Paradokset Skrevet 19. oktober 2007 #81 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Det er altså ikke avgjørende, men enten man vil det eller ikke uttrykker man overfor andre en god del gjennom det man er iført eller omgir seg med. En pompøs overdådig bil gir kanskje uttrykk for en pompøs og overdådig personlighet. Og når du tolker så mye inn i valget av en bil så sier det ganske mye om deg. Hva er en "pompøs og overdådig" bil? Hvorfor valgte personen denne bilen? Kanskje har han arvet den eller vunnet den? Kanskje han ble anbefalt den av en venn? Kanskje han rett og slett tok den på slump. Noen legger veldig mye vekt på materielle ting - andre gjør det ikke. Btw; jeg antar du føler deg vel med den mannen som har gjort seg opp en mening om deg i det øyeblikket han ser hvilken veske du bruker. Endret 19. oktober 2007 av Paradokset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 19. oktober 2007 #82 Del Skrevet 19. oktober 2007 Og når du tolker så mye inn i valget av en bil så sier det ganske mye om deg. Hva er en "pompøs og overdådig" bil? Hvorfor valgte personen denne bilen? Kanskje har han arvet den eller vunnet den? Kanskje han ble anbefalt den av en venn? Kanskje han rett og slett tok den på slump. Noen legger veldig mye vekt på materielle ting - andre gjør det ikke. Btw; jeg antar du føler deg vel med den mannen som har gjort seg opp en mening om deg i det øyeblikket han ser hvilken veske du bruker. Hvis du kan mene så mye om meg ut fra det jeg har skrevet her, synes jeg det igrunn sier mer om deg. Dette var ment, slik jeg ser det, som en flåsete tråd om hvorvidt biler drar damer, og i mitt første innlegg presiserte jeg at jeg selvsagt ikke valgte min mann ut fra bilen hans. Mulig jeg legger vekt på materielle ting, det er likefullt mulig jeg ikke gjør det - men det er det heller ikke noen grunn til å fastslå noe som helst etter disse innleggene. Jeg bare forsøkte å få frem at man faktisk skaper et slags inntrykk av seg selv også gjennom de tingene man omgir seg med. Det er bare å lese inne på velvære for å se at dette stemmer hvertfall for de fleste kvinners vedkommende. Og btw, jeg har ikke gjort meg opp noen mening om noe som helst etter at jeg så bilen hans. Da vi ble sammen hadde han vel knapt noen bil. Imidlertid er jeg fristet til å gjøre meg opp meninger om diverse etter å ha lest om hvilke reaksjoner det er blitt i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paradokset Skrevet 19. oktober 2007 #83 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hvis du kan mene så mye om meg ut fra det jeg har skrevet her, synes jeg det igrunn sier mer om deg. Dette var ment, slik jeg ser det, som en flåsete tråd om hvorvidt biler drar damer, og i mitt første innlegg presiserte jeg at jeg selvsagt ikke valgte min mann ut fra bilen hans. Jeg mener ikke noe om deg utover de argumentene du har kommet med i denne tråden. Mulig jeg legger vekt på materielle ting, det er likefullt mulig jeg ikke gjør det - men det er det heller ikke noen grunn til å fastslå noe som helst etter disse innleggene. Jeg bare forsøkte å få frem at man faktisk skaper et slags inntrykk av seg selv også gjennom de tingene man omgir seg med. Det er bare å lese inne på velvære for å se at dette stemmer hvertfall for de fleste kvinners vedkommende. Noen legger mye vekt på å vise seg frem med materielle ting, eller dømme andre ut fra det samme. Andre legger mindre vekt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 19. oktober 2007 #84 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg mener ikke noe om deg utover de argumentene du har kommet med i denne tråden. Noen legger mye vekt på å vise seg frem med materielle ting, eller dømme andre ut fra det samme. Andre legger mindre vekt på det. Fint. Siden det eneste jeg har sagt om egne preferanser i innleggene mine, er at jeg føler meg vel i en