Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Oj...trodde ikke jeg måtte SÅ langt tilbake for å finne igjen megsjøl...

Men nå har det faktisk skjedd noe nytt i mitt vesle liv.

Mandag 15.januar testet jeg endelig positivt, og etter litt telling på kalenderen er jeg nå hele 21 uker på vei.

Jada, 6 år med prøving er over: JEG ER GRAVID!!!!

Det føles kjempe fint, og vi er utrolig lykkelige over det.

Har termin 15. juni og alt er bare så fint nå.

*gråter litt*

Dette er det beste som noen gang har skjedd med meg og Mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Liv. :blomst:

Vi var på UL om onsdagen, og der var hun(?). En liten, perfekt baby på bare 23 cm, 20 uker og 3 dager gammel.

Så liten, ufødt, men allerede høyt, høyt elsket av mammaen og pappaen sin.

Vi prater om babyen hver eneste dag, kjenner på den deilige -og noe skremmende- følelsen den vesle gir oss.

Hvert eneste spark er deilig og vi gleder oss masse.

UL termin: 26. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Argh! Bekkenløsning er no herk!

Spesielt når svigermødre ikke "tror" på slikt og mistenker deg for bare å være lat.

OK, mulig jeg er litt nærtagen om dagen og, da... :forvirret:

Går to ganger i uka på tilrettelagt bassengtrening, og synes det hjelper litt.

Er i uke 30 nå, og føler det stort sett er fint å være gravid.

Litt ryggvondt stort sett hele dagen, svett..svett..svett, lekkende pupper, strekkmerker, og følelsen av å være ustelt hele tida..... Livet er deilig!

Hadde blødninger i påska, så høytida ble tilbragt i liggende stilling på sofaen etter ordre fra legen. Igrunn var jeg litt skyld i det sjøl, reiste 4 dager til Stavanger og ble bare så utrolig mye mer sliten enn det jeg trodde jeg ville bli.

Prøver å lære megselv at kroppen ikke klarer det samme lengere og at jeg må være litt mer forsiktig, men jeg er ikke så flink til å høre etter bestandig.

Prøver, men...

Tirsdag i forrige uke kom jeg derfor på en akutt UL og legen kunne fortelle at det er -som jeg hele tida har trodd- ei jente vi venter.

:)

Føler dette ble et lite klage-innlegg, men egentlig er alt bare bra.

koser meg med den voksende magen, hvert eneste spark er fine og kjenne og....

Gleder meg til babyen vår kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet visst innom her jeg ...

Gratulerer med jenta! :)

Visst kan det være slitsomt å gå gravid, men fantastisk allikevel :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Hei hei! Det blir sikkert en stund til du ser dette, men gratulerer så masse med jenta!

Nå får dere bare kose dere masse!!

Klemklem!

P.S - du får sende meg en PM om du lurer på hvem jeg er. Vi har vært å svømt sammen - som du ser i avataren min "het" jeg Lizbet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Mirakelet har skjedd!

Etter halvannet år på venteliste har vi idag fått bredbåndet vårt.

Hvem faen trenger sex nå?? :fnise:

Vi er blitt foreldre.

Lille jenta vår ble født 9. mai med akutt keisersnitt da morkaka løsna. hun er 7 uker prematur med alle utfordringer det er.

Hu var 47 lang, 2.5 kg og kunne verken puste, spise eller tisse selv.

Hun lå tre uker på sykehuset, og dagen vi endelig kunne ta henne med hjem var ubeskrivelig

Stortrives med å være mamma.

Det er uten tvil det beste som har skjedd meg- tiltross for at jeg ikke trodde jeg ville egne meg som mor.

Dette blir kort, har som sagt halvannet år med surfing å ta igjen :lur:

Enjoy the night!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig var du laangt oppe på "Mine innlegg". Da må man jo hilse på igjen.

Gratulerer så masse med lille jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilige følelsen av å sette seg på nettet nå som Veslejenta sover!

Har ikke så voldsomt masse å få ned her, bare en haug med klaging på Mannen men da ender det bare med at jeg oppsøker ham på jobben og kjefter. ha ha....

Akkurat nå er min søster hos legen for hun og samboen skal starte på barn nr.2. De trenger jo litt hjelp via sæddonor så det er en del undersøkelser hun må igjennom først.

De har sjans til å få bruke samme donor så barna blir helsøsken.

håper alt går bra, og at de får det til uten for mange hinder.

Med lille Adrian var det jo fullt klaff på første forsøk.

Bare Mannen og jeg som brukte 6 år on the all natural way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk en tlf fra min søster idag, undersøkelsen viste at hun skal ha eggløsning nå, så allerede mandag eller tirsdag reiser hun til Haugesund for å få nærkontakt med små svømmere.

Kanskje blir jeg da tante til neste år?

Med lille gutten de har nå var det jo full klaff på første forsøk, hadde vært kjempe bra for dem (eller oss alle...) om de er like heldig nå.

mannen er på trening, veslejenta sover, husarbeidet er tatt.... tror jeg skal se litt TV eller sette meg å sy litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdagen fylte jeg 29, så om lørdagen skulle jeg ut og feire meg selv med venninner og middag ute. Mannen var hjemme med Veslejenta.

Av 7 inviterte var det ei som kom.....

Vi spiste deilig tapas og koste oss med maten og drikke.

Hadde det hyggelig, lo og prata.

Men, så begynte hun jeg var med å fryse så hun ville reise hjem.

Etter å sittet litt igjen alene og prata med ei jeg kjenner som jobber på plassen vi gikk tilbake til etter maten, ringte jeg hjem og spurte pent om jeg snart kunne få komme hjem.

Da var klokka 22.20..... :tristbla:

Tok taxi hjem og følte meg sem DEN taperen.

Snakker om århundrets kjipeste bursdag.

Hadde svigers innom på kaffe&kaker og fant ut at det var det hyggligste denne uka.

I'm feeling like such a looser. :sjenert:

Nuvel, dette er nå ny uke med nye muligheter, og bare man er positiv og passer på og spre glede så..... :murvegg:

Dagens gjøremål:

Ta meg av Veslejanta og :husarbeid:

Så morsomme smileyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille jenta sover endelig.

Mistenker at hun har vondt i magen for hun har grått, grått og grått mens hun har krøket seg sammen.

jeg la henne på magen i vogna, og hun sovna så fort jeg begynte å trille henne.

Stakkars lita....

Så spennende for dere andre og lese dette......... :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag er CSI dag!

Idag er det endelig sol ute så veslejenta og jeg skal gå oss en lang tur. Gjerne med :is: i hånda på mor.

Planlegger å innom hobbybutikken for å kjøpe stæsj til dåpsinvitasjoner og innom Platekompagniet for å bruke litt penger på DVDer. Fikk endel penger til bursdagen og ønsker meg litt av hvert, f.eks Sopranosserien.

Idag er den store Haugesunddagen for min søster.

Eggløsningstesten har vist at alt er klar for inseminering, så da er det bare å håpe på det beste. Med lille Adrian var det fullt klaff på første forsøk, så det er bare å håpe på det beste denne gangen også. Beundrer dem virkelig for å være villig å gå igjennom så masse for å få et barn til.

Husets lille sjarmør :babyjente: ble kvitt luftplagene sine igår, heldigvis. Siden hun er prematur har hun litt trøbbel med umodent tarmsystem, og får i tillegg erstatning på flaske. Er nøye med å få henne til å rape, men det samler seg litt opp noen ganger.

I kveld skal Mannen på fotballtrening, og jeg må lage invitasjoner til dåpen. Skulle vel helst ha kjøpt, men jeg vil lage og er for sta til noe annet. :murvegg:

Snakker om å lage ekstra jobb til seg sjøl...

Dåpen er ikke før 7. oktober, så jeg har litt tid på meg enda. På en annen side: Man tror man ofte har god tid, så plutselig sitter man der og stresser over invitasjoner mens man banner høyt fordi en ikke fikk ut fingeren litt før. :ler2:

Folkens: Enjoy the day!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hakeslepp:

Å, jeg er så utrolig..... sint?

Min søster har da vært i Haugesund idag for å bli gravid igjen (håpe, håpe) me hjelp av spermdonor siden samboen hennes ikke kan få barn selv.

De har lille Adrian på 15 mnd, og ville ha nr 2 nå, for da var samme donor reservert til dem.

Så lå hun der, da. Med beina i været og hele prossessene var igang, og hun nevner for legene at de er glad for å få samme donor, at det betyr mye at barna blir biologiske søsken osv...

Så ser legene på hverandre og sier at det har skjedd en feil!

Donoren var vist oppbrukt på noen andre, og min søster fikk ikke samme donor allikevel

Hvordan kan det gå ann?

jeg har faen i.. ikke ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤*Morgensol*¤

Hei MarianneE!

Tusen takk for hilsen.

Jeg var i Shetland med folkehøyskolen jeg også. fantastisk tur. Vil så gjerne tilbake. Når var du der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...