Gå til innhold

Hvilken bil drar damer?


Gjest Billars

Anbefalte innlegg

Gjest Billars

Stemmer det at en mann med liten snopp kan kompensere med å kjøpe dyr bil? Eller blir han gjennomskuet?

Hva slags bil vil du som kvinne at kjæresten skal ha? Ferrari til å skryte mest mulig, eller en fornuftig familiebil som viser at mannen er mer opptatt av økonomi, trafikksikkerhet, familie og hensynsfull kjøring?

Dette spørsmålet er ikke økonomirelatert. Så blås i at Ferrari-duden sikkert har god råd, og at du velger han som har penger.

Har selv en nokså normal familiebil, selv om jeg ikke har familie. den er i største laget for en matpakkekjører, men den var et godt kjøp. Den er på ingen måte stylet og imponerende. Bare fornuftig og kjedelig på alle vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke spørsmålet, jeg. Greit, jeg er ikke kvinne. Men er dette et forsøk på å rettferdiggjøre en traust og god familiebil av den kjedelige sorten?

Som mann kan jeg i alle fall si at jeg er redd for den kvinnen som velger meg pga bilen. Hun tror jeg at jeg vil børne fort som faen vekk fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen er trafikksikker, ren og pen (ikke overdrevent), og fyren viser større interesse for meg enn for bilen, så er alt i den skjønneste orden for mitt vedkommende.

:kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puselabb

For meg er bil ganske viktig. Men ikke noe sånn dyr og fancy bil, jeg liker gatebiler. Litt styla med litt ekstra hestekrefter.

Endret av puselabb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å dra meg så er det om du kjører liten energieffektiv bil, elbil eller aller helst INGEN bil. Da ser jeg gjerne to ganger på deg. Men jeg har kjærest med liten bil allerede , kan være bruddgrunn om han kjøper seg ferrarri eller annet monsterbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*
Hva slags bil vil du som kvinne at kjæresten skal ha? Ferrari til å skryte mest mulig, eller en fornuftig familiebil som viser at mannen er mer opptatt av økonomi, trafikksikkerhet, familie og hensynsfull kjøring?

Sort bil som denne (aner ikke noe om merket men bildet sier noe om stilen): http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=1080360

Nyere sorte franske biler og nyere Saab 9000 duger også: med andre ord familievennlige biler som ikke er kjedelige.

Kjedelig biler som ikke er godtatt er japanske biler, Ford, Volvo og andre liknende.

Ferrari er ikke spesielt tiltrekkende. Og biler kan aldri kompensere for lite utstyr eller andre mangler, slik du spurte om innledningsvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr

Riktignok har jeg ikke valgt mann på grunn av bilen hans, men jeg mener bestemt at type bil gir et visst inntrykk av stilen hans for øvrig.

Noen menn er selvsagt overhodet ikke interessert i bil, og velger en bil utfra hvor god påvirkningskraft bilselgeren tilfeldigvis har hatt. Eller han velger en bil som får høyeste score i en biltest i bladet Motor. Jeg er ikke forundret hvis dette er en Opel, Toyota eller en WW Passat.

Så finnes det de som har et lidenskaplig forhold til sine biler. Som viser sin identitet gjennom sin behjulede venn.

På tross av min begrensede interesse for biler, har jeg lært noe gjennom mitt forhold til en bil-estetiker:

- Å få ti poeng av ti mulig i en biltest i bladet Motor er ikke ensbetydende med at bilen er noe å samle på. Snarere tvert imot.

- At bilen starter hver morgen er ikke nødvendigvis en riktig og god indikator på at bilen har de egenskapene man er ute etter.

- At uttrykket "gode kjøreegenskaper" nevnes i omtalen av bilen er heller ikke en nødvendighet.

- Veldig mye av det som er laget av italienere og engelskmenn er kanskje ikke så bra rent teknisk, men det er verdt å elske.

- At man er nødt til å oppsøke merkeverksteder er en positiv ting med en bil. Og jo lenger bestillingstid på deler og jo lenger avstand mellom verkstedene desto bedre. Det er også et godt tegn hvis verkstedinnehaveren viser tegn til ufliddhet, og det er kjøleskap på verkstedet. (Dette tyder på at han stort sett oppholder seg der - noe som igjen sier litt om hans kjærlighet til den type biler.)

- At bilen er japansk eller koreansk er god nok grunn i seg selv til å være skeptisk.

Dette er som sagt bare noen tanker jeg har gjort meg om biler. Det vil nok være delte meninger om de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal helst ikke ha bil. Hvis han har bil skal den være miljøvennlig og gjerne full av hundehår eller med hestehenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*
Så finnes det de som har et lidenskaplig forhold til sine biler. Som viser sin identitet gjennom sin behjulede venn.

På tross av min begrensede interesse for biler, har jeg lært noe gjennom mitt forhold til en bil-estetiker:

- Å få ti poeng av ti mulig i en biltest i bladet Motor er ikke ensbetydende med at bilen er noe å samle på. Snarere tvert imot.

- At bilen starter hver morgen er ikke nødvendigvis en riktig og god indikator på at bilen har de egenskapene man er ute etter.

- At uttrykket "gode kjøreegenskaper" nevnes i omtalen av bilen er heller ikke en nødvendighet.

