Gjest Moncler Skrevet 14. oktober 2007 #1 Del Skrevet 14. oktober 2007 Synes dagens samfunn er alt for opptatt av sex, det er nærmest tabu å ikke ha sex 7 ganger i uka i alle mulige stillinger og på alle mulige steder. Samtidig er det alt for lite kroppskontakt og vi får bare mer og mer privatliv. Barn som ikke får kroppskontakt dør. Likevel skal det ropes ut om pedofili for den minste lille ting når det gjelder omsorg for barn. Jeg vet ikke helt om jeg like utviklingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnillMito Skrevet 14. oktober 2007 #2 Del Skrevet 14. oktober 2007 Ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moncler Skrevet 14. oktober 2007 #3 Del Skrevet 14. oktober 2007 En ting til jeg lurer på er hvorfor mange gutter setter så liten pris på kroppskontakt som ikke ha med sex å gjøre. Når man ligger intill noen, likegjerne påkledd er det deilig å kjenne varmen og kroppskontakten til den andre. Synes i grunn dette er bedre og viktigere enn sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 14. oktober 2007 #4 Del Skrevet 14. oktober 2007 Man kan jo lese litt i dagens Dagblad. Der går Gro Isachsen ut og kritiserer seksualundervisningen i skolen. Hovedkritikken går på at det nesten utelukkende dereier seg om advarsler for alt som kan gå galt hvis man smaker "forbuden frukt". For dete er fortsatt hovedproblemet. Sex er forbuden frukt bl.a. fordi man kan komme til å like det og nyte. Jeg er langt på vei enig i denne kritikken, for den seksualiseringen og det fokuset på sex man daglig ser, har nesten alltid en negativ kontekst. Så gjennomført og vedvarende negativ er fokuset på mannlig seksualitet, at vi bl.a. får de virkningene som TS nevner når det gjelder foreldres og kanskje spesielt fedres omsorg for egne barn. Og såpass gjennomført og vedvarende negativt er fokuset på kvinners seksualitet at hvis hun tillater seg å nyte sex uten forpliktelser, så er hun løsaktig. Jeg savner den positive vinklingen på den positive seksualiteten. Aller mest fordi vi trenger den påminnelsen midt oppi alle forsøk på å dra den ned i dritten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 14. oktober 2007 #5 Del Skrevet 14. oktober 2007 En ting til jeg lurer på er hvorfor mange gutter setter så liten pris på kroppskontakt som ikke ha med sex å gjøre. Når man ligger intill noen, likegjerne påkledd er det deilig å kjenne varmen og kroppskontakten til den andre. Synes i grunn dette er bedre og viktigere enn sex. Dette gjelder jo ikke alle. Samboern min elsker å ha kroppskontakt med meg og kysser meg hele dagen. Han trekker meg inntil seg i senga slik at jeg kan ligge på brystkassen hans. Han klår og plager meg hele dagen, og vil at jeg skal ligge på sofaen sammen med han når vi ser film. Vi har hatt lite sex iflg idealet. Men jeg vil mye heller ha mye kos og kroppskontakt enn sex døgnet rundt og ikke annet enn kuk og mus. Min samboer er veldig fysisk og kosete, og sånn har vi vært fra dag en. Det er herlig Jeg har blitt mer avslappet til alt sextullet. Her og der og i ditt og datt fordi andre gjør det. Nå gjør vi det vi har lyst til, når vi har lyst:O) Men skjønner hva du mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moncler Skrevet 14. oktober 2007 #6 Del Skrevet 14. oktober 2007 Dette gjelder jo ikke alle. Samboern min elsker å ha kroppskontakt med meg og kysser meg hele dagen. Han trekker meg inntil seg i senga slik at jeg kan ligge på brystkassen hans. Han klår og plager meg hele dagen, og vil at jeg skal ligge på sofaen sammen med han når vi ser film. Vi har hatt lite sex iflg idealet. Men jeg vil mye heller ha mye kos og kroppskontakt enn sex døgnet rundt og ikke annet enn kuk og mus. Min samboer er veldig fysisk og kosete, og sånn har vi vært fra dag en. Det er herlig Jeg har blitt mer avslappet til alt sextullet. Her og der og i ditt og datt fordi andre gjør det. Nå gjør vi det vi har lyst til, når vi har lyst:O) Men skjønner hva du mener. Nei, klart det ikke gjelder alle. Jeg har også hatt kjærester som har vært mest opptatt av kos. De er herlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 14. oktober 2007 #7 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg er egentlig litt lei av om man ikke har sex 7 ganger om dagen eller 3 ganger pr uke, iflg andres standard så har man et dårlig forhold. Jeg har funnet ut at det er mange andre ting som er mye viktigere enn sex, selv om den biten også må fungere. Men å forlate en fordi man har en downperiode i sexlivet er jo sykt, når jeg tenker slik at skjer det han noe så vil jeg ikke leve mer. Skremmer meg hvordan jeg tenker noen ganger. Jeg elsker han så høyt, så hvorfor ødelegge forholdet med å kreve sex flere ganger pr uke? Kan man ikke bare pule når man finner det naturlig og har lyst? Kanskje jeg har bare vært så redd for å miste han, og spilt overseksuell for at han ikke skal miste interessen for meg å være utro? Jeg vet ikke om behovet er så stort egentlig eller om det er presset om at så ofte skal man ha sex så gjør det sånn...? :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moncler Skrevet 14. oktober 2007 #8 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Samfunnet har jo gjort det til et tabu å ikke ha sex minst 3 ganger i uka. At man bare har en gang i uka eller hver 14 dag betyr ikke at forholdet er dårlig. Dessuten er det jo naturlig at det svinger litt opp og ned. Det er nesten sånn at jeg er glad for å være singel fordi da slipper jeg sexmas. Endret 14. oktober 2007 av Moncler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 15. oktober 2007 #9 Del Skrevet 15. oktober 2007 Påvirkes lysten av samfunnet, da? Jeg vl ha sex 3 ganger om dagen - hver dag, og kose "døgnet rundt". Samboeren min vil kose døgnet rundt han også, men er fornøyd med sex 3-5 ganger i uka. Sånn som jeg oppfatter det har de i min omgangskrets så mye/lite sex de ønsker, ikke hva samfunnet tilsier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butters Skrevet 16. oktober 2007 #10 Del Skrevet 16. oktober 2007 Det med behov for kroppskontakt tror jeg varierer fra person til person . At samfnnet generelt har blitt mer sexfiksert og kanskje litt for mye sexfiksert kan jeg skrive under på , problemet er bare det at sex selger jo . Leste i aften her forleden at barns barndomstid har skrumpet inn betydelig de siste 10-15 årene . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cidric Skrevet 16. oktober 2007 #11 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) En ting til jeg lurer på er hvorfor mange gutter setter så liten pris på kroppskontakt som ikke ha med sex å gjøre. Når man ligger intill noen, likegjerne påkledd er det deilig å kjenne varmen og kroppskontakten til den andre. Synes i grunn dette er bedre og viktigere enn sex. Enig med du. I alle fall er det der det største savnet ligger når man er singel, synes jeg. Forunderlig nok virker det som det er lite marked for ONS med formål sofatvkveld eller lignende. Synd... Endret 16. oktober 2007 av Cidric Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå