Kamille86 Skrevet 10. februar 2009 #4121 Skrevet 10. februar 2009 Hvordan gikk det på karneval? Det er så gøy 37,5 grader er normal kroppstemperatur så jeg hadde nok ikke gitt febernedsettende jeg er ikke sånn veldig fan av tabletter å sånn da, litt rar jeg. mn hadde så klart gitt om den var høy. Jeg tror at det går fortere over om en ikke demper det siden feberen er en slags "forsvarer" for kroppen. "Brenner" det liksom ut. Tror at hvis en demper det så vil det ikke komme skikkelig ut på en måte.. Da tar det lengre tid å bli kvitt.. hehe..dette hørtes merkelig ut men jeg sier ikke at alle skal tenke som meg for det vet jeg at ikke går
Lunalu Skrevet 10. februar 2009 #4122 Skrevet 10. februar 2009 Håper dere dro på karneval og kosa dere!!! 37,5 er jo i grunnen ikke så mye... men så må en jo også se på allmenntilstanden! Unger kan føle seg skikkelig dårlige ved denne temperaturen, en annen gang kan de herje og styre på selv om de har godt over 38... Har også hatt litt feber i dag - og er glad jeg ikke skulle på karneval... Ønsker deg en fin tirsdagskveld!
Kamille86 Skrevet 10. februar 2009 #4123 Skrevet 10. februar 2009 Allmenntilstanden er selfølgelig det vitigste! Stakkars barna som må gjennom så mye sykdom men det er en del av barndommen
Frigg Skrevet 10. februar 2009 #4125 Skrevet 10. februar 2009 Hvis TheaM hadde 37,5, så ville jeg nok se an allmentilstanden hennes. Er jo ikke feber før 38 Men skal barnehagen ha høstferie nesten uke??? Her er det vinter
Miss York Skrevet 10. februar 2009 #4126 Skrevet 10. februar 2009 Håper dere kom dere bra på karneval, det er jo så kjekt
MarianneE Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #4127 Skrevet 10. februar 2009 Kamille86: Jeg er igrunn enig med deg. Gir febernedsettende om kvelden bare så hun ikke skal plages unødvendig om natta av feber. Frigg: Ja...jo... det er vist vinter her og. *** TheaM har vært på sitt første karneval, utkledd som kanin. Hun var så søt.... Her hjemme har hun vært svært aktiv, tømt lekekassa utover sammen med pappaen, klatret og lekt. Derfor var overraskelsen stor da jeg sjekka om hun hadde feber. (pleier ikke sjekke ellers, men siden hun var så i grenseland i morges...) Lille jenta mi hadde 38.8 i feber. Men, hun fikk da den omtalte febernedsettende men hun virker varm allikevel, sover urolig osv... Hva gjør jeg? Hun er frisk på dagtid, syk på kveldstid. Legger jeg opp formiddagene slik jeg normalt ville gjort? Skal jeg holde henne inne siden hun har feber på kvelden? Uff... skulle ønske noen kunne gi meg en foreldre-fasit noen ganger...
Kamille86 Skrevet 10. februar 2009 #4129 Skrevet 10. februar 2009 (endret) Dessverre ingen fasit Ofte sånn at feberen kommer om kvelden/natten. Tror ikke du kunne gjort noe fra eller til. Syns du gjør en god jobb jeg. Du er virkelig en god mor Tydligvis noe som skal ut av kroppen. Aner ikke hva jeg ville gjort Viktig å få i henne rikelig med væske har min mor lært meg ellers er jeg elendig med sånn.. natta Endret 10. februar 2009 av Kamille86
loffen Skrevet 10. februar 2009 #4130 Skrevet 10. februar 2009 Hun var sikkert en søt kanin! Håper du får sove masse i natt
MarianneE Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #4131 Skrevet 11. februar 2009 Tror ikke du kunne gjort noe fra eller til. Syns du gjør en god jobb jeg. Du er virkelig en god mor Takk, det var veldig pent sagt av deg. Nå ble jeg lissom litt glad inni hjertet mitt.... Hun var sikkert en søt kanin! Håper du får sove masse i natt Hun var så klart verdens søteste kanin! VenninneT og datteren MS pleier og å gå i bhg, og MS kom i samme kaninkostymet. *** Tempraturen til TheaM er på 37.4 nå. Jeg tar henne med i bhg uansett. Jeg kan ikke holde henne hjemme i tilfellet hun får feber til kvelden igjen. Da kan vi isåfall aldri gå noen steder. Det var igrunn det jeg hadde å skrive....
Kamille86 Skrevet 11. februar 2009 #4132 Skrevet 11. februar 2009 Hadde heller ikke vært hjemme pga av at hun kansje skulle få feber om kvelden. Kan ikke tenke sånn. Kos dere masse i barnehagen!!
LekeHusmor Skrevet 11. februar 2009 #4133 Skrevet 11. februar 2009 god bedring til TM håper dere får en fin dag! ^-^
kospia Skrevet 11. februar 2009 #4135 Skrevet 11. februar 2009 Kos dere i barnehagen (angående feberen som kommer og går hos Thea M, kan det være jeksler som er på vei opp, vet av erfaring at unger kan gå med feber og være urolige lenge før man oppdager at det er tenner på vei. )
MarianneE Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #4136 Skrevet 11. februar 2009 Det ble lissom ikke no barnehage på oss. Tok en titt på henne, forkjølt, rennende nese, matte øyne... Vi tok en tur i butikken, også gikk vi hjem igjen. Her hjemme har hun vekslet mellom å leke og ville ligge på fanget og bli sunget for. Ser litt på et videoopptak fra igår: Jamies matrevolusjon. Skemmende å se voksne mennesker som har fostret opp barn på ferdigmat!
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. februar 2009 #4137 Skrevet 11. februar 2009 Usj, håper hun snart blir frisk stakkar Hvordan er formen din, hoster du like mye?
MarianneE Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #4139 Skrevet 11. februar 2009 Jeg hoster tidvis som et helvete for å være ærlig! Er gått tom for Cosylan, men det er kanskje like greit siden den gjorde meg kvalm til slutt. Hmm... Kanksje jeg skal finne fram skolebøkene mine?
MarianneE Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #4140 Skrevet 11. februar 2009 Pokker, jeg glemte Jamie igår! Å nei.... også hun ene som fant ut at hun er gravid. Husker ikke hva hun heter, men det var hun som aldri hadde sett kokende vann før. Er det mulig, eller?
Fremhevede innlegg