Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går ble det en laaaaang dag!

Torsdagen ble jeg ferdig med og brodere veggteppet som den lille engelen skal få i dåpsgave i morra.

Fikk vasket det (håndvask i Milo) og lagt det til tørk.

Fredagen reiste Mannen og jeg til byen for og ta ferdig julegavelista, levere jobbsøknaden min (13 søkere da jeg var der i går!) og snakke med sjefen min på Glitter om attesten min derfra!

Det siste gikk overraskende greit.

Jeg ble ikke usikker eller noe, men jeg stod der og følte meg sååååå mye bedre enn dem! Som om jeg så butikken slik den egentlig var!

Attesten måtte de på Hovedkontoret skrive og bla, bla, bla unnskyldte hun seg med!

Jævla førkja.

Så fikk vi handla julegavene (mangler bare broder'n igjen) og slikt.

Møtte mamma på cafè og splittet oss i to.

Mannen reiste for og treffe "gutta" litt mens mamma og jeg reiste hjem til henne for og montere veggteppet.

Etter en halvannen time hos mamma reiste vi alle tre opp til svigers og satt der i nesten 6 timer!

Mamma satt og sydde på kantebånd for hånd og det ble så utrolig fint!!!

Må nesten gi det fra meg, men.....

tror nesten jeg må låne det nå og da for og se litt til på det. :ler:

Vi var hjemme igjen litt over midnatt.

Dagen i dag!

*Rydde hele leiligheten (fort gjort)

*Vaske gardiner

*vaske alle vinduer

*Stryke julegardiner og henge opp

*sjekke om vi har adventslys

*støvsuge og moppe litt på gulvene

*vaske badet

*Bytte sengetøy

*Lage kort til dåpen i morra

*skrive liste over gjøremålene til jul

*Skrive liste over julekort

*Handle mat

Nok og gjøre da, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husarbeid er kjedelig!

Husarbeid er kjedelig!

Husarbeid er kjedelig!

Husarbeid er kjedelig!

*tar meg selv i nakken*

Husarbeid er kjedelig!

Husarbeid er kjedelig!

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husarbeid er kjempegøy!

Husarbeid er kjempefestlig!

Husarbeid gjør deg glad!

Husarbeid er utrolig spennende!

:sjokkert:

Eller..............

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husarbeid er kjempegøy!

Husarbeid er kjempefestlig!

Husarbeid gjør deg glad!

Husarbeid er utrolig spennende!

:hoho:

Da vi satte oss i sofaen i går for og spise hadde vi nyvaskede vinduer, nystrøkne gardiner, ryddet soveromm (åja....det var slik det gulvet så ut!) reint sengetøy, julevindu på kjøkkenet og ryddig, ren og pen leilighet.

Da var jeg sliten, men happy!

har laget et morsomt kort til dåpsbarnet idag.

Sort kartong som er brettet vanlig.

På utsiden har jeg tatt en liten bit hyssing og limt på slik at det ser ut som en snor, klippet ut en dåpskjole i stoff, og hengt den opp på snora med to små klesklyper. Da var jeg flink, syntes jeg!

Sjokket var stort igår, da mannens bror svingte innom.

Han hadde med en brosjyre med informasjon til alle faddere!

Så da skal mannen være fadder allikevel!

Han ble veldig glad for det, og gleder seg veldig til og være fadder.

Barnedåpen idag..... :-?

Jeg lover full rapport i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir meg ende over....I all verden...Fint at de har klarhet i ting, og er så tydelig om hvem de vil gi æren av å være faddere... :roll:

Skjønner om du kanskje ikke gleder deg så mye, men tenk på tanteunden din - hun er heldig som får deg som tante uansett!

God søndag!

Klem Aricept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faddere i går var min kjære mann og alle søskenene til H (de er til sammen 5) så min lille engel hadde da fem faddere.

Det var en OK dåp. Skjønt, jeg er ikke helt begeistret for kirkedåper.

Synes det er feil og omtale barn som er døpt som Guds Barn og at de som ikke døpt må stå på utsiden.

Mener og det er feil og kalle oss syndige mennesker som må tilgies av Gud. Jeg er et normalt, fornuftig menneske så ikke kom her og stemple meg som en synder som trenger hjelp! :evil:

*litt engasjert*

Tilbake til dåpen!

Sermonien var helt OK som sagt (til tross for at presten i sitt engasjement begynte og grine og han sa feil navn på ungen).

Etter sermonien reiste vi til et leid lokale hvor det ble påfølgende middag etter en stund.

Gaven vår ble meget godt mottatt (enda godt det!) og babyen sov seg igjennom hele selskapet.

Faktisk koste vi oss veldig. Det ble ikke som forventet (heldigvis) men mye bedre. Skjønt, faren til H kan jeg godt spare meg for.

Han er en slik som er glad i og prate med alle, skal ta på alle, glad i og høre sin egen stemme, brautende og slitsom.

Men det er det bare vår side av familien som mener.......

Litt fnatt fikk jeg jo, da H ammet i en stol der ute.

Da kom faren hennes bort og bad alle se på H. "Har dere sett dette? Har dere sett hvilken vakker gudinne hun er? Gudinnen med barnet" :kvalm: eller :ler: ? Ikke vet jeg!

Vi reiste i 17.30-tida, og det var godt.

Liker ikke at slikt tar tid når Mannen skal reise til Oslo dagen etter.

Vel hjemme hadde han fryktelig vondt i hodet, og la seg litt over kl. 18.

Jeg pussla litt hjemme, hadde et lite besøk av broeder'n og la meg tidlig jeg og. Siden onsdagen er det blitt over middnatt hver dag.

I dag skal jeg ned i salongen til svigermor og klippe meg.

Håret mitt er ned til livet, og jeg skal klippe det litt opp.

Blir deilig, men uvant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fnatt fikk jeg jo, da H ammet i en stol der ute.

Da kom faren hennes bort og bad alle se på H. "Har dere sett dette? Har dere sett hvilken vakker gudinne hun er? Gudinnen med barnet" :kvalm: eller :ler: ? Ikke vet jeg!

MY goood! :kvalm::hakeslepp:

Tillegg : :ler::hoho::ler::hoho:

Litt ondskapsfull nå ja... :humre:

Godt at det var en hyggelig dag da,- og at det gikk bedre enn forventet.

Ha en god dag :D

D :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har dere sett dette? Har dere sett hvilken vakker gudinne hun er? Gudinnen med barnet"

Må bare gjøre sånn her: :ler: Og bare være glad for at man er litt smartere selv...... Mildt sagt!!

Godt å høre at det gikk fint - hun er heldig som har en tante og onkel som dere, husk det!!

Ny uke med mannen i Oslo? Misunner deg ikke.. Men synes dere er flinke som kommer dere gjennom det, jeg!

Intet nytt på jobbfronten?

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet nytt på jobbfronten?

:riste:

Skal si svigermor fikk klippet meg i går, ja!

Fra hår ned til livet rekker det meg nå ned til skuldrene!!!! :o

Hun klippet myyyyyyye mer enn det jeg tenkte, men nå elsker jeg det korte håret mitt!

Har ikke hatt så kort hår på 13 år!!! :lol:

I dag skal jeg til byen og sette penger inn i banken, se etter PS2 på tilbud, se etter glansvask (kanskje jeg får en ny farge til jul?)

Ellers er det ikke så himla mye og fortelle!

Har begynt og strikke veske som skal toves, da.

Fort går det ikke, men det er morro allikevell!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Skulle bare stikke innom en tur og si hei jeg!

Gratulerer med ny hårsveis da, wow, hadde aldri turt å klippet håret såpass mye om jeg hadde hatt hår helt ned til livet! Modig dame :blunke: .

Ha en fin kveld, kanskje du skal se håndballkamp??

Jeg og bebis sender to klemmer til deg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eowyn: :blomst_opp:

Tuslet en tur i byen i går og koste meg veldig.

Var så deilig og gå der med en kaffemocca i hånda og kikke i butikkvinduer, se alle folka som super stressa og jeg bare gikk rolig for meg sjøl. Var en tur innom svigermor og takket henne for at hun klippet meg. (fremdeles deilig med kort hår!).

Kjøpte meg en jule CD "Absolute Jul" som jeg spilte i hele går mens jeg spilte Play Station.

Koste meg veldig i går!!

I dag skal jeg en tur til byen igjen for og handle litt, ellers skal jeg ordne opp etter pus som tissa i senga mi, bytte kattesand, kanskje bake litt, rydde, vaske opp.......

Broder'n er helt i hundre idag, tenker jeg.

Han og to (?) kammerater skal innover til Oslo for og se Metallica.

Snart skal vi til Kristiansand, også.

Gleder meg til det.......

En fin dag ønskes dere! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal si svigermor fikk klippet meg i går, ja!  

Fra hår ned til livet rekker det meg nå ned til skuldrene!!!!  :o  

Hun klippet myyyyyyye mer enn det jeg tenkte, men nå elsker jeg det korte håret mitt!

Har ikke hatt så kort hår på 13 år!!! :lol:

Det samme gjorde jeg i sommer. Utrolig deilig! Har begynt å bli litt lengre nå igjen, men tror jeg skal vente litt før jeg klipper det igjen - kun fordi det var så deilig å gå fra så langt til skulderkort! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei Marianne !

Skulle bare innom og si at jeg følger litt med selv om det ikke ser sånn ut.

Gleder meg til loftet er ferdig slik at jeg kan få et liv igjen !

Neste uke skal mannen ut og reise, så da skal jeg male listverk og tak og baksiden på dørene. Egentlig så liker jeg å male - litt rar.

Det dukker nok opp noe på jobbfronten. Eller kanskje du kunne tenke deg å gå skole ?

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du!

... Det er jo ikke rart at jeg går forbi deg i antall sider, da... Når du ikke skriver noe her, mener jeg!! ;)

Håper alt er bare bra, vennen!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marianne! Så broderen din skal på Metallica han? Det skal min og! Tror han gleda seg masse, men det kom neppe til å overgå Robbie Williams mente han. Det er jammenmeg kurant med kjæreste i Oslo når han bor langt unna :ler:

Jeg kan nok tro du liker din nye frisyre ja. Klippet meg så mye for mange år siden, og selv om det kom som et sjokk at det virkelig hadde blitt kort, den samme dagen, kan det sies at jag aldri har hatt så lang hår i ettertid. Tror neppe jeg kommer til å ha det heller. Mye bedre med litt kortere hår som man kan gjøre litt mer med synes jeg.

Ha en flott adventstid!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

... Det er jo ikke rart at jeg går forbi deg i antall sider, da... Når du ikke skriver noe her, mener jeg!! ;)

Håper alt er bare bra, vennen!

Klem!

Jammen......asså.....jeg...... :oops:

Jeg styrer med så mye anna greier jeg, skjønner du!

Hmmm....... hva skal jeg skrive?

Var i byen en tur i går, handla litt og kikka på alle pensjonistene med greddost og panikk i blikket.

Rare er de!

I dag skal jeg få besøk av ei venninne.

Blir koselig, siden hun er veldig opptatt om dagen.

Kos at hun kan ta seg tid til og komme en tur.

Kanskje jeg skal dra rumpa på butikken og kjøpe grønnsaker og dipp til hun kommer?

Mannen er ferdig ca. klokka 12 i dag og kommer da hjem! :hjertesmil:

Det blir deilig og få ham hjem.

Tenkte jeg skulle få laget noe godt til mat når han kommer (vi prøver og kose oss max når han er hjemme!) men aaaaaner ikke hva!

Kanskje kinesisk take-away?

Får se hva det blir........

Madrassen min måtte jeg vaske igår (pokker ta pus!) og den har stått i gangen til tørk.

Snart tørr......

Derfor har jeg ligget på plassen til mannen i dag, og ikke sovet godt.

Har ubevist ni-konsa om og ikke havne på plankene ved siden av og har ligget stiv som en p(nei,, ikke p.ikk)åle i natt.

Ikke godt......

Halvannen uke skal vi jo til Kr.sand og møte søster og svoger Ø.

Gleder meg såååååååå!!!!!!

Siden de bor i Stavanger er Kr.sand på halvveien for oss begge.

Vi skal utveksle julegaver og ha en koselig dag sammen.

Kanskje vi skal hit: www.dampbageriet.no siden de har mat jeg kan spise der.

(dette ble langt, fornøyd nå lmari? :ler: ?)

Fikk mld fra brodern i går: Ja,ja, nå står vi her og hører på et oppvarmingsband. Knall som faen

Regner med de kommer innom idag. Er spent på og høre hvordan de har hatt det. (og litt bekymra, lillebror i storbyen, vet dere!) Er altfor mye hønemor...... :oops:

Men nå må jeg i dusjen!

Ha en strålende dag, jenter!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mld fra brodern i går: Ja' date=ja, nå står vi her og hører på et oppvarmingsband. Knall som faen

Regner med de kommer innom idag. Er spent på og høre hvordan de har hatt det. (og litt bekymra, lillebror i storbyen, vet dere!) Er altfor mye hønemor...... :oops:

Er sikker på at lillebror setter pris på det!

Du får ha en strålende dag MarianneE! Kos deg med venninne, og ikke minst mann når han endelig kommer! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...