traktorliknende bil som ikke er forandret siden femti-tallet og som rommer en skokk med unger, kan vi kanskje slå fast at jeg er et menneske som liker meg i situasjoner som krever et røfft fremkomstmiddel, har plass til bikkjer o.l. og er glad i barn. Eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 19. oktober 2007 #85 Del Skrevet 19. oktober 2007 Dessuten er jeg ikke blant dem som tiltrekkes av en SAAB. Jeg synes det vitner mer om satthet, enn av stil og eleganse. Så der er vi uenige, Julie. Hehe...Av og til faller jeg kanskje for litt "satte" menn. En gammel og rusten Saab - det er tingen! Og da er jeg overlegen, når jeg liker gamle, rustne Saab'er. Og jeg liker bare rike menn fordi rike menn kjører gamle, billige Saab'er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 19. oktober 2007 #86 Del Skrevet 19. oktober 2007 Mulig jeg legger vekt på materielle ting, det er likefullt mulig jeg ikke gjør det - men det er det heller ikke noen grunn til å fastslå noe som helst etter disse innleggene. Jeg bare forsøkte å få frem at man faktisk skaper et slags inntrykk av seg selv også gjennom de tingene man omgir seg med. Dette er jeg helt enig i, og det er jo heller ikke noe nytt. Det er mulig at andre overtolker den betydning dette har, men den er der tilstede like fullt. Det er virkelighetsfjernt å benekte at ting vi omgir oss med betyr noe for mange. Noen bryr seg kanskje ikke om hvordan noe av det de har ser ut eller hva slags "merke" det er - men vi er mange som registrerer slikt også. Ikke vurderer på grunnlag av, men registrerer. Det virker også som om denne tråden har et aspekt av humor over seg..."hvilke biler må en mann ha for å dra damer"...klart det ikke kan blir tatt helt seriøst. Så litt alvor (Bourdieu) og litt humor ble det da plass til? Når virkeligheten innhenter oss tror jeg svært få sier "ha det bra" til en mann de virkelig liker dersom han kjører LADA. Jeg lærte også litt i denne tråden om minst et par brukere som virkelig ikke likte den og ikke så poenget med å diskutere dette i det hele tatt. Interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lada Skrevet 19. oktober 2007 #87 Del Skrevet 19. oktober 2007 Lada lever i beste velgående, og de har flere aktuelle modeller. Niva er den gamle traveren, og har vært stort sett uendret i 30 år. Kalina er den nye urbane bilen. En liten familiebil beregnet på korte turer og grei parkering. Se TV-reklame for Lada Kalina her: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 19. oktober 2007 #88 Del Skrevet 19. oktober 2007 Og WildThing... Hva om du traff ei søt dame som kunne skru Volvo? Ville hun fått være med deg i garasjen eller ville du dumpa henne fordi hun faktisk brydde seg om bil og hadde peiling? Som sagt, jeg skiter i om jenten kan skru bil eller ikke. Det er hennes kvaliteter som menneske og partner jeg er ute etter, interessemessig så kan hun være akkurat den hun er. Strengt tatt så skrur og restaurerer jeg bil som en slags "terapi"greie. Når jeg bygger Cadillacs og Mopar, så er det noe jeg gjør alene uten så mye hjelp fra noen kanter. Det er da jeg er for meg selv, stresser ned og har alenestund. Så sånn sett; nei, det ville ikke alltid passe at man forsøker å erobre meg på akkurat bilinteressefronten. Ta meg heller ut på tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alana Skrevet 22. oktober 2007 #89 Del Skrevet 22. oktober 2007 Nissan 200SX er en sexy bil :love: Og så digger jeg gamle amerikanere, som ford mustang og trans-am. Funker som penisforlenger. Ferrarrier er heller ikke å forakte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 22. oktober 2007 #90 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvis du hadde dratt meg uten bil, så drar du meg helt sikkert med en gammel, breddet, hevet, bråkete Bronco, Suburban eller annet i den duren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pauline Skrevet 28. oktober 2007 #91 Del Skrevet 28. oktober 2007 Handler litt om alderen din (og alderen til mannen) Når man er veldig ung (15-17) teller det positivt at typen har en bil. En litt tøff og "rånete" bil er som regel ikke å forakte. Bilen kan være gammel som alle hauger, men soltak, sota vindu mm. er obligatorisk. Typen kan som regel skru litt da. (Må det i dette stadiet) I tjueårene er det fremdeles tøffe biler, men på en litt annen måte. Bilene blir litt mer driftsikre. I neste stadie er man mer etablert og kan velge bil. Tror nok jeg en gang for lenge siden tenkte at en bil var et framkomstmiddel. Jeg ser det ikke slik lenger. Etter å ha delt gode og onde dager med en bilentusiast fra den første superstyla golfen via diverse biler med ettermonterte takluker, spoilere osv, til dagens dyrere utgave av diskret eleganse og mange hestekrefter, har jeg nok blitt mer og mer interessert selv. Kunne ikke tenke meg å kjøre en kjedelig bil selv heller. Dere som sie at en bil bare er et framkomstmiddel, er ei bukse bare ei bukse og ei veske bare noe man har tingene sie i? Hva med mobilen? Nei, jeg er nok opptatt av hvordan ting ser ut og at de er bra, at de har det lille ekstra. Men velge mann ut fra bil? (eller mobil eller sko) Nope! Men disse tingene forteller noe om mannen enten du lkiker det eller ei. (De forteller noe om oss kvinner og, bil er ikke lenger ei mannegreie) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dhb Skrevet 28. oktober 2007 #92 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hehe...Av og til faller jeg kanskje for litt "satte" menn. En gammel og rusten Saab - det er tingen! Og da er jeg overlegen, når jeg liker gamle, rustne Saab'er. Og jeg liker bare rike menn fordi rike menn kjører gamle, billige Saab'er. Trist at du ikke liker gamle Volvoer. Ellers kunne du sikkert fått Ingvar Kamprad, IKEAs grunnlegger, verdens fjerde rikeste mann, god for 200 milliarder. Se hans fine 14 år gamle bil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 28. oktober 2007 #93 Del Skrevet 28. oktober 2007 Trist at du ikke liker gamle Volvoer. Ellers kunne du sikkert fått Ingvar Kamprad, IKEAs grunnlegger, verdens fjerde rikeste mann, god for 200 milliarder. Se hans fine 14 år gamle bil! Jeg så på bilen og må si jeg fortsatt ikke liker utseendet og designen på Volvo (selv om den sikkert er trygg og bra å kjøre). Har man blitt hektet på mannen kommer bilen selvsagt i andre elelr siste rekke. Det er klart IKEA-grunnleggeren vil kjøre svensk bilmerke, men han hadde scort høyere dersom han hadde valgt en Saab. Den gamle Volvoen forteller at han kanskje er stabil og veldig trygg, det er jo kjekt. Men elegant var den ikke. (Jeg ser denne tråden som noe humoristisk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #94 Del Skrevet 28. oktober 2007 Dere som sie at en bil bare er et framkomstmiddel, er ei bukse bare ei bukse og ei veske bare noe man har tingene sie i? Hva med mobilen? For endel av oss er alle disse tingene bare det du sier. Vi har ingen interesse av hvordan de ser ut, og velger bare de tingene som holder lengst og som vekker minst oppsikt. Jeg føler at jeg må skifte både bil og mobil nå. De er blitt så gamle at folk kommenterer begge deler. Selv synes jeg forsåvidt de fungerer bra, men man lever i et sosialt samspill med andre og da må man til en viss grad innrette seg. Det kalles å velge minste motstands vei. (Og ja, både bilen og mobilen er riktig gamle...