Anamelona Skrevet 20. mai 2011 #13201 Skrevet 20. mai 2011 litt fraværende idag, optatt med familien Anamelona... Jeg har mange kommentarer men de kommer i morra. Men først og fremst, takk for at du har dratt fram litt jeg hadde glemt. Bare hyggelig. Venter tålmodig på svar, Hva angår problemmødre (og familie) så kikk gjerne på mitt siste innlegg i dagboka mi. Den om dåpen. Vi har litt til felles. Håpløse altså.....
MarianneE Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #13202 Skrevet 20. mai 2011 Dagens flaue: TM og jeg var i en butikk som selger klær fra b.la Vila, fine vesker, lange smykker osv. Jeg stod og kikket på en veske og lurte på om jeg hadde 300kr til en ny veske da jeg hørte TM sin stemme: mamma, den gikk i stykker! og der stod hun med et kjede som var gått veldig i stykker for og si det sånn. Jeg ble ble utrolig flau, unnskyldte meg igjen og igjen mens jeg kjente rødmen fra tærne og opp. Ekspeditrisa bare lo av det og sa at slikt kan skje. sporty av henne, men herreguuuuud så pinlig!
Anamelona Skrevet 20. mai 2011 #13203 Skrevet 20. mai 2011 Dagens flaue: TM og jeg var i en butikk som selger klær fra b.la Vila, fine vesker, lange smykker osv. Jeg stod og kikket på en veske og lurte på om jeg hadde 300kr til en ny veske da jeg hørte TM sin stemme: mamma, den gikk i stykker! og der stod hun med et kjede som var gått veldig i stykker for og si det sånn. Jeg ble ble utrolig flau, unnskyldte meg igjen og igjen mens jeg kjente rødmen fra tærne og opp. Ekspeditrisa bare lo av det og sa at slikt kan skje. sporty av henne, men herreguuuuud så pinlig! Ååååh.. Søøøteste jenta da. Ja, slikt kan skje...
Auri Skrevet 20. mai 2011 #13204 Skrevet 20. mai 2011 Ikke tenk på det med butikken! Det er helt dagligdags for de som jobber der, og ikke noe å lage noe oppstyr om Sånt skjer! Jeg knuste en sånn telyslampe på Kremmerhuset forrige uke ved et uhell
MarianneE Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #13205 Skrevet 21. mai 2011 (endret) Fant du ikke ut at du var gravid før du var halvveis??? Jøss... Hvordan var den følelsen egentlig?? Det må ha vært over gjennomsnittlig spennende. Altså... jeg ser i etterkant at herregud, jeg BURDE virkelig skjønt det før! Snakk om og være blind! Men, saken er at jeg hadde perioder på høsten hvor mensen uteble en gang eller to, og det skjedde igjen. Jeg tok tre tester hjemme, men alle var negative, jeg var ikke kvalm i det hele tatt, bare litt lite matlyst. Hadde bekkenløsning, men trodde jeg bare var støl siden jeg ikke trente da. Jeg er... la oss si det slik, jeg er ikke slank, så det vistes ikke så godt heller. Og, etter 6 år som prøvere med mange skuffelser vil du aldri vurdere en gang om du er gravid. Ikke før du er på et kjøpesenter på en lørdag med ei venninne og du klager over av puppene er så grusomt ømme. Da så venninneA på meg og sa: Du er gravid, jeg vet det, søstra di vet det, når skal du innse det? Mandag reiser vi til legen! De hadde skjønt det for lenge siden... Da jeg endelig fikk positiv test hos legen så jeg det jo. Da så jeg at magen hadde endret fasong, den var rundere. Det var en veldig rar dag. Ser jo nå at jeg var verdens største struts som stakk hodet i sanda og ikke ville innse noe som helst. Ikke tenk på det med butikken! Det er helt dagligdags for de som jobber der, og ikke noe å lage noe oppstyr om Sånt skjer! Jeg knuste en sånn telyslampe på Kremmerhuset forrige uke ved et uhell Klart slikt skjer. Jeg ble ikke sint eller noe, bare lattermild og flau. Hun gjorde det ikke med vilje, så sint kunne jeg ikke bli. **** 4årskontroll igår, det gikk veldig bra. (for en gangs skyld...) Gikk på vekta igår, det gikk ikke så bra. Tatt av 1 kg på en mnd. Det er for lite, og det ser jeg er min egen feil. Jeg må bli like flink som jeg var, og det skal ikke være noe problem. Det skal jeg få til. Jeg må bare slutte med de små(?) utskeielsene jeg har gitt meg selv i de siste ukene, og svømme på onsdagene jeg får det til, så tenker jeg at jeg er på rett kjøl igjen ganske kjapt. Men idag... Lørdag!!!! Endret 21. mai 2011 av MarianneE
Mazilla Skrevet 21. mai 2011 #13206 Skrevet 21. mai 2011 Lørdag er bra, da skal man unne seg litt! Her i huset har det sklidd litt ut de siste månedene, med godteri både fredag, lørdag og søndag ("det er jo helg"), og plutselig har vi rester til mandag og.. Må nok bli litt mer bevisste igjen, sånn som du har vist at du kan. Lykke til!
Sauen Shaun Skrevet 21. mai 2011 #13207 Skrevet 21. mai 2011 Men altså Marianne; en kilo på en måned med mange utskeielser er jo ikke ille. Tenk på hvordan det hadde vært om du hadde spist det samme uten å trene... Så der ser du jo at treninga faktisk hjelper. Det må jo være utrolig motiverende å se at selv når du slurver går du faktisk ikke opp i vekt - du går fremdeles ned... Du får kose deg med lørdagsgodtet ditt. Også skjerper du deg resten av uka, så blir det nok fart i sakene igjen.
Kara W Skrevet 21. mai 2011 #13208 Skrevet 21. mai 2011 Du har vært utrolig flink som har gått ned 9 kilo! Men husk et det egentlig ikke er vekten som forteller deg hvordan du ser ut. Bare det å få strammet opp og få mere muskler gjør at man ser mye bedre ut. Så jeg heier videre på deg (og håper du kan spre litt inspirasjon, for nå har det vært nok en uke uten trening). Håper dere nyter helgen deres! (og Anamelona: Jeg er veldig imponert over at du bestemmer deg for å lese hele dagboken )
Anamelona Skrevet 21. mai 2011 #13210 Skrevet 21. mai 2011 Idag har min kjære bursdag og fyller 35 år. Vi hadde kaffegjester igår, og det var så hyggelig atte. Svigermor og hennes mor igjen var veldig opptatt av Thea Martine, som gjorde sitt beste for å sjarmere hele gjengen. Det klarte hun veldig fint og... Så fin dag din kjære har bursdag på da.. Også skulle jeg ønske at når de først skal sove at de gjør det og ikke reiser seg opp i senga, står litt og så skriker fordi de ikke kommer ned igjen. Kjenner til DEN ja.. Har kjøpt Babysafe til yngstejenta. Hun prøver seg, men kommer ikke opp, for den er tjoret fast under madrassen. Altså... jeg ser i etterkant at herregud, jeg BURDE virkelig skjønt det før! Snakk om og være blind! Men, saken er at jeg hadde perioder på høsten hvor mensen uteble en gang eller to, og det skjedde igjen. Jeg tok tre tester hjemme, men alle var negative, jeg var ikke kvalm i det hele tatt, bare litt lite matlyst. Hadde bekkenløsning, men trodde jeg bare var støl siden jeg ikke trente da. Jeg er... la oss si det slik, jeg er ikke slank, så det vistes ikke så godt heller. Og, etter 6 år som prøvere med mange skuffelser vil du aldri vurdere en gang om du er gravid. Ikke før du er på et kjøpesenter på en lørdag med ei venninne og du klager over av puppene er så grusomt ømme. Da så venninneA på meg og sa: Du er gravid, jeg vet det, søstra di vet det, når skal du innse det? Mandag reiser vi til legen! De hadde skjønt det for lenge siden... Da jeg endelig fikk positiv test hos legen så jeg det jo. Da så jeg at magen hadde endret fasong, den var rundere. Det var en veldig rar dag. Ser jo nå at jeg var verdens største struts som stakk hodet i sanda og ikke ville innse noe som helst. Herlig... Intet mindre enn utrolig. Du fikk i det minste en mye kortere graviditet enn oss andre. Ventetid altså. Hehe. (og Anamelona: Jeg er veldig imponert over at du bestemmer deg for å lese hele dagboken ) Vi får se om jeg klarer da. Skal ikke love noe jeg ikke kan holde. Side 85-100 idag! Hehe... Det er så gøy å lese denne boka, den er så personlig. Du skriver uten nevneverdig mye feil språkmessig (Har en greie med å henge meg opp i "Det nye skjedet jeg fikk i bursdags gave." og slike ting. Så er du klar i talen. Finnes ikke redd for å si hva du mener. Hehe.. I tillegg til at vi har masse felles, med familiefrustrasjoner et c.
mia83 Skrevet 21. mai 2011 #13211 Skrevet 21. mai 2011 Håper du har en fin helg MarianneE! Synes du er kjempeflink som har klart å gå ned 9 kilo! Det er mye!!
MarianneE Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #13212 Skrevet 22. mai 2011 Lørdag er bra, da skal man unne seg litt! Her i huset har det sklidd litt ut de siste månedene, med godteri både fredag, lørdag og søndag ("det er jo helg"), og plutselig har vi rester til mandag og.. Må nok bli litt mer bevisste igjen, sånn som du har vist at du kan. Lykke til! Det er ganske presist slik det har blitt her og. Og jeg tenkte som deg at det e jo tross alt helg, men så sa venninneJ til meg en gang vi pratet om det at det er jo fint det og ha godtedag i helga. Men når helga varer fra fredag-mandag så er det halve uka... Da fikk jeg litt og tenke på gitt... Men altså Marianne; en kilo på en måned med mange utskeielser er jo ikke ille. Tenk på hvordan det hadde vært om du hadde spist det samme uten å trene... Så der ser du jo at treninga faktisk hjelper. Det må jo være utrolig motiverende å se at selv når du slurver går du faktisk ikke opp i vekt - du går fremdeles ned... Du får kose deg med lørdagsgodtet ditt. Også skjerper du deg resten av uka, så blir det nok fart i sakene igjen. Det er igrunnen sant, det er ikke ille. Men som Andrè spurte meg om; Er det ikke litt surt og ha trent så mye og så sitter du igjen med så lite på en måte. Det hadde han igrunnen helt rett i. Du har vært utrolig flink som har gått ned 9 kilo! Men husk et det egentlig ikke er vekten som forteller deg hvordan du ser ut. Bare det å få strammet opp og få mere muskler gjør at man ser mye bedre ut. Så jeg heier videre på deg (og håper du kan spre litt inspirasjon, for nå har det vært nok en uke uten trening). Håper dere nyter helgen deres! (og Anamelona: Jeg er veldig imponert over at du bestemmer deg for å lese hele dagboken ) Takk for det. Nei, jeg vet at vekta ikke er helt reel siden jeg og løfter vekter og slikt og bygger muskler (beklager, men jeg klarer ikke skrive at jeg "bygger muskler" uten og le av meg selv.. ) Og jeg er og veldig imponert over at Anamelona gidder og lese hele boka. Så spennende kan den da umulig være... Ha en super lørdagskveld MarianneE! Takk! Vi har innledet grillsesongen! VenninneA kom med kjæresten (de har vært kjærester i to mnd) og vi fikk treffe ham for første gang. Han har to gutter en på 4 og en som er... tja, var han 9? 10? 11? Rundt der ihvertfall. Kjæresten gjorde et godt inntrykk. SøsterG og mann og barn var her og så vi var 6 voksne og 5 barn. Ungene lekte i sandkassa, husket, sparkesykkel, spiste pølser i lompe eller brød. SøsterG og jeg satte og igang med en "badminton" (kortere racketer og gummiball) og endte som vanlig med at vi ble liggende på gresset og hyle av latter over manglende talent. Dro og fram en drage som svogerØ viste stor talent med. De siste reiste kl 20, så da pakket vi sammen ute og gikk inn. Veldig koselig kveld. Det er så gøy å lese denne boka, den er så personlig. Du skriver uten nevneverdig mye feil språkmessig (Har en greie med å henge meg opp i "Det nye skjedet jeg fikk i bursdags gave." og slike ting. Så er du klar i talen. Finnes ikke redd for å si hva du mener. Hehe.. I tillegg til at vi har masse felles, med familiefrustrasjoner et c. Takk for skryt! Tror det er første gang jeg har fått ros for at jeg ikke har mange skrivefeil... Håper du har en fin helg MarianneE! Synes du er kjempeflink som har klart å gå ned 9 kilo! Det er mye!! Jepp, det er ikke gærnt det! **** Dagen idag: *Fritidsparken og bade. *bursdagsselskap for nevøA hos søsterG og svogerØ i ettermiddag. Gaven fra oss: Verktøysett, et ekte et....
janne84 Skrevet 22. mai 2011 #13213 Skrevet 22. mai 2011 Da jeg er litt oppdatert på hva som skjer med deg Ha en super fin søndag
Anamelona Skrevet 22. mai 2011 #13214 Skrevet 22. mai 2011 Den som skriver godt er en sjelden rase. Alle har lov å skrive litt feil, trykkleif eller vanlig feil, men mesteparten av dagens "skrivere" er HELT på viddene. Og det blir dessverre bare verre og verre. Jeg hisser meg altfor lett opp. Det kan da ikke være SÅÅ vanskelig å skrive tunnel? Eller rakett?? Den som skriver godt fortjener ros.
Spatula Skrevet 22. mai 2011 #13215 Skrevet 22. mai 2011 (endret) Det er faktisk my "spennende" lesning i boka de MarianneE.... Jeg har vel mersom skumlest frem til jeg sto frem som snikleser, og nilest om fødselen din og tiden etterpå... *kremt* Når det er sagt, syns jeg 10 kg på to måneder er knallbra - hva er oppskriften? Har du spist noe spesielt, hvor mye har du trent? og vet du? Det at du "bare" har gått ned 1 kg- er faktisk bra! Kroppen din fikk en pangstart, og nå trenger den tid til å bli vant med vekttapet, den skal henge med å stabilisere seg. Derfor er det faktisk ganske bra at det nå går litt "tregt" - super motivasjon tenker du ikke sant? Men det er vel bedre at de forsvinner tregt og aldri kommer på igjen, enn fort av og fort på? Ps. Jeg har aldri møtt deg, men TheaM rører noe med meg og jeg liker å lese om hennes fremskritt og hverdagsgleder og sorger. Edit: Måtte rette noen skriveleifer - nå som Anamelona har påpekt at hun liker ikke at noen tukler med det norske skriftspråket Endret 22. mai 2011 av Spatula
Anamelona Skrevet 22. mai 2011 #13216 Skrevet 22. mai 2011 Det er faktisk my "spennende" lesning i boka de MarianneE.... Jeg har vel mersom skumlest frem til jeg sto frem som snikleser, og nilest om fødselen din og tiden etterpå... *kremt* Når det er sagt, syns jeg 10 kg på to måneder er knallbra - hva er oppskriften? Har du spist noe spesielt, hvor mye har du trent? og vet du? Det at du "bare" har gått ned 1 kg- er faktisk bra! Kroppen din fikk en pangstart, og nå trenger den tid til å bli vant med vekttapet, den skal henge med å stabilisere seg. Derfor er det faktisk ganske bra at det nå går litt "tregt" - super motivasjon tenker du ikke sant? Men det er vel bedre at de forsvinner tregt og aldri kommer på igjen, enn fort av og fort på? Ps. Jeg har aldri møtt deg, men TheaM rører noe med meg og jeg liker å lese om hennes fremskritt og hverdagsgleder og sorger. Edit: Måtte rette noen skriveleifer - nå som Anamelona har påpekt at hun liker ikke at noen tukler med det norske skriftspråket Bare det at du har rettet dem gjør at du kvalifiserer som innleggsforfatter og kan gå videre uten å være så perfekt! Når det er sagt; Ja, jeg er glad i det norske skriftspråket. Nynorsk er også en del av språket, enten man liker det eller ei, så jeg liker nynorsk også. Vis meg det menneske øst for Geilo som skjønner hva de sier på vestlandet om de ikke hadde lært nynorsk. :gjeiper:
Spatula Skrevet 22. mai 2011 #13217 Skrevet 22. mai 2011 Bare det at du har rettet dem gjør at du kvalifiserer som innleggsforfatter og kan gå videre uten å være så perfekt! Når det er sagt; Ja, jeg er glad i det norske skriftspråket. Nynorsk er også en del av språket, enten man liker det eller ei, så jeg liker nynorsk også. Vis meg det menneske øst for Geilo som skjønner hva de sier på vestlandet om de ikke hadde lært nynorsk. :gjeiper: Jeg forstår vestlendinger, og jeg liker nynorsk :gjeiper: Jeg skulle egentlig bli norsklærer (lektor), men endte opp som altmuligpedagog
Neala Skrevet 22. mai 2011 #13218 Skrevet 22. mai 2011 (endret) Vis meg det menneske øst for Geilo som skjønner hva de sier på vestlandet om de ikke hadde lært nynorsk. :gjeiper: Godt sagt! Jeg er fra Sunnmøre, og det er faktisk ikke alle som skjønner hva vi sier, selv om de har lært nynorsk i skolen Det er jo nesten for ille...! Edit: Poenget mitt var; tenk hvis vi ikke hadde harr nynorsk i skolen. Da hadde ingen skjønt oss! Endret 22. mai 2011 av GUNS
Kara W Skrevet 23. mai 2011 #13219 Skrevet 23. mai 2011 Vi har innledet grillsesongen! VenninneA kom med kjæresten (de har vært kjærester i to mnd) og vi fikk treffe ham for første gang. Han har to gutter en på 4 og en som er... tja, var han 9? 10? 11? Rundt der ihvertfall. Kjæresten gjorde et godt inntrykk. SøsterG og mann og barn var her og så vi var 6 voksne og 5 barn. Ungene lekte i sandkassa, husket, sparkesykkel, spiste pølser i lompe eller brød. SøsterG og jeg satte og igang med en "badminton" (kortere racketer og gummiball) og endte som vanlig med at vi ble liggende på gresset og hyle av latter over manglende talent. Dro og fram en drage som svogerØ viste stor talent med. De siste reiste kl 20, så da pakket vi sammen ute og gikk inn. Veldig koselig kveld. Det hørtes ut som en fantastisk dag! Jeg gleder meg til vi får hage og kan flytte noen av familieselskapene ut, særlig etterhvert som barna blir større.
Fremhevede innlegg