MarianneE Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #4041 Skrevet 7. februar 2009 TheaM er nå avlevert hos sin farmor&farfar og skal være der til i morgen. Det føles tomt og rart her hjemme, men det er en god følelse av at hun er med mennesker hun elsker og en plass hvor hun er 100% trygg. Selv skal jeg ut og spise middag med svigerinneK og venninneS. Skal være i byen om en time, har alt funnet fram det jeg skal ha på meg. glad jeg ikke er nervøs og må ringe svigermor for å sjekke hvordan det går med TheaM. Tipper svigermor ringer om det er noe- skjønt hun har alt gjort det.
Gjest Grafica Skrevet 7. februar 2009 #4045 Skrevet 7. februar 2009 Kos deg masse ute i kveld! Hvor skal dere spise?
MarianneE Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #4046 Skrevet 7. februar 2009 Kos deg masse ute i kveld! Hvor skal dere spise? Vi var på Woken, også tok vi dessert og kaffe på JonasB etterpå. Hatt en kjempe koselig kveld! Måtte avslutte den litt tidlig, men det var igrunn helt greit. Rart og komme hjem til tomt hus...
LekeHusmor Skrevet 7. februar 2009 #4047 Skrevet 7. februar 2009 wow så seint oppe du er mariannee så fint at du har kost deg! DET fortjente du! skjønner at det er litt rart, men prøv å nyt det! det er jo bare for en natt sett på turboneger på full guffe og dans rundt i stua
Frigg Skrevet 7. februar 2009 #4048 Skrevet 7. februar 2009 sett på turboneger på full guffe og dans rundt i stua Marianne har hjemme-alene-fest
MarianneE Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #4049 Skrevet 8. februar 2009 sett på turboneger på full guffe og dans rundt i stua Marianne har hjemme-alene-fest Det gjorde jeg før jeg reiste ut for å treffe jentene, så det æ'kke no problem.
MarianneE Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #4050 Skrevet 8. februar 2009 Klokka er 8.30 og det er helt stille i huset. Tomt her uten TheaM, men sant og si er det litt deilig og. Jeg er glad jeg klarer og slappe av og hygge meg selvom hun er på overnatting hos svigers. Spent på hvordan det har gått. I dag hadde jeg jo virkelig sjansen til å sove lenge, men hva skjer? Joda, våknet kl 5 da Andrè kom hjem etter og jobbet i natt og etter det har jeg vært våken! Dårlig gjort, men jeg har heller aldri klart og sove lenge heller. Tida fram til vi skal hente TheaM (gleder meg!) skal jeg bruke på skolearbeid. Opplegg for skoleklasse... kreativ.... læring gjennom lek. Kanskje det bare var dumt av meg og studere? Kanskje jeg innbiller meg at jeg kan ting, også viser det seg at det er helt feil? Tenk nå.... Hva har jeg selv gjort? *å lære om volum, innhold og vekt gjennom å helle vann i ulike beholdere? *plukke blader ute, finne i bok hvilke trær de forskjellige bladene hører til (der forsvinner jo leken) *dramatisere* *dele inn i grupper og gi hver gruppe et byggesett, og bygge modeller av kjemiske formler? Tenker jeg skal hoppe i dusjen og tenke der, den første og siste idèen var ikke dum altså.
Gjest Catwoman Skrevet 8. februar 2009 #4051 Skrevet 8. februar 2009 Tenkte jeg skulle komme med noen tips om læring gjennom lek - men jeg kom ikke på noe. Er visst ikke så god på det. Men læring gjennom lek er jo den abolutt beste måten å lære på da. Det er lettere å lære noe når det er gøy. Ellers kos deg i det stille huset.
MarianneE Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #4052 Skrevet 8. februar 2009 Jeg har mange kreative idèer, men når det skal fokuserers på læring gjennom lek, da kjenner jeg det detter ned en sperre i hjernen min. Kjenner prestasjonsangsten står og slår meg i bakhodet. Frokost først. Spises forran TVen, det er leeeeeenge siden sist jeg gjorde!
janne84 Skrevet 8. februar 2009 #4053 Skrevet 8. februar 2009 du får det til, bare ikke tenk vanskelig og innviklet.. kos deg med frokosten!
Miss York Skrevet 8. februar 2009 #4055 Skrevet 8. februar 2009 hei! takk for besøk i dagboken min! synst du hadde mange gode ideer til læring gjennom lek:) Gratulerer med morsdagen
MarianneE Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #4056 Skrevet 8. februar 2009 Morsdagshilsner, jo! Velkommen til MissYork, forresten!
Gjest Grafica Skrevet 8. februar 2009 #4057 Skrevet 8. februar 2009 Morsdagsklem til en kjempefin mamma!
Lunalu Skrevet 8. februar 2009 #4059 Skrevet 8. februar 2009 Morsdagsklem til deg! Læring gjennom lek er jo en spennende ting å skrive om! Statistikk er et morsomt tema. Det er mye en kan undersøke og lage diagrammer på! Eks ungen kan gruppere seg etter øyenfarge, bokstav i fornavn, bursdagsmåned osv. og så lage diagrammer med seg selv (stille seg i rekker). titallssystemet - del ungene inn i grupper på 4 eller mer. Tegn en stor sirkel på bakken - inni denne legges det blader, kongler, pinner, steiner eller hva man måtte ha tilgjengelig - det må være 3 forskjellige ting - og mange av hver. Gruppene stiller seg i lik lengde fra sirkelen. Når du gir signal skal en og en fra gruppa springe og hente en og en ting fra sirkelen - de velger selv hva. Etter f.eks 1 min stopper du dem. Da får de besked om at f.eks 1 stein = 100, 1 pinne = 10 og 1 kongle = 1. Nå må de legge sammen tingene sine og finne ut hvor stort tall de har - høyest tall vinner. Så kan en utvide med flere ting. minste tall vinner, en kan addere noen ting - mens andre skal trekkes fra, en kan gange forskjellige ting osv. leken kan varieres masse og ungene liker den kjempe godt!!! Ved innlæring av dl/l kan en ha med forskjellige typer beholdere, såkan ungene gjette hvor mye de rommer, så kontrollmåler man. Det samme med vekt. Ungene finner forskjellige ting i klasserommet som de gjetter vekta på, så kontroll veier de etterpå og finner differansen. Lengde: ungene går i grupper og bestemmer seg for hvor mye de tror en m er, så skal de finne f.eks 50 meter - hvem kommer nærmest... Noen småtips bare! Ha en fin søndag!!!!
Fremhevede innlegg