Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

vi har endelig + grader vi her!!!!! og ikke minst strålendes :sol:

Skal til med i dag da marianne?

:kose:

Idag tok jeg med meg barn og:

*vogn

*en stor IKEA pose proppa full av babyklær

*2 vinterdresser

*4 fleecedresser

*en bleie pappeske full av babyklær

*et bilsete o-13 kg.

og kom oss ned på menighetshuset der barnehagen er vanligvis.

Her har vi vært 6 stk idag som har hatt et lite utsalg av barneklær og utstyr.

Var helt OK oppmøte med tanke på at vi ikke hadde gjort en god nok jobb for å gjøre oss kjente for andre.

Men, jeg fikk solgt en del tøy pluss bilstolen og tjente 400 kr på det.

Bilstolen solgte jeg for 200, enda jeg nok kunne tatt myyyye mer. Men, jeg var glad for å li kvitt den så det var greit med litt penger.

Klesplagg etter TheaM solgte jeg for 10 kr plagget så 400 kroner var ikke så gærnt.

Er igrunn fornøyd....

Strømmen ja, stemmer den skal leses av.... (sender samboern ut i gangen for å lese av)

Har liksom ikke fått somla meg til det enda.

Godt jeg har et par timer på meg...

Broder'n går på skolen, høyskolen for å være ærlig.

Han har og jobb hos et dekkfirma (har har jobbet her flere år men tar skole for å videreutdanne seg) og de har nok å gjøre nå som det plutselig er blitt vinter!

Natt til torsdag var han ferdig på jobb 2.30, natt til igår 1.30 og igår var han hjemme kl.1.

Kameraten hans som driver en avdeling av firmaet i Larvik hadde vært på jobb 41 timer da han reiste hjem ettermiddag.

Broder'n er mildt sagt sliten om dagen....

Tidlig kvelden på meg blir det uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare for å tømme hodet litt;

Jeg har vært sammen med Andre i snart 12 år.

1. januar er det 12 år siden vi ble sammen.

Jeg er bare meg.

Jeg er helt ordinær.

170 høy

veier litt for mye. (snill med meg sev når jeg sier litt)

trener en gang i uka. Aerobic

prater ofte med min søster på tlf (vi er ganske nær hverandre)

Glad i cola, sjokolade, frukt, kaffe latte, eplejuice, blåbærsaft, lage mat, brodere, lage alt mulig hobbyting, elsker å lese bøker, høre på musikk.

Har et dårlig forhold til mine foreldre.

Elsker min mann og vårt barn mer enn det sunt er.

Har to katter.

Ingen spesielle talenter.

Jeg er så helt vanlig.

Jeg er kjedelig.

Jeg er veldig kjedelig.

Når jeg er ute og triller på TheaM møter jeg ofte andre som er ute og triller på sine små.

Ofte på kjøpesenter er de.

Disse pene mammaene.

Kledd veldig fint, støvletter, trange bukser, fine jakker, pent sminka og ser ut som om de kommer rett fra frisøren.

Så har du meg.

Jeg er ikke slik, vil gjerne være det- men det går liksom ikke uansett hvor hardt jeg prøver.

Kanskje jeg ikke er ment å være "pen dame"

På facebook kommer det av og til festbilder.

Snart to år siden jeg var på noe slikt (med unntak av bursdagen min som faktisk var veldig kos) og da var jeg gravid og trøtt.

Hvorfor vil ingen ha meg med på noe gøy lengere?

Jeg vil og være den morsomme som faktisk er med på noe.

Men, jeg har barn.

Det har ikke de.

Jeg har en deilig og fantastisk mann.

Det har ikke de fleste der.

Hva jeg har skaper missunelse blant andre- uten at det er noe å trakte etter

Det jeg har er verdifult.

Jeg er rik- tiltross for at kontoen er liten.

Jeg er heldig.

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du?

Vi er flere som er kjedelige og som lurer på hvordan disse "dukkene" får til å style og stasje seg alltid.

Dessuten - småbarnstiden går over... det er gjerne den som holder en litt i sjakk på fest og futt og fart. Morsomme MariannE er der fortsatt, hun driver bare å holder orden på familien sin akkurat nå.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, søte dere er...

I et par uker nå har jeg brukt briller, men idag har jeg endelig fått på meg linser igjen.

Krise!!

Med briller har jeg nemlig sett litt dårlig (bare bitte litt) enn med linser, og det er som om alle farger har hatt et grått slør over seg.

Men nå som jeg har fått på meg linser... Hvor kommer all møkka fra?

Har virkelig alle de hybelkaninene bodd her de siste ukene?

OMG!!!

Har nå:

Skrubbet fronten på kjølskapet

Skrubbet alle sider -også toppen- av komfyren

Skrubbet alle fronter på skuffer og skap på kjøkkenet

Vasket opp

Dradd av stoltrekk på kjøkkenet for vask

++++++

Nå straks skal jeg

Lage Biff stroganoff (lages her, taes med opp til broder'n og spises der)

Legge barn (fy f å grinete hun er)

Klesvask

Støvsuge

Vaske gulver

Studier.

Oh lord!

Det var en del det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du?

Vi er flere som er kjedelige og som lurer på hvordan disse "dukkene" får til å style og stasje seg alltid.

Dessuten - småbarnstiden går over... det er gjerne den som holder en litt i sjakk på fest og futt og fart. Morsomme MariannE er der fortsatt, hun driver bare å holder orden på familien sin akkurat nå.

;)

.....og der fikk jeg tårer i øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vist hvordan jeg skal sette strek over ting her inne kunne jeg nå satt en strek over Legge barn.

Nå skal jeg ta meg av klesvask, så lage biff-stroganoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint se bra ut uten sminke! :jepp: Jeg sminker meg laaaangt fra hver dag. Noen ganger kan det faktisk gå uker mellom to ganger. :jepp: Og jeg er til og med singel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart for å begynne på innsendingsoppgave nr.2

Oppgave 1a:

Les artikkelen "Der barna blir mangelvare" Aftenposten 11.01.98 nedenfor.

Hvilke tanker gjør du deg når du leser artikelen? Tror du dette er utvikling i Norge, bør vi ta mer hensyn til barna, bør de dyrkes som voksne i miniatyr osv?

Oppgave 1b:

Hvilken betydning tror du leken har for utviklingen av barns personlighet?

Oppgave 1c:

Hvorfor bør den voksne delta i barns lek?

Artikkelen det refereres til dreier seg om Italia og familieforhold der hvor menn b.la bor hjemme til 30års alderen osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er klart for å begynne på innsendingsoppgave nr.2

Oppgave 1a:

Les artikkelen "Der barna blir mangelvare" Aftenposten 11.01.98 nedenfor.

Hvilke tanker gjør du deg når du leser artikelen? Tror du dette er utvikling i Norge, bør vi ta mer hensyn til barna, bør de dyrkes som voksne i miniatyr osv?

Oppgave 1b:

Hvilken betydning tror du leken har for utviklingen av barns personlighet?

Oppgave 1c:

Hvorfor bør den voksne delta i barns lek?

Artikkelen det refereres til dreier seg om Italia og familieforhold der hvor menn b.la bor hjemme til 30års alderen osv..

spennende oppgaver.. Skulle nesten ønske jeg var student igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var var at vi skulle opp til broder'n med middag, men litt endring ble det så han kom hit istedet.

Jeg er mett!

Biff stroganoff og ris er definitivt namm!!

:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke:

Så spennende oppgaver du har fått :jepp: , tenker du fikser dette bare du får lest litt :)

Biff stroganoff og ris hørtes godt ut, her ble det pizza i dag.

Skal bake sjokoladekake nå, også blir det snart :ball: kamp.

Heia Rosenborg :duskedame:

Ha en fin kveld :klemmer:

edit: en liten skrivefeil

Endret av kospia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Kjenner godt til det der med briller og linser. Brukte det før, men for noen år siden laseropererte jeg begge øynene for nærsynthet og fikk jo helt perfekt syn, nesten for mye av det gode :fnise: Plutselig så jeg alt så veeeeldig mye bedre, særlig hybelkaniner og støv :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Angående det med å være kjedelig.... jeg er også kjedelig, og jeg har ikke barn engang. :ler:

Men så har jeg tenkt på det at lever andre mennesker egentlig så veldig mye mer spennende tro?

Jeg tror ikke det. Det er et fåtall bare som har et überspennende liv - mens de fleste lever ganske alminelig. Hvor hverdagen er jobb/skole, ta seg av barna og familien (for de som har det) og hverdagslige nødvendige gjøremål.

Og ellers se litt på tv, trene, treffe venner etc.

Og fester er ikke alltid så moro som det ser ut som på facebook.

Tross alt: hvor spennende er det egentlig mulig å leve når man bor i Grenland? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg MariannE! Det var så koselig med en hilsen i dagboka mi, at jeg måtte liste meg inn og se i dagboka di - håper det er greit?!Det var så fint å lese det du skrev i morges da du "tømte" hodet ditt! Du minner meg om meg selv!!! Med katt og mann og barn... og ingen ute på byen kvelder lenger!!! Men savner det sjelden, har jo ikke energi til det heller!!! En vanlig fredagskveld er som følger: taco, et glass rødvin eller to, litt nytt på nytt - før jeg sovner foran tv'n.... :ler: Men jeg er ikke kjedelig - og jeg tror ikke du er det heller. Du er spesiell!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...