Gå til innhold

Hvilken bil drar damer?


Gjest Billars

Anbefalte innlegg

Så enig, så enig!

Det er enkelte ting som skiller stil og ustil. Det har som regel ikke noe med penger å gjøre.

Man kan få en klassisk 911 Porche fra åtti-tallet for rundt 200 000. Jeg kan tenke meg mange andre ustilige biler som er langt dyrere.

For mange er nok 200 000 for en bil ganske dyrt (særlig om man tenker studenter osv), og en 911 Porsche er ikke akurat verdens mest praktiske bil :) Dessuten syns jeg ikke Porscher er så vakre, men snakker vi en Jaguar E.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =tentacle=

Merkelige svar her, synes jeg. Om mannen er super og bilen virkelig skulle være uakseptabel, hva så? Jeg for min del ville beholdt mannen og jobbet for å skifte ut bilen ved en senere anledning. Skjønner ikke at noen prioriterer estetikk eller statussymboler så høyt i partnervalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
En som er mest opptatt av å vise seg frem gjennom ting?

Det kan være det, men trenger ikke.

Ofte vil den som er mest opptatt av å vise seg gjennom ting og flashe penger være den som velger den mest ustilige bilen, som for eksempel Merscedes, Ferrari o.l. En bil som for alle er forbundet med "kostbar bil".

En som ikke er opptatt av å søke etter alles gunst vil kanskje velge en Maserati (hvis han har ubegrensede midler). Det er en nokså ordinær utseende bil, som en som virkelig kan kalle seg en bilelsker sannsynligvis vil kjenne igjen på lang avstand. Så for meg handler det ikke om å vise seg frem eller flashe noe som helst, men snarere det faktum at alle valg vi foretar oss mer eller mindre bevisst sier noe om hva slags personer vi er.

Dette er faktisk ganske interessant, fordi de aller fleste som regel setter likhetstegn mellom det de tror er gode, fine ting og dyre ting. Ta klokker som et eksempel. En som har et dypere forhold til klokker enn at det er noe som skal vise tiden korrekt, velger ikke en Rolex, nettopp fordi alle vet at det er en dyr klokke. Han velger heller kanskje en Jaeger le Coultre som er i samme prisklasse, men med en mye mer begrenset interessegruppe. De som kjenner igjen en slik klokke imponerer man ikke med prislappen likevel, om du skjønner hva jeg mener. Det er det jeg mener med stil og klasse. De færreste vet hva slags klokke det er, men det er litt av poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr
Merkelige svar her, synes jeg. Om mannen er super og bilen virkelig skulle være uakseptabel, hva så? Jeg for min del ville beholdt mannen og jobbet for å skifte ut bilen ved en senere anledning. Skjønner ikke at noen prioriterer estetikk eller statussymboler så høyt i partnervalg.

Jeg prioriterer ikke bilen i valg av partner, hvis det var meg du siktet til. Jeg forstår heller ikke hvor det kommer til uttrykk.

Poenget er at en manns fremtoning, enten det dreier seg om interesser, stil, verdier eller utseende, danner grunnlaget for hva man er.

Akkurat i denne tråden var spørsmålet hva slags bil som drar damer - og jeg tolket på litt humoristisk vis. Bilen i seg selv har nok marginal betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
For mange er nok 200 000 for en bil ganske dyrt (særlig om man tenker studenter osv), og en 911 Porsche er ikke akurat verdens mest praktiske bil :) Dessuten syns jeg ikke Porscher er så vakre, men snakker vi en Jaguar E.... :)

Nettopp. Porsche var bare et eksempel. Og her viser du jo at du har visse preferanser også.

Dessuten er det sikkert mulig på fremskaffe en brukt Jaguar til overkommelig pris. Og jeg går ikke ut fra at det er snakk om studenter - i Norge er det ganske mange som både har midler til dyre biler og prioriterer det.

Endret av Helen Parr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prioriterer ikke bilen i valg av partner, hvis det var meg du siktet til. Jeg forstår heller ikke hvor det kommer til uttrykk.

Poenget er at en manns fremtoning, enten det dreier seg om interesser, stil, verdier eller utseende, danner grunnlaget for hva man er.

Akkurat i denne tråden var spørsmålet hva slags bil som drar damer - og jeg tolket på litt humoristisk vis. Bilen i seg selv har nok marginal betydning.

Ehm, tråden handler jo, som du selv sier, om hva slags bil du syns er attraktivt. Derfor jeg (og andre) syns det er noen merkelige svar her.

Tror ikke det er noen som er uenige med deg i at en manns fremtoning er viktig, men for meg er bilen noe av det absolutt minst viktige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Tror ikke det er noen som er uenige med deg i at en manns fremtoning er viktig, men for meg er bilen noe av det absolutt minst viktige :)

Det er jeg jo helt enig i.

Man kan fint ha meninger om hva som er drømmebilen, likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Audi cabriolet er bra nok :sjarmor:.

For å være mer seriøs, så er jeg mer interessert i mannen enn bilen.

Men det er da lov til å drømme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg jo helt enig i.

Man kan fint ha meninger om hva som er drømmebilen, likevel. :)

Da er vi nok helt enige :)

Hadde en kjekk, smart, snill og fantastisk mann rullet opp i en Jaguar E (som jeg også nevnte over her) hadde jo det bare vært en bonus :) (mens en "stygg" bil hadde jeg nok glatt oversett... hehe)

Men hadde en slesk og ekkel man dukket opp i Jaguaren, hadde ikke bilen hjulpet noe på mitt inntrykk av han.

Endret av Bokormen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for meg handler det ikke om å vise seg frem eller flashe noe som helst, men snarere det faktum at alle valg vi foretar oss mer eller mindre bevisst sier noe om hva slags personer vi er.

Her tror jeg nok mange er uenige med deg. Noen legger sikkert mye i valg av bil, men for veldig mange så er det en "ting", et transportmiddel og intet mer......

Hvor mye kunne jeg si om deg utifra hvordan veske du brukte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bil er bil, snopp er snopp, mann er mann. :kaffe:

Enig. Jeg ser ingen umiddelbar sammenheng mellom bil, snopp og mann, annet enn det at jeg antar at menn som kjører Chevy Tahoe pickup eller andre monsterbiler, har behov for å bevise.... tja, ettellerannet. Av en eller annen grunn er det lett å se for seg parterte kroppsdeler i slike biler, noe jeg personlig ikke finner særlig tiltrekkende.

Ellers er jeg en enkel sjel, som ser på bilen som en kasse på fire hjul som frakter meg fra A til B. Det er ikke der jeg vil legge statuspengene, for å si det sånn. Det er jo flaks for min kjære, som synes at bil er viktig, og er himla opptatt av at den nye bilen hans har pedaler i krom. Jeje.

Biler jeg ikke umiddelbart liker utseendet på, er blant annet eldre Volvo'er og Mercer, samt Renault megane som ser ut som den har fått seg et spark bak. Min favoritt, rent estetisk, må være en eplegrønn VW Beetle kabriolet. Men som sagt, dette er ikke noe jeg legger særlig vekt på, det er viktigere hva slags sko en mann har på seg enn hvilken bil han kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da ville du garantert ha kastet vekk kvinner som meg, jeg ville sannsynligvis valgt bort en mann (i tidlig bekjentskapsfase og utsilingsfase) hvis han sverget til gamle Volvoer eller Toyotaer.

Det sier bare så veldig mye om ham, synes jeg.

Kjempegreier, jeg har hatt Corvette, 69 GTX, Ferrari 328, GNX, NSX, MR2 3000 TDR, Challenger 383, M3, 540 Hartge, mm mm. Hvis det hadde gjort meg til en vinner hos deg, så hadde jeg vært temmelig betenkt. De bilene er biler, og de er ikke meg. Nå kjører jeg Volvo V70R. Altså gammel Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Different strokes for different folks..... :)

Poenget mitt er at ulike preferanser uavhgenig at hvilke område det gjelder, sier noe om personen. Det gjelder enten det dreier seg om biler, vesker eller hus for den saks skyld.

For å ta veske som eksempel. Dersom jeg har en veske i ekte skinn, enkel i formen, passe dyr i klassisk stil, uttrykker dette en slags stil som også gir et visst inntrykk av en person. På sammen måte som en leopardmønstret veske i uekte skinn også sladrer en del om eieren sin.

Det er altså ikke avgjørende, men enten man vil det eller ikke uttrykker man overfor andre en god del gjennom det man er iført eller omgir seg med.

En pompøs overdådig bil gir kanskje uttrykk for en pompøs og overdådig personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*

Kjekt å tulle det bort, selvsagt. Det skulle være helt unødvendig å si at "mannen betyr mer enn bilden". Selvsagt gjør han det. Selvsagt betyr kvinnen mer enn type veske hun bruker. Det handler faktisk ikke om det. det handler heller ikke om rikdom.

Det handler om smak uavhengig av rikdom. Dette gjelder klesstil også. En mann kan være fattig men likevel ha en bra klesstil, fordi han velger de beste snittene og har god stil, når han kjøper klær hos billigkjedene. Det samme gjelder biler: dersom en mann kan velge mellom følgende bruktbiler som begge er like driftssikre, har kjørt like langt og begge koster under kr. 70 000,- (hvilket kan sies å være et rimelig kjøp), og mannen velger en stygg japansk bil (når han faktisk kunne ha valgt en stilmessig sett penere bil, som f.eks. en Saab eller en fransk bil, så forteller det meg noe om mannens preferanser.

Derfor betyr alle valg noe for andres inntrykk av helheten. Dessuten er det summen av alle de små valg som sier noe om en person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*
Kjempegreier, jeg har hatt Corvette, 69 GTX, Ferrari 328, GNX, NSX, MR2 3000 TDR, Challenger 383, M3, 540 Hartge, mm mm. Hvis det hadde gjort meg til en vinner hos deg, så hadde jeg vært temmelig betenkt. De bilene er biler, og de er ikke meg. Nå kjører jeg Volvo V70R. Altså gammel Volvo.

Det kan du si. Du har selvsagt et godt poeng.

Mitt poeng var egentlig bare at valget av bil (er) kan fortelle noe om en manns smak. På den annen side har ikke jeg kjennskap til de merkene du nevner over her...Men når du sier at du nå kjører en gammel Volvo, synes ikke jeg det er positivt om en mann. Hvorfor kunne ikke mannen kjøre en gammel fransk bil, tenker jeg da. (Ps! For husk at trådstarterens spørsmål gikk direkte på hva kvinner tenker om menn og biler)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...