- Veldig mye av det som er laget av italienere og engelskmenn er kanskje ikke så bra rent teknisk, men det er verdt å elske.

- At man er nødt til å oppsøke merkeverksteder er en positiv ting med en bil. Og jo lenger bestillingstid på deler og jo lenger avstand mellom verkstedene desto bedre. Det er også et godt tegn hvis verkstedinnehaveren viser tegn til ufliddhet, og det er kjøleskap på verkstedet. (Dette tyder på at han stort sett oppholder seg der - noe som igjen sier litt om hans kjærlighet til den type biler.)

- At bilen er japansk eller koreansk er god nok grunn i seg selv til å være skeptisk.

:ler: Vel sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*
Jeg skjønner ikke spørsmålet, jeg. Greit, jeg er ikke kvinne. Men er dette et forsøk på å rettferdiggjøre en traust og god familiebil av den kjedelige sorten?

Som mann kan jeg i alle fall si at jeg er redd for den kvinnen som velger meg pga bilen. Hun tror jeg at jeg vil børne fort som faen vekk fra.

Da ville du garantert ha kastet vekk kvinner som meg, jeg ville sannsynligvis valgt bort en mann (i tidlig bekjentskapsfase og utsilingsfase) hvis han sverget til gamle Volvoer eller Toyotaer.

Det sier bare så veldig mye om ham, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville du garantert ha kastet vekk kvinner som meg, jeg ville sannsynligvis valgt bort en mann (i tidlig bekjentskapsfase og utsilingsfase) hvis han sverget til gamle Volvoer eller Toyotaer.

Det sier bare så veldig mye om ham, synes jeg.

Herregud, mener du virkelig det?

Det er faktisk ikke alle som har råd til å kjøpe drømmebilen med en gang. Hvaslags bil en mann har INGENTING å si for om jeg liker han eller ikke. Jeg kan da ikke vite hvorfor han har endt opp med akkurat den bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Julie_*
Herregud, mener du virkelig det?

Det er faktisk ikke alle som har råd til å kjøpe drømmebilen med en gang. Hvaslags bil en mann har INGENTING å si for om jeg liker han eller ikke. Jeg kan da ikke vite hvorfor han har endt opp med akkurat den bilen.

Det forstår jeg godt at ikke alle har. Jeg har heller ikke hatt råd til å kjøpe drømmebilen med en gang, det er noe som kommer etterhvert. Jeg satt det på spissen men poenget er:

Man kan faktisk få rimelige bruktbiler, både innen franske biler og innen japanske biler: det jeg sier er at jeg foretrekker menn som liker de bilene jeg listet opp i forrige innlegg fremfor japanske.

Da ser du kanskje at det ikke handler om å være rik, men om preferanser og mak...Du vet, Bourdieu and stuff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_millia_*

Biler drar ikke damer..... Men derimot kjekke menn :fnise:

Har ingen interesse av hva slags bil andre har når jeg ikke skal kjøre den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg godt at ikke alle har. Jeg har heller ikke hatt råd til å kjøpe drømmebilen med en gang, det er noe som kommer etterhvert. Jeg satt det på spissen men poenget er:

Man kan faktisk få rimelige bruktbiler, både innen franske biler og innen japanske biler: det jeg sier er at jeg foretrekker menn som liker de bilene jeg listet opp i forrige innlegg fremfor japanske.

Da ser du kanskje at det ikke handler om å være rik, men om preferanser og mak...Du vet, Bourdieu and stuff.

Ja, jeg er ganske enig i at perferanser og smak har mye å si, men da tenker jeg mer på filmer, bøker, hobbyer og interesser osv... ikke på hvilket bilmerke noen kjører. Bilmerket kan jo være totalt tilfeldig, og trenger ikke gjenspeile mannen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Helen Parr
Da ser du kanskje at det ikke handler om å være rik, men om preferanser og mak...Du vet, Bourdieu and stuff.

Så enig, så enig!

Det er enkelte ting som skiller stil og ustil. Det har som regel ikke noe med penger å gjøre.

Man kan få en klassisk 911 Porsche fra åtti-tallet for rundt 200 000. Jeg kan tenke meg mange andre ustilige biler som er langt dyrere.

Endret av Helen Parr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Bilmerket kan jo være totalt tilfeldig, og trenger ikke gjenspeile mannen i det hele tatt.

Trenger ikke. Men ofte gjør det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke. Men ofte gjør det det.

Da har vi nok ulike erfaringer der :)

Men uansett, jeg ville nok aldri dømt en mann ut ifra hvilken bil han kjørte, men kanskje noe ut i fra bilens stand (en skitte, bulket bil med mye rot og søppel sier mer om mannen for meg, enn om det er en japansk, koreansk, fransk eller engelsk bil.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*
Ja, jeg er ganske enig i at perferanser og smak har mye å si, men da tenker jeg mer på filmer, bøker, hobbyer og interesser osv... ikke på hvilket bilmerke noen kjører. Bilmerket kan jo være totalt tilfeldig, og trenger ikke gjenspeile mannen i det hele tatt.

Nei da, det trenger ikke å gjenspeile mannen i det hele tatt.

Men "god" smak bestemmes i dette tilfellet ikke av penger. Dermed tenker jeg at valget av bil forteller meg noe om mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...