Edie Skrevet 12. januar 2008 #1441 Del Skrevet 12. januar 2008 Bare legger igjen et lite spor. Jeg leser og er rundt omkring enda, bare litt dårlig til å gi lyd fra meg. Fortsatt god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #1442 Del Skrevet 14. januar 2008 Koselig med små Ariceptspor... Idag var det hardt og stå opp! Kunne sovet resten av uka, det er jeg sikker på. Hadde masse rare drømmer i natt b.la denne: Andre og jeg var i en park, og som en gjensidig spøk hadde han reist fra meg og tatt med seg klærne mine. Jeg måtte skynde meg til politiet for å komme meg hjem, for hjemme lå Thea Martine i senga si og var sulten. Politiet var -naturlig nok- Britney Spears og gav meg skyss hjem. Herregud.... Uke 2 i sukkeravvenningsprogrammet mitt og jeg har alt stappet i meg kake. Gjorde en kjempe tabbe og bakte min favoritt sjokoladekake i går. DEVILS FACE 2.5 kopper sukker og 4 ss smør som blandes godt sammen. Bland i 3 egg i en bolle blandes sammen 4 kopper mel, 6 ss kakao, 4 ts natron, 2 ts vanilje sukker. Ha dette i sukker-smør-og-eggblandingen sammen med 7.5 kefirmelk. Hell alt i en langpanne og stek i ovnen 180 grader, ca 30 minutter. Best i hele verden. Radio Resepsjonen er heldigvis tilbake! Love it! Klokka er mye nå, så jeg må skifte for jeg skal trille lille Thea Martine til byen for å drikke kaffe med ei venninne Jenny. Kos dere jenter, og bak kaka jeg har lagt igjen oppskriften på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #1443 Del Skrevet 15. januar 2008 God blåsbortdag!!! Herregud... den fammilien min tar kaka. mamma har vært sammen med en fyr siden november og det er nok den store kjærligheten (denne også). Aldri har hun vært SÅ forelsket, aldri har hun vært mer lykkelig osv.. Så kommer det da fram etterhvert at denne fantastiske mannen er allerede gift. PROFORMAEKTESKAP!!!! Å herregud... Kjenner jeg ikke engang har ork til å kommentere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 15. januar 2008 #1444 Del Skrevet 15. januar 2008 Huffda... Rollene er litt snudd da, når en river seg i håret og fortviler over egne foreldre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #1445 Del Skrevet 15. januar 2008 Ja, det er da en skjønner at en er blitt voksen... Har gjort en positiv ting idag: Istedet for å dra med meg de vanlige plastposene da jeg handlet matvarer kjøpte jeg en handlebag. En mørkblå bag i tekstil som jeg kan bruke istedet for å ha alle disse bæreposene som hoper seg opp. Gooode samvittigheten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #1446 Del Skrevet 15. januar 2008 Idag er det forresten nøyaktig ett år siden vi fikk greie på at Thea Martine var på vei. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 15. januar 2008 #1447 Del Skrevet 15. januar 2008 Kjempebra med handlebag! Og et spennende siste år har du hatt! Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #1448 Del Skrevet 18. januar 2008 Har jeg virkelig ikke vært her siden tirsdag? Godt jeg er her nå- for en bitte liten stund ihvertfall. Stod opp altfor tidlig idag (6.15) og har fått meg en etterlengtet dusj. Klokka er ikke engang 7 enda, så Thea Martine ligger og halvsover på god vei til å våkne. Tar henne ikke opp før klokka er 7 uansett. Var på helsestasjonen igjen igår pga øynene hennes, hørsel og vurdering med tanke på fysioterapi. Det viste seg at siden hun sjeler mindre nå enn tidligere er det ikke farlig Det var det jeg sa!!! Det er også sendt rekvisisjon til fysioterapaut, så hun skal begynne i behandling der. Jeg er veldig fornøyd, fikk det jo som jeg ville. Legen sa at hun henger litt etter jevnaldrende, men ikke mer enn ca 4-6 uker. Dette viste jeg, og har vært klar over så det gjør ingentig. Vi har jo vært forespeilet at hun kan henge litt etter fram til hun er to år, men etter det vil hun være "normal" Det værste er senskadene hun kan få pga prematuren. Men, jeg kan ikke tenke på det nå. Må heller se på den flotte jenta mi og være glad over at det gikke bra til slutt. Helsesøster og jeg gikk forresten igjennom helsejournalen til Thea Martine igår, og der stod det litt fra sykehuset og. B.la at hun trengte oksygentilførsel i 30 sekunder da hun ble født, før hun kunne puste litt selv. Kjenner det gjør vondt og tenke på hvor nær vi var og miste den lille jenta vår. Men... det gikk bra til slutt- det er det som betyr noe! Nå får jeg gå og ta opp den lille solstrålen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #1449 Del Skrevet 18. januar 2008 har fått kjøpt meg Sauen Shaun på DVD! Å.. gleder meg til å se på! Ser fram til en helg med mann og barnekos. Kjenner helgefreden er iferd meg og dette over meg her, så god helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 18. januar 2008 #1450 Del Skrevet 18. januar 2008 Her i huset digger vi 'Sauen Shaun'. Dyr er visst smartere enn mennesker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #1451 Del Skrevet 18. januar 2008 For de som lurer hva Sauen Shaun er: www.shaunthesheep.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #1452 Del Skrevet 21. januar 2008 Å herregud å trøtt jeg er idag! Ønsker meg fyrstikker for å holde øynene oppe. Vært våken siden klokka var 4 så da blir jeg trøtt på den tida her. Har hatt en koselig helg. Min kjære har hatt fri så lørdag ruslet vi en tur til byen alle tre, drakk kaffe og handlet litt. Ettermiddagen tilbragte han på pub og så fotball med min bror, mens jeg hadde besøk hjemme. Igår var vi litt gærne (noe som høres så dumt ut!) og reiste opp til svigers klokka 8.45 og etterlyste frokost. Det var morsomme ansikter som møtte oss da, ja. Ellers var jeg hjemme alene fra kl var 13.30 for da reiste Andre med håndballaget han støtter til Oslo for å se på kamp. Galskap spør du meg. og reise 15 mil hver vei for å se en håndballkamp. Tenk om han heller kunne brukt den tida hjemme? Gjort noe av alle disse prosjektene han stimer med hele tida, men som aldri blir ferdig? Føler meg forresten veldig :søvn: idag. Vært våken siden klokka var 4. Hadde jeg vært smart hadde jeg lagt meg for å sove istdet for å sitte her, nå som Thea Martine sover.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #1453 Del Skrevet 23. januar 2008 HVORFOR må mitt vesle skjønne barn våkne hver gang jeg kommer hit? Får jo aldri skrevet noe, jo! Crap... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 23. januar 2008 #1454 Del Skrevet 23. januar 2008 Slik var mini da hun var baby med handlesenter --- hun kunne sove godt i vogna, men med en gang skyvedørene gikk opp på et handlesenter så åpnet hun øynene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #1455 Del Skrevet 23. januar 2008 Slik var mini da hun var baby med handlesenter --- hun kunne sove godt i vogna, men med en gang skyvedørene gikk opp på et handlesenter så åpnet hun øynene!! Typisk... Andre og min bror sitter i stua og ser håndball, Thea Martine sover så godt i senga si og jeg sitter forran dataen her og prøver å ikke sovne. Tror jeg klager mye over at jeg er trøtt, men vinteren er håpløst for meg med tanke på slikt. Kunne gått i hi. Dessuten har jeg vondt i foten min idag. Andre skulle gi meg en vennskapelig dytt da han reiste i morges og la ikke merke til at jeg lå litt vel nær kanten, så jeg ble da dyttet ut av senga og slo foten min skikkelig. Ikke bra, domestic violence.... Skal vel igrunn ikke spøke med det.. Nå er det snart tid for håndballkamp, 2. omgangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 23. januar 2008 #1456 Del Skrevet 23. januar 2008 Du får gi han et godt spark i morgen tidlig du, da! Makan til frekkhet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #1457 Del Skrevet 25. januar 2008 Tror ikke det er så lurt, han er symbolet på morra-grinete-mann! Tok min hevn igår, med en liten pisk da vi hadde sex, så det er en som har litt vondt for å sitte idag. Idag slipper jeg å ta noe helgevask, for den tok jeg igår i stor tro om at det var fredag igår! Skal straks på helsestasjonen for å gjennomgå helsejournalen til Thea Martine siden vi har fått litt trøbbel med å forsikre henne siden hun er prematur. Torsdag skal hun og til fysioterapaut. Mye greier når en får små prematurer i huset, men det har gått overraskende bra. Bare glad hun er blid og livlig, jeg. Føkk, klokka er SÅ mye alt! Må løpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 25. januar 2008 #1458 Del Skrevet 25. januar 2008 Ja hevnen er søt... Hvor mye prematur er Thea M? (Kan sikkert finne det ut ved å bla opp og ned i dagboka di, men dette er lettere...). Du får ha en riktig god helg - og far varsomt med mannens bakende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #1459 Del Skrevet 27. januar 2008 Dagens mood: :kaffe: Passer bedre: Passer og fint: For engangs skyld kjører min kjære formiddagskiftet denne helga, så han er på jobb nå. Igrunn føles det litt deilig å være hjemme alene på søndags formiddag, Thea Martine og jeg starta dagen med å rydde litt i hennes tøy som er for lite, sorterte ut det som min søster skal arve og litt annet. Etterpå satte jeg på Alicia Keys og vi danset på stuagulvet og sang. Koser meg veldig med henne!! Akkurat nå er hun lagt for en lur, og jeg tror hun har sovnet, for etter jeg gav henne smokken igjen og Lykkedyret hennes er det blitt stille der inne. Da jeg var inne hos henne i morges hadde hun faktisk klart og sparke av seg pysjamasbuksa! Var på JonasB Gundersen igår og traff min tante for lunch og en hyggelig prat. Tante og jeg trives godt sammen, og det er alltid så koselig å treffe henne. Samtalen kom fort innpå mamma og dette proformaekteskapet til kjæresten hennes. Det er litt rart hele greiene, vært gift i 7 år proforma når det en trenger for oppholdstillatelse er 3 år. Hva f med de 4 siste? Tror ikke det er så proforma allikevel, jeg. Mammas forklaring på det hele, for jeg måtte jo stille spørsmål om disse 4 årene, var jo at han ikke hadde fått tid til å skille seg pga han jobbet så mye!! Tror hva jeg vilom hele greia, jeg! Det er sol ute idag og halvannen-to minus grader ute idag, så jeg tror jeg skal gå en tur med Thea Martine i sola. Kanskje en tur innom Narvesen og kjøpe meg et blad og en sjokolade på veien? Gleder meg forresten til 17.mars, da kommer min kjære søster og hennes lille nydelig sønn og blir ei uke!!!! Gleder meg veldig til det- og til de flytter hjem igjen fra Stavanger. Nå skal jeg surfe litt før Thea Martine våkner igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #1460 Del Skrevet 27. januar 2008 Kjøpte meg jo et sånt fiiint handlenett for 14 dager siden, og igår var første gang etter innkjøpet at jeg måtte ta med meg en handlepose fra butikken. Har vært superflink til å bruke nettet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg