Gå til innhold

Don's Godt

Gjest Don Giovanni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Don Giovanni
Åå! Så utrolig søtt gjort av henne, høres ut som en kjempe jente du har!

Søt datter :rødme:

takk :) Jeg kunne lagt ut mange lignende historier fra den barnemunnen. Men dette skal jo handle om dagen idag.

Idag ble jeg bitte litt konge på haugen i tigerstaden. Av og til skal det ikke så mye mer til en litt spesiell atmosfære og noen gode tilbakemeldinger for å gjøre dagen god. Det har vært to dager med ganske tøffe (les kjedelige) forhandlinger og vi kom bitte litt nærmere mål. Rett og slett kjedelig stoff sammenlignet med gullkorn fra jenta mi men det er vel det eneste jeg kan skrive idag. Det har vært jobb jobb jobb. Og nå skal jeg trene trene trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni

Da er jo målet mitt nådd. Flest mulig i best mulig humør :)

Igår hadde vi en kjempespennende teambuilding. Leide en nyinnredet løe langt ut på landet, leide inn byens beste kokker og laget en 5-retters middag sammen. Utrolig moro, engasjerende og lærerikt. Og maten smakte vanvittig godt også. Endelig har jeg lært å lage selleripurè. Hemmeligheten er todelt: 1) husk å bruke roten, ikke stilken som jeg gjorde sist jeg forsøkte :jepp: og 2) hell av fløtesausen før du bruker kjøkkenmaskinen på de sammenkokte bitene, og bruk sausen til å spe med til du får den helt riktige konsistensen. Et annet smart triks for å få den hvitere og "penere" er å presse sitron over (?) før du blander. Utrolig godt til kam-skjellene sammen med stekt grønn asparges, hvitvinsaus og fersk-kokte rødbeter.

Idag skal jeg på fjelltur så fort jeg finner meg en sjåfør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Don Giovanni

Takk, fjellturen ble en liten 4-timers sak, hvor vi rakk 3 topper. Intensjonen var 2, men det ble 3 fordi vi gikk oss vill :ler: En ordentlig trenings-fjelltur BTW. Love it !!!! Hvis jeg noen gang blir spurt om hva jeg er mest takknemlig for i dette livet ville nok god helse og fysikk vært blant topp-punktene. Det er utrolig flott å være istand til å benytte seg av den flotte naturen til å bruke kroppen og rense sjela med.

Lørdag hadde jeg hele 3 invitasjoner, deriblant et coctailparty(er det "in" igjen?), men valget ble en rolig hjemmekveld. Fredagen satt litt for godt i, og lysten til sosialisere var rett og slett ikke til stede på lørdagen. Men det er jo et privilegium å ha et valg :)

Idag har det vært bolig-messe i Stavanger. Det betyr egentlig to haller med varmepumper og boblebad. Det ene mer harry enn det andre, med rosa/lilla/turkis/blå/sølv-fargede lamper (som blinker!!) over og under vannflaten. Meningen er vel kanskje å matche eiernes grilldresser.

Imorgen braker det løs. Jeg skal ha folk på besøk jeg for tiden helst vil holde meg unna. Det blir vanskelige samtaler om vanskelige tema, det blir høylydt uenighet, allianser, posisjonering og intriger. Ikke kjenner jeg til kokken jeg har leid inn heller. Håpet er jo at vi iallefall spiser godt. Menyen blir kveite, lam og noe sjoko-terte-greier til dessert.

Men uansett, det skal bli godt å få luftet tanker, frykt og meninger. Få alt på bordet og jobbe oss frem til "enighet". Det fine med dette livet er jo at det meste går bra til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni
Oi, høres ut som et spennende besøk?.

Ja spennende kan du vel kanskje kalle det. Men det er jobb. Har vært turbulent på toppen i det siste og det er masse posisjonering, allianser og intriger som alle er ting jeg klarer meg veldig godt uten. Men det ble mot alle mine forventninger en fantastisk kveld hvor løsninger, fremtidsfokus og god stemning fikk råde :)

Det er jo også litt åpent og imøtekommende det å invitere kollegaer med hjem. Man byr litt mer på seg selv, slipper dem inn i livet på en måte. Og scenen blir også annerledes enn rundt konferansebordet på så mange måter. Kanskje det først og fremst er dette som gjør den store forskjellen?

Kokken var også en suksess. Ikke bare på mat-kvaliteten men også på service og metode (De skal jo helst bare vites om, ikke sees og høres for mye ;) )

Jeg er nysgjerrig på hvor toppturene gikk...? :)

Vi begynte med Li-fjellet og deretter øst-toppen for så å gå mot fjorden igjen over en tredje topp. De to siste aner jeg ikke navnet på, eller om de i det hele tatt har et navn.

Det blir ofte opp fra Dale dersom jeg går her i området. Storaberget og bynuten har jeg også brukt noen søndager på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni

Endelig helg !!

Prinsessa ble hentet på SFO klokka fire, og deretter bar det til butikken for helge-handel. Eneste jeg husket jeg måtte ha var øl og kethup. Heldigvis (?) liker hun å shoppe så jeg fikk god hjelp.

Det var prøvesmaking på hjemmelagd havrekjeks som vi selvsagt måtte kjøpe en blanding av for å bake imorgen. Dama som serverte tilbydde seg til og med å komme hjem til oss med kjevla si :jepp: Hun fant det visstnok sjarmerende at jeg måtte spørre jentungen om vi hadde kjevle hjemme. :roll:

Vi hadde avtalt picnic i skogen i ettermiddag. Været satte en stopper for akkurat det, men stua funker bra den også. Vi samlet kvister og lagde bål (Les: fyrte i peisen), la et stort teppe foran, tente noen små lys rundt om kring, tok et speil fra veggen og la på gulvet og vips hadde vi et lite vann også. Fant noen steiner og trekubber vi la rundt speilet og lagde noen vannliljer med te-lys på. Etter tre forsøk (hvorav de to første holdt på å sette fyr på sofaen) fikk vi det til å lyse opp over "vannet" vårt. Speilet er riktignok ubrukelig nå, men hva gjør vel det?

Den ene planten jeg har i huset, en to meter høy og utrolig stygg greie ble flott som tre, og akkompagnert av en stor tøytiger og en bamse var settingen klar til å innta picnic-kurven. Normalt vil man tro at disse to dyrene ikke befinner seg i samme skog, men når man får vite at bamsen er egentlig et troll, og tigeren en dinosaur, gir det hele mening.

Etter maten er fortært er det tid for å åpne seg litt visst. Historier om hvem som er slem og hvem som er snill på skolen ble behørig greiet ut om. Lærerinnen prater hun mindre og mindre om. Det er tydelig for meg at hun ikke er like trygg rundt denne dama som hun var tidligere. Jeg reagerer også veldig på måten hun kommuniserer med jenta på. Veldig "ned til" og kritisk. Og det er den samme sjarmerende nepa som mener at belønningssystem ikke er nødvendig lenger siden alle i klassen er blitt så flinke. Glemmekryss florerer imidlertid for alle elevene, uten at hun selv ser et snev av ansvar for å skape struktur hos barna. At det faktum at hun bruker glemmekryss jo betyr at et belønningssystem fremdeles er legitimert går henne hus forbi. Mageverk og stress har vært resultatet for prinsessa, og hovedgrunnen til at vi skal ha en alvorsprat med dette menneske. Nok om det. Dette har jo vært en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prinsessa di høres helt nydelig ut :)

Piknikk og havrekjeks hørtes igrunn ikke så dumt ut det heller kjenner jeg. Håper dere får en kjempefin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni
Prinsessa di høres helt nydelig ut :)

Piknikk og havrekjeks hørtes igrunn ikke så dumt ut det heller kjenner jeg. Håper dere får en kjempefin helg :)

Havrekjeksen er til imorgen. Prøvesmakingen var i butikken :) Takk for du stakk innom. En kjempehelg til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni

Utrolig at helga snart er over. Havrekjeksbakingen ble utsatt til idag. Igår var vi på besøk hos broren min som nettopp har fått en liten gutt. Han er .......et sted mellom 2 og 4 måneder nå, og ikke den rosa deig-klumpen jeg såg sist. Riktig godslig humørfyllt liten sak som ligner broren min på en prikk. Godt å vite ;)

Prinsessa har stor omsorgsevne og en velutviklet empati så for henne er disse "søte" små både spennende og engasjerende. Kona til broderen var ute på byen så vi hadde huset og kjøkkenet for oss selv. Dermed ble det hjemmelaget pizza på familievis: Kjapt, utryggt og kryddret :) E kommenterte i bilen på vei hjem "at dere fortsetter å lage det der". Hun foretrekker Dr. Oetker's pesto-pizza.

Så idag var det så dårlig vær at alle aktiviteter vi kunne komme på var kjærkomment. Derav utsettelse av havrekjeksbaking. Og her har jeg noe på hjertet: Hvorfor kan ikke disse såkaldte oppskriftene være litt mer uttømmende? Javel så står det at man trenger 100 gram hvetemel til "utkjevling". Hvor da?? Jeg mener, de som allerede vet at det trengs hvetemel til utkjevling vet helt sikkert hvor melet skal være også. Jeg brukte halve deigen (som fremdeles sitter fast i bordplata) på å finne ut at noe av melet måtte være på selve bordet, noe på selve deigen og faktisk noe på selve kjevla også!! Hvor vanskelig er det å skrive det da?? Men DU så godt det smakte :) Jeg er litt stolt, viste det entusiastisk og overhører derfor prinsessas diplomatiske kritikk " jeg tror du pappa liker disse litt mere enn meg". Jeg syns de var gode jeg og hadde jeg hatt en svigermor hadde jeg servert dem til henne.

Så, som straff for den "konstruktive" kritikken ble ikke klokka hennes stillet tilbake så hun er allerede iseng, i god tro om at klokka er åtte. Sov godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Don Giovanni

Så var det onsdag. Og ikke vilken som helst onsdag, men den onsdagen som betyr 5 dager til neste gang jeg får prinsessa hjem igjen. Altså annenhver. Det blir alltid en litt trist start på dagen når jeg leverer henne på skolen. Trøsten er selvsagt at hun har det godt hos mora også. Men jeg har det litt mindre godt. Iallfall noen timer.

Ellers er det ikke særlig å legge til denne dagen. Jeg skal ha selskap til helgen. Være vert for etpar hundre gjester, så velkomst-talen var vel i boks idag tror jeg. Det skal jo være litt alvorlig, litt morsomt, litt utdriting av konferansieren og litt.....selvmarkering hehe. Viktigst at gjestene får en hyggelig velkomst, og et aldri så lite "løft" når de ankommer. Har leid inn en stand-up til å spille skjult teater, blant annet med velkomstdrinken. Håper det blir vellykket. Akkurat det innslaget er kanskje litt på kanten. Men det er jo jeg også :)

Jo forresten, jeg trente noe helt nytt idag. BodyCombat. Syns egentlig det virket litt puslete, men timen gikk utrolig fort, og svetten var i litervis så dette skal jeg prøve mer av. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni

Helga overstått, og fredagens selskapeligheter ble over all forventning. Masse gode tilbakemeldinger, som alltid er kjekt å få når man skal prøve å gjøre mye bra for mange mennesker.

Mandag er treningsdag, og idag er første gang jeg har trent uten å kjenne smerter i brystet etter ribbensbrudda i august. Så nå kan jeg gi jernet så mye jeg vil :)

Imorgen kommer prinsessa hjem, men til forskjell fra standard så må jeg kjøre henne tilbake igjen samme kveld. Skal ta et tidlig morgenfly på onsdag til Oslo for et (helt sikkert) utrolig kjedelig kurs. Der blir jeg jammenmeg til fredag denne uka også. Og slik bli det neste uke, og uka etter det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Don Giovanni

En fantastisk helg er snart slutt. Ikke for det, den har ikke vært så veldig spesiell, det har bare vært godt å leve. Er jo det det handler om?

Gode venner, god mat og drikke, og til slutt (idag) en flott fjelltur til Storaberget. En liten 3-timers tur i et flott landskap. Flott og vått. Og jeg hadde hele fjellet for meg selv. Hele turen. Akkurat det er en glede med klar begrensning. Det er faktisk ikke så mye man kan gjøre med et fjell. Det er bare der, like stort og stolt som det har vært i tusener av år. Kanskje det er derfor jeg er så glad i dem. De kan ikke endres, kontrolleres eller manipuleres av noen. De er som de er. Jo forresten, jeg endret litt; la på en ekstra stein på varden og plukket opp etpar sjokoladepapir fra forrige turgåer. Det var også veldig vått på veien ned, og som navnet på fjellet tilsier er det masse berg. Jeg skled noen meter og ble hengende på en einer-grein. Resten av turen gikk som den skulle.

Jeg skippet å lage middag idag. Istedenfor kjørte jeg ned til en bygd ved foten av fjellet som tilfeldigvis serverer noen av de beste pizzaene i rogaland. Flørtet litt med den usedvanlig hyggelige (til å være høygravid) servitrisen, tok pizzaen med meg til sjøkanten og spiste den der. En eldre herremann med en ung schæfergutt skulle til å passere meg da unghunden fikk ferten av mat. Hyggelig herremann og litt kranglete hund. Vi ble ikke helt enige om hvem som eide pizzaen, men det er helt greit. Jeg er småspist og unghunden såg langt mer sulten ut enn meg. Jeg klarte meg med halve.

Vel hjemme gjorde jeg noe jeg nesten aldri har gjort; jeg tok meg et bad!! Som utpreget dusj-menneske er det nesten eksotisk å sette seg i et badekar. Men jeg trengte massasjen det gav meg, så jeg lot vannet renne i mens jeg hentet meg en pils. Med ett kom jeg på at visse jenter jeg har kjent har ment det er en god idè å kombinere stearinlys og bading. Hvorfor ikke ta den helt ut? Så jeg hentet lysene, satte dem langs badekarskanten, tente på dem og skrevet over badekarskanten........ :sjokk: ...jeg kjenner minst etpar individer som ville sett på den påfølgende dansen og skrikinga på baderomsgulvet som god underholdning. Den iskalde pilsflasken var grei å ha i nærheten. Jeg fant forresten også ut at kombinasjonen masse såpe og boblebad er uheldig, når jeg våknet med en halvmeter såpeskum over ansiktet.

Jeg holder meg til dusjen heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe
En fantastisk helg er snart slutt. Ikke for det, den har ikke vært så veldig spesiell, det har bare vært godt å leve. Er jo det det handler om?

Der traff du meg mitt i hjertet, gitt. Det er så sant, så sant.

Håper du får en fin førjulstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...