MarianneE Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #4401 Skrevet 27. februar 2009 En ting til! Du er en herlig person og en god mamma! Eh...ja...hva faen skal jeg si nå? Takk? Jo... holder meg til det, jeg! Har du vasket VINDUER? Nei, vent, *gulver* sto det ja! Men det er jo kjempebra det også! God helg, la oss håpe på sol! Vinduer? Greit jeg spontant vasket alle vinduer før jul, men haaaaallooooo..... Er da måte på!
LekeHusmor Skrevet 27. februar 2009 #4402 Skrevet 27. februar 2009 ting til på listen: - du er morsom! håper du får en finfin helg!
MarianneE Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #4403 Skrevet 28. februar 2009 ting til på listen: - du er morsom! håper du får en finfin helg! Og ifølge min kjære etter vi la oss i går kveld er jeg og en jævel på å....vel.... Jepp, det ble igår, for første gang på to-tre uker. Her har jo formen vært labre greier, og han har brist i et ribbein så mye action i senga har vært et fremmedord. Men, det ser ut til at tørken har...eh....tørket inn. Idag blir det bare TheaM og jeg hjemme, ihvertfall på formiddagen. Andrè måtte steppe inn og jobbe ekstra for noen. Så idag skal TheaM og jeg tusle over til byen, jeg skal b.la på biblioteket for å levere en bok, også skal jeg kjøpe pose til bleiebøtta. Etter det tenker jeg vi skal gå en tur på cafè og kose oss litt! Kjenner at det å våkne og vite at det er lørdag er noe av det beste jeg vet. Lørdag er min happydag, det er liksom bare kos den dagen! ha en fin lørdag, jenter! Det skal jeg ha!!
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. februar 2009 #4405 Skrevet 28. februar 2009 Så godt å høre at tørken har tørket inn Ha en fin lørdagskveld
Edie Skrevet 28. februar 2009 #4406 Skrevet 28. februar 2009 Litt misunnelig på dere som får nyte det fine været.. Er ikke noe moro å være på jobb når alle som kommer innom kommenterer så flott vær det er! Har bare lyst til å si tilbake; det driter jeg i, jeg må stå her inne og jobbe jeg...... Men sånn ellers er alt bra.. God helg!
Bettie Skrevet 28. februar 2009 #4407 Skrevet 28. februar 2009 Takket være kløende prikker har jeg ikke fått vært så mye ute i det fine været, men i går, etter at jeg hadde vært på sykehuset, var det såpass lang tid til bussen gikk, at jeg gikk. Ikke helt hjem, da, men 6 holdeplasser i deilig vårvær.
MarianneE Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #4408 Skrevet 1. mars 2009 (endret) Så godt å høre at tørken har tørket inn Ha en fin lørdagskveld Litt misunnelig på dere som får nyte det fine været.. Er ikke noe moro å være på jobb når alle som kommer innom kommenterer så flott vær det er! Har bare lyst til å si tilbake; det driter jeg i, jeg må stå her inne og jobbe jeg...... Men sånn ellers er alt bra.. God helg! Dakar Aricepten! Men det er jo bare noen måneder igjen så skal du jo ut i permisjon, og da kan du nyte fint vær i bortimot et år! Så når folk da kommer til deg og klager på at de må på jobb kan du jo bare si at det driter du i, du har permisjon for å nyte været du! Takket være kløende prikker har jeg ikke fått vært så mye ute i det fine været, men i går, etter at jeg hadde vært på sykehuset, var det såpass lang tid til bussen gikk, at jeg gikk. Ikke helt hjem, da, men 6 holdeplasser i deilig vårvær. Flinke Bettie! *** Dagen igår.... Hmm, kjenner dette kan bli et langt innlegg her. Byturen var helt OK, temmelig kaldt og uten vanter på hendene var de små puselankene (les: middagspølsene) røde, stive og kalde. Fikk varmen i meg på biblioteket hvor jeg skulle levere en bok; Ken Follett; I all evighet som jeg ikke har lest enda fordi jeg har RingenesHerre og på Follett boka var det ventetid fordi den var reservert. Men, på biblioteket viste det seg at de hadde fått inn flere eksemplarer, så det var ikke noen venteliste allikevel, så da fikk jeg den med meg igjen. Fikk kjøpte pose til bleiebøtta, og handlet to fleecedresser på salg. En til theaM og en til min søsters datter. Sprøtt... TheaM gikk til str 86 sist uke, lille V bruker str 80. TheaM blir 2 i mai, V blir 1 år dagen etter. På byturen min fikk jeg og klemt inn en kaffe late med Andrè på...ja, dere gjetter det; JonasB! Også.... Da jeg stoppet på butikken for å handle mat ringer pappa: -Du, er du ikke hjemme eller? -Nei, jeg er i butikken men skal hjem etterpå. -Får skynde deg da så vi slipper å stå her å fryse. -Ja, jeg skal prøve å være kjapp. (super stressende som om ikke det er stressende nok med barn som ikke vil sove, vogn, andre kunder, kø og et slitent hode. Jaggu står det da ikke folk på trappa hjemme og venter og!) Det er fælt si det, men av og til liker jeg ikke min egen far. Han har perioder hvor han er på besøk og bare svarer med enstavelsesord, klager på alt og alle og er bare et utrolig lite hyggelig selskap. På den tiden vi var sammen klarte han og klage på eller bli sur over: *At Andrè ikke kan garantere at han kan få lånt gratis flyttebil for min søster når de kommer *At Andrè måtte erstatte to skruer rundt listene under peisen i stua med to stykker som skiller seg ut fra de andre skruene. *At jeg måtte legge TheaM i det jeg kom hjem fordi klokka var blitt 14 og jeg hadde ikke klart og få henne til å sovne i vogna. *At min søster og samboeren ikke ønsker å kjøpe et hus hvor det kreves mye oppussing (pappas sjarmerende kommentar; Sånn går det når folk er så udugelige at ikke de klarer å gjøre noe sjøl. *At det var litt smårot i stua; Tørkestativet med klær på i en krok, noen barneleker på gulvet, litt småtteri på bordet. Det værste er allikevell ikke det han sier, men nemlig det han ikke sier! Han liker ikke at vi leier hos Andrè sin familie (hans mormor bor i underetasjen) og ser seg ofte rundt mens han himler med øynene. Han kommer med hint og halve setninger om det meste han er misfornøyd med med oss men uten og si noe rett ut. det gjør jo at jeg blir usikker og stresset med tanke på hvordan vi bor. Da han kom inn i stua vår kikket han seg rundt, himlet med øynene og bare sukket. Tenk om han hadde tilbudt seg og rydde! Eller si noe hyggelig? Et godt eksempel på hvordan det er: Pappa fortalte hva han hadde laget til mat fredag og fortalte hva han lurte på å lage lørdagskveld. Så forteller jeg at fredag hadde vi tandoorikylling og at jeg regnet med å lage pizza lørdagskvelden. Så svarer pappa, Jaja... noe må man jo ha. Han er så vanskelig noen ganger at han klarer å stanse all samtale med de svarene sine. 1t og 15min var han her sammen med min halvsøster. Da de gikk kjente jeg at jeg var sliten. Ja, det ble et langt frustrerende inlegg! Edit; Litt feil smiley bruk kan man si... Endret 1. mars 2009 av MarianneE
Kamille86 Skrevet 1. mars 2009 #4409 Skrevet 1. mars 2009 Gått å få det ut i dagboka Ikke bare bare å ringe så kommer du liksom med barn og alt. Irriterende at han bare skal klage. Det er ikke han som bor sånn og dessuten er det ikke hans problem. Kunne heller hjelpt dere med noe istedenfor Skikkelig slitsomt å ha besøk når alt bare er klaging og surmuling. Håper dere fekk en fin lørdagskveld
Gjest Reka Skrevet 1. mars 2009 #4410 Skrevet 1. mars 2009 Det hørtes slitsomt ut Marianne Men jeg håper du får en fin søndag!
MarianneE Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #4411 Skrevet 1. mars 2009 Har en fin søndag med husarbeid og BareAre på P3. Har savnet BareAre. Snart på tide med skolearbeid. skal renskrive notater, lage setninger av stikkord også sende inn besvarelsen. Veldig spent på karakteren denne gangen, tror jeg har virkelig fått til en besvarelse, eller... det blir en bra besvarelse etterhvert! Dagens middag: Brukte det matglade hodet mitt igår og kom på denne idèen: *Kyllinglår får besøk av fru Sitron og tvillingene salt&pepper og steker i ovnen. *Tagligatelle koker i en kjele og får dryppe av seg etterpå mens jeg freser litt revet hvitløk, blander i chilipulver (skulle helst hatt frisk chili, men...) og koker ut av kjelen med fløte og noen sitrondråper. Oppi kjelen igjen med pastaen, bland sausen inn og server med kyllinglår på si. Høres kjempe godt ut, men det er bare og vente å se! Lurer på å røre litt ost inn i den blandingen.
Gjest Grafica Skrevet 1. mars 2009 #4412 Skrevet 1. mars 2009 Åååh det hørtes nydelig ut! Du må fortelle hvordan det ble
MarianneE Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #4413 Skrevet 1. mars 2009 Rapport skal komme. Ser ut til at dette er en skikkelig møkkadag. Jeg har nesten ikke sovet i natt og er fryktelig trøtt og føler meg skikkelig elendig pga trøtthet. Andrè... vel.... han er bare teit idag. Alt blir tatt gærnt opp av oss begge to. Han skulle ta med seg jentungen ut av huset en stund så jeg skulle få sitte med skolearbeid, men så ble det ikke noe av hvilket resulterer i at jeg får sitte med innleveringa mi i en hel time. Det er jeg sur for, og han er sur for at jeg ikke bare kan sette meg ned med skolearbeid selvom jentungen kravler rundt meg og.... FORBANNADE MØKKA DAG OG FORBANNADE MØKKA MANNFOLK godt å få det ut, ja
MarianneE Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #4415 Skrevet 1. mars 2009 Maten ble forresten kjempe god! Men en tanke mer chili og sitron hadde ikke gjort noe.
Bettie Skrevet 1. mars 2009 #4417 Skrevet 1. mars 2009 Huff, så slitsomt med misfornøyde mennesker. Det er jo noen som ikke har det bra før de kan være misfornøyde med noe, og koser med misnøyen sin. Ok, så var det klær til tørk i hjørnet, men klær skal tørke et eller annet sted, og det lå noen leker på gulver - men barn leker på gulvet og kan kan ikke rydde alt sammen hele tiden. Har leker på gulvet, nå, jeg, etter at LillePoden var på besøk, og jeg har ikke tenkt å rydde dem vekk riktig enda. Nei - hev hodet ditt du, og tenk hvor synd det er på ham som ikke kan være fornøyd før han er misfornøyd. De matideene du presenterer - jeg har tillatt meg å hente noen ideer fra deg, jeg. Du er god til å sette sammen ingredienser.
MarianneE Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #4418 Skrevet 1. mars 2009 Låner oppskriften din jeg lån i vei, skriblet jo det hele ned for at det kan kopieres! Huff, så slitsomt med misfornøyde mennesker. Det er jo noen som ikke har det bra før de kan være misfornøyde med noe, og koser med misnøyen sin. Ok, så var det klær til tørk i hjørnet, men klær skal tørke et eller annet sted, og det lå noen leker på gulver - men barn leker på gulvet og kan kan ikke rydde alt sammen hele tiden. Har leker på gulvet, nå, jeg, etter at LillePoden var på besøk, og jeg har ikke tenkt å rydde dem vekk riktig enda. Nei - hev hodet ditt du, og tenk hvor synd det er på ham som ikke kan være fornøyd før han er misfornøyd. De matideene du presenterer - jeg har tillatt meg å hente noen ideer fra deg, jeg. Du er god til å sette sammen ingredienser. Kjenner jeg får mye å skrive nå, men nøyer meg med å på deg for fint innlegg! Takk for ros, alltid koselig med varmende Bettie-ord! *** Så enda mer klaging: Nevnte tidligere idag frustrasjonen min over å bli lovet en dag til skolearbeid, men fikk en time bare. Natta gikk stort sett bort til å trøste gråtende barn å jeg har vært så sinnsykt trøtt idag. Derfor kollapset jeg på sofaen da klokka var 18 og sov til 20.30. Da hadde jeg vistnok prestert og gitt TheaM godnatt-klem da Andrè la henne, og sagt at jeg ikke sov men bare hvilte. Nesten halvannen time etterpå våknet jeg. Forran PCen sitter da Andrè og i leiligheten er det ikke løftet en finger, til tross for at jeg har fått litt kjeft tidligere idag for å prioritere husarbeid forran skolearbeid, noe jeg synes er urettferdig kritik, for begge deler må gjøres uansett. Så... han sitter da forran den stasjonære PCen og driver med noe så utrooooooolig viktig som å IDmerke sanger som ligger inne på dataen. Får bare lyst til å hive hele greia i hodet på ham og rope at Da kan vel for f han gjøre noe husarbeid siden jeg må prioritere skolearbeidet og tydelig ikke kan velge riktig! Jeg skal da, ifølge ham, nedprioritere husarbeid nå mens jeg studerer, men ikke faen om det da er noen som gjør det jeg tydeligvis må nedprioritere!! Å, denne dagen burde aldri eksistert i min verden idag!
MarianneE Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #4419 Skrevet 1. mars 2009 Skulle gjerne besøkt noen dagbøker men må sette meg med innleveringen min istedet. Eier ikke motivasjon til en dritt idag!
kospia Skrevet 1. mars 2009 #4420 Skrevet 1. mars 2009 Uff da, høres ut som du har hatt en utrolig slitsom dag Ikke rart du sov så lenge, du må jo være utslitt etter for lite søvn i natt. Håper virkelig innleveringen går bra, og at du får bra resultat. Det fortjener du virkelig
Fremhevede innlegg