Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #41 Skrevet 11. juni 2008 Helt utrolig at de virkelig TROR at det er foreldre som ikke gidd f,eks lære dem klokken o,l. Skulle tro at høyt utdannede mennesker er trent i å møte egne fordommer og ha videre utviklet empati og forståelse for det som er annerledes. Har også fått kritikk: " foreldrene må forstå at sosial samhandling er en del av barneoppdragelse"...../ sto i eu plan HJELP spør du meg. Kan svare tilbake med samme mynt: Pedagoger som har arbeidet med barn i en årekke må forstå at det dreier seg om ett barn med spesielle behov og kanskje foreslått en tidligere utredning...
Gjest Gjest_Tulla_* Skrevet 12. juni 2008 #42 Skrevet 12. juni 2008 For de som ikke kjenner deres situasjon kan det jo være vanskelig å skille et adhd-barn med en uoppdragen unge. Så når folk på gata gir dere rare blikk så er dere ikke alene. Jeg fikk kjeft av assistenten til en mulithandicapet dame i butikken fordi jeg snakket til assistenten og ikke til damen i rullestolen, for hun skjønte da UTMERKET hva jeg sa. Men hvordan i alle dager skal jeg vite det når damen i stolen ikke så ut som hun kunne skjønne det? Vi alle trekker konklusjoner på førsteinntrykket.. Det var kanskje ikke det _beste_ eksempelet men jeg håper dere skjønner hva jeg mener. Men hvis det er mennesker som kjenner til barnet og vet det har adhd, så er jeg enig i at man må forvente en viss respekt. Men mange vil jo ikke tilegne seg ny kunnskap heller... så da er man like langt.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #43 Skrevet 12. juni 2008 For de som ikke kjenner deres situasjon kan det jo være vanskelig å skille et adhd-barn med en uoppdragen unge. Så når folk på gata gir dere rare blikk så er dere ikke alene. Jeg fikk kjeft av assistenten til en mulithandicapet dame i butikken fordi jeg snakket til assistenten og ikke til damen i rullestolen, for hun skjønte da UTMERKET hva jeg sa. Men hvordan i alle dager skal jeg vite det når damen i stolen ikke så ut som hun kunne skjønne det? Vi alle trekker konklusjoner på førsteinntrykket.. Det var kanskje ikke det _beste_ eksempelet men jeg håper dere skjønner hva jeg mener. Men hvis det er mennesker som kjenner til barnet og vet det har adhd, så er jeg enig i at man må forvente en viss respekt. Men mange vil jo ikke tilegne seg ny kunnskap heller... så da er man like langt. Nettopp, det er mennesker som ikke forstår.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå