Frigg Skrevet 26. mars 2011 #12721 Skrevet 26. mars 2011 Jeg hadde rett og slett tatt med meg den stakkars jenta og gått uten å sagt et ord og uten å betale. Slik behandler man bare ikke barn og foreldre. Gjør som de andre sier her; ta kontakt med sjefen til vedkommende eller send en klage til firmaet. For sånn skal det virkelig ikke være.
mia83 Skrevet 26. mars 2011 #12722 Skrevet 26. mars 2011 Uff så fælt for TheaM! Skjønner ikke at det går an å oppføre seg sånn! Den legen burde få seg et kurs i hvordan man skal oppføre seg i Norge! Skjønner godt at dere aldri mer drar dit igjen! Håper ikke denne opplevelsen gjør at hun blir skeptisk til undersøkelser i fremtiden.
loffen Skrevet 26. mars 2011 #12726 Skrevet 26. mars 2011 Å herregud! Akkurat sånn var tannlegen som snuppa mi var hos første gangen, og hun var redd for tannlegen i mange år etterpå. Håper TheaM glemmer opplevelsen fort. Og du også! Men ja, det hadde vært fint om du orket å sende en klage.
MarianneE Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #12727 Skrevet 27. mars 2011 Takk!!! **** Jaja... Vi var på gårdsbesøk igår med cøliakiforeninga. Det var litt hyggelig, veldig kaldt, litt rart for søsterG var der med ungene og hun var den eneste jeg kjente. De andre fra foreninga kjente hverandre og holdt seg sammen. Så det vi fikk av kontakt med andre var små høflig fraser over grillen da vi grillet pølser. Men, ungene koste seg. Grillet pølser og drakk kakao, lekte i snøhaugene som var der, og vi fikk skyte med luftgevær, gikk natursti, han som eier gården kom ut med en hest og ungene flokka seg rundt den. T.om nieseV som er livredd dyr (morsom historie; I bhg hadde de fått inn kyllinger før påske, søte gule nøster... V sprang og gjemte seg mens hun hylte av redsel for kyllingene )og TheaM fikk ikke tatt nok på hesten. Men gjessene likte hun ikke. De bråka for mye, men hønene og grisen var fin syntes hun. Ungene fikk og å sitte bakpå en tilhenger også skulle gårdseieren kjøre med ATV. TheaM ville gjerne men jeg var skeptisk, men søsterG skulle sitte der så jeg sa greit. Jeg trodde de bare skulle kjøre litt rundt på plassen, men de ble borte i 10 minutter. Jeg ble urolig ikke fordi jeg trodde noe skulle skje, men fordi TheaM nok ikke syntes det der var så stas allikevel. Og jeg hadde rett, da hun kom tilbake hadde hun gråt mesteparten av veien og sa at det ikke var morro... Da klokka var litt før 15 gikk vi til bussen, da hadde vi vært der siden 12 og det var mer enn lenge nok. Alt i alt en helt OK tur, men savner at lederen for cøliakigruppa kanskje gjorde et forsøk på og samle alle sammen slik at det ble mer sosialt. Da vi skulle av bussen i byen, måtte jeg komme meg av bussen med: -sekk på ryggen -bag på armen -bærende på en sovende TheaM som jeg ikke fikk vekket Hjemme 16.15, laget middag og pakket ut, Andrè var hjemme fra Oslo kl 17.45 og jeg gikk for og ta bussen ut til svigerinneK. Kvelden der var helt OK. Masse mat og prat. Var hjemme 23.45, og da var jeg rimelig gåen etter fredag og lørdag kan du si... Idag har vi ingen planer, kanskje en tur på Plantasjen, sope gården ute og rydde litt etter vinteren. Sliten etter helga...
Mazilla Skrevet 27. mars 2011 #12728 Skrevet 27. mars 2011 Kjenner meg så igjen i det du sier om at glutenklubben er fryktelig intern, det er min erfaring også! Jeg tenker å gi den en ny sjanse når vi flytter, for der kjenner jeg i det minste Mokkon83, men i Trøndelag har jeg gitt opp. Dumt at det skal være sånn! Håper søndagen din blir fin. Høres godt ut å være ferdig med det tette helgeprogrammet..
Sauen Shaun Skrevet 27. mars 2011 #12729 Skrevet 27. mars 2011 Her har det vært både vondt og godt siden sist jeg var innom. Legger bare igjen en til deg og TheaM jeg.
MarianneE Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #12731 Skrevet 27. mars 2011 4 grader ute, skyer og sur vind. Vi har vært på plantasjen og kjøpt planten stuebambus, litt frø, torvbrikker, miniveksthus, påskeliljer, crocks(!) til 25kr til TheaM, fleecetepper til utebruk etterhvert. Vi skulle ha jord. Etter Plantasjen var ingen av oss motivert til og reise hjem så det ble kakao og brownies og is på JonasB istedet. Vi hadde planer om og gå ut, men det er så surt ute at vi orker ikke. Bare være inne og pusle litt istedet.
MarianneE Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #12732 Skrevet 27. mars 2011 sjokolade... cola... paprika potetgull og mannen min
Spatula Skrevet 27. mars 2011 #12733 Skrevet 27. mars 2011 Kos deg masse, men det regner jeg med at du gjør
MarianneE Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #12735 Skrevet 28. mars 2011 Idag skal jeg henge ut klesvask! Helt ut, på snora, med klyper! Ute! i friluft! Ellers skal jeg ha litt kvalitetstid med venninneR idag, det er lenge siden sist! Gleder meg! Noe mer enn det hadde jeg egentlig ikke og skrive...
loffen Skrevet 28. mars 2011 #12736 Skrevet 28. mars 2011 Det er deilig med tøy som har hengt ute! Jeg har ikke tørkestativ ute, men i sommer satt jeg et sånt klappestativ på terrassen når det ikke blåste for mye.
janne84 Skrevet 28. mars 2011 #12737 Skrevet 28. mars 2011 Håper du har hatt en fin dag med venninen din
MarianneE Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #12738 Skrevet 29. mars 2011 Det er deilig med tøy som har hengt ute! Jeg har ikke tørkestativ ute, men i sommer satt jeg et sånt klappestativ på terrassen når det ikke blåste for mye. Kjempe deilig med tøy som har hengt ute. Tørt ble det også! Og ta ned en vask med tørt tøy som har tørket i vinden er en deilig følelse! Bare så synd at det ikke også bretter seg selv... Håper du har hatt en fin dag med venninen din Det hadde jeg! Etter venninneR og jeg gikk hver vår vei i byen fikk jeg gått 100 meter og så ringte venninneJ og lurte på om jeg var i byen. Så da gikk vi på kjøpesenteret og plukket opp venninneI (som skulle ha lunchpause) og gikk på cafè. Da ble det årets første softis! :is: Ellers igår var jeg på trening. Det var bare pyton! Beina var blytunge, koordinasjonen uteble totalt, jeg svetta før jeg fikk begynt og trene, jeg var kjempe sliten mye kjappere enn vanlig. Heldigvis skulle jeg bare på dans igår, for jeg skulle og på strikkecafè. Så jeg gjennomførte dansetimen med ikke akkurat helhjerta innsats, men det er vel bedre og gjennomføre med halvhjerta innsats enn og gi opp? Etter en dusj begynte jeg og gå til strikkecafèen, og beina var like tunge. Det ble t.om kommentert av de andre mammaene da jeg kom fram at jeg så kjempe sliten ut. Idag skal jeg jobbe ekstra siden jeg hadde fri på fredag. Etter jobb er det møte på KUE: Veileding ang TheaM fra kl 14, og siden Andrè skal på kurs etter jobb blir det bare oss jentene hjemme fram til 20.30 i kveld. Lurer på og ta med TheaM ut etter middag og la henne prøve sykkelen. Den arvede 2hjulingen har fått støttehjul så det kan bli spennende.
MarianneE Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #12739 Skrevet 29. mars 2011 Herregud, jeg får virkelig ikke til den stillinga av klokka på forumet!!! Så istad at den lå en time før "normalen", og jeg tenkte at OK, da får jeg stille den en time tilbake. Men det ble gærnt det og! Himmel...
Gjest Catwoman Skrevet 29. mars 2011 #12740 Skrevet 29. mars 2011 (endret) Tror klokka går riktig her - og jeg har ikke stilt på noe. edit. ja den går riktig hos meg Endret 29. mars 2011 av Catwoman
Fremhevede innlegg