Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Denne oppskriften så jo grei ut da: Kake

:smilbla:

den var søt, men jeg tenkte og kutte ut av en langpanne.

Har nå forresten bestemt meg for og droppe hele sommerfugl greia.

Tror jeg. Må se hva jeg rekker.

Fin bursdagsmeny du har laget :Nikke: Barn trenger ikke egentlig så mye.

Og gratulerer så mye med vektnedgang! :roser:

Jeg synes det er fint å lese om hvordan dere har det med TM. Jeg føler at dere takler det godt, og gjør det dere kan for at hun skal ha det bra. Og så kjenner jeg igjen deler av oppførselen hennes i Plutten, så det er fint å både få litt råd, og bare noen å dele frustrasjon med :lur:

:helen:

Andrè har fri idag for han skal vitne i en rettsak.

Ingen farlig greie, en drosjekunde som har svindlet sjåfører inkl Andrè.

Derfor har han levert i barnehagen nå for han skal være i retten kl 10.

Det er alltid koselig og gå med henne til barnehagen, men nå var det litt deilig og overlate det til andre... :)

Når jeg er hjemme igjen fra jobb skal vi ut og handle til bursdagshelgen over alle. Handlelista inneholder 19 punkter so far.

Noe sier meg at det blir dyrt...

:forvirret:

Jeg kunne valgt pølser, lurte på og rett og slett grille pølser ute med ungene, men det blir pizzasnurrer, og da lager jeg litt ekstra så blir det litt pizzasnurrer på besøket som kommer på søndag og.

Da er det familieselskap. :)

Mandag som er selve dagen ser det ut til at Andrè må jobbe overtid. :(

Vi vet ikke enda, men det ser stygt ut for og si det slik.

Vi skal nå feire i to dager så det er jo ikke så hun ikke vil markeres. :lol:

Lage meg litt lunch a tru?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens "kompliment"

-Andrè, hvilken kroppsfasong har jeg egentlig?

Jeg har ikke ...*leser fra blad* Guttefasong, og ikke eple...

-Nei, du er med nedadgående tønne du.

Skal man le eller grine?

Skrevet

Mannfolk ja! :klaske:

God helg! :klem:

Skrevet

Du kan jo lage sommerfugl på kaka. Altså bruke non-stop eller geletopper og tegne en sommerfugl på kaka. Det er jo ikke nødvendig å kutte selve kaka som en sommerfugl.

Gjest D.O.A.
Skrevet

Dæven for en kommentar fra Andre! :hakeslepp:

Håper du får en herlig helg Marianne :klemmer:

Skrevet

Ja, mannfolk er fine greier gitt! :ler:

TM er i barnehagen, Andrè kom tilbake fra rettsmøtet mens jeg var på jobb så vi har nå vært i butikken og handlet til helga (og med røyk til Andrè snakker vi 4sifret beløp her.) uten barn.

Det var kjapt og egentlig litt deilig og få gjort uten og passe på ei lita jente samtidig. :nigo:

Nå er vi hjemom med varene, litt mat og så skal vi hente TM i barnehagen.

SøsterG og samboØ reiste med venninneSA og hennes sambo til Amsterdam i formiddag så Ø sin mamma er hos G/Ø for og passe barna.

Vi lovet mammaen og ta med TM bort en tur, så vi tar turen etter og henta TM i barnehagen.

MammaG er kjempe koselig, gleder meg til og treffe henne etterpå.

:)

Skrevet (endret)
:ler: En sånn kommentar kunne fort kommet her i huset også, har fått noen "komplimenter" som jeg blir litt :eeeh: av opp gjennom årene jeg også. Etter det første sjokket har lagt seg så er det bare å le av, for det er sjelden det ligger noe vondt bak :) Endret av Androide
Skrevet

Jeg velger å :skratte: av den kommentaren, men jeg skjønner at du ikke helt visste hva du skulle velge! :hakeslepp:

Kos dere med bursdagshelg! :)

Skrevet

Dagens "kompliment"

-Andrè, hvilken kroppsfasong har jeg egentlig?

Jeg har ikke ...*leser fra blad* Guttefasong, og ikke eple...

-Nei, du er med nedadgående tønne du.

Skal man le eller grine?

:skratte: Fantastisk! Du får velge å ta det i beste mening.

Kos dere med bursdagshelg. Her skal det feires om to uker, men tror det bare blir familiefeiring, evt. med 1-2 venner i tillegg. Tar begge barna på en gang, så slipper jeg unna med bare en middag ;)

Skrevet

Den kommentaren er det bare å le av egentlig. tror ikke han helt skjønte hva han sa. :fnise:

Sauen hadde et fint forslag ang. kaka synes jeg. :jepp:

Lykke til med bursdagshelg! Synes du er så flink med alt jeg! :klemmer:

Skrevet

:ler: En sånn kommentar kunne fort kommet her i huset også, har fått noen "komplimenter" som jeg blir litt :eeeh: av opp gjennom årene jeg også. Etter det første sjokket har lagt seg så er det bare å le av, for det er sjelden det ligger noe vondt bak :)

Nei, det ligger aldri noe vondt bak dem.

Det føyer seg inn i rekken av merkelige utsagn, som da vi feiret st.hans for sånn 11 år siden, og han skulle være romantisk forran st.hans bålet og sa til meg at jeg var så pen i mørket.... :hoho:

Eller som da jeg fortalte ham at broder'n hadde tullet og ledd av meg og sagt at når jeg satt på en måte så det ut som om jeg ikke hadde hals, da så Andrè på meg og sa i fullt alvor; Hals har du jo, men det er vel heller det at du har stort hode

Trøster meg med at 5åringen til ei venninne spurte mammaen sin her om dagen om hun skulle holde mora sine pupper oppe så slapp de henge så langt ned.

Så lenge man slipper den fra sin mann skal man vel være fornøyd....

:skratte:

Jeg velger å :skratte: av den kommentaren, men jeg skjønner at du ikke helt visste hva du skulle velge! :hakeslepp:

Kos dere med bursdagshelg! :)

Nei, jeg tror jeg så litt stram ut i ansiktet, men det er igrunnen fordi jeg ikke helt viste hva jeg skulle verken svare eller reagere.

:lol:

Men jøss, det er han som har valgt og være sammen med denne tønna. :lol:

Men, rett skal være rett, han sa en gang noe annet som var veldig fint:

Jeg stod og kikket i et reklameblad fra kleskjeden Zizzi og der og stod det om og finne fin kroppsfasong, har man store pupper/små pupper, fyldig rumpe og lår, ingen midje, innsvinget midje, en kombinasjon osv...

Ut ifra de kroppsfasongene som var tegnet opp var ingen "meg" så jeg sa at jeg er jo store pupper, innsvinget midje, fyldig rumpe og lår og ingen av dem stod der. Ja, du er litt av alt. Så jeg sa så, generelt er jeg bare.. Mye? Så han svarte da: Ja, men faen heller, du er deilig mye og da! :nigo:

Det kan man jo leve med...

:skratte: Fantastisk! Du får velge å ta det i beste mening.

Kos dere med bursdagshelg. Her skal det feires om to uker, men tror det bare blir familiefeiring, evt. med 1-2 venner i tillegg. Tar begge barna på en gang, så slipper jeg unna med bare en middag ;)

Det er første gangen vi har sånn ordentlig bursdagsselskap for henne.

Hun har snakket om bursdagen sin siden august så vi tenkte at i år kan hun feires skikkelig.

Den kommentaren er det bare å le av egentlig. tror ikke han helt skjønte hva han sa. :fnise:

Sauen hadde et fint forslag ang. kaka synes jeg. :jepp:

Lykke til med bursdagshelg! Synes du er så flink med alt jeg! :klemmer:

Ja, det var ikke dumt med den kaka til Sauen asså.

Vi får se hva det blir til. Skal begynne med kakebaking straks.

Barna kommer kl 12, og timene fram dit går fort for det er litt og gjøre.

MammaG hadde med gaver fra Stavanger da hun kom. (Hun bor i Stavanger) så hun hadde med fra broder'n henne selv og fra KGeren Gul Nonstop. (venninne av søsterG og broder'n)

Fra svigers ryktes det om at det kommer en slik; http://www.br.no/Kategorier/Utend%C3%B8rs%20leker/Oppbl%C3%A5sbart%20hoppeslott.aspx?id=621978&q=hopp og i garasjen har vi en sparkesykkel som venter.

Tipper det blir bra jeg. :Nikke:

Nei, skal jeg få opp mannen og sette igang med dagen, tro?

Skal bake kake, lage pizzasnurrer (bruker ferdig deig på rull...), rydde og støvsuge inne, rydde ute, sette ned noen planter, dekke på ute, blåse og henge opp ballonger....

Fritidsproblemer?

Nope...

:ler:

Skrevet

Lykke til med selskapet i dag. :) Og da jeg så hva svigers hadde tenkt å gi i gave, så tenkte jeg på denne. :ler:

Skrevet

Lykke til med selskapet i dag. :) Og da jeg så hva svigers hadde tenkt å gi i gave, så tenkte jeg på denne. :ler:

Haha, vet dere....dette er ikke så fryktelig langt unna der jeg bor, så vi har lurt fælt på hvem det er som frakter dette farkostet :fnise:

Skrevet

Skjønner han godt jeg, det kan ikke være lett å stå med håndpumpe til noe sånt.

Håper selskapet har gått fint! :)

Skrevet

Haha, vet dere....dette er ikke så fryktelig langt unna der jeg bor, så vi har lurt fælt på hvem det er som frakter dette farkostet :fnise:

:hoho:

Jeg synes det der så smart ut jeg da!

Jeg mener... man kan jo ikke blåse opp en slik en heller, så det og frakte den til bensinstasjonen var egentlig ikke så dumt- bare den er godt festa på taket.

Andrè har kompressor i garasjen, håper bare den funker på det hoppeslottet!

Skjønner han godt jeg, det kan ikke være lett å stå med håndpumpe til noe sånt.

Håper selskapet har gått fint! :)

Å herregud, nei håndpumpe til det der... da har du en sabla jobb forran deg!

Nå kunne jeg skrevet at det der er mannfolk jobb for de er mer vant til slike håndbevegelser, men det ble så teit så det skriver jeg ikke... :fnise:

Jeg har laget meg ny dagbok:

Accept your destiny

Mine skravlerier som alenemamma

:goodbye:

:tommel:

Takk!!

Selskapet igår gikk veldig bra.

Det var sol og deilig vær så vi var ute.

Vi hadde dekket på ute, men da brettet med pizzasnurrer kom hadde ikke ungene fått satt seg så noen tok en i hånda og gikk og fortsatte og leke.

Så da ble det egentlig slik resten av selskapet; Ungene kom og hentet det de ville ha og tok det med seg i leken på plena.

Noen var på huska, noen i sandkassa, noen i leketeltet, noen i hengekøya... De var litt overalt og virket som om de storkoste seg alle sammen. :)

:gave:

Hun fikk to kjoler, et tunika/tights sett, boka "Trampe får en venn", og "Forheksede eventyr for jenter" en sekk og My little pony.

Det siste var absolutt det mest populære. :)

Idag kommer svigers, svogerS&svigerinneK med barna, pappa med sambo og halvsøsterE og venninneA.

SøsterG og sambo er i Amsterdam, men vi skal til dem på tirsdag for da blir minstemann der 3 år.

Vi har 4 gaver liggende her til TM, men de tror jeg hun skal få i morra på selve dagen så blir det ikke så mange på en gang.

Eneste... sparkesykkelen skal hun få idag, men vi vet ikke enda helt når.

Ellers var vi hos et vennepar igår og grilla og var ikke hjemme før kl 21.

TM var med oss så litt seint ble det for henne, men... noen ganger må man bare overse leggetider og heller bare nyte det som skjer istedet.

Hun husket og koste seg med sklie, trampoline, ponyene sine og en ny lekekammerat og var "innom" og spiste litt pølse og lompe i ny og ne.

En veldig fin kveld! :biggrin:

Selv fikk vi ikke satt oss i sofaen før klokka var 21.30, og timen etterpå våknet jeg, vekket Andrè og så gikk vi rett i seng igjen og :sove:

:opplyser:

advarsel!! Klageinnlegg!! Sutreinnlegg!!

Møtte på svigerinneK på fredag, og hun har begynt på ketosekur og la ut om det.

Jeg ville ikke begynt med ketosekur, jeg tror kroppen har bedre av og begrense inntaket av karbo så absolutt, men heller variere kosten og trene.

Men, dette gjør hun da for og ned i vekt, greit nok.

Det som gjør meg litt :sprettoy: er det at nå kommer hun (vis hun gjennomfører dette denne gangen) til og gå kjapt ned i vekt og få masse feedback på det. Fint for henne!

Men jeg som da trener og går sakte ned vil da ikke legges merke til og IGJENN havne i skyggen av K.

Jeg er så lei, for det jeg har holdt på med og vist meg og være flink i har hun og begynt med og blitt enda bedre- og så er jeg glemt igjen.

Herregud, nå høres det ut som om det er en konkurranse, det er det IKKE.

Men, jeg er så lei av og aldri føle meg bra nok.

Selvom jeg vet innerst inne at jeg har all grunn til og føle meg bra nok.

Det er ingenting i veien med meg.

Det bare føles sånn...

:sjenert: :sjenert: :sjenert:

Nå skal jeg gå og bake helt vanlig fromagekake.

K kommer og med kake, den ser slik ut.

:klem: til deg som leser dette og holder ut med skribleriene mine- uansett hvor barnslige betraktninger jeg kommer med noen ganger.

Gjest Catwoman
Skrevet

Ketolyse er en veldig streng diett. Hun går sikkert ned i vekt - men det er stor sjanse for at hun ikke orker mer etter en stund, og hvis hun da spiser som før så vips har hun gått opp igjen alt. :gjeiper:

Høres ut som du har hatt en fin helg :nigo:

Er bare tre uker til vi skal ha bursdagsselskap her nå... utrolig hvor fort det året har godt. Babyen min er plutselig ikke baby lenger.

Skrevet

Jeg holder ut å lese boka di. Vil dessuten heller kalle deg menneskelig enn barnslig.. ;)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...