MarianneE Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #13021 Skrevet 2. mai 2011 God morgen! Så bra at bursdagen ble så vellykket. Godt at du kunne være med, men enda bedre at TM ikke hadde bruk for deg der. Og det blir nok å se på 1.mai-tog for meg også, mens jeg venter på at konserten skal begynne. Jeg synes også det er koselig å se på toget. Jeg blir alltid så glad av å høre korpsene som spiller. Ja, det var veldig bra at hun ikke trengte meg der. Vi kikka på 1.mai toget, og det er noe med korpsmusikk som alltid gjør meg så rørt. Gruer meg litt til 17.mai for og si det slik... Var trøtt, kald og kjeda meg i går, så da venninneT ringte og spurte om vi skulle ta med jentene på kino, og kanskje ta en tur bortom dem først var jeg kjapp til og si JA! Så med smågodt, juice, cola og popcorn gikk vi og så Rio Jeg syntes den var morsom, det gikk greit og ha med TM på kino, hun var en del urolig men forrstyrret ingen så det gikk greit. Filmen fenger kanskje barn som er eldre enn TM, men hun syntes den var morsom forstod jeg. Tanken var trening idag. Om 25 minutter faktisk. Men jeg... jeg kjenner at jeg kommer til og få mensen idag, jeg føler meg bare blæh og vet det at kroppen min er ikke klar for trening idag. Jeg bare kjenner det vil bli feil idag med hopp og sprett og slikt. Jentene kommer over i kveld, det gleder jeg meg til!
MarianneE Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #13022 Skrevet 2. mai 2011 På fredag skriblet jeg ned litt her om hvor lei jeg er av Andrè som legger ting fra seg overalt. Så jeg slutta og rydde etter ham. Siden fredag har det ligget en sammenbrettet kvittering i A4størrelse på stuabordet. Emballasjen til en ny mobilholder han kjøpte på fredag ligger der enda. Det samme med spisebrikken fra frokosten, et blad som kom i posten på lørdag. På ene høyttaleren står en tomt glass som har inneholdt peanøttsmør. Det har stått der siden... fredag? Lurer på hvor lenge det står der før han tar det sjøl. I gangen ligger det en tom bærepose etter han fikk nytt arbeidstøy på torsdag. CDer og småplukk han hadde i drosja ligger der og. Men nå er jeg superryddig selv. For jeg kan jo ikke klage på ham, og ha mitt liggende selv! Men jentene kommer i kveld, så det som ligger på stuabordet må jeg nesten få rydda unna, selvom jeg ikke har så lyst til det.
MarianneE Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #13023 Skrevet 2. mai 2011 To timer hagearbeid unnagjort. Klippet vekk det av en busk som har vokst ut igjennom gjerdet, og luka et bedd. Skulle strødd bark over beddet, men det var så mye som stod forran barksekken så... Jeg venter litt.
loffen Skrevet 2. mai 2011 #13024 Skrevet 2. mai 2011 Høres ut som om du har skjemt bort Andrè.. Håper han rydder det bort selv! Kos deg med jentene i kveld! 1
Gjest D.O.A. Skrevet 2. mai 2011 #13025 Skrevet 2. mai 2011 Enig med Loffen, han høres litt bortskjemt ut på ryddefronten Bra du står på krava Håper du har en herlig kveld
kospia Skrevet 2. mai 2011 #13026 Skrevet 2. mai 2011 Hm...ser ut som at vi har samme problem med folk som ikke rydder opp etter seg, bare at her i huset er det ungene. Vi (kospiemannen og meg) er møkka lei av å plukke opp etter store barn, så nå henter vi ungene når det ligger slengt saker og ting etter dem. Tror faktisk det er det eneste som hjelper, så du får hente Andre du også Håper kvelden din er/var vellykket
MarianneE Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #13027 Skrevet 3. mai 2011 Høres ut som om du har skjemt bort Andrè.. Håper han rydder det bort selv! Kos deg med jentene i kveld! Enig med Loffen, han høres litt bortskjemt ut på ryddefronten Bra du står på krava Håper du har en herlig kveld Javist har jeg skjemt han bort på ryddefronten! Og nå er det jeg som får svi for det. Jeg måtte rydde av stuabordet men det som var hans bare samlet jeg og dumpet på PCpulten, så vekk har det ikke blitt rydda. Bare flytta. Og det andre som står igjen har jeg ikke gjort ham oppmerksom på heller, bare overser det hele. Men, sant og si, han tok en opprydding i gangen på søndag, for da så han det selv. Håper kvelden din er/var vellykket Kjempe koselig! VenninneA, venninneJ og søsterG kom. Vi hadde salat, saltbakte poteter og aioli. Kvelden lå ann til og bli alt annet enn vellykka tidligere: Salaten skulle inneholde kylling, men den jeg skulle ha i butikken var utsolgt, og jeg tenkte at jeg tar bare det jeg har hjemme; Det viste seg og ikke være like mye som jeg trodde. Så salaten ble veldig enkel. Litt for enkel. Men, det smakte godt uansett. Andrè var på sykkeltrening til rittet han skal delta i (og det var derfor jeg bad jentene hjem) så da TM tissa på seg 45 minutter før jentene kom (og for tredje gang på tre timer... ) og jeg måtte vaske badet, gi kveldsmat, lage smoothie som jeg hadde lovet (dum som jeg var), vaske tissevått barn, lage salat og vaske opp samtidig MED migrene var jeg rimelig stressa. Hvorfor trodde jeg at ting skulle gå på skinner? Men, jentene tok ting som det var (heldigvis) og jeg klarte og få TM i seng til de kom, og under nattahistorien kom Andrè hjem og gav meg en liten håndstrekning, før han reiste til en kammerat. Men det var koselig med besøk, praten gikk livlig og salatbollen var tom ganske kjapt. **** Idag har TM fri fra bhg, og sitter nå i pysjen og ser på barneTV. Vi skal til byen idag og på et prosjekt vi er med på. Vi skal og kjøpe kjole til bursdagen hennes, og kanskje en tur på biblioteket, men det siste er litt avhengig av hva klokka etterhvert blir... Og i kveld skal vi på sommeravslutning på koret hun er med i. Spent på det, for de to siste gangene har vi bare måtte gå, for det har blitt alt for mye for henne. Sist gang kom vi ikke helt inn en gang før hun begynte og protestere. Jeg må og ringe jobben og spørre om fri i morra for det skal være et møte i barnehagen med KUE. Sjefen er grei slik, og jeg har vært 100% åpen om TM nettopp pga slike møter som kan komme. Men det og måtte spørre om fri er litt ekkelt allikevel siden jeg ikke har store jobben. Normalt sett bytter jeg bare dager men nå gikk ikke det. Også må jeg huske og ringe legen for og fornye resept på p-piller og migrenetabletter, samt bestille time for fjerning av føflekk. Kanskje frokost først? Det var lurt!
MarianneE Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #13028 Skrevet 3. mai 2011 Jeg må og ringe jobben og spørre om fri i morra for det skal være et møte i barnehagen med KUE. Sjefen er grei slik, og jeg har vært 100% åpen om TM nettopp pga slike møter som kan komme. Men det og måtte spørre om fri er litt ekkelt allikevel siden jeg ikke har store jobben. Normalt sett bytter jeg bare dager men nå gikk ikke det. Også må jeg huske og ringe legen for og fornye resept på p-piller og migrenetabletter, samt bestille time for fjerning av føflekk. It's done. Fikk fri i morra, fint det, men det er ubehagelig og måtte spørre om slikt synes jeg. Dessuten taper jeg penger på det, OG, hadde møtet begynt 15 min seinere hadde jeg sluppet og ta meg fri. Men... sånn er det noen ganger. Forresten så HATER jeg mensen. Føler jeg ser helt jævlig ut idag, og føler meg slik og. Blæh...
MarianneE Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #13030 Skrevet 3. mai 2011 Du har sånn travel mase-dag i dag du. Vondt i hodet (migrene enda...), trøtt, kvalm, kald, magen har vært trøblete pga mensen, TM har vært veldig grei men herregud så høyrøsta! Jeg er sliten og tror jeg bare skal legge meg enten på senga eller på sofaen for og se TV. Blir vel det siste. Andrè er hos en kammerat i kveld. Det passer meg igrunnen greit.
KatteLatte Skrevet 3. mai 2011 #13031 Skrevet 3. mai 2011 Snikleser over lengre tid sier hei! God bedring! Vet åssen det er med slike dager, ikke noe gøy!
MarianneE Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #13033 Skrevet 4. mai 2011 Snikleser over lengre tid sier hei! Har sett du har sneket deg rundt her inne, ja.. God bedring med hodet kjære Marianne Det hjalp og sove fra 21 igår kveld til 6 i morges. 9 timer, det er mye til og være meg! Dagen idag startet ikke så mye bedre, men jeg måtte til legekontoret jeg bruker for og hente to resepter så jeg tok turen dit etter og levert i barnehagen. Gåturen til og fra gjorde utrolig godt, det samme med kaffen i solveggen på en utecafè og. Siste veien før brua gikk jeg langs elva og tittet på ender som svømte og koste seg i sola. Nå føles alt mye bedre... Skal snart gå på møtet i barnehagen. Skal b.la gå igjennom opplæringsprogrammet de jobber etter med TM.
Gjest ~Milla~ Skrevet 4. mai 2011 #13034 Skrevet 4. mai 2011 Så deilig med en god natt med masse søvn, det gjør underverker Håper dagen idag blir bedre enn gårsdagen
MarianneE Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #13035 Skrevet 4. mai 2011 Så deilig med en god natt med masse søvn, det gjør underverker Håper dagen idag blir bedre enn gårsdagen Dagen idag er mye bedre enn gårsdagen. Da var jeg virkelig ikke i form. Men idag er alt så meget bedre! Møtet jeg var på var interessant. G fra KUE (Konsultasjon og utrednings Enheten) på sykehuset, TM assistent og spesial pedagogen og jeg var der. Vi gikk igjennom målene det jobbes etter: *Felles oppmerksomhet -at hun skal være "med" på avdelingen og ikke forsvinne i gruppa. *Øye-hånd koordinasjon *Være med på bevegelsessanger *Velge -vil hun leke eller lese? Vil hun huske eller sykle osv. Ta selvstendige valg og ikke følge det alle andre gjør. *Kunne gjenfortelle noe som skjer *Følge enkle og doble beskjeder -dobbel; Kan du gå i stua og hente koppen? G gikk og igjennom en liste av spørsmål for og kartlegge litt. Av spørsmålene var det b.la: *Om det skal bygges et tårn, vet hun da hva man bruker til det? *Benevner hun følelser? *Bruker hun "og" eller sier hun "jeg vil ha gaffel. Jeg vil ha kniv" TM kom inn på grupperommet og vi spilte memo og hun hadde Kims Lek mens G observerte. Nesten to timer satt jeg der, det gikk veldig fort. Andrè jobber overtid idag og i morra, for de henger etter med ordrer på jobb. Så nå er det bare vi jentene hjemme. Vi har vært ute og begynt og barke et blomsterbed. Kjedelig, men praktisk. TM fikk hjelpe til med alt og syntes det var SÅ gøy! Nå er det barneTV og snart et bad før kveldsmat for vesla. Hun og bade! Litt autismeprat her. Det må dere bare finne dere i...
KatteLatte Skrevet 4. mai 2011 #13036 Skrevet 4. mai 2011 Litt autismeprat her. Det må dere bare finne dere i... Autismeprat er bare spennende! Det er derfor jeg begynte å lese denne dagboka Er utdannet lærer da, så jeg har kanskje større interesse for det en en gjennomsnittlig KG-er
MarianneE Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #13037 Skrevet 4. mai 2011 Autismeprat er bare spennende! Det er derfor jeg begynte å lese denne dagboka Er utdannet lærer da, så jeg har kanskje større interesse for det en en gjennomsnittlig KG-er Da har du kommet til rette plassen! Dagens utfordring: Hindre kjempe trøtt barn i og sovne på sofaen under barneTV. Men og slå av TV og gå og bade? Å neida... Hun skal se barneTV hun!
Gjest Purple Haze Skrevet 4. mai 2011 #13038 Skrevet 4. mai 2011 Etter som jeg også er pedagog, syns jeg autismeprat er kjempespennende, så bare skriv i vei!
Auri Skrevet 4. mai 2011 #13039 Skrevet 4. mai 2011 Hva ble konklusjonen av møtet? Jeg må innrømme at jeg har "stjålet" litt av tanken og betraktningen dine innimellom; ei på gruppa mi har en datter på barneskolen som akkurat har fått diagnosert asbergers, så jeg har fortalt henne litt om hvordan dere hadde det rett etter diagnoseringen... Håper det er greit altså Jeg har ikke nevnt navn på noen av dere.
Spatula Skrevet 4. mai 2011 #13040 Skrevet 4. mai 2011 Jeg holder på å avslutte min pedagogutdanning nå, og vet du jeg setter stor pris på at du er så åpen rundt det med TM - faktisk så hjelper det meg som pedagog å forstå hvordan "pårørende" har det når de skal være med på hele den runddansen med å få stadfestet en diagnose, og hvordan du føler det i ettertid, og veien videre. Jeg liker alt autismepratet jeg
Fremhevede innlegg