Kara W Skrevet 27. mai 2011 #13261 Skrevet 27. mai 2011 Å... jeg får noia av TM og ritualene hennes noen ganger! Idag sovnet hun på sofaen i 5-tida (sittende..) så vi lot henne sove litt, og dermed ble hun oppe litt lengere før hun kom seg i seng. Men, før hun skal legge seg må jo et par av kveldens utvalgte bamser legges i dukkevogna hennes. Og det må foregå på en bestemt måte, teppe må henges forran åpningen på vogna, vogna må trilles litt fram og tilbake og så stilles der hun finner det for godt, og da må den ikke røres for da må hun trille den fram og tilbake og settes et sted igjen og igjen. Og i mellomtiden står jeg og hyperventilerer av rastløshet over og få henne i seng. Å... Det var godt og få det ut!!! Huff, det hørtes slitsomt ut. Men det er jo ikke det værste ritualet man kan finne på. Og så har du dagboken å få ut frustrasjon i! God natt!
MarianneE Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #13262 Skrevet 28. mai 2011 Huff, det hørtes slitsomt ut. Men det er jo ikke det værste ritualet man kan finne på. Og så har du dagboken å få ut frustrasjon i! God natt! Helt sant, det kunne vært mye værre. Autister har det jo med og finne på det som for oss som ikke er autist- de underligste ritualer. Jeg kunne endt med et barn som var avhengig av og måtte løpe 50 ganger rundt huset for og kunne legge seg til og sove. Og det er som du sier, det er godt og ha denne boka for og få ut litt damp eller hva jeg skal si. **** Idag er det Barnas Dag. Vi skal ikke delta siden det er slike ting TM reagerer på, men vi skal til byen og gå på tivoli, se på Eliasbåten og selvsagt få med oss opptoget. Måtte bare den beste (altså vår barnehage) vinne! I Rådhusparken vil det være ponniriding, tivoli, fiskedam, salg av gassballonger osv. Mer enn nok morro med andre ord. Idag skal TM få ny seng. Fordi... SvogerS flytter da til Stavanger idag og svigerinneK kommer etter om 14 dager eller så. Nå de flytter til Stavanger skal de da bo hos hennes mor i et år. Derfor hadde de ikke noe plass til møblene sine så de har da tatt med seg sofa, dobbelseng, sofabord og et skap. Resten har de gitt bort, og så kjøper de bare nytt igjen om et år. Det er jo fint for oss, for da får TM ny seng med skuff under til leker og vi får nye hyller. Kjekt det, men det må da være rimeligere og leie et minilager i et år istedet for og måtte kjøpe nytt om et år?? Jaja... Idag er det sjokoladedagen, forresten. Hurra!!
Gjest Purple Haze Skrevet 28. mai 2011 #13263 Skrevet 28. mai 2011 TheaM kunne vel hatt verre rutiner, jeg har jobbet med autister som har vært en tålmodighetsprøve av en annen verden, men jeg skjønner at du må puste med magen noen ganger, altså Og så kjekt med ny seng! Det blir sikkert stas for henne Kos dere masse med tivoli og annen moro i dag
RødeDrage Skrevet 28. mai 2011 #13264 Skrevet 28. mai 2011 Sjokoladedag!? Sånn, stor, internasjonal sjokoladedag? oi! Forresten, opptoget på Barnas Dag var kjempegøy! Så mange søte små barn i eventyr-kostymer :3
MarianneE Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #13265 Skrevet 28. mai 2011 BarnasDag var koselig. Litt regn, masse mennesker og en liten TM med autisme som slo ut i full blomst blant masse mennesker, musikk, lyder og mange inntrykk. Hun har nå en lyserosa delfin som hun vant på tivoli og et perlekjede fra fiskedam. Hun har hoppet i hoppeslott, spist rosa sukkerspinn, sett Elias Redningsskjøyte, fått pose med reklamemateriale o.l. fra Dyreparken, tatt lodd uten gevinst og sett på opptoget. BarnasDag varer lenge, ikke ferdig før i kveld men vi var der bare i tre timer. Holdt mer enn nok for TM. (og for meg...) Opptoget var bra! Temaet var Folkeeventyr. Noen -og da er det barna og foreldrene som kler seg ut- hadde kledd seg ut som Bukkene Bruse, Askeladden og de gode hjelperne, Syvende far i (råd)huset, som det ble tolket, det var 1001 natt hvor det b.la var en pappa som hadde kledd seg ut som magedanser med løspupper og det hele Det er premie til de tre beste, og vår bhg tok 3. plassen i år og. (noe jeg ikke skjønner, for når ble Karius og Baktus et folkeeventyr...) Vi valgte og ikke være med pga TM og autismen. Det og se på og være i byen holdt for henne merket jeg. Nå skal Andrè på jobb og TM ser barneTV og koser seg med lørdagsgodt. Synes ikke det blir så feil med enkel taco (kjøttdeig, grønnsaker, ost, rømme og saus i en bolle), cola og Gilmore Girls på DVD.
MarianneE Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #13267 Skrevet 28. mai 2011 Jeg så han magedanseren! Fantastisk! Ja, han var.. eh.. lekker!
MarianneE Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #13270 Skrevet 29. mai 2011 Jeg er så lei av Det har vært sol fra morran av, men grått og litt regn utover dagen hver eneste dag de siste ukene. Har ikke nødvendigvis kommet mye regn, noen ganger bare en skur, men idag er det meldt hele dagen. Så da får jeg kanskje luket ferdig i blomsterbedet ute og fylt på med bark. Og gjort noe av det beste jeg vet, nemlig sitte i hagestolen min i sola og bare ta livet med ro. Men, rommet til TM skal også tømmes idag så vi får inn den nye senga og rommet skal ommøbleres litt. Senga skal flyttes så den står i et hjørne og bamser, puslespill og forhåpentlig tegnesaker skal få plass i skuffen under. Da blir det bra!
janne84 Skrevet 29. mai 2011 #13271 Skrevet 29. mai 2011 Her har vi fått høst! det har regnet og vært kuling de siste ukene, jeg vil ha sommer!!!!!!
Auri Skrevet 29. mai 2011 #13272 Skrevet 29. mai 2011 Jeg vil heller ha regn nå, enn sommer nå og regn hele sommeren!
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. mai 2011 #13273 Skrevet 29. mai 2011 Er meldt fint vær, med opptil 23varmegrader, fra torsdag av
MarianneE Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #13275 Skrevet 29. mai 2011 (endret) Her har det t.om tordnet! Ny seng er på plass, nå gjenstår bare og få den gamle i kjelleren, demontere del2 av den nye senga (som er køyeseng) og i skuffen har vi fått en del leker så det er bedre gulvplass. ....og om 2,5 time skal Andrè og jeg en tur på Jonas. Alene. Takk gud for nabo og barnevaktH! Nei... Vi har to senger, en madrass og to hyller som skal i kjelleren. Endret 29. mai 2011 av MarianneE
MarianneE Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #13276 Skrevet 30. mai 2011 Det var så deilig og bare være oss to igår! Kl 20.05 stormet vi ut av huset jeg hadde det så travelt at jeg hadde ikke tid til og kle på meg en jakke en gang. Vi var på JonasB og på pub, vi rakk mye på to timer gitt! Og da vi kom hjem dyttet vi barnevaktene ut døra for da hadde vi det travelt med og for og være ærlig... Idag har jeg vært i byen og hentet et par av TM sine briller som har fått nytt glass etter hun falt og ripet opp det ene glasset. Etterpå hadde jeg en kaffe i sola mens jeg betraktet byen som våknet for en ny uke. En veldig fin start på dagen. Nå sitter jeg og lurer på hva jeg skal finne på. Har bestemt meg for og ta det med ro idag og bare slappe av, men hva skal man gjøre da, tro? Jada... og her plaprer jeg i vei uten mål og mening igjen....
MarianneE Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #13277 Skrevet 30. mai 2011 Ser på Oprah og.... hvordan klarer mann og leve videre etter man har mistet sine tre barn i en bilulykke? Hvordan klarer mann og stå opp neste dag? Hvordan klarer man og i det hele tatt trekke pusten? ...og på den positive siden: Om 6 timer står Andrè og jeg i Skien og ser Odd-Rosenborg!! Å, som jeg gleder meg! Det kommer til og bli så DIGG og stå med Kjernen og synge og heie igjen!
Gjest D.O.A. Skrevet 30. mai 2011 #13278 Skrevet 30. mai 2011 Uff, jeg tror det er så vanskelig som man kan få det. Det er vel lettere å la være å leve videre, men ufattelig sterkt og vondt å greie det. (Man er antagelig 100% avhengig av å ha venner og annen familie rundt seg som støtter). Kos deg på fotballkamp! Hvem av dem heier du på? Rbk?
MarianneE Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #13279 Skrevet 30. mai 2011 Kos deg på fotballkamp! Hvem av dem heier du på? Rbk? Er det noen andre og heie på? *glede seg*
Gjest D.O.A. Skrevet 30. mai 2011 #13280 Skrevet 30. mai 2011 Nei men jeg tenkte at du bor jo i Odd-land, så kanskje det var litt vanskelig å bestemme seg! Men da forstår jeg at det var et dumt spørsmål!
Fremhevede innlegg