Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du gått ned 9kg på to måneder :hakeslepp:

Det er utrolig bra :jepp:

Men det er nok lurt å prøve å unngå de store utskeielsene midt i uka. Prøv heller å ta en dag i uka hvor du kan skeie ut litt mer, men ikke ta helt av. Da har man noe å glede seg til :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

9 kilo på to måneder er jo helt suverent! :tommelsmil::klappe:

Bør ikke gå ned fortere enn det, for da mister du muskelmasse! *grøss*

:fnise:

Dessuten er det lov å kose seg litt.

Flink du. :duskedame:

Skrevet
:klappe: *andre kommentarer overflødig*
Skrevet

takk.

fine dere!!

spinning kl 9.

det blir helt jævlig, men jeg vet jeg klarer det, så 30 minutter med sammenbitte tenner skal jeg klare!

Skrevet

Du er flink, MarianneE! 9 kg på 2 måneder er veldig, veldig bra. :) Hold på de gode vanene dine, så skal du se du fortsetter på samme måte. Lykke til på spinning i dag, vi heier på deg vet du. :duskedame:

Skrevet

Regner med at du "koser" deg med spinning akkurat nå. :duskedame:

Gjest D.O.A.
Skrevet

5 minutter igjen av spinningen nå! Du er så flink!! :hoppe::trene::hoppendeglad:

I dag skal jeg kjøre gjennom byen din og skal titte litt ekstra rundt meg :lur:

:klemmer:

Skrevet

Håper du overlevde spinningen. :klem:

Skrevet

Men det er nok lurt å prøve å unngå de store utskeielsene midt i uka. Prøv heller å ta en dag i uka hvor du kan skeie ut litt mer, men ikke ta helt av. Da har man noe å glede seg til :jepp:

I know!

For og si det slik; Jeg ser fram til lørdag! :nigo:

9 kilo på to måneder er jo helt suverent! :tommelsmil::klappe:

Bør ikke gå ned fortere enn det, for da mister du muskelmasse! *grøss*

Ja, og så tenker jeg at resten av kroppen må få tid til og omstille seg og på en måte.

Kos deg på spinning :)

Du er flink, MarianneE! 9 kg på 2 måneder er veldig, veldig bra. :) Hold på de gode vanene dine, så skal du se du fortsetter på samme måte. Lykke til på spinning i dag, vi heier på deg vet du. :duskedame:

Regner med at du "koser" deg med spinning akkurat nå. :duskedame:

5 minutter igjen av spinningen nå! Du er så flink!! :hoppe::trene::hoppendeglad:

I dag skal jeg kjøre gjennom byen din og skal titte litt ekstra rundt meg :lur:

Håper du overlevde spinningen. :klem:

Jeg elsker dere!

Takk og takk og takk og takk!!

Spinning idag var bedre enn sist.

Enda jeg begynte 6-7 minutter før timen.

Jeg var mer sliten nå enn sist, men på en bedre måte.

Jeg er redd jeg kan begynne og like spinning....

Skrevet

Hente TM i barnehagen nå.

Det har vært en fra Glenne Senter for Autisme der idag og observert litt for og se om den pedagogiske planen rundt henne er bra som den er, eller bør endres litt.

Spennende og høre hva han har sagt!

Skrevet

Ja, det blir sikkert spennende. :jepp:

Så bra med spinningtimen da! :klappe:

Skrevet

Får jeg lov å følge med her?? :sjenert:

Skrevet

Ja, det blir sikkert spennende. :jepp:

Så bra med spinningtimen da! :klappe:

Jepp, dro skikkelig til på den! :lol:

Får jeg lov å følge med her?? :sjenert:

Nei.

Her er det begrenset hvem som får lov.

Innmeldingsskjema kommer i posten. :skratte:

Neida... Bare og følge med, det!

:)

Hva gjør man som mamma når TM har vært hos nabobarna og lekt ute, for så og komme gråtende inn i hagen fordi de ville ikke leke med henne allikevel?

:troest:

Hun sitter nå og ser på barneTV med en solid kul i panna, kutt på kinnet og litt forslått etter hun snublet i en kantstein på veien hjem fra barnehagen da hun løp. Brillene ble godt skrapet opp og må få nye glass, det tar vi i morra etter 4års kontroll på helsestasjonen.

:sukk:

:opplyser:

Har kjøpt et nytt produkt idag, og det falt VELDIG i smak:GRIEGO som er gresk yoghurt med jordbær i.

Anbefales virkelig!!!

:sikle:

Skrevet

Stakkars TM.. :hug:

Den greske youghurten så jeg reklame for, og fikk veldig lyst til å prøve ja. :jepp:

Skrevet

jepp, den var utrolig god!

bare så synd det er bare to i pakka... :sjenert:

Skrevet

Nei.

Her er det begrenset hvem som får lov.

Innmeldingsskjema kommer i posten. :skratte:

Neida... Bare og følge med, det!

Hva gjør man som mamma når TM har vært hos nabobarna og lekt ute, for så og komme gråtende inn i hagen fordi de ville ikke leke med henne allikevel?

