Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

:tristbla:

Oppe tidlig for å sortere hodet mitt litt.

Jeg skrev på søndag (eller mandag?) om at mamma var reist til Trondheim til mormor.

Prata med mamma igår og fikk høre hvordan det står til med mormor.

Alt tyder på at hun begynner å bli dement. Rett og slett.

Mamma har gått igjennom mormors økonomi og regninger.

På 3 mnd hadde mormor brukt 400 kr i strøm; altså da ikke noe lys (kanskje en lampe rett over hodet) og ikke noe varme på.

Hun hadde kjøleskapet fullt av muggen mat som mamma kasta og fikk vasket ut av kjøleskapet.

Hun har kjøpt av dørselgere, rumenere som har solgt "gull" på gata, plenty med smykker, vesker, bøker, ukeblader, skjerf osv men ikke en kr på mat.

Så da hun besvimte var det rett og slett pga matmangel.

Hun har hatt hjemmesykepleier hun har nektet og slippe inn fordi hun klarer seg selv har hun påstått.

Nå er mormor på rehabilitering og blir der til 2. nov.

Min flotte mormor går til grunne uten at noe kan gjøres, og det er trist.

Men, hell i uhell at hun besvimte og alt, for da måtte mamma reise oppover og se hvordan det egentlig står til, og ikke blir presantert for det mormor viser fram.

Ææææssssjjjj.....

Har mer på hjertet, men det tar jeg seinere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:klemmer: så vondt å høre at det står så dårlig til med mormor'n din.
Gjest ~Milla~
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Virkelig leit å lese om mormoren din. Men dessverre er ikke hun den eneste som har det slik. Og det er veldig tungt å være pårørende i en slik situasjon. Men hell i uhell var det jo, og nå får hun forhåpentligvis all den hjelpen hun trenger. Kanskje hun etterhvert burde hatt en sykehjemsplass?!

:klem:

Skrevet
:klemmer: så vondt å høre at det står så dårlig til med mormor'n din.

Takk.

Vi har ikke noe nært forhold, men det er vondt når det blir slikt, selvom det ikke er noe uvanlig situasjon.

God morgen :kaffekopp:

Virkelig leit å lese om mormoren din. Men dessverre er ikke hun den eneste som har det slik. Og det er veldig tungt å være pårørende i en slik situasjon. Men hell i uhell var det jo, og nå får hun forhåpentligvis all den hjelpen hun trenger. Kanskje hun etterhvert burde hatt en sykehjemsplass?!

:klem:

mamma skal på et møte med helse og sosial etaten i morra (eller var det fredag?) for det trengs en plass i en omsorgsbolig til henne ihvertfall.

Det skal settes inn hjelpetiltak med hjemmesykepleien og annet, heldigvis.

Min onkel vil da at mormor skal flytte nær ham i Oslo, men som jeg sa til mamma, at det går ikke, noe mamma er enig i.

Mormor kan ikke taes vekk fra Trondheim, byen hun har bodd i i over 80 år, hvor hun har venner, mer familie, hun elsker å gå på konserter og show, har syforeninga si.

om min onkel får henne til Oslo tar de på en måte livet hennes fra henne.

Dagens to-do...

*Resten av oppvasken

*Rydding av leiligheten

*Klesvask skal settes over

*Tørr klesvask skal brettes sammen og legges vekk

*Rydde soverommet vårt.

*Byen for å:

*levere skattekort

*Spørre på NAV ang dekking av TheaM sine briller

*handle

*biblioteket

...også skal jeg prøve å ikketa meg nær av gjesten her som er temmelig ufin mot meg:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=446525

ser virkelig ikke hva jeg sier der som er galt.

:vetikke:

Skrevet

Uff, synes alltid man får kjeft av en eller annen sur gjest om man prøver seg i de seriøse diskusjonene her. Derfor jeg har gått mer og mer over til å holde meg til dagbøker og diskusjoner om TV-programmer. Litt feig, ja.

Så trist med mormoren din, må være vondt å se hvordan oppegående mennesker svinner hen på den måten. Håper virkelig hun får den hjelpen hun har krav på.

Skrevet

Ja, dagbøker, matforumet og TV er safe.

resten er litt dristig noen ganger for noen virker som om de klikker bare for moro skyld (noe de sikkert gjør og).

Takk for ønkene ang mormor, det ordner seg nok på et vis.

Gjest ~Milla~
Skrevet (endret)

Ikk bry deg med den idiotiske gjesten.... Det du har skrevet i tråden er da ikke noe galt, skjønner ikke det der jeg.

Enig i det der med mormor, å flytte henne kan forverre hennes situasjon faktisk, så det bør virkelig ikke gjøres. Hvis hun begynner å bli dement, så bør hun få være i sine vante omgivelser, bare med litt hjelp i hverdagen :)

Endret av ~Milla~
Skrevet
Hvis du begynner å bli dement

Takk!

:hoho:

Skrevet

Jaja.... det sier de alle!

Skrevet

Duste-gjest, ikke la vedkommende ødelegge dagen din. Vedkommende har ikke skjønt hva det dreier seg om. :klemmer:

Skrevet

Så trist med mormoren din. :kose:

Godt at mamma'n di reiste oppover, så hun kan få hjelp fremover.

Og gejst i den tråden.. :roll: Ikke skjønner jeg hva du sa for noe som de ble så opphisset over! :klaske:

:klemmer:

Skrevet
Duste-gjest, ikke la vedkommende ødelegge dagen din. Vedkommende har ikke skjønt hva det dreier seg om. :klemmer:

Ødelegge dagen min?

Er du sprø, jeg ble irritert i ca 30 sek men det var det.

Jeg tar meg lite nær av slikt egentlig, det er bare PC tenker jeg.

Også er det noe med at så lenge det er en så lite konstruktiv tilbakemelding er det ikke verd å vektlegge det.

Så trist med mormoren din. :kose:

Godt at mamma'n di reiste oppover, så hun kan få hjelp fremover.

Og gejst i den tråden.. :roll: Ikke skjønner jeg hva du sa for noe som de ble så opphisset over! :klaske:

Takker!!

Fine, fine dagen!!

:biggrin:

Kom akkurat hjem etter en tur i byen for å gjøre det jeg skulle der.

Fikk spurt på NAV ang refundering av briller til TheaM

Fikk ikke levert skattekort, for det kom jeg på etter å gått hjemmefra.

På biblioteket fikk jeg lånt tre julebøker (her skal det planlegges!!) og "Bisettelsen" av L.S.Cristensen.

Gleder meg veldig til å lese den!! :Nikke:

Tok en liten pause på cafèen hvor samboeren til Grafica jobber.

Håpet på å treffe henne der og, men så heldig var jeg ikke.

Men, det var deilig å sitte med en latte og blad i KK's Julespesial.

:kaffekopp:

Handlet matvarer og telys så tuslet jeg hjem igjen,

Ca 9 grader ute, litt sol, litt skyer, frisk luft og jeg kjenner virkelig hvorfor jeg er så glad i høsten!

:hjerter:

Her hjemme skal jeg brette sammen tørr klesvask og legge vekk før jeg henter i barnehagen.

Soverommet skal ryddes, men det tror jeg at jeg vil ha hjelp til.

Mesteparten av rotet der er den mannlige delen av huset sitt.

Dagens middag:

Pasta med hjemmelaget tomatsaus.

Gleder meg! :gjeiper:

Skrevet

:troest: så trist dette med mormoren din, det er vondt å være pårørende når noe slikt hender.

Synes det er utrolig mye dritt gjester kan komme med av kommentarer jeg, og at enkelte blir såret over enkeltes kommentarer skjønner jeg godt. Bra du ikke tar deg nær av dette Marianne, det har du heller ingen grunn til :hug:

Skrevet
Har KK kommet med juleblad? Det måå jeg ha :nigo:

Jeg syntes det var veldig bra denne gangen.

Masse fine oppskrifter og fine idèer for kreativiteten.

:troest: så trist dette med mormoren din, det er vondt å være pårørende når noe slikt hender.

Synes det er utrolig mye dritt gjester kan komme med av kommentarer jeg, og at enkelte blir såret over enkeltes kommentarer skjønner jeg godt. Bra du ikke tar deg nær av dette Marianne, det har du heller ingen grunn til :hug:

Det som er trasig med mormor er jo at dette er trist, men det er peanuts med tanke på hva som vil komme.

Trist asså, hun som alltid har vært sånn "fin dame" kommer til å gå til grunne på en måte.

Brillat Savarin heter osten du leter etter tror jeg :nigo:

den er supergod! burde prøve den med eplesyltetøy til!

Ja.... er det den?

Jeg mener den jeg liker så godt har tre navn, og er oppkalt etter en fransk person.

Ha em super dag søta :klemmer:

Takk!

hadde planer med venninneT om lekeplass og kakao, men det er meldt regn så jeg tror det blir hjemmekos idag istedet.

Blåbærmuffins og kakao eller no sånt.

også blir det fårikål til middag idag!

:nigo:

Skrevet

:sur:

Jeg kan bare ikke fordra det når planer blir endret.

Planen var jo lekeplassen med venninneT.

Men, jeg pratet med henne istad via sms og da ble vi enige om at hun og datteren MS kunne komme hit istdet.

Litt prat og vi kunne laget blåbærmuffins till lunc.

T syntes det var en god idè.

Etter 15 min får jeg sms: etter nøye gjennomgang av kropp og sjel tror jeg at jeg blir hjemme idag

:klø:

Jeg vet hun hangla litt i formen igår, så det er vel derfor.

men synes det var litt rart at hun ombestemte seg så kjapt.

min søster er hjemme med sykt barn, så der burde vi holde oss unna.

En dag uten spesielle planer.... hjelp!!

:bond:

Skrevet
Ca 9 grader ute, litt sol, litt skyer, frisk luft og jeg kjenner virkelig hvorfor jeg er så glad i høsten!

:hjerter:

:Nikke: Kunne ikke vært mer enig! Det er deilig å gå lange turer nå. Vogna knaser seg gjennom fargerikt løv på bakken og jeg suger til meg all den friske lufta jeg klarer :hjerte:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...