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dhb Skrevet 28. oktober 2007 #95 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg så på bilen og må si jeg fortsatt ikke liker utseendet og designen på Volvo (selv om den sikkert er trygg og bra å kjøre). Har man blitt hektet på mannen kommer bilen selvsagt i andre elelr siste rekke. Det er klart IKEA-grunnleggeren vil kjøre svensk bilmerke, men han hadde scort høyere dersom han hadde valgt en Saab. Den gamle Volvoen forteller at han kanskje er stabil og veldig trygg, det er jo kjekt. Men elegant var den ikke. (Jeg ser denne tråden som noe humoristisk) Hvis du ikke synes bilen hans er elegant, antar jeg du er enig i at bilen ikke sier noenting om mannen. For kom ikke å si at Ingvar Kamprad ikke er elegant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 28. oktober 2007 #96 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hvis du ikke synes bilen hans er elegant, antar jeg du er enig i at bilen ikke sier noenting om mannen. For kom ikke å si at Ingvar Kamprad ikke er elegant! Jeg liker tilfeldigvis den mannen jeg da... Men synes ikke den luen var spesielt elegant. På den annen side må jo ikke alt ved en person være elegant til enhver tid. I så måte passer Volvoen hans med luen: grovt uelegant. Han er nok en stødig og trygg person som står støtt, vet hva han vil, er dyktig og jammen har han ikek bygget opp et internasjonalt storkonsern det står respekt av. IKEA fører jo faktisk en del elegant design. Konklusjon: Det står stor respekt av mannen selv om han har Volvo og stygg lue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dhb Skrevet 28. oktober 2007 #97 Del Skrevet 28. oktober 2007 Konklusjon: Det står stor respekt av mannen selv om han har Volvo og stygg lue. Usj, jeg som hadde tenkt å kjøpe gammel Volvo og sånn fin lue for å dra damer, men så leser jeg "selv om". Får meg nok aldri noen dame jeg. *tusler bedrøvet ut til Koenigseggen sin* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 28. oktober 2007 #98 Del Skrevet 28. oktober 2007 Usj, jeg som hadde tenkt å kjøpe gammel Volvo og sånn fin lue for å dra damer, men så leser jeg "selv om". Får meg nok aldri noen dame jeg. *tusler bedrøvet ut til Koenigseggen sin* Du får helt sikkert masse damer uavhengig av lue og bil Jeg tror det er mange fine damer som liker Volvo og slike radikale strikkeluer. Alle er ikke like overfladiske som meg ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2007 #99 Del Skrevet 26. desember 2007 Sort bil som denne (aner ikke noe om merket men bildet sier noe om stilen): http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=1080360 Nyere sorte franske biler og nyere Saab 9000 duger også: med andre ord familievennlige biler som ikke er kjedelige. Kjedelig biler som ikke er godtatt er japanske biler, Ford, Volvo og andre liknende. Ferrari er ikke spesielt tiltrekkende. Og biler kan aldri kompensere for lite utstyr eller andre mangler, slik du spurte om innledningsvis. Nyere Saab 9000???? det er ca 10 år siden den gikk ut av produksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 31. desember 2007 #100 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Hva slags bil vil du som kvinne at kjæresten skal ha? Ferrari til å skryte mest mulig, eller en fornuftig familiebil som viser at mannen er mer opptatt av økonomi, trafikksikkerhet, familie og hensynsfull kjøring? Sånn generelt er ikke bil noe faktor. MEN, en eldre Jaguar hadde jo ikke vært verst. Jeg er ikke så gal etter alle slags sportsbiler a la Ferrari, sikkert fine, men ikke min stil. Finner heller ingen grunn å ha størst mulig bil a la Hummer eller lignende. Jaguar er mer det jeg liker. De bare har så fine linjer. Jo da, selv om det sikkert finnes mer miljøvennlige bilder... men de linjenene, det kan en ikke stoppe å stirre!! Spesielt de eldre da. Det er da sikkert en bil jeg kommer til å se etter hvis det kjører forbi. Om det har noe verdi som er sjekking-triks, er en annen sak, den som kjører bilen kommer sikkert først da. Selv om jeg elsker Jaguarer, har vi bestemt for en liten bil nå med kjæresten. Kanskje ikke så sexy, men økonomien er litt mer viktig enn en sexy bil for oss akkurat nå. Endret 31. desember 2007 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå