MarianneE Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #13081 Skrevet 8. mai 2011 Andrè har stått opp -og lagt seg igjen for han har sovet dårlig i natt og våknet med kraftig hodepine. Så nå må jeg virkelig brette opp ermene her: Jeg må nok lage til bursdag alene her. Skal jeg bli irritert? Det frister, men han er ikke dårlig med vilje, og da jeg kikka inn til ham istad var han trist og begynte og gråte for han var fortvila over den dårlige kombinasjonen bursdag+dårlig form. Jeg har medfølelse, og prøver og beherske den delen av meg som føler for og piske ham opp av senga mens jeg brøler: Ta deg sammen for faen!! Godt det ikke kommer gjester før kl 14, for jeg ser ikke for meg at han er mye til hjelp idag. Så nå må jeg lage frokost til TM og meg, lage fromagekake, vaske opp ihvertfall to ganger, rydde inne, støvsuge, vaske badet, bake pizzasnurrer, gjøre klart ute, dekke på.... Puh!!
Gjest D.O.A. Skrevet 8. mai 2011 #13082 Skrevet 8. mai 2011 Du er så flink Marianne! Og ang. det med diet; For meg er det å skulle gå på en diett istedet for å prøve å spise mindre og trene mer, ganske idiotisk! Man må faktisk trene, spise mindre/sunnere for å få langvarige resultater, med mindre man vil leve på diett resten av livet! Og det er tross alt deiligere å kunne spise hva man vil i moderate porsjoner, enn å måtte forholde seg til reglene innenfor dietten sin! Det finnes jo desverre ingen lett vei til et "lettere liv", men trening er gøy! Og hvis det skulle føles som om hun setter deg i skyggen, så kan du heller ta frem den gode følelsen du får etter en hard treningsøkt, og deretter bla deg noen sider tilbake og lese all skrytet og beundringen du får fra oss her inne! Du er en herlig motivasjon skal jeg si deg!!! Kos deg masse med bursdagsforberedelser og bursdag idag og, hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg tilbudt min assistanse
Nótt Skrevet 8. mai 2011 #13083 Skrevet 8. mai 2011 Jeg skal innrømme at jeg er mer imponert over deg som trener og prøver å passe på hva du spiser til deg daglige, fremfor en som velger å gå på en diett (for en kort periode). Du har valgt å legge om livsstilen din. Skjønner godt at du reagerer som du gjør. Lykke til med alt som skal gjøres i dag.
MarianneE Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #13084 Skrevet 8. mai 2011 Ketolyse er en veldig streng diett. Hun går sikkert ned i vekt - men det er stor sjanse for at hun ikke orker mer etter en stund, og hvis hun da spiser som før så vips har hun gått opp igjen alt. :gjeiper: Høres ut som du har hatt en fin helg Er bare tre uker til vi skal ha bursdagsselskap her nå... utrolig hvor fort det året har godt. Babyen min er plutselig ikke baby lenger. Ja, det der husker jeg. Da jeg så på TM og skvatt; Når sluttet hun og være baby? Jeg holder ut å lese boka di. Vil dessuten heller kalle deg menneskelig enn barnslig.. Klamrer meg til den jeg! Du er så flink Marianne! Og ang. det med diet; For meg er det å skulle gå på en diett istedet for å prøve å spise mindre og trene mer, ganske idiotisk! Man må faktisk trene, spise mindre/sunnere for å få langvarige resultater, med mindre man vil leve på diett resten av livet! Og det er tross alt deiligere å kunne spise hva man vil i moderate porsjoner, enn å måtte forholde seg til reglene innenfor dietten sin! Det finnes jo desverre ingen lett vei til et "lettere liv", men trening er gøy! Og hvis det skulle føles som om hun setter deg i skyggen, så kan du heller ta frem den gode følelsen du får etter en hard treningsøkt, og deretter bla deg noen sider tilbake og lese all skrytet og beundringen du får fra oss her inne! Du er en herlig motivasjon skal jeg si deg!!! Kos deg masse med bursdagsforberedelser og bursdag idag og, hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg tilbudt min assistanse Jeg ser heller ikke poenget med en diett og det er det. Det er fint og bli slankere, men det hjelper på en måte ikke og spise seg slank og fremdeles være i dårlig form tenker jeg. (jada, selvsagt er det de som er slank og i god form...) Takk for at jeg er motivasjon. Det er godt og lese siden jeg ikke har vært i nærheten av trening denne uka. Men på tirsdag Da er det NO mercy!! Jeg skal innrømme at jeg er mer imponert over deg som trener og prøver å passe på hva du spiser til deg daglige, fremfor en som velger å gå på en diett (for en kort periode). Du har valgt å legge om livsstilen din. Skjønner godt at du reagerer som du gjør. Lykke til med alt som skal gjøres i dag. Enig i den. Andrè er bedre, har stått opp og tatt med TM ut. Dagens stikk i mammahjertet: Da TM maste om at jeg måtte være med ut og jeg sa -med oppgitt stemme- at det kan jeg ikke. Mamma MÅ gjøre ferdig inne og kan ikke være to steder samtidig! Da gikk hun bort til meg, strakk armene opp, la dem rundt nakken min og sa: det går så bra så mamma Hva sier man da?
Sauen Shaun Skrevet 8. mai 2011 #13087 Skrevet 8. mai 2011 Herlige lille TM. Og jeg er helt enig med de andre her. Livsstilsendring er mye bedre enn en diett. Det du gjør har langsiktig helsegevinst. En diett bryter gjerne ned mer enn den bygger opp. Det er bedre å gjøre noe sakte og grundig enn å gjøre det fort og galt... Heier på deg jeg Marianne.
Frigg Skrevet 8. mai 2011 #13088 Skrevet 8. mai 2011 Er enig i at en livsstilsendring er bedre enn en diett. Men når det er sagt så kan man ikke bruke Ketolyse som en diett, for da går man bare opp igjen i vekt når man slutter på det, akkurat på sammme måte som når man legger om kostholdet. På Ketolyse legger du også om kostholdet ditt til å ta inn minimalt med karbohydrater over en lang periode og når man har kommet ned i den vekten man ønsker så øker man sakte, men sikkert karbohydratene. Og på den måten holder man vekten. Men det er en veldig streng og hard diett, så en diett med sunn mat og mye bevegelse er heller å anbefale Og jeg er utrolig stolt over deg Marianne som har klart å gå ned så mye
Gjest Purple Haze Skrevet 8. mai 2011 #13089 Skrevet 8. mai 2011 Her er en idiot som har gått på ketolysekuren og gått ned 30 kilo For meg var det en livredder, bokstavelig talt. Var på grensen til å utvikle diabetes 2, insulinresistens og var generelt dårlig og langt nede. I kombinasjon med tidlig overgangsalder hvor kiloene spratt på, og jeg hadde prøvd ALT annet, var dette redningen for meg. Man kan selvfølgelig ikke gå tilbake til sin gamle, usunne livsstil etterpå, så jeg er nå Fedonist. Har aldri hatt så god helse som nå, og det er det viktigste for meg. Jeg syns det er flott at du har funnet den måten som fungerer for deg, MarianneE. Det er viktig at man skal ha det bra og trives med den livsstilen man har, så får vekttapet ta den tiden det tar Håper dere har en koselig bursdagsfeiring 1
Kara W Skrevet 8. mai 2011 #13090 Skrevet 8. mai 2011 Det står mye mer respekt av å trene og kontrollere kostholdet, enn å bare følge en eller annen diett, synes ihvertfall jeg. Mannen min og jeg så en overvektig dame som var ute og jogget igår. Svetten rant av henne, fettet disset, hun pustet tungt og jeg tror jeg kunne ha gått fortere enn hun jogget, men hun hadde et veldig bestemt uttrykk i ansiktet. Men vi var begge enige om han fortjente langt mer respekt enn disse syltynne damene i sitt trendy treningstøy som spretter bortover gaten uten å en gang bli andpustne. Ellers kjenner jeg meg veldig igjen i det du skriver om å måle deg med svigerinnen din. Jeg har en tre år eldre bror som jeg alltid målte meg med, og aldri kjente at jeg ble like bra som. Jeg har heldigvis kommet over det nå. Det gjelder bare å fokusere på de tingene hvor man er bedre, og bestemme seg for hva som er viktig i sitt liv. Men det er alikevell vondt mens det holder på
Auri Skrevet 8. mai 2011 #13091 Skrevet 8. mai 2011 Selvfølgelig er det beste å trene og å spise sunt, men dere bør ikke bar avfeie Ketolyse-kuren som en kjapp og lettvindt løsning på linje med de fleste andre dietter. Ketolyse er ekstrem-varianten av lavkarbo, man må være superstreng, og man kan ikke gå tilbake til et "normalt" kosthold etterpå.
Sauen Shaun Skrevet 8. mai 2011 #13092 Skrevet 8. mai 2011 Jeg beklager hvis jeg tråkket på tærne til noen som har brukt/bruker ketolyse. Det var absolutt ikke meningen. Jeg har stor respekt for de som klarer å bruke det som et springbrett til et annet kosthold. Men for de fleste vil jeg tro at den gamle metoden med å spise mindre og trimme mer er det beste.
Spatula Skrevet 8. mai 2011 #13093 Skrevet 8. mai 2011 TheaM. Er virkelig god Håper dagen gikk bra, selvom mannen var syk - jeg skjønner frustrasjonen godt Jeg gikk på en ketolysesmell etter to uker, nå har jeg begynt et mer langsiktig opplegg som innebærer kutting i karber, men mer trening, og du skal vite at jeg blir motivert når du allerede har lagt bort en genser
Gjest D.O.A. Skrevet 8. mai 2011 #13094 Skrevet 8. mai 2011 Jeg har heller ikke ment å tråkke noen på tærne Det jeg prøvde å få frem var at det er mange som prøver div. dietter ink. ketolyse istedet for å prøve å spise sunnere og trene. Jeg har full tro på at det kan fungere for noen, men jeg mener likevel at for de fleste så bør man prøve med sunnere kosthold og mer trening
MarianneE Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #13095 Skrevet 8. mai 2011 En utrolig vellykka dag er over. TM ble båret i seng kl 19.15 etter og blitt dusja av svigermor. Sparkesykkelen hennes som hun har fått av Andrè og meg står pent parkert vedsiden av senga. Det har vært 20 grader ute og vi har sittet ute hele dagen. Nå skal vi få i oss noe mat, føler jeg har kake til langt oppi halsen, vil ha noe MAT!
Gjest D.O.A. Skrevet 8. mai 2011 #13096 Skrevet 8. mai 2011 En utrolig vellykka dag er over. TM ble båret i seng kl 19.15 etter og blitt dusja av svigermor. Sparkesykkelen hennes som hun har fått av Andrè og meg står pent parkert vedsiden av senga. Så herlig
Auri Skrevet 8. mai 2011 #13097 Skrevet 8. mai 2011 Forresten, bare så ingen misforstår, jeg går ikke på Ketolyse selv, så det var ikke på vegne av meg selv jeg skrev det.
Frigg Skrevet 8. mai 2011 #13098 Skrevet 8. mai 2011 Tror nok ingen har tatt seg nær av denne diskusjonen. Ulike dietter fungerer ulikt på ulike mennesker. Og hva andre folk gjør ift trening og kosthold synes jeg bør være opp til hver enkelt
MarianneE Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #13099 Skrevet 9. mai 2011 Tror nok ingen har tatt seg nær av denne diskusjonen. Ulike dietter fungerer ulikt på ulike mennesker. Og hva andre folk gjør ift trening og kosthold synes jeg bør være opp til hver enkelt Godt sagt! **** Har en 4åring gitt! Jeg har tatt TM fri fra barnehagen idag, synes det var litt stusselig om hun skulle i barnehagen på bursdagen sin når jeg har fri selv. Hun har akkurat stått opp, åpnet de fire siste pakkene, de var fra broder'n, mamma og Gul Nonstop. Hun har fått: Barnehagebarna:Sekk, rosa kjole, blomstrete kjole, tights+tunika, Forheksede eventyr, bok om Trampe+ my litle pony. broder'n:shorts, t-skjorte, tunika. mamma: kjole, tights, jakke, t-skjorte, fargebok, kopp til farger Gul Nonstop: Litle pet shop pappa:bøttesett og gatekritt svigers/S&K: hoppeslott oldemødrene: penger venninneA: dukketøy, Hello Kitty kortspill, Hello Kitty lego ...og i morra skal vi i bursdag til søsterG sin minstemann og da får TM EliasDVD, og jeg vet at pakke fra bestevenninneC er på vei i posten. Det ble da litt gaver det der... Jenta mi er 4 år. De beste og mest slitsomme årene jeg noen gang har hatt.
Fremhevede innlegg