Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg forsto vestlendinger lenge før vi begynte med nynorsk på skolen - men så er jeg også halvt vestlending (selv om jeg aldri bodd vestpå noe sted) så det skulle vel igrunn bare mangle :gjeiper:

Ønsker deg en fin mandag Marianne :)

Vi skal snart ned i fritidsparken å svømme. Mandagenes høydepunkt her :)

Videoannonse
Annonse
Gjest D.O.A.
Skrevet

Jeg forstod også vestlendinger før jeg begynte å lære nynorsk, og jeg er overhode ikke fra Vestlandet! :ler:

Ha en flott dag kjære Marianne :klemmer:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Jeg titter innom her, men er ikke alltid så flink til å legge igjen spor... :sjenert:

Skrevet

Godt dere har et sted og diskutere det norske skriftspråket! :ler:

Jeg har vært på trening idag.

Det gikk ikke så bra.

Følte jeg gikk på en skikkelig smell, og kroppen fungerte virkelig ikke.

Jeg sleit for og komme meg igjennom timen, men det gikk da til slutt.

Men jeg var veldig glad da timen var over så jeg kunne komme meg hjem.

Aller helst ville jeg bare hjemme idag og slappe av, men jeg måtte komme meg på trening og.

Kjenner jeg fungerer på halv maskin idag.

Kjenner meg helt tung i kroppen og alt er et ork idag.

Vurderer og bare legge meg rett ned på sofaen og se TV...

Skrevet

Godt jobba å komme gjennom timene på halv maskin! Du ga i det minste ikke opp. Av og til funker ikke kroppen sånn man vil, du får stelle litt pent med deg selv. :)

Skrevet

Jeg forstår vestlendinger, og jeg liker nynorsk :gjeiper:

Jeg skulle egentlig bli norsklærer (lektor), men endte opp som altmuligpedagog :fnise:

Nynorsk er fascinerende. :jepp: Men på god vei til å bli utvannet dessverre...

Godt sagt! Jeg er fra Sunnmøre, og det er faktisk ikke alle som skjønner hva vi sier, selv om de har lært nynorsk i skolen :opplyser: Det er jo nesten for ille...!

Edit: Poenget mitt var; tenk hvis vi ikke hadde harr nynorsk i skolen. Da hadde ingen skjønt oss! :fnise:

Holder til her jeg også.. :sjenert:

Jeg forsto vestlendinger lenge før vi begynte med nynorsk på skolen - men så er jeg også halvt vestlending (selv om jeg aldri bodd vestpå noe sted) så det skulle vel igrunn bare mangle :gjeiper:

Ønsker deg en fin mandag Marianne :)

Vi skal snart ned i fritidsparken å svømme. Mandagenes høydepunkt her :)

Jo, men da er det jo litt juks da. :ler:

Jeg forstod også vestlendinger før jeg begynte å lære nynorsk, og jeg er overhode ikke fra Vestlandet! :ler:

Ha en flott dag kjære Marianne :klemmer:

Altså, jeg sier ikke at dere er helt grønne, men det finnes så mange ord som brukes på vestlandet som man ikke hadde forstått om man ikke hadde lært nynorsk. Satt i sammenheng er det jo ikke vanskelig å skjønne hva de sier. Om man LESER det derimot må man jo nesten se sammenhengen, og muligens også lese høyt for seg selv.

Er forøvrig opprinnelig østlending selv. :fnise:

Skrevet

Godt dere har et sted og diskutere det norske skriftspråket! :ler:

Jeg har vært på trening idag.

Det gikk ikke så bra.

Følte jeg gikk på en skikkelig smell, og kroppen fungerte virkelig ikke.

Jeg sleit for og komme meg igjennom timen, men det gikk da til slutt.

Men jeg var veldig glad da timen var over så jeg kunne komme meg hjem.

Aller helst ville jeg bare hjemme idag og slappe av, men jeg måtte komme meg på trening og.

Kjenner jeg fungerer på halv maskin idag.

Kjenner meg helt tung i kroppen og alt er et ork idag.

Vurderer og bare legge meg rett ned på sofaen og se TV...

Jeg kupper hele greia. ;)

Blir bare så veldig engasjert i debatter rundt skriftspråket vårt. Dessuten er jeg dialektfreak. DIGGER det. Sosiolekter er jeg ikke spesielt glad i, selv om jeg er smittet av viruset.. Det burde være straffbart!

Bare så det er sagt så er ikke du den eneste som går på tomgang. Om det er noen trøst. Det flyter rundt i huset her og tiltakslysten er fraværende. Jeg liker å skylde på det ustabile været. Det gjør meg litt apatisk. Tanken på at Island og den hersens vulkanen kan komme til å ødelegge for meg gjør ikke saken bedre. :rasende:

Skrevet

Jeg gikk også på en smell på trening i dag. Jeg gjrde visst noe helt ille med ryggen min mens jeg drev på med markløft, og nå kan jeg hverken gå eller stå. :fnise:

Men i morra, da er vi i knallform igjen, ikke sant? :nigo:

:klem:

Skrevet

Nynorsk ja....:sjenert:

Tror ikke jeg skal begi meg ut på den diskusjonen..... *liker det ikke*

Du må ikke tvinge deg selv på trening hvis kroppen din ikke er helt med. Det er et signal om at den trenger ro og hvile. Og det er forskjell på at hjernen ikke har lyst til å trene og det at kroppen ikke har lyst ;)

Skrevet

Godt jobba å komme gjennom timene på halv maskin! Du ga i det minste ikke opp. Av og til funker ikke kroppen sånn man vil, du får stelle litt pent med deg selv. :)

Stelte pent med meg selv i form av en halvtimes blund på sofaen.'

Jeg sovnet kjappere enn jeg synes er trygt... :ler:

Merkelig nok føler jeg meg ikke bedre.

Føler meg... utslitt.

Jeg gikk også på en smell på trening i dag. Jeg gjrde visst noe helt ille med ryggen min mens jeg drev på med markløft, og nå kan jeg hverken gå eller stå. :fnise:

Men i morra, da er vi i knallform igjen, ikke sant? :nigo:

:klem:

Always!

Treningsformen er klar på torsdag, :tommel:

Nynorsk ja....:sjenert:

Tror ikke jeg skal begi meg ut på den diskusjonen..... *liker det ikke*

Du må ikke tvinge deg selv på trening hvis kroppen din ikke er helt med. Det er et signal om at den trenger ro og hvile. Og det er forskjell på at hjernen ikke har lyst til å trene og det at kroppen ikke har lyst ;)

Men... er ikke det og skulke?

Jeg mener... hva er forskjell på og ikke gidde og ikke orke?

:sjenert:

Det er et forferdelig vær ute!

Det blåser så lyktestolpene svaier og nå regner det og.

Rett og slett en høststorm -i mai!

Skrevet

Fine sangen....

Skrevet (endret)

Men... er ikke det og skulke?

Jeg mener... hva er forskjell på og ikke gidde og ikke orke?

:sjenert:

Skulk nei!

Det er kjempeviktig at du hører på hva kroppen din prøver å si deg. Noen ganger har kroppen bedre av å slappe av enn å trene, og i alle fall hvis man skal få noe igjen av treningen!

Og som du skrev selv: du følte deg nesten mer utslitt etter hvilen...det ville jeg ha tatt som et signal ;)

Forskjellen på å ikke gidde og ikke orke:

Ikke gidde: du finner på alle slags unnskyldninger for å ikke dra på trening rett og slett for at du ikke har lyst.

Ikke orke: kroppen din gir deg signaler om at dette har den ikke godt av akkurat nå. Hvile og ro er det den trenger.

Ønsker deg en fin dag i blåsten :klemmer:

Endret av Frigg
Skrevet

Æsj...

Jeg føler meg like sliten idag.

Snodig.

Tirsdag idag, og jeg har allerede lurt på om jeg orker spinning på torsdag.

Egentlig er det fri idag, men jeg siden jeg hadde fri på fredag skal jeg jobbe idag.

Etter jobb skal jeg kjøpe bursdagsgave til halvsøsterE som ble 12 på søndag. Vi skal i bursdag i 17.30-tida. Og siden Andrè er på kurs fram til kl 20 må jeg sette TM på sykkelen og sykle bort. Vil ta meg ca 20-25 minutter.

Og det samme hjem igjen.

:sukk:

Jada... klage klage!!!!

:roll:

Skrevet

Æsj...

Jeg føler meg like sliten idag.

Snodig.

Tirsdag idag, og jeg har allerede lurt på om jeg orker spinning på torsdag.

Egentlig er det fri idag, men jeg siden jeg hadde fri på fredag skal jeg jobbe idag.

Etter jobb skal jeg kjøpe bursdagsgave til halvsøsterE som ble 12 på søndag. Vi skal i bursdag i 17.30-tida. Og siden Andrè er på kurs fram til kl 20 må jeg sette TM på sykkelen og sykle bort. Vil ta meg ca 20-25 minutter.

Og det samme hjem igjen.

:sukk:

Jada... klage klage!!!!

:roll:

:fnise:

Det er lov å klage litt. Men tenk på den gode trimmen det er å sykle med passasjer da. :jepp: En ting er å sitte og sykle på spinning og liksom ikke komme noen vei, men å sykle ute kan jo være helt herlig. Luft, inntrykk og trim :nigo: Håper været er snilt mot deg. ;)

Hvis ikke kan du alltids ty til taxi. :fnise:

Skrevet

Hvis jeg skull lytttet til kroppen når den ikke orker ting, hadde jeg kun ligget på sofaen. :gjeiper:

Skrevet

hva ER det med prøverom?

Skulle prøve en ny BH og da jeg stod og så meg i speilet, herregud jeg hadde lyst til og grine.

Ingen andre steder blir man så fæl som i prøverom.

Men BHen var fin da... :lol:

Andrè skulle ikke på kurs idag allikevel så jeg slipper og stresse med sykkelen og unge og alt.

Like sliten enda.

Lurer på en sykedag i morra....

Skrevet

Hvis jeg skull lytttet til kroppen når den ikke orker ting, hadde jeg kun ligget på sofaen. :gjeiper:

Jeg og.

:fnise:

Skrevet

:5:

Prøverom er det veste som finnes! :Nikke:

Skrevet

Har grått i prøverom opptil flere ganger jeg... :sjenert:

Skrevet

Jeg tror det finnes egne prøverom-lys og egne prøverom-speil som kun er designet for å få en til å føle seg som drit. Merkelig, en skulle jo tro at de helst ville gjort det motsatt...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...