruke 2-3000tusen ekstra på en billett med et annet selskap på slike turer.

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Tror det skal MYE til før jeg setter foten i et sånt type fly!Det er den flytypen som topper ulykkesstatistikken hvert eneste år,tror jeg...Det er skikkelig gamle fly som det veldig ofte ikke er vedlikeholdsarbeid på,og iallefall ikke etter internasjonale regler.

Vet at mange fattige afrikanske land har kjøpt endel av de flyene,og folk der nede flyr ofte med livet som innsats.Kanskje en grunn til at det er billige billetter?...

jeg er helt u enig aero flot er et stort og bra fly selskap. det er ikke tekniske feil som er grunnen til u lykkene til aeroflot det er pilotene's feil veldig ofte. De har mange Tupolev tu-154. aeroflot har god service og er et av verdens STØRSTE FLY SELSKAP!

• 4 måneder senere...
Gjest Karl Johan
Skrevet

Jeg skal fly med Aeroflot til India for første gang i mars, og vurderer også å fly til Japan i sommer. Har hørt mye rart om Aeroflot også, men tror ikke dette stemmer, i likhet med hva jeg hørte om BCG vaksinen på skolen, tannlegesprøyta osv..

De jeg har snakket med sier Aeroflot har gode internasjonale ruter med grei komfort. Man betaler lite og kan heller ikke forvente businessclass standard, eller middag, men om jeg får Oslo-Tokyo t/r til under 3500 kroner, så skal jeg gjerne ofre mye komfort på turen bortover! Russiske piloter har ry på seg for å være dyktige, og siden Aeroflot flyr flere strekninger i Norge, bla. Oslo, Trondheim, Tromsø, Ålesund, Bergen mm., så får de ikke ta av om flyene ikke holder mål. Faktisk så får de ikke lande om de ikke holder mål. På EUs svarteliste over flyselskaper finnes IKKE Aeroflot, og flyselskaper som ikke er på denne listen (som flyr til EU/EØS land) er betraktet som sikre!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Aeroflot er et bra flyselskap med et godt rykte. Dessverre bytter de ut alle sine sovjetbygde maskiner med Airbus og Boeing :(

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Har akkurat kommet hjem etter 3 uker i India. Vi reiste med Aeroflot og det var veldig bra. På strekningen Oslo - Maskva tror jeg flyet var helt nytt. Videre fløy vi med en stor Boing maskin som var like bra bra som de andre flyselskapene sine. Riktignok ikke tv skjerm til hvert sete, men det ble vist filmer på tv`r i taket. God plass var det også. Og jeg må bare berømme dem for maten. Faktisk beste flymat jeg har fått, og jeg har flydd mye med mange forskjellige selskaper. Personalet var også både blide og hjelpsomme og pratet godt engelsk. Tidsskjemaet holdt også.

Det eneste jeg kan sette fingeren på var pass og sikkerhetskontrollen i Maskva. Det gikk unødvendig tregt.

Jeh har ikke betenkligheter med å reise med Earoflot igjen. Misstenker noen her for å uttale seg om noe de vet lite om.

KLA

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Har akkurat kommet hjem etter 3 uker i India. Vi reiste med Aeroflot og det var veldig bra. På strekningen Oslo - Maskva tror jeg flyet var helt nytt. Videre fløy vi med en stor Boing maskin som var like bra bra som de andre flyselskapene sine. Riktignok ikke tv skjerm til hvert sete, men det ble vist filmer på tv`r i taket. God plass var det også. Og jeg må bare berømme dem for maten. Faktisk beste flymat jeg har fått, og jeg har flydd mye med mange forskjellige selskaper. Personalet var også både blide og hjelpsomme og pratet godt engelsk. Tidsskjemaet holdt også.

Det eneste jeg kan sette fingeren på var pass og sikkerhetskontrollen i Maskva. Det gikk unødvendig tregt.

Jeh har ikke betenkligheter med å reise med Earoflot igjen. Misstenker noen her for å uttale seg om noe de vet lite om.

KLA

Det å skrive at 767'erne til Aeroflot er bra, vil jeg si er i bestefall misvisende. Mulig du hadde en bra opplevelse med SU, men flyet er ikke bra.:)

Forøvrig har de nå 9 A330 med AVOD(skjerm i seteryggen der man kan velge når og hvilke filmer man vil se).

Gjest Gjest_fly
Skrevet
Aeroflot er et bra flyselskap med et godt rykte. Dessverre bytter de ut alle sine sovjetbygde maskiner med Airbus og Boeing :(

Slapp av, de har fortsatt 6 Ilyushin Il-96-300 igjen, hadde vært morsomt om jeg hadde fått meg en tur i en sånn en før de forsvant.

Skrevet

Hadde ikke tatt sjansen på Aeroflot. En litt for turbulent affære.

• 3 år senere...
Skrevet

Aeroflot har kun nye fly nå, mest airbus 320 or 330, og det er veldig lenge siden de har hatt en ulykke. Servicen er også mye bedre, unge søte flyvertinner har dem også.

Anonymous poster hash: 5f2fa...47d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...