:troest:

Hun sitter nå og ser på barneTV med en solid kul i panna, kutt på kinnet og litt forslått etter hun snublet i en kantstein på veien hjem fra barnehagen da hun løp. Brillene ble godt skrapet opp og må få nye glass, det tar vi i morra etter 4års kontroll på helsestasjonen.

:sukk:

*Venter på innmeldingsskjema* :fnise:

Det hadde smertet langt inn i hjerteroten om det var datteren min som kom løpende med tårer i øynene som du beskriver.. Huff. Håper det gikk fort over for henne. Barn kan være grusomme, men de skjønner det jo ikke selv. Usj. Konsekvens og logisk tangegang burde vært utviklet så MYE MYE tidligere....

Skrevet

En ting skulle jeg ha skrevet om her.

Veslejenta vår er jo prematur og født med akutt keisersnitt da hun var nær ved å dø.

Så programmet Jordmødre igår, og jeg blir sittende med en misunnelig følelse. Opplevde hele greiene som utrolig traumatisk, og alt om "normale, lykkelige fødsler med normale barn" gjør meg misunnelig og jeg synes det er så urettferdig!

Vi fikk ei jente som ikke kunne puste selv, uten sugerefleks og var så alt for lita.

Urettferdig at vi måtte oppleve alt det vanskelige som fulgte med.

men, det er snart 4 mnd siden og alt er jo bra nå.

Hun henger etter motorisk og slik, men det vil rette seg etterhvert.

Satt med Veslejenta på armen, så programmet og tårene rant...

Har brukt lang tid på å godta alt som skjedde, opplevde det som veldig traumatisk.

På en annen side, hun er en blid, skjønn og aktiv liten baby nå.

Det er egentlig det som teller.

Trist at det første møtet skulle bli slik. Jeg har, med begge døtrene mine, gjennomgått dramatisk og halvdramatiske fødsler, men det var naturlige (vaginale) fødsler. Det var viktig for meg, og jeg ville GJERNE gjort det igjen. (Les gjerne fødselshistoriene mine. De ligger linket i første innlegg i dagboka mi) MEN du sitter jo igjen med ei skjønn lita jente. Selv om det dessverre kom senskader.

Når begynte dere forresten å merke autismen? (Har bare kommet til side 85 i dagboka di skjønner du. Lest fra side 60)

Hmm... ble sittende å lese litt i den "gamle" delen av dagboka mi istad, og ser hvor anderledes på en måte det var enn det jeg skriver nå.

Innholdet den gang var litt mer spennende, og besøkene flere.

Spes det siste...

Jaja... livet som småbarnsmor er vel kanskje ikke så spennende, men heller koselig.

Har tenkt på dette:

Her i dagboka blir mannen min omtalt som Mannen

Dattera vår som Veslejenta.

Det gidder jeg ikke mer.

de har for pokker navn, og skulle noen skjønne vem vi er, big fucking deal!

Mannen heter Andrè

Jenta vår heter Thea Martine.

Fra nå av blir de navnene brukt.

Skulle ønske Andrè var hjemme snart, er så sinnsykt sulten!

Gleder meg til kyllingwoken....

For oss med små barn selv er dette en spennende bok. :nigo:

Liker godt at du viser deg frem tydelig med navn!

lukta av sykesuppa mi er i hele leiligheten nå. Deilig...

Sykesuppe!

1 stor løk

2-4 båter hvitløk

2 ts tomatpurè

2 stilker selleri (eller mer)

2 gulrøtter

tomater

paprika

purre

1 box hermetisk tomat.

Kutte, rense, blande, koke.

Namme....

Notert!!

Vet ikke om jeg har nevnt det, men dagen hvor vi endelig kunne ta med Thea Martine hjem etter tre uker på sykehuset bad vi henne pent om ikke og komme til oss før etter noen timer. Det nektet hun og godta og laget det helvete da hun kom til oss (jeg hadde ikke engang tatt av meg skoene før hun stod på døra).

Så satte hun seg i sofaen og la ut om hvor oversett som gjest hun følte seg, hvor egoistiske vi var som bare tenkte på oss selv, Andre og jeg.

Toppen av kaka var da hun bad meg om å bli voksen og innse at livet gikk faktisk videre selvom Thea Martine var født.

Dagen da hun ble født var en rar dag for oss alle, alt skjedde så fort og uventet så vi bad om ikke å få besøk samme dag. Det var jo ganske kritisk for Thea Martine også. Da ringte mamma til min søster og la ut hvor jævlig jeg var som nektet mamma og treffe barnebarnet sitt.

:sinna:

Så, kjære mor... kom faen ikke til meg for sympati!!

:daane: ..Jeg har intet mer å tilføye...

Nå er jeg fortvila her.

Tok opp jentungen, og hu ble lagt på gulvet i stua.

Glad og fornøyd begynte hun å tygge på en leke som vanlig.

Etter 10 minutter begynte hun å sutre, gjespe og gni seg i øynene.

Tydelig trøtt.

Men, kunne hun da ikke sovet litt de 15 minuttene jeg lot henne ligge i senga før jeg tok henne opp?

Nå er hun tilbake i senga, svett og varm etter å ha illskreket lenge, tilslutt satte jeg meg på gulvet med henne og gråt sjøl.

Trodde hun hadde sovnet nå, for hun er stille men hun ligger der og fikler med Lykkedyret sitt.

Been there, done that. *sukk* Det er ille når det står på med hylende unger som ikke vet hva de vil...

OMG!!!!!

Fant en nettside med sexy undertøy og ser til min store glede at de har undertøy i str XL og XXL osv. Det er jo bra tenker jeg, for slikt er gjerne litt smått i størrelsen.

Så fant jeg noe sexy jeg ville ha og ville bar kikke på str.tabellen først.

Den så slik ut:

Str36= M

Str 38=L

Str 40=XL

Str 42=XXL

osv.....

Hei, jeg heter MarianneE og jeg er en elefant!

...and I'm a hippopotamus... Herregud. Det ville tråkka ned min selvfølelse iallefall. 40.. L da, ikke XL!!!

Her er bilder av Thea Martine.

Lar linken bli liggende til imorra.

http://www.123hjemmeside.no/AndreHansen

Nyyyydelige lille pia. :hjerter_rundt:

Egentlig er jeg litt sur på Monja.

Hun har lagt ut link til bilde av den lille som er kommet og maaaaange kommenterer.

Jeg har lagt ut link til bilder av Thea Martine, og ingen bryr seg!!! :grine:

Så....da var den sutringa over.

Er egentlig ikke sur på Monja heller.....

Joda, joda, joda.. Jeg bryr meg. NYDELIGE LILLE PIA sa jeg...

B-Kjendis

Gruppe: Medlem

Ble medlem: 01.01.1970

Fra: Porsgrunn

Medlem nr.: 1.191

Kjønn: Kvinne

I dag er det et år siden vi endelig kunne ta deg med hjem fra sykehuset.

Da var du tre uker og 2.5kg.

Tenk at det er gått et år siden den gangen!

18. mai klarte du deg helt uten CPAP, og kunne endelig puste selv uten noe mer hjelp.

Vi var så stolte av deg da!

Veien hit vi er nå har vært lang, men vi har vært heldige.

Det finnes de som har en lengere og mer kronglete vei enn den vi har hatt.

Takket være fysioterapauten din og trening hjemme er du nå motorisk som jevnaldrende.

Du krabber ivrig, reiser deg når du får noe å holde i, du går med støtte og er ei sol dagen lang.

Men hva nå?

Hva vil vente oss i framtiden?

Hvilke senskader har det å bli født 2 mnd for tidlig gitt deg?

Leste i heftet Å leve med prematur barn igår og der stod det som mamma nå frykter litt.

Overhyppighet av ADHD, adferdsproblemer, konsentrasjonsvansker, lærevansker, overhyppighet av lese- og skrivevansker, syn- og hørselsskader, for ikke å nevne astma, allergier, nedsatt imunforsvar....

Ingen vet hvilke -om noen- vil dukke opp, men legen lurer allerede på om du kan ha astma.

Du var et etterlengtet barn og allerede høyt elsket fra det sekundet vi viste du var på vei. Mamma og pappa elsker deg så, men vi er bekymret for framtida.

Men, det eneste vi kan gjøre er å vente og se mens vi håper på det beste...

*sukk* For et teppe med bekymringer man skal ha hengende over seg altså. Fint oppsummert, det får meg til å sette pris på at jeg ikke måtte gå gjennom noe lignende. Dette burde ingen gjennomgå. Tankene, bekymringene, det å ikke vite. Det er ofte like ille, kanskje verre, enn eventuelle ting som måtte oppstå. Du er sterk! :)

-------------------------------

Jeg får fortsette å lese i boka di senere. Har litt å ta igjen. Hehe..

Skrevet

Må bare svare på ett innlegg til her:

Oj...trodde ikke jeg måtte SÅ langt tilbake for å finne igjen megsjøl...

Men nå har det faktisk skjedd noe nytt i mitt vesle liv.

Mandag 15.januar testet jeg endelig positivt, og etter litt telling på kalenderen er jeg nå hele 21 uker på vei.

Jada, 6 år med prøving er over: JEG ER GRAVID!!!!

Det føles kjempe fint, og vi er utrolig lykkelige over det.

Har termin 15. juni og alt er bare så fint nå.

*gråter litt*

Dette er det beste som noen gang har skjedd med meg og Mannen!

Fant du ikke ut at du var gravid før du var halvveis??? Jøss... Hvordan var den følelsen egentlig?? Det må ha vært over gjennomsnittlig spennende.

Skrevet

litt fraværende idag, optatt med familien :hjerte:

Anamelona...

Jeg har mange kommentarer men de kommer i morra.

Men først og fremst, takk for at du har dratt fram litt jeg hadde glemt.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...